Skip to main content

Košarkaška super zvijezda ​Shaquille O’Neal ima novu dubstep pjesmu


Košarkaška superzvijezda Shaquille O'Neal svoje umjetničke sposobnosti dokazao je nakon debija za DJ pultom na TomorrowWorldu i prve pjesme 'My Squad is LIT' u vlastitoj produkciji 2015. godine, a sada prolazi kroz EDM i ulazi u svijet dubstepa.


Foto: Courtesy of Medium Rare. Medium Rare

Udruživši se s kolegom producentom FREAKY, Shaq – aka DJ Diesel – sada je izbacio svoju posljednju pjesmu 'BACKBREAKER' nakon što su se prethodno upoznali na festivalu bass glazbe Lost Lands i razmišljali o ideji. Izdan preko Subsidia Recordsa, 'Backbreaker' je trominutna dubstep pjesma koja se vraća amerikaniziranom zvuku ranih prošlog desetljeća pod imenom 'brostep'.



Nakon što se ubacio u EDM-u, Shaq sada skreće ka novim smjerovima nakon suradnje s nekim velikim američkim imenima, uključujući Steve Aokija, Skrillex i Diplo . Bivši NBA igrač prvi je put debitirao kao producent 2015. godine, iako je kasnije pokušao odbaciti ime “slavnog DJ-a” i napraviti novi nadimak za sebe kao cijenjenog DJ-a.

Sve što znamo do sada o novom albumu Swedish House Mafie


Nakon prekida suradnje prije gotovo deset godina, EDM trojac – kojeg čine Axwell, Steve Angello i Sebastian Ingrosso – najavili su 2018. da će se ponovno okupiti za nastup u Stockholmu u Švedskoj.



Prošle godine su album najavili s 'It Gets Better', svojom prvom novom glazbom od izdavanja njihovog posljednjeg albuma, 'Until Now' iz rujna 2012. Od tada su objavili još dvije pjesme, 'Lifetime' s Ty Dolla $ignom i 070 Shakeom te 'Moth To A Flame' s The Weekndom .



Ove tri pjesme će se pojaviti na nadolazećem albumu Swedish House Mafie, 'Paradise Again', za koji je grupa sada otkrila da je završen. U razgovoru za NME grupa je raspravljala o tome što obožavatelji mogu očekivati ​​od 'Paradise Again', koji je prepun skandinavskih melodija, mračne produkcije i tvrdog zvuka.



SHM su najavili veliku svjetsku turneju po imenu albuma, a za sada ta ista ne uključuje gostovanje u Hrvatskoj ili regiji. Po internetu kruže nepotvrđene verzije konačne trackliste novog albuma pa evo jedne od njih koju je objavio portal Genius:


Redlight (Ft. Sting)

Underneath It All (Ft. Mike Posner)

Moth to a Flame by Swedish House Mafia & The Weeknd

Lifetime (Ft. 070 Shake & Ty Dolla $ign)

It Gets Better

In Bows*

Not Yesterday (Ft. 070 Shake)

Fireworks*

Mercy*

Party elektroničke glazbe na utrci Formule Indy 500


Indy 500 je utrka Formule koja se odvija na vrlo poznatoj stazi u Indianapolisu (Indiana, SAD). Formule se tijekom dana natječu u utrci dugoj 200 krugova. Deseci tisuća posjetitelja koji će prisustvovati ovoj utrci tijekom dana će zaplesati na Indy 500 Snake Pit partyu. deadmau5, Galantis, Steve Aoki i Yellow Claw također će nastupiti na Race Day koncertu tijekom 106. Indianapolis 500 utrke.



"The Indy 500 Snake Pit koji je predstavio Coors Light jedan je od najpopularnijih partya godine na globalnom EDM kalendaru", rekao je predsjednik IMS-a J. Douglas Boles. Martin Garrix popeo se do svjetske zvijezde u pop kao i u elektroničkim krugovima. Istinski talent plesne glazbe, predvodio je festivale diljem svijeta, osnovao izdavačku kuću i bio mentor drugim umjetnicima te je dvaput osvojio prvo mjesto na DJ Mag Top 100 ljestvici. Ovo će biti Garrixov drugi nastup u Snake Pit, budući da je također bio u postavi za znameniti 100. Indianapolis 500 2016. godine.



