Skip to main content

Future Scope festival je pružio široku glazbenu lepezu i nešto drugačije iskustvo


Nakon dvije pandemijske godine, napokon smo dočekali prvi pravi festival bez restrikcija, mjera ili bilo čega drugog što bi nam moglo poremetiti pravi užitak u glazbi. Kako bismo proslavili dolazak ljetne sezone, izgledni kraj pandemije kao i jubilej Future Scopea kroz tri dana festivala posjetitelji su mogli uživati u preko 30 izvođača elektronske, hip hop, rock i pop glazbene scene na četiri festivalske pozornice.



Festivalska vrata su otvorena bila od poslijepodnevnih sati, a Electronic Stage za večernje sate i dolazak kultnih imena elektronske scene je pripremala domaća postava. Nedaleko, na Live Stageu uvertiru u prvi dan su imale mlade snage hrvatske trap scene. Sunčano poslijepodne, ipak nije pružilo ugodan zalazak sunca i pogled na Jarunsko jezero, već je stiglo grmljavinsko nevrijeme koje je na sreću samo kratkotrajno pomrsilo planove partijanera i organizatora. Program s Electronic Stagea se premjestio u šator zadužen za after partyje, prigodno nazvan After Tent. Dok su neki pošli u zaklon ili potragu za kabanicom, desetak neumornih posjetitelja je ostalo na Live Stageu i nisu marili za pljusak.



Vremenske ne prilike su srećom bile kratkog trajanja i sve se moglo nastaviti kako je bilo planirano. Shipe i Jock su još jednom odradili B2B kao uvertiru za legendu Stacey Pullena koji je donio prepoznatljiv zvuk Detroita na Jarun. Electronic Stage je zatim preuzeo papa Sven Vath, koji je u svom trosatnom setu napravio glazbeno putovanje desetljećima svoje karijere kao i cijelim spektrom techno zvuka. Vathov set je kao i uvijek obilježen fantastičnom selekcijom vinyla koji je bio popraćen vrhunskom produkcijom te performansom akrobata koji su žonglirali s vatrom na pozornici, svi ovi elementi su doprinijeli nezaboravnoj energiji u kojoj su mogli uživati posjetitelji svih generacija.



Dok je dio brojne publike uživao u zvukovima housea i techna, drugi su imali iskusiti Live stage i nešto drugačije live nastupe legendarnog Paul Van Dyka i Maura Piccota. Nezahvalnu ulogu su imali domaći momci iz Corti Organa koji su svoj set započeli po kiši, ali kako se ona smirivala tako se i publika pridružila njihovom trance putovanju. Paul Van Dyka je dočekala već zagrijana publika kojoj je on predstavio nekoliko novih stvari s nadolazećeg albuma, kao i live verzije bezvremenskih hitova. Točku na i Live stagea je postavio Mauro Picotto koji je u svom setu napravio presjek karijere i vratio se sve do svojih eurodance dana s početka tisućljeća.



Program na Electronic i Live Stageu je završio u 3 sata poslije ponoći, a za sve one kojima je trebalo još glazbe i plesa, tu je bio After Tent gdje su partijanere čekali Maurizio Schmitz i Petar Dundov.

Drugog dana festivala, vremenske prilike više nisu bile problem te je sunce i vedro vrijeme pratilo posjetitelje tijekom cijelog poslije podneva i večeri. Recept je bio sličan prvome danu, Electronic Stage su pripremali domaći DJejevi, a na Live Stageu publika je mogla uživati u nešto drugačijem zvuku. Umjesto trapa, u Subotu je na repertoaru bio pop i rock. Posjetitelji su se mogli vratiti u 80-te s elektro pop sastavom Denis&Denis, nakon čega je stigao moderni hrvatski rock zvuk Borisa Štoka. Večer na Live Stageu je zaokružena s Rundekom&Ekipom, Urbanom i njegovom četvorkom te ABOP-om.



