Skip to main content

Hrvatska će imati svoj kamion na ovogodišnjem Rave The Planetu (aprilili)


Pripreme za ovogodišnje izdanje Rave The Planeta su u punom jeku. Nasljednik Love Paradea već neko vrijeme prima prijave za povorku i kamione, a kako doznajemo od organizatora, u paradi će se naći i hrvatski kamion!

HTZT je među prvima reagirala i rezervirala svoje mjesto pri početku kolone kako bi što kvalitetnije pozicionirala kamion koji će biti obojan u crveno-bijele kockice. DJ-evi koji će nastupati na hrvatskom kamionu u povorci će biti spoj pionira hrvatske elektroničke scene i mladih snaga kako bi stotinama tisuća partijanera prezentiralo zvukove “lijepe naše” u najboljem svjetlu.

Glazba, partyji i festivali su jedni od glavnih razloga zašto brojni mladi Europljani biraju Hrvatsku kao svoju ljetnu destinaciju, a odlazak Hrvatske na Rave The Planet će dodatno prezentirati našu glazbenu ponudu.

Podsjetimo, kultni Love Parade je prošlog ljeta dobio reinkarnaciju kroz Rave The Planet, a ove godine se vraća 8. srpnja. Kako je izgledala ulična povorka Berlinom prošle godine naši suradnici su dočarali kroz opsežnu reportažu, fotografije i videozapise.

Rave The Planet je za line up odlučio da će hrvatski line up birati publika metodom "vox populi", a više info uskoro. Prije 20 godina na Love Paradeu su nastupali momci iz Astralisa, Ogi, Cortex Thrill i drugi.

M-Run – jedan od brojnih projekata talentiranog Maria Matakovića


Mario Matković poznatiji kao M-Run istaknuti je hrvatski DJ i producent koji se elektroničkom glazbom bavi već 25 godina. Svoje prvo izdanje je imao s 17 godina pod pseudonimom MOKK, a objavljeno je kao maxi single od pjesme trake na vinilu za Balloonia Records.

Kroz godine M-Run je svoj psytrance zvuk prezentirao diljem svijeta, ali svoje mjesto pod suncem je našao u Izraelu gdje je redoviti gost više puta godišnje na raznim lokacijama. Setove M-Runa se moglo uhvatiti naravno i na području Hrvatske i Srbije, ali i ostatka Europe u državama poput Portugala, Belgije, Njemačke i Švicarske.

Smatra se sretnim jer nakon 25 godina aktivnosti na sceni ima priliku raditi, surađivati i nastupati sa svojim uzorima iz mladosti koji su ga prvobitno inspirirali da se krene baviti glazbom. Jedan od DJ-eva i producenata s kojim se često susreće na svjetskim pozornicama je Japanac Tsuyoshi Suzuki koji je i vlasnik etikete Matsuri Digital na kojoj M-Run objavljuje svoje trake. Legendarni Japanac dolazi u Hrvatsku, a prigodom njegovog posjeta Zagrebu, M-Run će snimiti bubnjeve za novi materijal njegovog benda Prana.

Da voli ono što radi možemo vidjeti kroz M-Runove nastupe, a karakteriziraju ga vesele plesne atmosfere i osmijesi koje uvijek izmami svojim setovima. Istaknuo nam je da iz 2022. izdvaja svoj nastup na Huga Buga festivalu u Izraelu.

Posljednjih godina važno je istaknuti njegov rad iz 2022. kada je M-Run je odradio niz Live Sessions prijenosa iz studija na kojima je snimao, izvodio i odsvirao trake u jednom takeu. Osam traka napravljenih live je kompletirano u drugi studijski album simbolično nazvan “Live Sessions Album”, koji je objavljen na belgijskom Cronomi Recordsu.

Prošla godina M-Runa je obilježena izdanjem na spomenutom legendarnom japanskom labelu gdje se našla kompilacija kanadskog DJ-a Marka Aneleyja – DJ Solitarea. Kompilacija kanadskog DJ-a imala je devet traka, među kojima i M-Runovu “Emotional Encoder”, koja je zavrijedila i nominaciju za nagradu Ambasador u kategoriji Goa/Psy izdanje godine.

2023. za M-Runa i ljubitelje njegovog zvuka donosi pregršt noviteta. Kako nam otkriva obradio je mnoge poznate psytrance izvođače poput Astral Projectiona, X Dream, Total Eclipsea i druge, treći album je spreman kao i još neke suradnje i izdanja.