Joel Zimmerman, poznatiji kao deadmau5 jedan je od najcjenjenijih svjetskih producenata elektroničke glazbe modernog doba. Uživajući u uspjehu na međunarodnoj ljestvici sa svojim platinastim singlom "Ghosts 'n' Stuff", kao i "Strobe", "Some Chords", "Animal Rights" sa Wolfgang Gartnerom, te "Raise Your Weapon", a objavio je i sedam albuma.

Postavljajući novi standard za pisanje pjesama u plesnoj glazbi, Galantis je zajednički projekt koji vodi Christian Karlsson (aka Bloodshy, jedna trećina Miike Snow). Galantisov debitantski album, “Pharmacy”, dostigao je prvo mjesto na Billboard Dance ljestvici albuma zahvaljujući RIAA zlatnim singlom “Peanut Butter Jelly” i platinastim hitom “Runaway (U & I)” – od kojih je potonji zaradio nominacije za Grammyja za “Najbolju plesnu snimku” i “Najbolju remix snimku”. Galantis je do danas imao preko 4 milijarde kumulativnih streamova diljem svijeta i više od milijardu pregleda videa. Nedavno su se Galantis udružili s Little Mixom i Davidom Guettom na ljetnom hitu "Heartbreak Anthem" 2021. koji je debitirao na 1. mjestu Worldwide iTunes ljestvica i osigurao prvo mjesto na UK airplay i Shazam ljestvicama.



Steve Aoki se po drugi put vraća u Snake Pit, jer je ondje također nastupio 2015. godine. Brojeći gotovo 4 milijarde glazbenih streamova uz svoje ime, dvostruko nominirani za Grammyja umjetnik/DJ/producent Aoki jedan je od najtraženijih zabavljača na svijetu. Kao solo izvođač, Aoki se može pohvaliti hvaljenom diskografijom različitih žanrova koja uključuje sedam studijskih albuma.



Yellow Claw se popeo na ljestvice plesne glazbe otkako je nizozemski duo Jim Aasgier i Nizzle objavio svoje prve pjesme 2012. Duo je debitirao u studenom 2015., "Blood For Mercy" na broju 1 na Billboardovoj ljestvici Heat Seekers i Top ljestvica plesnih/elektronskih albuma i zaradio Edisonovu nagradu 2016., nizozemski ekvivalent nagradi Grammy. Duo je rasprodao nastupe u Sjedinjenim Državama, Aziji i Europi te je nastupao na velikim festivalskim pozornicama na Electric Daisy Carnivalu, Tomorrowlandu, Lollapaloozi, Coachelli i drugima.

Dr. Motte: PLUR je izvorni duh house i techno kulture

Što se tiče elektroničke glazbe, prošao je gotovo sve. Od globalnog uspona Acid Housea pa sve do Love Parade od 1,5 miljuna posjetitelja. Trenutno radi na projektu "Rave the Planet", (poboljšana verzija Love Paradea) te na tome da se techno glazba pri UNESCO uvrsti u nematerijalnu kulturnu baštinu Njemačke.



1. Berlin – najveći europski grad tradicije, kulture, moći, hedonizma…i techna! Što je preteča tehno glazbe u Njemačkoj? Gledajući povijesno, kako je Techno dobio na značaju?

Dr. Motte: Zapravo je počelo prije sto godina. Tada su se stari koncepti života i svjetonazori raspali. Ljudi su željeli biti slobodni i individualno se razvijati. Odjednom se pojavio novi način slikanja, stvaranja glazbe, pisanja, plesa itd. U 1920.-ima Berlin je bio svjetska prijestolnica slobodne, raznolike kulture. Zato su u Berlin dolazili umjetnici iz cijelog svijeta. To je potom uništio fašistički, a tada sveprisutni i službeno organizirani nacionalsocijalizam koji je bjesnio u Njemačkoj od 1933. do 1945. godine. Umjetnici su klevetani ili paradirani ili zabranjeni, knjige su spaljivane u javnosti i još mnogo toga.