Nakon što su Stacey Pullen i Sven Vath razdrmali Electronic Stage u Petak, istim tempom je nastavila Sister Bliss koja je odradila Faithless DJ set i dovela posjetitelje do Insomnije. Pozornicu je zatim preuzela još jedna važna ženska figura elektronske scene, Nicole Moudaber koja je podignula tempo s nekoliko ID-jeva. Sam Paganini je rutinski razdrmao kukove partijanera, dok je sami finiš večeri pripao DJ Rushu. Jedno pitanje koje vječno ide na živce većini DJ-ejeva je kada mu netko iz publike postavi pitanje da pusti kultnog “Jaguara”. DJ Rusha nije trebalo moliti za tu stvar, jer ju je on ukomponirao u svoj set na sveobuhvatno zadovoljstvo publike.



Za ples do jutarnjih sati drugog dana su bili zaduženi Marina Karamarko i Shipe koji je imao još jedan B2B ovog puta s Life4Funkom.

Trećeg dana festival se održao u manjem obujmu, na samo dvije pozornice. After Tent je postao Party Tent kojeg su preuzele britanske snage Terry Francis i Nathan Coles, uz podršku doajena hrvatske scene Felvera. U nedjeljom poslijepodnevnu na Live Stageu posjetitelji su mogli uživati u samom vrhu hrvatske glazbene scene – De Touru, T.B.F.-u i Elementalu.



Više tisuća posjetitelja svih generacija je prošlo kroz festivalska vrata Future Scopea koji je pružio nešto drugačije iskustvo od onoga što smo navikli kod njih. Osim vrhunskih imena s elektronske scene, glazbenu lepezu su proširili i tako otvorili priliku publici da čuju nešto novo i drugačije, što inače možda sami ne bi poslušali.

Dalin Vajcner: -Zrće možda postane naš drugi dom-


O oba dva eventa već smo pisali – Apokalypsa je za ljubitelje različitih vrsta techna i housea, dok Summer of Love mami uzdahe onima koji rado vole EDM zvuk. O svojim iskustvima koja traju preko dva desetljeća u Češkoj, te na Ibizi, i konačnim planovima za Hrvatsku i Zrće saznajte u nastavku izravno od gospodina Vajcnera.



Na elektroničkoj ste sceni dugi niz generacija, kakvi su bili vaši počeci i prvi kontakti s plesnom glazbom?

Na elektroničkoj smo sceni od 1999., Paul van Dyk je došao na naš prvi event u vlaku za 200 njemačkih maraka i imao plastičnu vrećicu s 10 vinila u ruci, ili smo organizirali događanja u autogaražama gdje su Chris Liebing i Marco Carola vrtili nevjerojatan underground techno. Iskreno govoreći, u Češkoj su 90-ih postojale diskoteke u kojima su dr.Alban, 2Unlimited i veliki momci iz teretana slijegali ramenima, tražili tučnjave i fizički napad. Upravo je to bio razlog zašto se nisam osjećao ugodno na ovim događajima – smatrao sam da je to primitivno zabavno. S druge strane, na techno/house eventima je vladao mir, tolerancija, nitko nije gledao tko ima kakvu odjeću, a zajedno su uživali u glazbi. To je bio glavni poticaj – kohezija i zajedništvo.





Jeste li posjetili i proveli neko vrijeme u Pagu, Hrvatska?

Naravno, kao "pravi" Čeh bio sam "dužan" svake godine, kao malo dijete, provoditi mnogo dana u Hrvatskoj, jer je naša obitelj imala turističku agenciju i godinama je vodila turiste na Pag. Imao sam tamo lijepo djetinjstvo i mnogo "tinejdžerskih uspomena".



Koja je priča o nastanku Apokalypse i Citadele?

Apokalypsa i Citadela jedni su od prvih velikih techno indoor eventa u Češkoj i jedina su dva indoor eventa koja su preživjela toliko godina i traju i dana – svi ostali su bankrotirali. Malo ljudi današnje generacije ne zna da su Apokalypsa i Citadela od 1999. godine konkurenti i veliki rivali. Apokalypsa je dovodila poznata techno imena koja su tada bila "in"; Citadela je dovodila više intelektualaca. Ovaj "rat" je dobila Apokalypsa, a projekt je kupila Citadela. Apokalypsa je uvijek dovodila imena koja su nešto značila i uvijek smo tražili svježinu i inovativnost. Istodobno, nismo se bojali uvesti druge varijante techna, u Češkoj smo pokrenuli trend "schranz" – danas hardtechno.