Što se tiče njegovih nastupa za ovu godinu, M-Runa nam je natuknuo da će nastupiti na jednom od najvećih psytrance festivala, ali više informacija o tome uskoro.

Na pitanje o budućnosti i planovima, M-Run nam otkriva kako ima eklektičan pristup glazbi te da će više pažnje dati i svojim drugim projektima jer ga privlače razni žanrovi.

Early bird ulaznice za D’n’B United još do subote

DJ-i, producenti, kolektivi – preko 70 imena u dva dana i dvije noćni predstavit će mnogobrojne drum’n’bass podžanrove, te itekako aktivne scene gradova iz kojih dolaze. Jedni od inicijatora projekta su zagrebački DROP kolektiv na čijim ste partijima mogli plesati u Pločniku i Dva Osam.

Early bird ulaznice koje su (50% od pune cijene) u prodaji su još do subote. Dodajmo i to da na dugačak popis izvođača koji će rasti do samog događaja dodana su četiri nova imena: Andrea Ljekaj, El Commando, Klinac i Soka.



Ulaznice su u prodaji putem Core Event sistema. Cijena early bird ulaznice je 7,5 EUR tj. 50% jeftinije od najskuplje ulaznice (ograničen broj early bird ulaznica do 01.04.), 10 EUR nakon 01.04., 12,50 EUR na ulazu do ponoći, te 15 EUR na ulazu nakon ponoći.



Popis izvođača:
After Neven • Agregat Sun • AMM • Ama Hai • AndRave • Andrea Ljekaj •
 Arboretum Kolektiv • Artelarry • Atomic Hive • Babilonska •
Banana Zvuk • BkaoBorna • Boogie • Corea • Cue Surprise • Danny Bwoy • Djambo • DMT • Dubok • El Commando • Ela • Ervin • Exeqtor • Frenkyboy • Fris • Fullstep Phil • Funk Guru • Furiosity • Hvala Sven • Inchoon • Introvert • Jahli • Jan Becele •
Jin-San • Juice • Keso • Killan • Klinac • Kodin • Kornet • Kula •Leeks • Logics • LucyLyu • Madvillians • Makikakki • Matz • Miki Delay • Minimalist • Mr. Katz •
Niniva Nobru • Odium • Papp • phillipe • Potem • Raul B • RawFlip • Result • Richo • Rofellos • Roni D.B. • Rotten • Safety Breaks • Shizzla • Shulah • Sin • Soka •
Sven Nalis • Tekitoka • Venom • Vizita • VRH • Win Co • Yesh • Zapp • Zlee + more TBA

Druga dimenzija Petra Dundova. Evo kako izvodi techno uz klasične instrumentaliste!

"Prošli tjedan sam imao prekrasnu priliku nastupiti u Zürichu zajedno s članovima Tonhalle-Orchester Zürich, slaveći 20 godina TonhalleLATE: Classic Meets Electronic.



Jedinstvena je to večer s ciljem povezivanja klasične glazbe i suvremenog elektroničkog zvuka. Za ovu priliku prvi dio večeri rezerviran je za "Alpsku simfoniju" Richarda Straussa, kojom je majstorski ravnao Paavo Järvi.





Ovo je bio prvi put da sam ga imao priliku slušati uživo i to je iskustvo koje mi je doista promijenilo život. U drugom dijelu večeri preselili smo se u foaje gdje smo nastavili glazbeno putovanje izvodeći techno glazbu uz pratnju klasičnih instrumentalista.

Bio sam iznimno počašćen kad su me pozvali da kao autor sudjelujem u projektu. Drago mi je da smo tako dobro surađivali kao tim i uspjeli se uspeti na "planinu", ističe Dundov na svom Facebooku.





Strauss je inače bio strastveni planinar i ovdje je komponirao sve što je doživio u prirodi, pa je tako tema drugog dijela večeri "Classic meets Electronic" u foajeu i bila glazbeno uspinjanje na planinu, što se prikazivalo u pozadini i tijekom animacija.





"Hvala svim članovima orkestra Tonhalle; bila je takva privilegija nastupati s vama. Posebna zahvala glavnom timu: Pierre Bachmann, Emanuel Steffen i Kollektiv Packungsbeilage. Bila je to nevjerojatna vožnja.", za kraj će Petar.

U nastavku pogledajte i kraći video sažetak koji je naš čarobnjak objavio na svom Instagramu.

