Skip to main content

Dubok: -Bass scena više nije alternativna ili strana, već jedna od stvari koju ljudi odabiru-


Zagrebački Aquarius klub će ugostiti više od 80 DJ-eva svih generacija koji su svoj obol dali bass sceni, a među njima je i splitski DJ, VJ i nekoć promotor Ante Šimić poznatiji kao Dubok. U razgovoru s Dubokom vraćamo se u povijest i na same početke razvoja drum ‘n’ bass scene u Splitu, razlikama između grada pod Marjanom i Zagreba te još ponekim pikanterijama.

Odrasli ste u Splitu, gradu u kojem techno, tech-house i house godinama dominiraju. Kako ste pored tih žanrova otkrili bass scenu i ostale srodne žanrove?

Siguran sam da smo svi u LoopJunkiesima došli preko svojih nekih ludih puteva do drum 'n' bassa, no za mene su to bile video igre, koje su i danas velik dio mog privatnog i profesionalnog života kao i glazba. Taj period kraja 90-ih i početak novog milenija pojavom modernije generacije konzola poput PlayStationa 1, Xboxa i Nintendo 64, kvalitetnije reprodukciju zvuka na sveprisutnom CD-u… Developeri igara su počeli tada po prvi put licencirati glazbu za soundtrackove i tada u visokom usponu svedrum 'n' bass varijacije su dobile priliku da isfuraju svoje izvođače kroz jedan potpuno novi i neistražen medij za osvajanje svijeta. Tako su mene uzeli ti soundtrackovi ko klinca igrajući Unreal Tournament, Soul of Samurai i Wipeout 3 koji je tada u trackovima imao stvari od The Chemical Brothersa, Leftfielda i Orbitala…Ostatak je povijest :).

Sudjelovali ste u razvoju alternativne elektroničke scene u Splitu. Koliko je bilo teško izborit se za “mjesto pod suncem” pored već spomenutih žanrova koji su dominirali?

Ne bih rekao da je bilo baš teško izboriti se za mjesto. Počeci su zapravo bili poprilično lagani, sranje je došlo kasnije. Naime kad smo krenuli sa drum 'n 'bass zvukom u Splitu svi aktivni promotori i DJ-evi koji su dominirali elektroničkom scenom u gradunisu nas uopće doživljavali ozbiljno – niti kao DJ-eve, ni promotore, a bome ni kao konkurente koji bi mogli eventualno uzeti dio publike ili glazbeno proširiti već usidrenu scenu, zvuk i briju u gradu. Čak i vjerna „tech“ publika nije bila pretjerano zainteresirana za čuti ono što imamo za reći. No to nam nije ni bio cilj, niti biti dio te scene pa tako ni biti prihvaćeni od iste, samo smo htjeli puštati drum 'n' bass.

No u onom trenu kada smo nakon prve dvije godine djelovanja uspijeli izgradit nekakvu novu publiku i kada nas je počela medijski podržavati Klubskascena prvim člancima, reportažama, najavama i intervjuima – tada su krenuli oni „teži“ dani. Počeli su sestvarati maliciozni feedbackovi i komentari po forumima, raznorazna izrugivanja i omalovažavanja zbog toga jer smo koristili laptope, kontrolere, digitalne softwaree umjesto gramofona, obostrana i danas već smiješna online prozivanja i prepucavanja, međutim to je sve od te „težine“ koja nas je zadesila… Realno, optimalan broj ljudi na partijima za dobar tulum smo već osigurali u prve dvije godine rada i upornosti.

Publiku smo stvorili odgajajući nove/mlađe partijanere, a ne pre odgajajući onu koje nismo ni bili dio od starta, tako da nije bilo teško isfurati ideju koju smo imali i zakačit druge na istu, bilo je samo teško slušati i čitati maliciozne komentare, kako o sebi tako i o onome što radiš. Međutim i to smo u konačnici preboljeli, ego zacijelili i počeli shvaćati kao pozitivnu stvar – nekome smo bili trn u oku samo zato jer postojimo i više nismo bili percipirani neozbiljno, znači radimo nešto vrijedno nečije pažnje makar dolazila u negativnom obliku.

Gledajući sada na stvari –konkurencija na sceni je dobra stvar, akonkurencija često znači grubu igru ponekad i to je okej… Mi u Splitu smo bar kroz dišpet naučili da nema odustajnja, a ako te netko pokušava „spustiti na zemlju“ onda ćeš se jebeno potrudit da mu pokažeš suprotno, samo se trebaš naučiti nositi sa svim sranjima koja dolaze u paketu i ne dozvoliti da ti neko poljulja ideju i cilj koji si zacrta, ostalo će doći samo od sebe.