Taj stil još uvijek držimo u svojim rukama, možda iz nostalgije, ali ipak vjerujemo da je jutro vrijedno za izbiti se iz cipela. Apokalypsa je oduvijek bila kontroverzna jer se nismo bojali unijeti puno tehnoloških inovacija u to vrijeme – poput vodenog laserskog zida, voice over DJ trailera ili pokretnih LED ekrana, prvih megamiksova i horor-end-of-world svjetske teme (shvatite, govorimo o 2004. godini). Kupnjom projekta Citadela ovaj smo događaj pretvorili u univerzalni elektronički projekt bez techna, gdje Paul van Dyk svira redovito i nekoliko puta godišnje, ili ponekad sviraju imena kao što su Worakls ili Paul Kalkbrenner, Sven Vath, po prvi put smo doveli Deadmau5a. Citadela se morala razlikovati od Apokalypse, jer bi kao techno projekt prestala postojati.



Ove sezone na Zrće dolazite s dva festivala (Apokalypsa i Summer of Love), poznajete li jadransku elektroničku scenu općenito?

Kao jedan od članova našeg tima imam puno iskustva sa plažom Zrće. Sa suprugom [Misa Salacova] sa torbom punom glazbe sam proputovao cijelu Europu, organizirali smo događanja u Češkoj, Slovačkoj i Ujedinjenim Arapskim Emiratima zadnjih 22 godine. No, da budem iskren, naše produkcijsko iskustvo prikladno za Zrće je uglavnom s Ibize, gdje smo organizirali vlastite projekte u Eden clubu, Cafe Del Maru, Mambou ili ste naše projekte mogli čuti na primjer na Ibiza Global radiju. Ibiza je odlična škola za proizvodnju događanja na plaži. Čvrsto vjerujemo da ovoj plaži imamo što ponuditi, nešto iz nje naučiti i nešto ostaviti na Zrću.





Kakvu atmosferu i energiju ćete donijeti s Apokalypsom? Različiti oblici elektroničkog zvuka?

Apokalipsa ima karakter događaja, gdje je na glavnoj pozornici uvijek nekoliko varijanti techno glazbe. Uvijek želimo da se svaki posjetitelj dobro provede na Apokalypsi, bilo da voli više groovy techna, dark techna, detroita, pa čak i acid techna, klasičnog engleskog techna ili se ne boji ući u hard techno na kraju događaja. Apokalypsa uvijek uključuje tematsku AV priču, dj trailere koje pripovijedaju holivudski govornici. Također želimo donijeti posebne lakše setove, zbog čega smo odabrali boat party u kojem se nalaze house alter-ego Dj Rusha i Ben Simsa. Tko može reći da je doživio ova dva tehno veterana u house verziji na moru?



Koji su neki od razloga zašto ste odabrali plažu Zrće za mjesto festivala? I kakvi su Vam planovi ovdje?

Već dugo pratim plažu Zrće – i nadam se da ovim neću nikoga uvrijediti, dugo sam je doživljavao kao svojevrsnu "dječju" diskoteku za turiste, osim Cluba Kalypso koji je trenutno najbliže našoj ideologiji. Zaista ne želim nikoga uvrijediti i poštujem svakog promotora, ali to je bio moj osjećaj. Naravno, uvijek postoje žanrovi koji su u điru određeno vrijeme i promotori moraju raditi te događaje jer se puno puta plaćaju zaradom od događanja koja su na potpuno drugoj razini u smislu glazbene kvalitete. Ne radimo samo techno, već rasprodajemo dvorane i amfiteatre za 15-20 tisuća ljudi s pop mainstream umjetnicima iz cijelog svijeta, organiziramo turneje za rock bendove ili radimo klasičnu glazbu. Sa Zrćem smo u posljednje 2 godine stekli dojam da želi postati više Ibiza, biti stvarno klupski, a ne više samo luka za djecu bez glazbenog mišljenja – i želimo biti tamo, jer u tome uživamo i veselimo se sljedećim godinama!