1968. godine studenti su izašli na ulice kako bi protestirali za mir, sudjelovanje i oslobođenje od još uvijek postojećeg nacističkog osjećaja. Sporazum četiri sile oko Berlina i poseban položaj grada i situacija, kao što su nepostojanje Bundeswehra, jeftine najamnine, neizvjesna budućnost itd., doveli su mnoge kreativne ljude u Berlin. Od kasnih 1970-ih u Berlinu postoji dobra klupska kultura i velika kreativna scena. 1988. održani su prvi acid house partyji, koji su se tijekom godina razvili u techno. Padom Berlinskog zida 1989. godine, ubrzo se otvorio veliki broj praznih zgrada, a time i otvorenih prostora. Pojavili su se novi klubovi i događanja u kojima se svirao samo techno. DDR je ekonomski uništen. Političari i vlasti morali su se reorganizirati. Nova elektronička glazba dala je priliku mnogima da se uključe i stvaraju. U normalnim uvjetima do danas. Mjere COVID19 trenutno uništavaju mnogo i traumatiziraju mnoge kreativne ljude koji su gradili egzistenciju više od 30 godina. Studija je pokazala da, u normalnim uvjetima, berlinski klubovi ostvaruju godišnji promet od 1,5 milijardi eura.



2. Tehnološkom revolucijom, u ovoj post modernoj šizofreniji zadnjeg desetljeća, elektronička glazba dobila je na ogromnom značaju u cijelome svijetu. Da li je techno glazba 90-ih također bila mainstream kao i danas?

Dr. Motte: Od početka je techno glazba bila transnacionalna, participativna glazbena kultura. Techno se uvijek komercijalno plasirao od 1990-ih. Producirano je puno glazbe za puštanje na radiju ili za ulazak na top liste. To nema apsolutno nikakve veze s klupskom kulturom. To je bio slučaj i s tzv. Neue Deutsche Welle u Njemačkoj 1980-ih. Danas samo velike diskografske kuće, portali za streaming, veliki izdavači i nositelji prava zarađuju od glazbe. Umjetnik najmanje od svega. Zato se umjetnik mora koncertirati i nastupati da bi zaradio barem honorare. To je sustav kao u srednjem vijeku. Umjetnik postaje ministrant. Nažalost, političari to još uvijek ne razumiju. Ovu klupsku kulturu u Njemačkoj opisujemo kao plesno veselje. To pokazuje koliko je malo prave glazbe koju stvaraju umjetnici ili specifičnosti techno kulture stiglo u današnje društvo.



3. Kako komentirate razvoj elektroničke opreme vezane uz dj-ing i produkciju. Je li suvremena oprema ipak sve promijenila?

Dr. Motte: U osnovi, sve se stalno mijenja. Ništa nije trajno u ovom svemiru. Dobro je da postoji tako velik izbor tehničke opreme. Često, međutim, upotreba nije uvijek orijentirana na korisnika. Pioneer je, na primjer, stvorio standard u klubovima i festivalima i tako dominira tržištem. Ova dominacija također osigurava da se stare tehnike mogu izgubiti, kao što je puštanje na gramofonima. Ima i drugih proizvoda koji su bolji. Mislim da je dobro što postoje zapisi u visokoj nekompresiranoj kvaliteti zvuka. U klubu se ne pušta mp3. Ovaj format nije dizajniran za to. Puno se toga dogodilo i za nastupe uživo. To se sada može promjeniti uz malo truda. Na kraju je uvijek na dotičnom glazbeniku da odluči kako će svoje pjesme predstaviti na događanjima.



4. U ovim teškim i neizvjesnim vremenima, ples bi trebala biti ceremonija, liječenje duha i tijela, a u Berlinu su ga trenutno zabranili. Koji je vaš stav prema rigoroznim zakonima?