Go Cut & Ludvig: Astralis je i dalje ostao iskrena manifestacija umjetničkih ciljeva

Razgovarali smo s Damirom Ludvigom i Goranom Vlajićem. Osim golemog utjecaja Astralisa na razvoj elektroničke scene u Hrvatskoj , manje je znano da su Damir aka MC Wumah i Goran aka DJ Go Cut  utjecali na razvoj hrvatske hip-hop scene.


Foto Dalibor Platenik

Možete nam malo ispričati o tim vremenima, kao ste započeli umjetničke karijere, tadašnjim utjecajima i  kako je izgledao vaš prvi nastup?

Goran i ja smo bili veliki ljubitelji emisije Electro Funk Premijera, koju je Slavin Balen vodio na radiju 101. Iako to iz današnje perspektive izgleda nespojivo, rani hip-hop, techno i house imaju iste korijene, o čemu nerijetko govore legendarni glazbeni autori kao što su Juan Atkins, Egyptian Lover i Jeff Mills. Balen je prvi puštao naše demo snimke u eteru i podržao naše kreativne napore koji su često kombinirali rap i elektroniku. Kristijan Žuklić, Ivica Mateš, Davor Žagar i nas dvojica, stvorili smo grupu DIFFO koja je održala i neke od prvih rap nastupa u regiji. Iz današnje perspektive naš je prvi nastup izgledao prilično naivno. No, bili smo klinci koji su željeli postići nešto novo na glazbenoj sceni, pa smo se ozbiljno trudili to postići. Poznati zagrebački DJ i promotor hip hop kulture Filip Ivelja, poznatiji kao Phat Phillie je ovih dana skupio stare snimke iz tog doba i želi ih objaviti na vinilnom izdanju.



U ovih 25 godina organizirali ste brojne partyje, dovoljno je samo pogledati popis od 1996. do 2003. Što se promijenilo u aspektu organizacije samih događanja? Koji je nastup, a koji party ostao u najljepšem sjećanju, a koji je bio najizazovniji?

Od nastupa na Astralisu u najuzbudljiviji i u najboljem sjećanju, ostao mi je prvi Astralis u Bestu. Iako je bilo daleko uspješnijih partija s daleko boljom atmosferom, posebnost novog programa na novom terenu je neprocjenjiva. S druge strane, najveći izazov za Astralis je upravo ovaj party koji slijedi u petak 31. ožujka u Bestu. Ni jedan zagrebački program elektroničke glazbe nije navršio četvrt stoljeća, pa je uzbuđenje veće nego ikad prije. Nije, da nekog možemo pitati za savjet.

Za razliku od vremena naših početaka kada je elektronička glazba predstavljala revoluciju, ona je zahvaljujući sve bržem Internetu, te napretku tehnologije općenito, danas uvučena u sve pore globalnog društva, pa tako i kod nas. Na svjetskoj sceni umjesto producenata i DJ-a, sve više odluka donose dioničari korporacija, a lijepe se zemlje kao što je Hrvatska koriste kao kulisa za evente iza kojih stoji veliki kapital. Usprkos takvoj situaciji, Astralis je i dalje ostao iskrena manifestacija umjetničkih ciljeva koje postavljamo isključivo DJ Go Cut i ja.



Osim vas dvojice na 25. godišnjici u Bestu će nastupiti japanska zvijezda Tsuyoshi Suzuki i Dogma 3000, no, imat ćemo priliku slušati i prvu generaciju DJ-a koju je upravo Astralis inspirirao. Kako ste započeli suradnju s umjetnicima kao što su M-Run i  DJ Yvann? Koji bi bili savjeti mudrosti za buduće generacije producenata i DJ-a?

Mario Mataković, poznatiji pod pseudonimom M-Run, jedan je od međunarodno najuspješnijih hrvatskih producenata. Pogotovo kad je u pitanju Goa Trance. To o njemu misle mnogi akteri scene u Izraelu, Belgiji i mnogim drugim zemljama u kojima on redovito nastupa. Prije nego što je skupio hrabrosti i Goranu dao demo sa svojim prvim radovima, dolazio je na naše evente. Prije točno dvadeset godina imao je svoj prvi javni nastup, koji je održan upravo na jednom od Astralisa partija. Za razliku od njega, DJ Yvann je pobijedio na našoj DJ audiciji i zasjenio konkurenciju, ne samo svojim vještinama na DJ pultu, već i pozitivnom energijom. Goran je jednom prilikom rekao da je DJ Yvann rođen s osmjehom na licu. Vjerujem da je u pravu. M-Run i DJ Yvann su totalno drugačije osobe i izvođači, no ono što im je zajedničko je da su vrijedni, te veliki individualci, kreativci i karizmatici. Mislim da je to jedina formula koja uvijek funkcionira.



