Skip to main content

Miljun ljudi plesalo u ritmu elektronike na ovogodišnjem Street Paradeu

Točno u 13h čuje se prvi beat i to na najjače, pri čemu ti cijelo tijelo protrne kao naznaka da je sve oko tebe realnost i da te trzne iz "sna". Kiša nam je u početku pokušala pokvariti planove, ali zapravo je time dodatno nabrijala prisutnu ekipu.





A oko 14h, taman kad kreće povorka Lovemobilea, kiša je stala i prepustila svoje mjesto suncu. Nasmijana lica, šarene odjevene kombinacije, multinacionalna ekipa, vrhunska organizacija i emocija najviše energetske razine, ljubav, je u zraku.





Kamioni prolaze, stilovi glazbe se mijenjaju, ekipa se gubi u masi, ali ima jedna konstanta u svemu, a to je ljubav u zraku. To osjeti ptica u zraku i kukac na stablu, a bome i riba u vodi. Svi smo tada jedno, a tako i treba biti. Nema tužnog pogleda, namrgođenog lica, nabrijanog pojedinca…jer svi plešu kao jedno i tvore čarobnu atmosferu koja te u potpunosti obuzme. I najjači tada puste suzu radosnicu :)





Sunce se polako sprema na počinak, ali festival postaje sve luđi, jer noć unosi dodatni naboj. Nismo se ni okrenuli, a festival je prošao. Uz ovogodišnji moto "I wish" želimo tom festivalu još puno obljetnica. Počeo je kao demonstracija koja slavi ljubav, mir i toleranciju, te prve godine okupio oko tisuću ljudi, da bi danas, 30 godina kasnije, okupljao i do milijun ljudi s istim ciljem.





7 stageva, 200 DJ-eva, 29 lovemobilea i barem toliko nacionalnosti, svih vjeroispovijesti, bez obzira na boju kože i odabira željene rupe, odlaze na počinak i tek tada počinje san. Do tada je sve bila realnost. Usprkos službenoj brojci od 920 000 posjetitelja, događaj je prema izvješću policije prošao mirno. Ljubav je kriva za sve, hhh.





Do neke druge prigode, ostanite mi zdravi, vedri i rasplesani. Vaš MB

Za kraj, evo i komentara mojeg suputnika.

Jezero, scene, kamioni, glazba i atmosfera su jako dobro ukomponirani i baš cijeli grad vibrira dok se krećeš. A kad se zaustaviš na jednom stageu koji ti se sviđa, doslovce čuješ samo taj stage i to mi je bilo fascinantno.





Mali minus je kretanje od stagea do stagea, a mislim da netko tko je prvi put ipak želi doživjeti čim više od svega što festival nudi pa je kretanje neminovno. Da su postojali nekakvi improvizirani koridori koji bi služili samo za kretanje i bržu fluktuaciju ljudi, to bi mi zaokružilo cijeli festival na čistu peticu. Ali sve u svemu, nešto što bi se trebalo uživo iskusiti barem jednom u životu.

Spiritualno iskustvo na posljednjoj večeri Sonusa: Innellea, Adriatique, Sven Vath

Jubilarni deseti Sonus je službeno iza nas, a zaključen je spektakularnom večeri koja je pružila pravo spiritualno iskustvo za sve prisutne usprkos manjim promjenama na lineupu. Ricardo Villalobos, Kobosil i TRYM su morali otkazati svoje nastupe u posljednjem trenutku, što je otvorilo priliku za druge DJ-eve koji su odsvirali duže setove i odradili zanimljive B2B-ove.

Nakon što je jučer zagrijavao za Roberta Capuana, DJ Jock mu se danas pridružio za pultom te su zajedno odradili b2b set na istom mjestu radnje kao i večer prije gdje su nastupali u klubu Aquarius. Splitski as i imperija sa juga Italije u “peak timeu” večeri, pružili su pravu “peak time” techno vožnju.