Dr. Motte: Klupsku kulturu, u kojoj se svake večeri i svakog vikenda organizira glazbeni program s umjetnicima, te iz tog razloga ljubitelji glazbe žele sudjelovati i podijeliti je s drugima, vlasti i političari doživljavaju kao svojevrsnu plesnu zabavu poput kockarnica i porno kina. Zbog toga postoje predrasude političara i vlasti. Puno je kritika o tome kako se rješava pandemija. Nažalost, umjetnici su oduvijek bili svoji na svome i bez glasa, a grupa za zagovaranje glazbenika koji ne mogu izvoditi svoja djela sada jako pati od toga i već je prestala s glazbom jer trenutno ne može živjeti od glazbe. Velik dio društva diljem Europe trenutno nema perspektivu. Osim toga, najmanje 80% slobodnjaka pružatelja usluga za događaje bilo koje vrste više nije aktivno u sektoru događanja. Za događanja 2022. to znači velike napore da se događaji uopće organiziraju. Organizatori trenutno ne mogu pronaći kvalificirane radnike i trenutno su jako prezaposleni. Takvo preopterećenje moglo bi mnoge događaje zauvijek onemogućiti. Rješenje se ne nazire.


Foto: Daniel Biskup/Salz und Silber

5. Kroz zadnje dvije godine osjetila se ogromna razlika u cijelome svijetu vezano za kulturu općenito, te da kultura može preživjeti sama od sebe. Po vašem mišljenju, može li glazba živjeti i funkcionirati sama od sebe? Postoji li mogućnost da će možda u budućnosti koncerti, partiji, festivali biti besplatnog tipa?  Je li to čista kulturološka utopija ili postoje smjernice već sada?

Dr. Motte: Planiranje i provedba događaja je skupa. Kako bi to trebalo funkcionirati ako se ne naplaćuje ulaznica? Sigurnosni zahtjevi također postaju sve skuplji. Osim toga, postoje minimalni higijenski uvjeti i zakonski okviri. Tada biste mogli planirati održivi, klimatski neutralan događaj. Zatim se moraju platiti porezi i planirati daljnja događanja. Ako se prostor iznajmljuje za određenu namjenu, a zatim vlada donese zakon da se nikakvi događaji ne smiju održavati, klub nema prihoda za pokrivanje svojih troškova, kao što je najam, itd. Osim toga, umjetnici, DJ-evi, pružatelji usluga sa zaposlenicima, timom koji  vodi klub i događanja, također ne zarađuje novac za pokrivanje troškova koje svi imaju. Ako država onda ne plaća naknadu, kako plaćati najam 2 godine za nešto što nije dopušteno, a za što je iznajmljen prostor? Srećom, postoji presuda u korist zakupaca namjenskih prostora za vrijeme trajanja pandemije u Njemačkoj koja se može primijeniti.



6. Kako bi najjednostavnije objasnili što je to glazbena festivalska/parada i koji je njezin cilj?

Dr. Motte: Festival je obično organizirani događaj koji traje nekoliko dana na kojem umjetnici predstavljaju svoj rad i umjetnost. Glazbena parada ili techno parada je mimohod većeg broja ljudi po zacrtanoj ruti, s pratećim vozilima, s kojeg se pušta glazba DJ-a ili live nastupi uz moćne glazbene sustave. Ljudi koji sudjeluju, žele sudjelovati u ovom obliku glazbene izvedbe zajedno s drugima.



7. Smatrate li da je termin PLUR aktivan i danas ili se povijest promijenila?

Dr. Motte: PLUR je izvorni duh house i techno kulture. Ljubitelji ove glazbe samo se žele okupiti kao zajednica i biti mirni jedni s drugima i svaki na svoj način da budu zajedno i zajedno slave ovaj oblik glazbene kulture. Prema svima se postupa s poštovanjem. Svatko želi i smije biti ono što želi. Većina se osjeća kao da su konačno stigli kući. Svi žele isto. Ples uz techno.



8. Od kud sama inspiracija i ideja za projekt "Rave The Planet" te da li je moguća pozitivna budućnost  organizacije?

Dr. Motte: Pokretanje novog izdanja Loveparade u Berlinu je nešto što su nas mnogi ljudi iznova pitali. U 2019. smo sjeli i pitali se kako to učiniti i kako to učiniti bolje. Osnovali smo neprofitnu organizaciju Rave The Planet (RTP) GmbH i izašli na tržište u siječnju 2020. To nam je dalo puno pažnje za naše ciljeve.