Kako je publika reagirala na vaše prve partyje koje ste organizirali s LoopJunkies crewom u Kocki?

Auffff…. prvi party koji smo organizirali je bio festival zbunjenih ljudi hahahaha…Nisu znali šta raditi s pokretima na tu brzinu, na te čudne breakove, brze prijelaze, bilo je kaotično… Većina ljudi koja je došla na prvi party nisu ni znali da je riječ o drum 'n' bass partiju, a kad su otišli uglavnom se nisu ni vratili. No jako brzo mlađi ljudi koji su tek počeli izlazit van su jako brzo popušili taj zvuk, a Kocka u kojoj smo od starta radili sve partije je bila prepuna alternativaca koji su lakše prešli i prihvatili elektroničku glazbu upravo zbog zvuka koji im je bio više srodniji strukturom i energijom od drugih, nazovimo ih – ravnijih zvukova na party sceni.

Selidbom u Zagreb, okusili ste scenu u glavnom gradu. Kakve su razlike između scene u Zagrebu i Splitu koje ste primjetili kroz godine?

Glazbeno? Definitivno nikakve razlike, odlaskom iz svoje sredinu u drugu skužiš koliko vas svih povezuje isti đir bez obzira iz koje dvije vukojebine se pojedinci sreli. Ona prava i najbitnija razlika koju sam bar ja primijetio je u brojnosti publike i mogućnosti da si ko promotor priuštiš možda neko zajebanije i veće ime, znajući da bi ga mogao naplatiti i isplatiti. Razlike su i one očite – veći grad – veća količina klubova, manjih elektronički orijentiranih lokala, organizacija i pokreta, što je omogućilo veću raznovrsnost i širu paletu ljudi koja se bavi ili će se početi baviti tim. Mislim da je ta kritična masa ljudi u Zagrebu ključni element u razlici između svih ostalih gradova u Hrvatskoj, no i to nužno ne čini pravilo za uspjeh, ali to je ono što trenutno mogao izvući ko razliku koju sam primjetio.

Kakva je scena danas, u Splitu, ali i u Hrvatskoj? Koliko se razvila od njenih početaka? Dolazi li novi val DJ-eva, partijanera koji se pronalaze u bass sceni?

Scena je velika i puno je šira nego što je bila tada. Danas ljudi na bass sceni eksperimentiraju i koketiraju s drugim bass zvukovima i glazbenim utjecajima u svojim setovima i na partijima, produciraju vlastitu glazbu neopterećeni žanrovskim konstrukcijama ili mišljenjima drugih na internetu, djeluju kroz radio-emisije, podcaste, platforme…. Lijepo je vidjeti da ono što je većini ljudi tada bila nepoznanica ili novitet danas biva standardnom postavom među paletom različitosti zvukova koji se serviraju na tjednoj bazi diljem zemlje i ne vidim da bi se to moglo zaustavit ili smanjit u budućnosti. Bass scena više nije nešto alternativno niti strano, već je jedna od stvari koju ljudi odabiru naspram druge stvari prilikom izlaska iz vikenda u vikend. Sve je po tom pitanju, jednostavno rečeno, postalo normalno i to je ono što smo svi htjeli da bude kad smo krenuli s tim zvukom i sad smo – sretni :).

Što možemo očekivati u budućnosti? DMT je izjavio da bass scena doživljava novi procvat…

Nakon 20 godina ja sam već doživio budućnost i izgleda odlično. Hahahaha…Međutim ne bi baš koristio tu konstrukciju rečenice da bass scena „doživljava novi procvat“ jer mi nekako zvuči kao da je ono prije uvelo ili nestalo. Fluktuacija u koncentraciji DJ-eva, publike i partya, oko bilo kojeg zvuka u elektroničkoj glazbi je sasvim normalna i prirodna stvar i okej je da se situacija stiša da otvori vrata nekim drugim žanrovima na sceni dok cijela ta priča ne učini puni krug, promjeni puno mišljenja i otvori još više umova i onda opet ispočetka. Tako da nekakav novi val energije i želje među publikom i promotorima bi bio moj odabir riječi, ali poprilično sam siguran da obojica, iako sa različitim izjavama mislimo poprilično isto :)

Tijekom godina djelovali ste u LoopJunkies kolektivu, kao kroz POTOP projektu…Gdje ste danas po pitanju glazbe i projekata?