Koji je koncept i ideja festivala "Summer of Love"? Hoće li ponuditi nešto inovativno i jedinstveno na hrvatskoj obali?

Festival Summer Of Love bio je jedan od najboljih čeških plesnih festivala na otvorenom ikad, a ja sam kupio prava na ovaj festival nakon njegove propasti samo kako bih spriječio da brend SOL nestane – nikad nisam mislio da ću ikada iskoristiti ovu ideju. Kada sam vidio mogućnost održavanja događanja na Zrću, automatski sam povezao naziv festivala s ovim krajolikom – to je bio znak.



Summer Of Love koncept je EDM festivala na koji uvijek želimo pozvati više svjetskih imena na jednu pozornicu i uz jedan ulaz. U ovoj prvoj godini pripremili smo sjajan line up obogaćen popodnevnim partyjem na plaži uz more ili party brodom, gdje je atmosfera nevjerojatna i ni jedan češki party brod ne može joj se približiti. U klubu Kalypso na premijernom izdanju nastupit će dva imena iz Top 100 DJ-a svijeta. Vrijedi spomenuti i Moksi, ime koje je vrlo popularno kod nas i u zemljama u okruženju. Potom će u klubu Rocks nastupiti Brooks, kojeg poznaje više obožavatelja Martina Garrixa.



Kakav je vaš cjelokupni pogled na hrvatsku elektroničku scenu? Jeste li bili na nekim festivalima i događanjima u Hrvatskoj? Ako je tako, kojih se najviše sjećate?

Hrvatska nema toliko klubova kao, primjerice, Češka, više su kao lounge barovi pa nema usporedbe. Nije slučajno da je u Hrvatskoj jedan od najvećih festivala na svijetu, Ultra Europe. Novalja je prekrasan grad, a plaža Zrće je kao manja Ibiza. Vidim da na Zrću možemo izgraditi vrlo jak brend koji će posjetiteljima ponuditi najbolje što svjetska scena nudi. Zrće ima veliki potencijal da postane još jedna Ibiza i zato smo ovu destinaciju odabrali kao svoj sljedeći dom.







Šlag na kraju torte za 20 godina Future Scopea je nastup Sam Paganinia

Talijan je poznat po perkusivnom i harmoničnom technu, a publiku je usrećio druge noći Future Scope festivala na Electronic Stageu od 23.30 do 01.30h





Slijede još završna reportaža našeg novinara i intervju sa Corti Organ koji će uslijediti kroz koji dan. Uživajte!





Pogledajte kako je prošao sam početak festivala u petak poslijepodne, pa potom i nastupi Sven Vatha, Paul Van Dyka, Stacey Pullena i domaćih snaga istog dana.

Vruća tjelesa druge noći Future Scope festivala

Prava ludnica na Jarunu tijekom nastupa Sister Bliss iz Faithlessa

Jarun u subotu: Vrtoglavica na flooru uz Nicole Moudaber i DJ Rusha





















Dobar.House poslastica u Petom Kupeu: Austin Ato


Hot Chip, Peaches, Defected Records, Franz Ferdinand, Azealia Banks, Classic Music Company, The Blessed Madonna, Tricky i BBC – možda naizgled djeluju nepovezano, ali sljedeći gost je karika koja sve navedeno povezuje – Austin Ato!



Škotski DJ i producent koji je svojim izdanjima na Defectedu, Classic Music Companyju, Phonica Whiteu i Delusions Of Grandeur osvojio ne samo Dobar House, već i cijeli clubbing svijet. Nakon premijernog nastupa u Hrvatskoj na Defected Croatia, po prvi puta dolazi u Zagreb na Dobar House u Petom Kupeu.





Kao Drums Of Death surađivao je sa Azealiom Banks, producirao pjesme za Peaches, remiksirao je Franz Ferdinanda, Tricky i Hot Chip s kojima je 2008. odradio i turneju po SAD-u i Kanadi, a kao Austin Ato izdao je za najprestižnije, iznad već spomenute etikete te svojim DJ miksom gostovao na BBC radio emisiji The Blessed Madonne.





