Skip to main content

Novi val: Brklyon


U podrumu kuće u kojoj je stanovao kao dijete bio je Underground Club Garage kojeg je držao njegov ujak i od tada je zavolio klupsku glazbu od techna, minimala, housea do hip hopa. Trenutno radi Minimal, a sluša hip hop, minimal techno, Big Room house, new wave i synth pop.



Usput piše tekstove za pjesme koje će kroz koji mjesec ugledati svijetlo dana. Do sada je sve to bilo u ladici, a otkriva nam da će biti možda suradnja i da će biti neki liquid D'n'B rap.



"Moji najveći kritičari su prijatelji, majka, sestra i nećakinja. Uskoro izlazi još raznih glazbenih žanrova iz moje male kućne produkcije. Uključim laptop, upalim Ableton Live, slušalice na uši, prepustim se i ne odlučujem koji ću stil raditi."

Burni (ne buroviti) vikend na ušću


Znaš da je trokut najstabilnije geometrijsko tijelo i znaš da si cool ako imaš zmaja. Pa tamo u stabilnosti delte, gdje Neretva ljubi more i gdje zmajevi lete u nebo, stoji Kiteboarding Komin koji te kolovoškim predzadnjim vikendom vozi u dvije glazbene avanture.

Petak, 21. kolovoza od 18h čeka te prekrasno plesna močvarna matineja, drugi po redu Delta Swamp Music Open Air showcase.


Foto: Tobin

DSM Open Air Showcase vol. 2 samo želi da se pleše i živi plodno kao muljevita životom napacana močvara pa ti je upad sasvim besplatan, a pult preuzimaju Delta Swamp Tunes rezidenti – Kozma, Lovre i Vedritunes. Dođeš, dozvoliš prirodi i glazbi da te uzme i plešeš do podneva sljedećeg dana. Pa pođeš negdje na jastuk koji trajno ili privremeno zoveš domom, otpočineš i vratiš se u subotu.



Nakon močvarnih ljudi, u subotu 22. kolovoza vjetar i uši okreću na stranu najbolje neretvanske industrije  – Delta Sound Industry koji se spaja s demilitariziranom zonom ljubavi i plesa u Projectu Vojarna za The March To Project Vojarna. Počasni gosti ovoga puta su ljudi iza i ispred zastora projekta, već ti dobro poznati meštri parade Edy C i Zorro, koji će se osloniti leđa o leđa za jedan dvostruki set te udariti tempo maršu koji dublira i kao promo party za plesnjak s Borisom Brejchom u Šibeniku 28. kolovoza. Glazbenim senzibilitetima za pultom Edyju i Zorrou pridružuju se i Marko Schuman, Sam Wax, Sandro i Anhony Locomotivo. Plešemo od 18 sati, ispraćamo zalazak i čekamo ponoći sudar kazaljki, sve dalje broji se kao after.



Tri transcendentalne točke su dobro, istinito i lijepo. Dobro i istinito je kao riba ravno iz vode koja sve više klizi što je više pokušavaš zadržati, ali dobio si sposobnost prepoznati što je lijepo i kada ti je lijepo, kao direktnu liniju prema stvarima koje nisu dio običnih svakodnevnih borbi sa stvarnošću. Pa sa sasvim stvarnom glazbom i njenim skrbnicima na nestvarno krasom mjestu – dobro nam došli i pronašli nam svaki dan ono lijepo u nečemu ili nekome. Vidimo se u delti.

Noir kao odgovor na ustajali zrak sredine


Iz puke želje i potrebe nastala je kao odgovor na manjak kulturnog sadržaja u svojoj okolini. S vremenom dokazali su kako mladost, koja u početku toga nije bila svjesna, stvara svoju zasebnu subkulturu u gradiću od oko 20 tisuća ljudi.



Da se stvara institucija koja služi kao referenca za napredak u provinciji u kojoj su umjetnost i preformans bili zanemareni, provinciji koja trpi veliku diskriminaciju u svakom pogledu. Stvara se sigurna zona istomišljenika i zaljubljenika ne samo u elektroničku glazbu, nego i život koji je sve vrijeme prigušen ustajalim zrakom i atmosferom.



Noir je prošlog vikenda održan na divnoj lokaciji u sjeni šume iznad Viteza. Unatoč prevrtljivom vremenu i najavljenoj kiši sunce je obasjalo nasmijana lica svih posjetitelja. Redom su nastupili Lumar i Vazdaisti u b2b izdanju, Filip, Valentin i Narcis Red koji su od 14 do 23 sata upijali energiju publike i prenosili je kroz pomno birane selekcije. Ovaj event je dokaz da bez obzira na sva ograničenja koja su postavljena i zabranama ekipa iz Principa će se izboriti za sebe. Također organiziran je i kao svojevrsni prosvjed protiv zatvaranja i ograničavanja event industrije u BiH i šire.