Glazba nije nešto što te prođe, ona će uvijek biti dio mene i uvijek ću širit njene vidike kroz vlastito učenje, napredovanje i aktivno slušanje, međutim projekti su već druga priča. Umoran sam od organizacije i jednostavno nemam više taj inicijalni zanos za hvatanje u koštac sa tim, uostalom, moje iskustvo nema veze toliko s onim koliko sam zapravo star hahahahah!

Činjenica je da bavljenje organizacijom, glazbom i guranjem nekakvih granica je posao za mlađe generacije, a postojanjem i isticanjem na sceni kao starješina mi je uvijek bila odbojna misao pa su takvi projekti ostavljeni u onom vremenu kojem je meni generacijski pripadalo i još uvijek ima dobar aftertaste zbog toga. Jedino što smo poželjeli nakon 20 godina kao tim je vratiti naše prvi serijal drum 'n' bass partija KARANTENA nazad u Kocku u Splitu gdje i pripada, samo na kratko da proslavimo 2 desetljeća na sceni, dovoljno kratko dok ne zainteresiramo neke mlađe klince za koje znamo da vrte i briju taj zvuk sada u Splitu te njima ostaviti nešto naše da uzmu kao svoje ili da se inspiriraju napraviti nešto svoje.

Uskoro nastupaš na DnB Unitedu gdje dolaze DJ-evi iz svih krajeva Hrvatske. Kolika je važnost takvog događaja za cijelu scenu?

Poprilično je bitnoda postoji nekakvo okupljanje ljudi koji djeluju kao tim ili pojedinci na sceni – kako organizirajući tako i stvarajući. Takvi eventi otvaraju neka nova vrata, poznanstva, suradnje i rađaju neke nove projekte koji su potrebni da bi se očuvala i prenosila. Ideja koju je svatko sebi zacrtao. Uostalom, jebeno je zabavno vidjeti sve te ljude iz svih dijelova zemlje koje vidiš jedva par puta godišnje pogotovo što si stariji. Ono najbitnije kod ovakvog događaja je to što će omogućiti mladima na sceni da se pronađu, istaknu, nauče i izgrade u svemu tome lakše nego što je bilo svima nama prije 20+ godina….

 

Neke riječi za kraj, pozdravi, zahvale…

Mislim da san iskrca dovoljno riječi u ovom intervjuu :). Pozdravljam doduše cijeli 8. A i razrednicu i hvala vama što ste se od 80+ DJ-eva sitili pitat mene „Disi bija, koja je klica?

FB EVENT: D’n’B United – najveće drum’n’bass okupljanje u Hrvatskoj

 

Final Destination na Lokvarskom jezeru nastao je iz ljubavi prema elektroničkoj glazbi


Relaksacijom pandemijskih mjera u 2022. scena se obogatila za 14 novih festivala, među kojima je i Final Destination festival. Smješten na obali Lokvarskog jezera u Gorskom kotaru, festival je krajem prošlog ljeta ugostio 14 DJ-eva iz Hrvatske. DJ Jock, E-Base, Recep, MYUZ, Phonophobes, Senkić i mnogi drugi su donijeli svoje plesne ritmove koji su drmali partijanere dva puna dana.

Iza festivala stoji Nataša Malnar, a u razgovoru s organizatoricom saznajemo da je Final Destination nastao iz ljubavi prema elektroničkoj glazbi, open air partyjima, festivalima i partijanerima koji pohode takve događaje. Sami organizatori nam otkrivaju kako su oni na partyjima upoznali predivne ljude, stekli prijatelje i takvu atmosferu žele prenjeti i drugima.

Lokacija uz Lokvarsko jezero među partijanerima je poznata još od Wake The Lake festivala pa je bilo logično nastaviti s plesom na toj lokaciji u srcu Gorskog kotara i s Final Destination festivalom.

Prošlogodišnja premijera Final Destination festivala je bila u nešto intimnijem izdanju, ali je privukla partijanere iz svih krajeva Hrvatske. Od Istre, preko Rijeke do Zagreba partijaneri su se uputili prema Gorskom kotaru da kampiraju uz jezero i plešu uz vruće techno, tech-house i house ritmove. Lokalnih partijanera i ljubitelja elektroničke glazbe nema previše otkriva nam organizatorica, ali festival je prava prilika da se nekom novom svidi ovaj stil glazbe.

Iako je festival održan u rujnu, temperature u Gorskom kotaru su nešto niže stoga je organizatorica prepoznala da je bolje da se festival prebaci u raniji termin i tako nas Final Destination očekuje 17. i 18. lipnja.