FB EVENT
Dobar House w/ Austin Ato (Defected, Classic Music Company)

Colin (kako mu glasi pravo ime) je prava pojava za DJ pultom s obzirom da njegovu energiju rijetko koji DJ može dostići. Uz glavnog gosta za pultom ćete naći i poznate face Dobrog Housea – Stefanic i hrwo E. Tu su kao i obično vaši domaćini Elena Mikac i Tom Bug.

Ulaznice su dostupne na Entrio, a možete birati od regularnih do grupnih.

Tijana T na Forest Castleu u atriju Starog grada Čakovec


Te večeri će u Muzeju Međimurja Čakovec nastupiti Bites, Sladoled, ali i senzacionalni glazbenici Felver i Tijana T u sklopu projekta Forest Castle. Nakon što je na Timo G snimio svoj set u predivnom ambijentu dvorca obitelji Zrinski, 21. svibnja Forestland će po prvi puta imati priliku kreirati plesnu večer.



„Tijanu T i Marijana Felvera htjeli smo dovesti na festival Forestland još 2020., a dvije godine kasnije to će nam se i ostvariti, ali u dvorcu u Čakovcu. Forest Castle projekt je koji razvijamo dugo i čast nam je što je prepoznat kao kvalitetan i zanimljiv događaj“ rekao nam je Krešimir Biškup iz organizacijskog tima Forestlanda. „Marijan Felver i Tijana glazbeno su u samom vrhu regionalne, ali i svjetske DJ scene. Nastupaju u najjačim svjetskim klubovima, od berlinskog Berghaina, londonskog Printworksa, do Ibize, SAD-a, ali i Hrvatske. Uz Felverov Stereotip, na kojem je Tijana česti gost, ne postoji veći i prestižniji glazbeni događaj u Hrvatskoj, neovisno koji glazbeni pravac volite. Želja nam je da u Čakovec vratimo glazbu, ples, ali i dobre vibracije.“



Forest Castle svoja vrata otvara od 19:00 sati

„Odabirom Tijane i Felvera, uz podršku domaćih artista, želimo naglasiti kako je Forestland festival na kojem su najbitnije emocije, glazbena selekcija za svaki ukus, ali i događaj na koji je Međimurje ponosno“ rekao je Saša Mikac, booking agent i DJ Forestlanda. „Svake godine gotovo stotinu DJ-a želi doći svirati na Forestu, a mi imamo limitiran broj sati. Širenjem na koncept Forest Castle možemo napokon napraviti i iskorak, ali i dovesti elektroniku u Čakovec, na lokaciju koja je predivna i koja definitinvo zaslužuje ovakve događaje.“

FB EVENT: Forest Castle



Stil Tijane Todorović prepoznatljiv je i odveo ju je u sam vrh svjetske scene. Kod Tijane prevladava acid uz dozu electra, housea, breakbeata i synth rocka, a ritmovi će odjekivati zasigurno do dugo u noć u Starom gradu, u centru Čakovca. Uz glazbeni dio, za kulise će se pobrinuti i Novak The Rookie kroz stvaranje novog vizualnog dijela, ali i Matija Filo postavljanjem svoje daleko poznate šumske instalacije (ponovo) u bunar Atrija.

Ulaznice potražite po 50 kuna u pretprodaji https://bit.ly/3vFPVyb, dok će na ulazu biti po 70 kuna.

Jarun u subotu: Vrtoglavica na flooru uz Nicole Moudaber i DJ Rusha

Evo što je zabilježio fotograf Goran Telak na flooru i pozornici tijekom njihovih setova. Podsjetimo se, Nicole je puštala na Electronic Stageu u 21.30h, odmah nakon Sister Bliss iz Faithlessa, dok je DJ Rush zatvorio Electronic Stage setom od 1 do 3. Poslije se zabava prebacila u After Tent.

Pogledajte kako je prošao sam početak festivala u petak poslijepodne, pa potom i nastupi Sven Vatha, Paul Van Dyka, Stacey Pullena i domaćih snaga istog dana.

Vruća tjelesa druge noći Future Scope festivala