Pod naslovom Ibiza ‘89, nova knjiga bilježi duh noćnog života u zlatno doba Bijelog otoka, nakon što je bivši urednik rubrike noćnog života Time Outa, Dave Swindells, proveo tjedan dana na otoku.
Uz slike snimljene u klubovima Ku, Amnesia, Pacha i Cafe del Mar, fotoknjiga sadrži preko 100 fotografija s Ibize iz doba hedonizma i dekadencije, a neka poznata lica uživaju u klubovima, uključujući frontmena Culture Cluba, Boy Georgea koji je slavio rođendan u Amnesiji.
Ibiza '89. također sadrži predgovor Terryja Farleyja, uvod od Swindellsa i reprizirano izdanje časopisa 20/20 od Alix Sharkeya iz 1989. godine.
Knjiga koja je ograničena na 1.000 primjeraka trenutno je rasprodana u IDEA-i i na Dover Street Marketu, ali možete zasigurno obratiti pozornost na nove primjerke koji će se pojaviti na njihovim online trgovinama. U međuvremenu više fotografija i zapise iz knjige možete pogledati na ovom linku.
Budući da smo često bili ograničeni na svoje domove, ipak u vrtlogu restrikcija nikad nije nestala naša želja i ljubav prema glazbi. Čak je veliki grčki filozof Platon još davne 387. godine pr.Kr. shvatio kako: „Glazba daje dušu svemiru, krila umu, let mašti i život svemu“, prema tome glazba je naš melem za smirivanje tjeskobe i protuotrov za otuđenost i izoliranost u društvu i zajednici.
Skupina ljudi, kreativaca veselog duha prepoznala je važnost glazbe i odlučila napraviti projekt koji će nas putem glazbe pokrenuti, probuditi i rashladiti od svakodnevnice. Taj čudesni lijek zove se Education TV i konstantno djeluje dovodeći umjetnike raznih glazbenih stilova i žanrova koji nas obasipaju zvucima svojih pozitivnih melodija. U studenom smo slušali setove Kruha i Bipiem kolektiva, Marka Štokovića, Leclerca i novog, mladog i talentiranog umjetnika Marka Kobalia, koji je glazbeni stil svog seta opisao kao pretežito disco i electro, s par ubačenih break-ova.
Dalje navodi: „Pokušao sam u 2 sata, koliko set traje, ispričati jednu priču koja započinje jako ugodno i optimistično, ali se postepeno mijenja sa osjećaja uživanja i sigurnosti, na blagu melankoliju, možda čak i blagu tjeskobu, nakon koje ponovno dobija onaj veseli ton na kratko, tek da bi nakon njega prešla na potpunu tamniju stranu.
Moglo bi se reći da ovaj set predstavlja progresiju ovogodišnje situacije, barem iz neke moje perspektive tu u Zagrebu. Set završava sa remixom Richarda Fearlessa na pjesmu "Finders Keepers" kroz koju se provlači pitanje "Whatcha have to say?", poluretoričko pitanje za koje ne sumnjam da ćemo se svi pitati na kraju ove imaginarne, a i one stvarne priče.“
Kobali preporučuje set za trenutke u kojima se slušatelj nalazi u nekoj upitnoj situaciji u svome životu, jer nikad se ne zna, možda mu melodije pomognu na putu do rješenja.
Dolazak žena i djevojaka te plesanje na većini mjesta očituje se kroz prizmu tradicionalne rodne uloge gdje žene predstavljaju seksualni objekt i one su skoro pa glavni razlog dolazaka muškaraca koji promatraju žene dok plešu i prilaze im prilikom zavođenja.
Nasuprot tome rave kultura znači ukidanje besmislenih rodnih uloga, žene su pripadnice rave kulture i zajedno sa muškarcima čine rave zajednicu. Dancefloor je mjesto gdje se žene prepuštaju uzbuđenju i čarima partija.
Žene na danceflooru ruše društvene prepreke, one pokreću inicijativu, harmonično plešu u ritmu, slobodno i pritom istražuju nove oblike zadovoljstva i vlastitog identiteta.
Stilom oblačenja i šminkanja pokazuju svoju individualnost, ne zaziru od iskazivanja vlastitih stavova i preferencija. One su poznavatelji različitih stilova plesa, u njemu istinski uživaju i impresioniraju sve oko sebe vlastitim iskustvom i izričajem.
*Članak je sastavljen na temelju vlastitih zapažanja autorice uz djelomično korištenje literature iz knjige "Sociologija i party scena"
1. Tea što te privuklo u posao radio voditeljice i urednice?
Radijski svijet privukao me još za vrijeme srednje škole kad sam svaki tjedan slušala top liste s radija i snimala najdraže pjesme na kazetu. Tada sam odlučila upisati novinarstvo gdje sam se dodatno usavršila na smjeru Radio, a paralelno s time sam počela i praksu na Radio Studentu gdje sam se prvi put susrela s pravim radijskim poslom u kojeg sam se odmah zaljubila.
2. Na koji način odabireš trake i pjesme za Enter Peglaonu?
To je jednostavno posao koji se živi po cijele dane jer se nova glazba može otkriti na najneobičnije načine. Stalno preslušavam nova glazbena izdanja, slušam strana radija, preslušavam DJ setove, gledam novitete na chartovima, tako da mi inspiracije nikad ne nedostaje. U emisiji pokušavam publici predstaviti novitete, remixeve, re-edite, pri čemu uvijek pazim i na kvalitete samih pjesama, ali i na sam stil showa.
Jedan od najboljih osjećaja na svijetu je otkriti novu pjesmu i onda je pokušati približiti publici.