Od svog početka rada idejni tvorac Grgur N. Vuleta svoju viziju formiranja lokalne scene i postavljanja svog gradića na mapu regionalne scene nastojao je svaki event ispričati zasebnu priču.



Životni san i želja za promjenom stalno su mi davali inspiraciju i motivaciju za rad. Taj svojevrsni bunt i otpor sistemu zadržani su u samoj ideji i temelju Principa. Mladi koji su se sve više zatvarali u same sebe dobili su priliku za slobodu izražavanja i mišljenja gdje neće biti osuđeni, a ovoj sredini to je zasigurno najviše nedostajalo.



Količina podrške koja je vremenom dolazila i zadržala se nikad nije izostala. Ljudi koji su bili, jesu ili će tek biti dio Principa su dokaz kako postoji želja za životom. Uloženim trudom, radom i ljubavi svaka osoba je doprinijela da se nalazimo tu gdje jesmo. Trenutnu ideju koju gradimo dijelim sa prijateljima i kolegama koji su stupovi organizacije. Ivan Pranjković, Anto Ćosić, Luka Marić, Juraj Petrović, Valentin Mlakić i svi članovi, DJ-evi, prijatelji Principa (vjerujem da će se prepoznati) čine ovu scenu, oni su Princip i nastavit ćemo raditi i gurati se iz principa. Naše vrijeme tek dolazi.“



Periodničnim organiziranjem evenata kroz godinu na jedinstvenim lokacijama uz čvrstu i kvalitetnu selekciju lokalnih imena koji napokon dobivaju priliku za izlaz na scenu publika vjerno podržava i prati. Mostar, Sarajevo, Zenica, Tuzla, Travnik samo su neka od mjesta gdje su pružene Pricnipove grane.

Osim organizacije vode i Principium podcast na soundcloud-u i Princip radio show na Radio Vitez. Glavni cilj emisija su promocija domaćih, kvalitetnih i neafirmiranih DJ-eva i artista koji po svemu sudeći imaju zanimljivu priču. Princip.ba je dokaz kako se scena može izgraditi iz samih temelja, organski i sa ljubavi koja je pokretač organizacije. Iza nje stoje ambiciozni i perspektivni mladi ljudi, mahom studenti koji rade ono što vole i zasigurno neće stati.

5 goa trance klasika svih vremena – Omnivox


Iako se u početku predstavljao kao Vox, danas glavom i bradom pred vama stoji kao Omnivox.



Do sada je napravio 3 studijska albuma, dok četvrti upravo završava; 2 EP-a i 15 traka koje su na raznim kompilacijama.

1. Green nuns of the revolution – Ring of fire



2. Hallucinogen – LSD



3. Man with no name – Lunar cycle



4. Prana – Alien pets



5. Shakta – Lepton head (Deedrah remix)


Drugo lice scene – II. dio


Situacija se malo pomalo počela popravljati i taman kad smo pomislili da smo pobijedili širenje zaraze, opet smo se dočekali na početku.

S obzirom na razvoj epidemiološke situacije i provedenu analizu načina širenja bolesti COVID-19, Stožer civilne zaštite Republike Hrvatske je donio odluku 14. kolovoza o nužnoj mjeri ograničavanja radnog vremena noćnih klubova, noćnih barova, disco-barova i caffe barova do ponoći. Smatram da smo došli do točke gdje se ne bojimo toliko same bolesti, koliko mjera Civilnog Stožera.



I što se sada događa u svijetu scene?

Pa cvatu ilegalni partiji na kojima je zaraza zadnja stvar na pameti. Povod tih ilegalnih partija su upravo zatvoreni klubovi. Neke države su čak i pokrenule otvaranje klubova kao npr. Švicarska koja je već u lipnju otvorila klubove. Sve se zakompliciralo kada je nekolicina ljudi dala krive osobne podatke pri čemu vlasti više nisu mogle pratiti tijek zaraze te su u roku par tjedana bili primorani zatvoriti klubove. Barcelona je krajem lipnja također otvorila svoja klupska vrata, ali ih je dočekao isti scenarij kada je zaraza počela divljati Španjolskom sa epicentrom u Barceloni.