Organizacija ste koja je uspjela zadržati neovisnost i originalnost na izazovnoj sceni i tržištu. Koliko je za scenu dobra komercijalizacija elektroničke glazbe i golemi festivali? Brine li vas poplava turbofolk glazbe u Hrvatskoj, nedavno je gradonačelnik Pule zabranio održavanje u javnom gradskom prostoru?

Veliki festivali okupljaju popriličan broj ljudi koji se s elektroničkom glazbom susreću po prvi put. Dio publike utažit će svoju žeđ za novitetima putem najkomercijalnijih oblika elektroničke glazbe. Međutim, dio slušateljstva doživjet će komercijalne evente kao uvod u daleko veći svijet, temeljen na kulturi koja nije nastala preko noći. Tako da i oni daju pozitivan doprinos sceni. Glazbu vidim kao lijek protiv briga, pa me ne brine popularnost glazbenog žanra koji ne pratim. Također, ne poznajem gradonačelnika Pule, pa ni ne mogu razumjeti njegove motive.



Na fotografijama od prije 25 godina i danas izgledate kao da gotovo niste ostarjeli. Koja je vaša tajna?

Fikcionalni junak Connor MacLeod u filmu Highlander, besmrtnik je koji se ne fizički mijenja stoljećima. Za razliku od njega mi koristimo digitalne aplikacije. Photoshop 2023 ima nove funkcije, koje iluziju održavaju živom.

Što možemo očekivati za obilježavanje zlatnog pira 2048. godine?

Ljubitelj sam žanra znanstvene fantastike, a u zadnje vrijeme, sve je više popularna distopijska perspektiva budućih vremena. Bez obzira na to što su postapokaliptični svjetovi obično zanimljiviji materijal od onih u kojima je sve idealno, očekujem tu obljetnicu obilježiti partijem u čistoj utopističkoj viziji budućnosti.

Prijavi se za DJ natjecanje i osvoji nastup u Las Vegasu


Prvih 20 ulazi u drugi krug u kojem će se izabrati njih troje, koji će nastupiti na LMF festivalu od 15. – 17.lipnja na Jarunu.



Zagrebački LMF festival i ove godine organizira natjecanje za mlade nade elektroničke scene. Lani je pobijedio student hrvatskog jezika, Talijan Simon Emme, koji se tada prvi put predstavio hrvatskoj publici nastupivši na glavnom stageu LMF festivala na Jarunu. Također, kao najbolji među trojicom finalista osvojio je i stipendiju u vrijednosti od 15.000 eura.



– Znam da zvuči kao klišej, ali bilo je spektakularno. Kada sam izašao na glavni stage imao sam tremu, no kada sam vidio toliko ljudi kako plešu ispred mene, shvatio sam da mi se san ostvario. Jedva čekam vratiti se ponovno – kaže Simon.

Talentirani Talijan u Zagrebu se provodio s bakom i djedom jer upravo su oni, a najviše baka, najveći obožavatelji. Često s njim idu na partije i snimaju videa za društvene mreže.



– Oni žive u Zagrebu i znao sam da neće propustiti moj nastup na LMF festivalu. Često me pitaju kada ću ih voditi na druge festivale pa pretpostavljam da im se svidjelo – ističe DJ.

Majka mu je Hrvatica pa je hrvatski učio od djetinjstva, a ljetne praznike provodio je u Zagrebu. Nakon završetka srednje škole u Italiji odlučio je studirati engleski i hrvatski jezik kako bi ih savršeno naučio. Da će biti DJ znao je još kao dječak – isprva je obožavao Eminema, Cyprus Hill, no zbog Dafta Punka zavolio je elektroničku glazbu.



– Vrhunski DJ ne radi samo kada nastupa. Puno bitnije je napraviti pripremu. Ako se možeš nositi s otkazanim letovima, izgubljenim stickovima i prolivenim pićima po mikseti, onda posao nije tako stresan – kaže Emme.

Zbog lanjskog uspjeha DJ natjecanja – čak 85 prijava iz 40 gradova i 15 država Europe, te s 85 sati šarolikih mixeva, koje je popratilo 25.000 streamova na Mixcloudu s više od 500 repostova, potraga za mladom nadom se nastavlja.



Pobjednik osvaja spektakularnu nagradu – nastup na lasvegaškom izdanju LMF-a. Detalje prijave potražite na službenim stranicama www.lmffestival.com i društvenim mrežama.