3. Koja je najbitnija stvar u vođenju vlastite emisije?
Priprema je uvijek dosta bitna. Ima dana kad mi inspiracije zaista ne nedostaje, a nekad se zna dogoditi da je jednostavno slabiji tjedan što se tiče izlazaka noviteta, tako da sve trendove treba znati pratiti. Također bitno je poznavati i vlastiti target, tj. publiku kojoj se obraćam te pratiti njihov ukus i raditi na tome iz dana u dan.
4. Što je karakteristično za Enter Peglaonu, kakav gušt pruža slušateljima?
Enter Peglaonu osmislila sam prije više od šest godina i tada je situacija na glazbenoj sceni što se stilova tiče bila nešto drugačija nego što je danas. Unutar tog razdoblja glazbeni stil Peglaone mijenjao se u odnosu i na glazbene trendove, te se iz emisije u emisiju osvježavao. Meni je bitno predstaviti publici nešto drugačije što još nisu čuli, a ni nemaju prilike čuti ni na jednom drugom komercijalnom radiju. Također volim dobivati i domaća izdanja te tako predstavljati naše mlade / domaće producente DJ-e koji možda još nemaju svoju izdavačku kuću ni drugi način da se promoviraju. Pri odabiru glazbe fokus mi nije na samom izvođaču, nego na kvaliteti pjesme, tako da me jako veseli čuti da i domaći producenti rade iznimno kvalitetne stvari.
5. Koja je top stvar koju si naučila u svojoj karijeri?
S obzirom na to da sam prije posla glazbene urednice bila i radijska producentica, naučila sam stvari gledati iz drugačije perspektive i jako sam radila na razvijanju vlastite kreativnosti. Također sam naučila da se glazbena scena mijenja te da je svaka promjena dobra iako je možda u početku teško prihvatimo.
6. Na temelju kojih kriterija birate glazbu i umjetnike koji sviraju na Enter partijima?
Enter je pronašao svoju publiku u mladim ljudima koji su ljubitelji festivala, evenata i dobre klupske glazbe koju nemaju prilike čuti ni na jednom drugom radiju. Uvijek pratimo trendove i gledamo tko bi odgovarao targetu u smislu kvalitetnog seta i popularnosti.
7. Koliko ti glazbena škola pomaže u vođenju radio emisije?
Glazbena škola mi je dala temelje što se tiče 'dobrog uha' za prepoznavanje radijskog hita. Lakše mi je i komunicirati s domaćim producentima ako me pitaju za savjet kako poboljšati neku pjesmu na kojoj rade i mogu uočiti potencijal novih pjesama i nepoznatih izvođača. S obzirom da sam u doticaju s glazbom od malena, mogu stvoriti i širu sliku oko promjena na tržištu koje se događaju u glazbenom svijetu i brzo uočiti što će postati novi trend.
8. Što za tebe znači Ambasador? Koliko su nagrade zaslužne za tvoj daljni rad i motivaciju?
Sama nominacija i meni, kao i cijeloj redakciji Entera nevjerojatno puno znači. Lijepo je vidjeti da se dugogodišnji trud isplati i da je publika prepoznala kvalitetu. Enter je u vrhu slušanosti u Zagrebu na što smo iznimno ponosni i raditi ćemo i dalje na novim emisijama jer je elektronička scena iznimno bitna. Sama nagrada mi je definitivno vjetar u leđa da nastavim predstavljati kvalitetnu glazbu slušateljima, a i velika motivacija da budemo još bolji, jači i glasniji.
9. Možeš li nam reći svoj glazbeni moto?
Ne možeš shvatiti vrijednost trenutka dok on ne postane uspomena, a najljepše uspomene stvaraš upravo uz glazbu.
Od brojnih ponuđenih izbora naših kolektiva koji su privrženi undergroundu odabrali ste da bi to bila ekipa Trauma (Insolate i Volster), a oboje su već imali prilike i nastupati u berlinskoj instituciji elektronike.
Author: Nacho Pintos
Drugi izbor su momci iz Vakuma, a treći mladići iz Metz Attacka. Svi rezultati dostupni su u nastavku.
Za nadolazeći Black Friday, definitivno se možete osloniti na nas. Proučavajući razne popuste po brojnim svjetskim portalima pronašli smo one koje bi Vam mogli biti korisni. Ponude za Black Friday povezane s glazbenom produkcijom već su započele i trajat će nekoliko tjedana, tako da imate dobre šanse da pokupite neke fenomenalne audio dodatke pred kraj godine.
Slijedi popis najboljih dodataka za glazbenu produkciju, primjera paketa i tečajeva koje možete preuzeti u petak 27.11. (Crni petak ili Black Friday)
Kako bismo pružili najbolje iskustvo, mi i naši partneri koristimo tehnologije poput kolačića za pohranu i/ili pristup informacijama o uređaju. Pristanak na ove tehnologije omogućit će nama i našim partnerima obradu osobnih podataka kao što su ponašanje pri pregledavanju ili jedinstveni ID-ovi na ovoj stranici i prikazujemo (ne)personalizirane oglase. Nepristanak ili povlačenje privole može negativno utjecati na određene značajke i funkcije.
Kliknite ispod da pristanete na gore navedeno ili napravite detaljne izbore. Vaši će se izbori primijeniti samo na ovu stranicu. Možete promijeniti svoje postavke u bilo kojem trenutku, uključujući povlačenje privole, korištenjem prekidača na Politici kolačića ili klikom na gumb za upravljanje privolom na dnu ekrana.
Functional Uvijek aktivni
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.