Skip to main content
  • 11.10.2022.

Sub Effect: -Koncept je moje viđenje eventa, spoj AV iskustva sa biranim gostovanjima-

Osječanin Toni Bukić poznatiji kao Sub Effect važan je akter lokalne elektroničke scene

Piše: 

Kao promotor elektroničke scene u Osijeku je kreirao niz klupskih večeri Sixth Sense, TRAUM i Hipertenzije. Nakon dvogodišnje pauze od organizacije događaja, dolazi na ideju za novu klupsku večer koja se predstavlja osječkoj publici ovog vikenda. Ususret premijernom izdanju novog programa "Koncept" razgovarali smo sa Sub Effectom.

Kako je krenuo tvoj glazbeni put, što te je potaklo da se baviš s njom?

Moj glazbeni put je krenuo s dvanaest godina, kada mi je ujak (koji je u to vrijeme bio DJ) poklonio prvi mixer. Ujak je taj koji me “zarazio” s tom strašću koja traje do dan danas. Nakon toga je ustvari krenulo upoznavanje sa glazbom, općenito preko bendova koji su tada bili u trendu, u prvom planu tu su The Prodigy, Daft Punk, The Chemical Brothers i Massive Attack. Sjećam se trenutka kada sam prvi puta čuo Da Funk pjesmu od Daft Punka, eksplozija sreće i uzbuđenosti koju nikada prije nisam osjetio. Jedini osjećaj koji je blizu toga je jedino kada puštam glazbu ili kada sam na plesnom podiju i uživam u nečijem setu.

Povezan si i s East Side Connection Podcast. Što imaš u planu?

East Side Connection Podcastje projekt koji je osnovan prije 3 godine zajedno sa mojim prijateljem Dinom Vukovcem, i do sada je ugostio 20 DJ-a sa svojim mixevima i intervjuima. Glavnu riječ imaju umjetnici sa EX-YU područja, odnosno techno DJ-evi  koje cijenim i za koje smatram da imaju kvalitetu. Mislim da mi u Hrvatskoj imamo jako puno odličnih DJ-eva i producenta, koje ne cijenimo dovoljno ili uopće, dok su nam strani izvođači uvijek zanimljiviji i više cijenjeni. Moje mišljenje je da izvođači sa područja EX-YU za ničim ne zaostaju za ostatkom Europe odnosno svijeta. Cilj East Side Connection Podcasta dati njima glas i prostor za promociju među domaćom publikom i tako će biti i u budućnosti.

Osim što si DJ, uvelike radiš kao i promotor elektroničke glazbe. U Osijeku si pokrenuo novi val među mlađom generacijom – još 2015. sa Sixth Senseom, reci nam nešto više o tome.

2015. godina je vjerojatno prekretnica u mojoj DJ karijeri, a samim time i u životu. Početkom 2000-ih scena u Osijeku je doživjela potpuni slom, interes za elektroničku glazbu skoro pa je potpuno nestao. Samim time eventi su bili rijetki ili ih uopće nije bilo, tek pokoje “komercijalno” gostovanje je izmamilo ljude na plesni podij, ali sama publika i scena je bila malobrojna. Tako je sve bilo do 2012. kada se vratio jednomjesečni program u legendarnom osječkom klubu Oxygene, potaknut od lokalnih heroja elektroničke glazbe – DJ Omer, Marko Felinger i Danijel E. Oni su nekako ponovo potaknuli iskru, koja je narednih godina pokrenula “požar” i ponovo rađanje scene u Osijeku. Tada se otvara Klub Epic, u kojemu različiti kolektivi održavaju svoje prve evente različitih žanrova, koji postaju sve posjećeniji. Potaknuti tim zbivanjima, ja i moj prijateljDanijel Novoselović osnivamo Sixth Sense program u klubu Tufna, koji je bio fokusiran na mlađu publiku u našem gradu. Nakon nekoliko eventa imali smo odličan odaziv pretežno mlađe generacije, s kojom smo zajedno radili prve korake u svijetu techno glazbe. Program se održavao jednom mjesečno sa DJ gostovanjima, za koje smo tada smatrali da ih treba predstaviti našoj publici. Uvijek se rado sjetim tih vremena, jer je lijepo bit dio rađanja jedne nove generacije koja se povezala zbog ljubavi prema tom žanru glazbe.