Antwerpen u Belgiji je također imao masovni ilegalni rejv i trenutno je u lock downu. Zbog porasta ilegalnih rejvova, ni Pariz nije ništa bolje prošao. U Berlinu su također krenuli  ilegalni partiji pod opravdanjima da je to ipak  identitet jednog Berlina i da je ljudima potrebno „ispuhati se“ nakon karantene i izolacije. Međutim Berlin je 7. kolovoza izbrojao skoro 900 zaraženih i opet im prijeti novi lock down. Na prvi prosvjed je izašlo oko 3000 koji su ogorčeni, a potom 1,5 miljuna koji su okupirali ulice. Prosvjede smo mogli pratiti i u susjednoj Srbiji gdje je narod jednostavno bio revoltiran neodgovornim i neozbiljnim ponašanjem nadležnih prema narodu.



Kada sam već spomenuo neodgovorno ponašanje, u zadnjih par dana na Facebook feedbacku mi je zapelo za oko par referenci; konkretno od Dave Clarka i Bushwacke. Clarkov čitav post se može sažeti u par jednostavnih riječi; trenutna scena izdvaja riječ „kultura“ iz koncepta „klubska kultura“.

Citiram:Ovi međunarodni DJi koji organizaraju partije u osnovi su pljunuli u lice u legitimne industrije, pljunuli su u lice čitavoj ekipi zbog koje su izgledali herojem, i za što? Za uspješno objavljen sponzorirani post na društvenim mrežama pišući o tome kako im nedostaju gaže… jebeni idioti, ovo nije kraj i vjerojatno ste ovo pogoršali…. ali hej, bar je bila sjajna gaža…



Bushwacka je otvoreno napisao da su ga organizatori zvali na gaže i da ih je uredno odbio, nakon čega su ga nekolicina ljudi zablokirali na društvenim mrežama. U principu, promotori su zahtijevali da nastupa na eventima i da pušta laganiju glazbu od uobičajenog, jer ne žele da ljudi zapravo plešu. Bushwacka se izjasnio da će radije biti bez novca, nego da dovede nekolicinu ljudi u situaciju gdje bi se netko mogao zaraziti.

Hrvatska još uvijek ima agendu za scenu; neki eventi su open-air, a neki su u klubovima. Pa zašto i ne bismo? Ako prolaze dupkom pune nedjeljne mise ili teniski turniri ili svadbe od 300 ljudi, zašto se ne bi partijalo? Ma to je sve kriv HDZ, ako nije kriv HDZ, onda je kriv netko drugi, ili ako nije netko drugi… onda…ne znamo…



Činjenica je da svatko ima pravo gledati na ovu situaciju kako god želi, svi imamo vlastita mišljenja, ali u ovom članku sam naveo nekolicinu gradova koji su imali otvorena i klupska vrata i ilegalni rejv i svi su imali isti završetak. Isto tako dok neki DJi imaju gaže, drugi imaju streaming, a Nini Badrić je predloženo da za tristo kuna dnevnice vadi krumpir negdje u okolici Bjelovara.

Biti odgovoran je krajnje subjektivan pojam u ovakvim situacijama i nema smisla ulaziti u dublje polemike, ali drago mi je da su pojedinci  na sceni prevagnuli u odluci između novca i publike, te su odlučili biti solidarni i poistovjetiti se s drugim kolegama, ali i drugim ljudima koji se osjećaju jednako nemoćno u cijeloj ovoj situaciji, jer htjeli ili ne, zajedno smo u ovome.

Zaključio bih članak sa napomenom za sve koji se bave glazbom; u ovom periodu gdje je sve manje i manje gaža, posvetite se sebi i produkciji. Na dnu teksta ostavit ću vam par linkova gdje neka veća imena daju kritički osvrt na glazbu ili daju uvid u njihov  tijek kreiranja elektroničke glazbe:

STOOR – Knob Twiddlers Youtube

Kyle Geiger – Twitch stream
Funk D'void – Twitch stream

Funk D'void – Discord

Lag – Twitch stream

Čarolija Plitvičkih jezera uz Disclosure obišla svijet

Za pultom su bili Disclosure, a livestream je pogledalo do sada preko 1,8 miljuna ljudi na Facebooku.



Pogledajte predivne pejzaže našeg najpoznatijeg Nacionalnog Parka koji je toga dana otvorio vrata nekim novim perspektivama.



Žao nam je što je projekt ostao u sjeni, odnosno što se u ovu priču nisu uključili sa nekom posebnom pozornošću naši poznati nacionalni mediji kao i visoke kulturne i turističke institucije.



Preko PR-a su zasigurno te institucije mogle priču lansirati daleko šire od same Hrvatske i priskrbiti samoj domovini i Nacionalnom parku nekoliko puta više novih obožavatelja/posjetitelja.



Trenutno i sami znate na što se troši municija i kakve direktive su na sastanku sa vladajućima dobili urednici vodećih režimskih medija.



No, vratimo se mi na temu, ukoliko niste imali prilike pogledati uživo Disclosure na Plitvičkim jezerima, za snimku kliznite mišom na ovaj link.