Da bi posljednja večer Sonusa bila nezaboravna, pobrinuli se postava za zatvaranje Papaye – Innellea, Adriatique i Sven Vath. DJ pult je prvo preuzeo njemački DJ, predstavnik Afterlife etikete, Innellea koji se trenutno nalazi na velikoj Five Phases World turneji kroz koju predstavlja ono najbolje što melodični i progresivni zvukovi nude kada ih se spoji u audio-vizualno iskustvo. U svom dvosatnom Sonus setu, prezentirao je isključivo svoje uratke, između kojih se nalazi njegovi novi EP, suradnja s Anymom, nekoliko obrada i nova traka koja je svoje ime “Airplane Mode” dobila nekoliko sati prije nego što Innella preuzeo pozornicu.

Melodično putovanje se nastavilo s polovicom dua Adriatique, kojeg je dočekala publika na vrhuncu energije. Adrian Shala se nalazio za pultom, a iako je nastupao bez svog imenjaka, publika je dobila potpuno Adriatique iskustvo. Tijekom ovog ljeta, nastupaju s brojnim ID-jevima, a publika na Zrću je dobila djeličak tog iskustva također. Pet, šest hipnotičkih i melodičnih neobjavljenih traka, našlo je mjesto u setu uz već dobrano poznate hitove poput “Home”, “On My Knees” i “I Need You”.



Glazbeno putovanje na posljednjoj večeri Sonusa doživjelo je vrhunac sa Sven Vathom koji je odradio set uz izlazak sunca u Papayji te odvrtio službeni after u Kalypsu. Papa Sven je spakirao bogatu kolekciju vinyl ploča, a izvrtio ju je u gotovo šest sati za pultom. Najizdržljiviji partijaneri su imali prilike uživati u vrhunskim odabirima legende elektroničke glazbe, za čiji su set rekli da je bilo pravo spiritualno iskustvo. Jedan od najzanimljivijih komentara s plesnog podija je bio, kada je jedan partijaner prokomentirao kako se osjeća kao da je na misi, jer se Papa Sven nalazi za oltarom prema kojem se sunce lagano probija kroz gusto granje nad Kalypsom. Prilikom završetka seta, Papa Sven se spustio među publiku pozdraviti najizdržljivije partijanere, koji su ga izgrlili, digli na ramena te u zrak bacali.

Iako se jubilarni Sonus tek zaključio, planiranje za posjet sljedećem izdanju već može krenuti, jer se ovaj festival vraća na plažu Zrće sljedećeg ljeta u terminu od 18. do 22. kolovoza.

4 festivala koji su po nama obilježili ljeto na Martinskoj

Od 14. srpnja do 19. kolovoza Martinska je iz tjedna u tjedan nudila raznolike glazbene žanrove uz čak šest festivala i jednim velikim koncertom. A ovo su festivali koji su po nama obilježili ljeto na Martinskoj:



21. Seasplash Festival
Oprostili smo se od Seasplash Festivala, baš onako kako i priliči toliko dugotrajnom festivalu koji je utjecao na mnoge živote i pokrenuo sasvim novu scenu. Pet dana ispunjena muzikom, tri pozornice s tri soundsystema brojnoj publici ponudili su artiste koji su inspirirali pokretanje, oplemenjivali prošla izdanja Seasplasha, ali i one koji su pokazali da podmladak scene postoji. Iration Steppas, Zion Train, Headmix i Pitch Black opravdali su svoj zvjezdani status, baš kao i domaći glazbenici ABOP, Bamwise, Antenat, St!lness kao i novi projekt Dr.Obi meets Anja G, Root & Sistah Tena. Uz mnogo noćnog i dnevnog druženja, u obiteljskoj atmosferi i s ovim 21. Seasplash Festivalom, koji je ujedno i posljednji, zatvoreno je jedno veliko poglavlje.