Vizija organizatorice Nataše Malnar je da festival postane dio priče u kojoj ljudi žele sudjelovati kako bi uživali u predivnoj prirodi, dobroj zabavi, odličnoj glazbi i svemu onome što bi jedan kvalitetan festival trebao imati. Tako i ove godine organizatori najavljuju besplatno kampiranje kao i parking za sve partijanere, šank koji radi 0-24h, kao i hranu koja će imati široku ponudu za sve preference.

Drugo izdanje festivala je u završnim fazama pripreme, a organizatorica najavljuje “još poneko iznenađenje”. Listu izvođača za ovogodišnji Final Destination festival je slagao Domagoj Pavlović poznatiji kao Emanuel Jr, a na Lokvarsko jezero ovog lipnja dolaze Anima Noctis (Skarros i Whooso), Krekman, Dino Jukić, Emanuel Jr, Ana Antonova, Makarun i glavni gost Nere.

Ulaznice su dostupne kroz sustav Core Event.

Herceg objavio svoj EP prvijenac -Slavia- na vlastitoj etiketi hrcg


Hrvatski DJ i producent Alen Herceg, nedavno se odlučio za novi iskorak u karijeri. Pokrenuo je vlastiti Bandcamp HRCG preko kojeg će neovisno objavljivati svoje nove produkcijske uratke.



Prvijenac na HRCG-u je EP Slavia” ukomponiran od tri live snimke traka i jednog remixa. Kada Herceg radi live snimke, nema popravaka, jer kako ispadne tako i bude. U slučaju novog EP-ja tako smo dobili tri trake – YUGO, ROJ.C (Live Version I) i ROJ.C (Live Version II).

Dok za posljednju traku na EP-ju, remix trake ROJ.C obratio se osječkom DJ-u i producentu Volsteru.



Kroz sve trake novog EP-ja Slavia”, Herceg dominira raw techno zvukom kojeg kreira u trenutku.

Do nekog sljedećeg Hercegovog izdanja, svakako vrijedi popratiti njegov SoundCloud profil gdje objavljuje kraće isječke svojih “produkcijskih igara”.

Zvjezdana ljetna sezona u Revelinu kreće već u svibnju uz Offaiaha i Edx-a


Nagrađivani Culture Club Revelin ovog petka 12. svibnja kreće u svoj u ljetni “modus operandi” sa otvorenim vratima svake večeri, a bogati ljetni program ispunjen internacionalnim gostovanjima kreće već od sljedećeg tjedna.



Do kraja svibnja u Dubrovniku će nastupiti OFFAIAH i EDX

Prvo internacionalno gostovanje ove sezone u Dubrovniku na repertoaru je sljedećeg petka 19. svibnja, a u tvrđavu Revelin stiže OFFAIAH, uz kojeg nastupaju rezidenti DJ Speed i Bozzo.

Michael Woods dugi niz godina aktivan je na glazbenoj sceni, no projekt OFFAIAH vodi od sredine 2010-ih. OFFAIAH je još u 2016. s “Trouble” najavio da će njegove trake preuzeti plesne podije, a to je u godinama ispred njega potvrdio brojnim izdanjima na Defected Recordsu poput “Work It Out”, “Somewhere Special”, “Soldier” i drugih, s kojima je redovno zauzimao vrh Beatportove House top ljestvice. Engleski DJ postao je sastavni član Defected Recordsa bez kojeg legendarna etiketa ne može napraviti niti jedan vlastiti događaj ili festival. Zajedno toliko dobro surađuju, da je OFFAIAH potpisao ekskluzivni ugovor s Defectedom za objavu svojih traka.

FB EVENT: OFFAIAH at CLUB REVELIN

Posljednjeg petka u svibnju, miksetu dubrovačkog Culture club Revelina preuzima EDX, a prate ga rezidenti DJ Speed i Bozzo.

Švicarac EDX, punog imena Maurizio Colella broj jedan je švicarski glazbenik na Spotifyju. Od početka 2000-ih vodi renomiranu etiketu Sirup Music pod kojom su svoje trake objavili Avicii, Armin Van Buuren, Steve Angello, Tiesto i mnogi drugi. Uz svoje redovne turneje, EDX dugi niz godina uređuje i vlastitu radijsku emisiju NoXcuses koja se uskoro bližijubilarnoj 650. epizodi.