1. vratiti duh Parade ljubavi u Berlin kao tehno paradu

2. postići priznanje techno kulture kao nematerijalne kulturne baštine od strane UNESCO-a. Rad se temelji na donacijama. Zbog pandemije Covid-19 donacije za Rave The Planet su u padu za gotovo 100%. To traje već skoro dvije godine. U procesu smo razvoja novih koncepata. Svi koji bi nas htjeli podržati mogu to učiniti putem www.ravetheplanet.com. Hvala unaprijed!



9. Kako teče proces uvrštenja techno glazbe u Berlinu u nematerijalnu kulturnu baštinu?

Dr. Motte: Dvije godine smo istraživali što je posebno u ovom obliku glazbene kulture. Zatim smo to uključili u prijavu UNESCO-u u Njemačkoj. Zatim smo zahtjev predali krajem studenog 2021. Želio bih zahvaliti svima koji su pomogli u ispunjavanju ove prijave.


10. Techno nije samo žanr elektroničke glazbe već nešto puno dublje. Možda klišej pitanje, ali za čovjeka koji je posvetio život elektroničkoj sceni, što je za vas techno kroz povijest? Gdje mu je preteča i gdje mu je možda kraj ili tranzicija u neku drugu formu?

Dr. Motte: Za mene se u suštini radi o ispunjenju kroz glazbu. Prekrasna elektronika glazba može ispuniti svu moju čežnju. To je moj život. Zahvalan sam svemiru što mi je omogućio da živim ovaj život.


11. Kao zadnje pitanje, možete li možda nabrojati neke ključne i najdivnije trenutke na Love Paradeu općenito?

Dr. Motte: Ispisali smo povijest. Proživjeli smo ludilo. Različiti smo i mi smo obitelj. Zaista smo se zabavljali i doživjeli najbolje dane u životu. Nije moglo biti bolje. Mi smo sanjari i mi radimo. Upravo smo to željeli, biti sretni kao ljudi i plesati zajedno uz techno glazbu.

Vizionar techna Sev Dah ima novo izdanje na domaćem Dokument Recordsu


Sev Dah je BiH DJ i producent koji trenutno živi u Švedskoj, a za Dokument je prije desetak dana izdao "Research Article" EP na vinylu i digitalno. Sa izdanjima za Mote Evolver, Gynoid Audio, Random Island postao je renomirani producent u svijetu techna, a pokretač je i vlastitog labela Proletarijat. Svakako popratite ESC Podcast i intervju sa Sev Dah-om koji smo nedavno objavili ovdje, te upoznajte i poslušajte pobliže njegov rad nas sceni.



Njegovo izdanje za Dokument Records sadrži 4 trake:
01. Untreated Control
02. Memorandum
03. Laboratory Test Nr.57
04. Informal Report

Za Dokument Rec koji je krajem 2017. pokrenuo Teo Harouda do sada su izdavali Marla Singer, Forest People i Stephan Krus, a sredinom ljeta etiketa je objavila i V.A. kompilaciju.

Zopester – Jezgra Mix


U to vrijeme počinje nastupati na domaćim festivalima među kojima su Dramatika (Koprivnica), Nasipavanje (Zagreb), Hartera (Rijeka) i EMAC (Rijeka) te klupskoj sceni susjednih zemalja.



Njegov mix CD Transmission izdala je 2011. njemačka izdavačka kuća Vi Tva Records, nakon čega su uslijedili zapaženi nastupi u F Clubu (Zagreb), Crkva (Rijeka), The End (Novi Sad), Aquariumu (Sombor); afterima EMAC i Hartera festivala.



Tijekom svoje karijere svirao je s mnogim domaćim DJ-ima među kojima su Petar Dundov, Marko Nastić, Marko Vuković, Mr DJ Dario, Pacco&Rudy, DJ Ogi, Virgin Helena, Marina Karamarko, Work The Floor Crew, Alex Monster, Someone Else itd. Njegovu glazbu možemo najlakše opisati kao kombinaciju elemenata housea, techna i drugih podžanrova elektroničke glazbe s jakim i prepoznatljivim groove i bas linijama.