Membrain Festival
Osmo izdanje Membrain Festivala na Martinsku je dovelo  80-ak izvođača koji su pristigli od Japana, UK, Nizozemske i ostatka Europe. Izmjenjivali su se na tri pozornice puna četiri dana, a u njihovim nastupima uživali su i domaći i internacionalni gosti, kojih je u podjednakom broju bilo u publici. Svi oni, baš kao i organizatori slažu se u dojmovima da je ovo bilo najbolje izdanje Membrain Festivala do sada.



Blast Fest
Ovogodišnje izdanje Blast Festa ponovno je proizvelo veliki hype kod publike. Riječ je o elektroničkom festivalu koji okuplja neke od najvažnijih predstavnika underground scene iz cijele Hrvatske, nudi kontinuirani program u trajanju od 48 sati, a ove godine osim glavne pozornice, posjetitelji su mogli chillati i na dnevnom, skrivenom flooru.

Preach The Rič
Prvo izdanje hip-hop festivala Preach The Rič na Martinskoj imao je velik odjek na toj sceni. U dva dana festivala publika je imala prilike čuti neke od najrelevantnijih umjetnika iz regije. Smoke Mardeljano i Frenkie prvi su put nastupali u Šibeniku, a ništa manje oduševljenje nije izazvao ni nastup šibenskog benda domaćina Hram. Nakon što je festival završio pozitivne reakcije nisu se još slegle, što ostavlja mnogo optimizma za uspjeh PREACH THE RIČ-a u budućim godinama.

Iako je Martinska ostala bez Seasplasha, na njegovo mjesto sigurno će se stvoriti mjesta za novi festival slične glazbene tematike. Veliki plus je ovogodišnji Membrain koji je u srdačnom izvještaju ispratio i naš DJ Frenkyboy (Bubanj&Bass). Blast Fest je tradicionalno dobra priča iskusnih domaćih promotora, a veliki plus za razvoj i raznolikost urbane scene sigurno je nastanak hip-hop festivala Preach The Rič.

Čak 10 festivala iz regije se našlo na DJ Mag-ovoj ljestvici najboljih 100 festivala 2023.

Nakon nekoliko mjeseci glasanja i više od 100 tisuća prebrojanih glasova, DJ Mag je objavio rezultate izbora za najbolje festivale 2023. Titulu najboljeg festivala prema čitateljima DJ Maga, treći put za redom ide u ruke belgijskog Tomorrowlanda. Kao i prošle godine, Ultra Music Festival iz Miamija se našao na drugom mjestu, a na treće se popeo britanski Glastonbury.

Nakon prošlogodišnjeg petog mjesta i ove se godine EXIT našao u samom vrhu. Zauzeo je deveto mjesto, a među deset najboljih svjetskih festivala nalaze se još EDC Las Vegas, Coachella, UNTOLD festival, Awakenings, Creamfields North i World Cube Dome.

Prošle godine se na ljestvici našlo devet regionalnih festivala, a ove godine regija čini čak 10% kompletne ljestvice najboljih svjetskih festivala. Hideout festival s kojim počinje festivalska sezona na plaži Zrće je zauzeo 31. mjesto. Deveto izdanje Ultra Europea je napredovalo do 33. mjesta.


Foto Julien Duval

Outlook Origins napreduje do 37. mjesta, a Lovefest u Vrnjačku Banju donosi 38. mjesto. Sonus festival se našao na 44. mjestu. Između 60. i 70. mjesta su se našla tri festivala iz The Garden ResortaLove International na 60., Dimensions na 62. te Defected Croatia na 69. mjestu. Zagrebački LMF Festival je debitirao na ovogodišnjoj ljestvici s ulazom na 87. mjesto, a ujedno je među spomenutima jedini festival koji je u potpunosti u hrvatskom vlasništvu.

Kompletnu listu najboljih svjetskih festivala provjerite klikom na poveznicu.

