Skip to main content

Forbidden Dance Records: Vinili su od prvog dana naš weapon of choice

Od Vakum Recordsa do Legalize Lambada te Forbidden Dance Recordsa, kolektiv iz Rovinja kvalitetno i ambiciozno djeluje punom snagom na elektroničkoj regionalnoj sceni.

Piše: 


Razni party-ji, glazbeni programi, suradnje i vinyli su idealna formula za kvalitetan uspon vinyl etikete. Dečkima Ivanu Ljutiću i Marinu Lakoviću iz Istre želimo puno sreće i novih kvalitetnih suradnji u budućnosti.

Od kud sama ideja za kreacijom vinyl labela u Rovinju? Koja je motivacija iza realizacije?

Obojica smo u glazbi preko 20 godina. Bili smo uključeni u nekoliko projekata na domaćoj elektroničkoj sceni, između ostalih, Vakum Records i Legalize Lambada. Vinili su od prvog dana naš weapon of choice, s obzirom da, kada smo se mi počeli zanimati za glazbu, vinila je i bilo najviše u opticaju. Za nas je to medij koji najbolje reproducira glazbu koju volimo. Za razliku od digitalije, zvuk vinila ima posebnu teksturu i toplinu, a i činjenica da je to fizički/opipljivi mediji koji ima cover daje jednu posebnu draž i vrijednost cijelom doživljaju. Ideja vinyl labela u Rovinju za nas znači neka vrsta prozora u svijet elektroničke glazbe kojem želimo predstaviti sve ono što smatramo dobrom glazbom.

Koja je priča iza etikete Legalize Lambada kolektiva? Da li i dalje funkcionira?

Naravno da funkcionira. Legalize lambada je neka vrsta istarske familije koju čine Vedran Stihović – Your Name, Marin Laković – Fusion i Ivan Ljutić – DJ Evan. Kao kolektiv i dalje zajedno nastupamo, ponekad i pojedinačno, ali kao vinyl label djeluje isključivo Your Name u smislu A&R manager-a. DJ Evan i Fusion su tu u svrsi prijateljskog i moralnog supporta. Sama ideja Forbidden Dance Records-a je neka vrsta produžene house ruke Legalize Lambade, iz te ideje je i nastalo ime labela. Iako Your Name nije nominalno član Forbidden Dance-a mi ga smatramo dijelom obitelji. Sretni smo što na tako malom području kao šta je Istra postoji toliko dobrih ljudi sa kojima možemo dijeliti našu viziju plesne elektronike.

Smatrate li da je u Hrvatskoj pozitivna situacija na elektroničkoj sceni ili imamo mnogo prostora za napredak s raznim projektima?

Prostora za napredak uvijek ima, ali kada u obzir uzmeš situaciju u Hrvatskoj, koja je daleko od normalne, platežnu moć konzumenata projekata i pandemiju koja nas je zahvatila shvatiš da su Hrvati uporni ljudi koji će se snaći u bilo kojoj situaciji. Kod nas se trenutno otvaraju lejblovi, klubovi, festivali se održavaju. Ok, uz određena ograničenja i restrikcije, ali se održavaju. Sve zahvaljujući ljudima koji uz freakovski pristup poslu i napore ulažu sve svoje resurse kako bi navedeni projekti opstali. Osim navedenih projekata Hrvatska elektronička scena se može pohvaliti izvanrednim artistima koji su cijenjeni u regiji a i šire. Često smo svjedočili partyjima u kojima su domaće snage nadjačale inozemna gostovanja i takve priče trebamo podržati.

Nedostaje li općenito te scene u Istri? Ima li aktivnih klubova u kojima se organiziraju techno/house sadržaji?

Iako smo jedna od bogatijih županija u državi, u Istri kronično nedostaje infrastruktura u kojoj će se održavati projekti elektroničke glazbe. Možemo se pohvaliti odličnim artistima i projektima, no nažalost, iz nekog čudnog razloga, stvari su daleko od normalnog. Promotori se uglavnom oslanjaju na turiste i ljetnu sezonu. Postoje klubovi koji održavaju techno i house večeri čak i u Rovinju, no kada završi sezona sve ode u fazu “mirovanja”. Kao i u ostatku Hrvatske, scena je prilično fragmentirana. Bilo bi odlično kada bi se na mjesećnoj bazi sastali svi akteri istarske scene za “okrugli stol” i razgovarali o potencijalnim idejama i projektima. Tko zna što bi se sve iz toga moglo izroditi.

Koja vam je posjećenost na labelu? Jesu li ljudi zainteresirani za vinile?

S obzirom na cijelu situaciju uzrokovanu pandemijom i na činjenicu da su klubovi u većini svijeta i dalje zatvoreni, prodaja plesne elektroničke muzike i dalje nekako opstaje. Možemo se pohvaliti skoro rasprodanim svakim izdanjem što je pravo iznenađenje čak i za nas, s obzirom da smo u cijelu priču oko labela krenuli bez velikih očekivanja. Naše su ploče dostupne na policama dućana diljem svijeta. Surađujemo sa distributerom iz Njemačke koji naše ploče prodaje po Sjevernoj Americi, Europi pa sve do Japana. Tiraže nam nisu velike i uglavnom štampamo oko 500 komada po izdanju. Za sada idemo dalje prema našem planu i programu.


Imate li možda već neke nove buduće autore na labelu?

Sljedeće izdanje na našem labelu potpisuje francuski producent Aleqs Notal iz Pariza. Bit će to E.P. Izdanje sa 4 track-a. Moramo reći da je Notal privukao našu pozornost odličnim izdanjem na Sistrum Recordings-u. Nakon tog izdanja želja da ga potpišemo bila je uvijek prisutna. Jednog dana smo poslali upit za izdanje na koji je odmah pristao. Osim Aleqs Notala u planu su izdanja od Spectera iz Detroita, Rick Wilhitea, Gene Hunta, Boo Williamsa itd.

Specijalizirali ste se za žanr house, planirate li u budućnosti žanrovski proširiti label?

Kada kažeš žanr house, za nas to znači cijeli svijet. Toliko ima nama dragih podvrsta u house-u koje aktivno pratimo da bi kao Forbidden Dance Records mogli izdavati house glazbu još dugih niz godina. Planiramo proširiti svoj spectar na Techno izdanja, kao i na jazz/ambient, no i dalje razmatramo  je li pametno iste izdavati u obliku nekakvih sub-labelova. Stilsko šaranje unutar labela može biti jako tricky stvar. Ljudi se često naviknu na nešto i label mogu povezivati sa određenom vrstom muzike. Tako da, vjerojatno je da ćemo žanrovski proširiti naše izdavaštvo, pitanje je samo hoćemo li to raditi unutar Forbidden Dance-a ili ne.

Groove Mag records of the week
FD-002 Alton Miller – Headspace EP

disco fever mobile
Vezani članci
Galeb Nikačević otkriva svijet lako dostupnih halucinogenih biljaka koje rastu po šumama i gorama Srbije.
sonus 1
Galeb Nikačević otkriva svijet lako dostupnih halucinogenih biljaka koje rastu po šumama i gorama Srbije.
brejcha 2