Prema riječima britanskog magazina Mixmag on je glazbeni genije po pitanju produkcije i obrada, a njegova kvaliteta je potvrđena nominacijama i za prestižnu nagradu Grammy. Svojim trakama i obradama poput “Show Me Love”, “On My Mind”, “I Found You”, “Missing” i mnogim drugima, u svakom trenutku godine donosi dašak ljeta.

FB EVENT: EDX at CLUB REVELIN

Više informacija o nadolazećim gostovanjima i događajima u ljetnoj sezoni nalazi se na društvenim mrežama i web stranici kluba Revelin. Ulaznice za sve događaje mogu se nabaviti na web stranici ili u uredima kluba na adresi Vukovarska ulica 30 u Dubrovniku.

Upoznajte 8 rezidenata Revelina 2023.

Pogledajte do sada objavljene izvođače ljetnog programa



Atje u Dva Osam promovira drugo izdanje: Andrea Ljekaj, Sven Nalis + special guest


U petak, 12. svibnja (Klub Dva Osam), slijedi nastavak ATJE večeri, gdje možete zateći Andreu i njegove kolege kako sviraju te predstavljaju nadolazeća ATJE izdanja.


Foto Vladimir Velickovic

Na drugom izdanju iz Berlina stiže Sven Nalis, riječki pionir drum&bass scene kojeg nije potrebno previše predstavljati domaćoj publici, a imat ćemo ga pravo zadovoljstvo slušati u nešto drugačijem izdanju za ovu prigodu.



Pred njim je novo izdanje za etiketu ATJE i ovo je izvrsna prilika da se ono osjeti među zidovima kluba DVA OSAM.

Osim Svena i Andree, bit će predstavljen još jedan izvođač koji će odsvirati svoj premijerni nastup na ovom događaju.

Pretprodaja ulaznica na Dva Osam

 

Za neumorne partijanere Future Scope festivala, pripremljeni su i afteri u hramu sreće


Future Scope
priprema festival za proslavu 21. rođendana na Zagrebačkom Velesajmu gdje će nastupiti velikani elektroničke glazbe Paul Kalkbrenner, Jeff Mills i Derrick May, uz jaku domaću podršku Petra Dundova, Kikija, DJ Jocka, Shipe i Neroa.

Uz festivalski program, Future Scope priprema i službene aftere u Boogaloou

Program kreće od 3 sata, a prvog dana sviraju Matya, E-Base, Senno i Sin, dok drugog dana vrte Bronski, Elena Mikac, Herya, Neroa, Pablo Panda, Shipe i Toni Juranović.

Afteri prvog dana započinju uz velikane domaće zagrebačke scene, a jedno od imena je Matya. Na sceni djeluje dugi niz godina, a starija ekipa pozna ga još iz doba Saloona te The Besta. Svoju tehniku danas vrlo rado dijeli s publikom na rezidentskoj lokaciji Boogaloou. Uz njega, na stage će se i popeti E-Base, DJ koji se bavi glazbom i u ostalim područjima kao producent, promotor, radijski voditelj pa i urednik glazbenog magazina. Kao finalna imena stižu Senno i Sin koje često slušamo kao duo u b2b setovima, no ovoga puta imat ćemo priliku poslušati ih solo.

Drugi dan festivala zatvorit će se uz after na kojem će nastupiti 7 imena, koji predstavljaju Future Scope, Dobar House, Roots i BSH. Bronski je DJ s riječkom adresom te house zvukom u svojoj vitrini. Osnivač je Deep’n’Delicious kolektiva te je urednik UFO Beats platforme. Elena Mikac je predstavnica novog vala DJ-eva u Hrvatskoj te je važna figura Dobar House etikete. Njen repertoar seće od disca do housea preko minimalnog i progresivnog zvuka.



Herya
je član Deep’n’Delicious kolektiva koji također u svom šanžeru ima house ritmove. Neroa je hrvatsko-njemački DJ poznat o svom house i techno zvuku iz undergrounda. Čovjek iza BSH Eventsa Pablo Panda je organizator, promoto te DJ sa zaraznim house zvukom. Shipe je rezident i organizator Future Scopea koji iz tjedna u tjedan nastupa bok uz bok s najvećim svjetskim imenima. Iz Makarske stiže Toni Juranović, jedan od najbukiranijih dalmatinskih actova, školovani glazbenik vrhunskih tehničkih sposobnosti.

Ulaznice za veliku rođendansku proslavu Future Scopea dostupne su kroz sustav Entrio.

FB EVENT: Future Scope Festival Official After Hours