 

Dr. Motte otkrio da budućnost Rave The Planeta ovisi o donacijama

Na užarenim ulicama glavnog njemačkog grada zaplesalo je više od 300 tisuća ljudi, no završetkom parade postavilo se pitanje – hoće li se ona ponovno održati ili ide u povijest kao Love Parade. Mjesec dana nakon završetka drugog izdanja Rave The Planeta, ekipa organizatora predvođena legendarnim Dr. Motteom su istaknuli zadovoljstvo ovogodišnjim izdanjem te otkrili u kojoj se situaciji trenutno parada nalazi i što ju čeka u budućnosti. Iako je parada prošla uspješno, budućnost Rave The Planeta je neizvjesna Ovogodišnji troškovi privatne hitne pomoći su dobrano premašili budžet tegotovo prisilili organizatore na otkazivanje Rave The Planeta. U posljednjem tjednu prije početka Rave The Planeta, organizatori su se obratili budućim posjetiteljima te ih pozvali na donacije te su na taj način prikupili gotovo 88 tisuća eura. Originalni budžet berlinske parade je bio 40 tisuća eura te kada se zbroji kompletni novac na raspolaganju, on i dalje nije bio dovoljan da se pokriju dugovanja. Kako bi se zatvorila ovogodišnja dugovanja te krenulo u planiranje sljedeće parade, organizatori Rave The Planeta moraju prikupiti još 87 tisuća eura. Zbog toga su nastavili sa GoFundMe kampanjom kako bi spasili budućnost parade. Osim preko donacija, Rave The Planet ide na klupsku turneju ove jeseni i zime, kako bi i na taj način prikupili dodatne novce, a prva postaja će biti u njemačkom gradu Görlitzu na granici s Poljskom. Stoga, Rave The Planet prvo mora podmiriti dugovanja, a zatim kreirati financijski plan u kojem će zaračunati troškove troje zaposlenika na pola radnog vremena, troškove dovođenja DJ-eva i njihovih smještaja, kao i troškove logističke organizacije samog događaja te naravno hitne medicinske pomoći na što odlazi najveći dio troškova.

Jean-Michel Jarre je skladao revolucionarni album za virtualnu realnost

Pionir elektroničke glazbe Jean-Michel Jarre je objavio svoj novi studijski album s kojim je prezentirao svoj revolucionarni i do sad najambiciozniji projekt “OXYMORE”. 22. studijski album francuskog glazbenika je prvi komercijalno izdanje ove veličine koje je u potpunosti utiliziralo multikanalni i binauralni (3D) zvuk. Album je skladan na način da slušatelju omogući osjećaj kao da je u prostoriji sa samim glazbenikom i njegovim instrumentima dok ih svira.

Oxymore” je komponiran od 11 traka, inspiriran je francuskim “musique concrete” pokretom te odaje počast korijenima francuske elektroničke glazbe koji su ostavili duboki trag na glazbenu produkciju, žanr i samu scenu tijekom desetljeća. Veliki utjecaj na novi album je imao i pokojni francuski skladatelj Pierre Henry otkrio je Jean-Michel Jarre: “Pierrov rad me je jako inspirirao za “Oxymore”, neke od njegovih skladbi su me dovele do kreativnog puta kojem inače ne bih krenuo. Novi album je također posveta francuskom načinu pristupa modernoj glazbi, elektroakustičnoj glazbi i mojim ranim glazbenim studijima.”

Tijekom cijele svoje karijere Jean-Michel Jarre je bio futurist koji je pomicao granice, tako je svoje nedavno izdanje povezao i s virtualnom stvarnosti gdje je kreirao digitalnu pozornicu za izvođenje albuma “OXYVILLE”. Ipak, veći fokus je na samom audio iskustvu o kojem sami Jean-Michel Jarre kaže: “U stvarnom životu ne postoji stereo zvuk. Naše audio polje je 360 stupnjeva. Danas nam tehnologija omogućuje istraživanje kompozicije u prostornom zvuku i to otvara potpuno novo iskustvo za nas glazbenike u kreativnom procesu.”

Svih 11 traka s albuma očekuju obrade dobro poznatih, ali i nadolazećih umjetnika koji će prezentirati svoju viziju “Oxymorea”, a među njima su potvrđena imena poput Martina Gorea, Briana Ena i Deathpactoma.