 

Sada si ponovno aktivan po pitanju klupskih večeri, osmislio si novi program koji će za koji dan bit prezentiran u Osijeku…

Nakon 2 godine pauze od organizacije eventa i bilo čega povezano sa glazbom, koja je uzrokovana pandemijom, vraćam se onome što najviše volim i što me čini sretnim – glazba. Moj novi program pod nazivom “Koncept” imati će svoju premijeru u subotu 15.10. u prostoru kluba Epic, to je nešto što sam planirao pokrenuti čim pandemija stane. Koncept je moje viđenje eventa, spoj audio/vizualnog iskustva sa biranim DJ gostovanjima, tako za svoje prvo izdanje dovodim DJ-a/Producenta sa dugogodišnjim iskustvom, koji je nastupao po najpoznatijim svjetskim klubovima kao što su Tresor i Berghain. Riječ je o sarajevskom DJ-u sa Švedskom adresom – Sev Dah. Drugi gost je poznati zagrebački DJ i rezident Depo KlubaTeo Harouda. Podršku za DJ pultom pružaju Dino Vukovac i moja malenkost.

Osim glazbe, naglasak je stavljen i na modernu likovnu umjetnost.

Sami naziv moje klupske večeri u sebi krije i nešto što bi mogli povezati sa umjetnošću. Želim da ovo bude koncept glazbe i likovne umjetnosti koje su povezane, tako da ćemo i u budućnosti uz DJ gostovanja imati i gostovanja različitih vizualnih umjetnika. Ovaj put ugošćujemo talentiranu umjetnicu iz Osijeka čiji mi se rad i trud jako sviđaju, riječ je o Mirti Dišković koja će imati svoju prvu samostalnu izložbu u vrijeme trajanja samog eventa. Posebno me veseli njena uzbuđenost i inspiracija koju je dobila na sami moj poziv, te činjenica da će posjetitelji koncepta te činjenica da će posjetitelji koncepta imati priliku uživati u njenim umjetničkim djelima

Planovi za dalje, koliko će se često ponavljati događaj?

Plan je raditi na drugačijem iskustvu i doživljaju na samom eventu, uz posebne vizualne detalje pokušati ću ljudima pokazati svoju viziju eventa. Želim stvoriti posebnu i intimnu atmosferu u samom klubu kako bi se ljudi osjećali što slobodnije i prihvaćali različitost, od odabira same glazbe do vizualnih efekata i plesnih pokreta. Na samom eventu poseban apel će biti na ne snimanju i slikanju, nego življenja u trenutku i stvaranju uspomena u samoj glavi, a ne na mobitelu. Događaj će u budućnosti mijenjati svoje lokacije, a imam ga u planu raditi 2 do 3 puta godišnje.

Radiš na promociji elektroničke glazbe u Osijeku. Kakva je trenutno scena, jesu li mladi zainteresirani za dance kulturu bilo kao budući DJ-evi/producenti ili pak samo kao posjetitelj?

Pandemija je malo usporila stvari i vratila nas par koraka nazad, jer u te dvije godine generacije koje su trebale biti posjetitelji na eventima jednostavno su našle neku drugu vrstu glazbe i zabave. Dosta mladih osoba sada tek ima priliku iskusiti izlazak na event elektroničke glazbe pa ćemo tek vidjeti u mjesecima i godini koja dolazi pravu sliku. Što se tiče interesa za glazbom, to sigurno postoji, ali ne u onoj mjeri koja je bila prije pandemije, što je i razumljivo. Vjerujem kako je rastom same popularnosti ove glazbe skočio i interes za DJ i produkcijskom opremom, što nam može dovesti nova i svježa imena na sceni. Za neke je to loša stvar, jer vide u tom zasićenje na samom tržištu ili neke druge razloge. Za mene je to ok stvar, jer uvijek se netko istakne u masi ljudi koja radi na istoj stvari u ovom slučaju elektroničkoj glazbi.

brejcha 1
Vezani članci
Pariška koncertna dvorana za dvije tisuće posjetitelja – L’Olympia – u 131 godinu dugoj povijesti ugostila je i Paul Kalkbrennera
sonus 1
Pariška koncertna dvorana za dvije tisuće posjetitelja – L’Olympia – u 131 godinu dugoj povijesti ugostila je i Paul Kalkbrennera
defected zg desk