Skip to main content

Dach: “Moramo se naučiti prvo poštovati i pobjediti ego da bi mogli napredovati dalje”

Njegovi setovi poznati su po sirovom, impulzivnom ritmu i energiji koja ne popušta, a publika ga je brzo prepoznala kao rezidenta Depo kluba

Piše: 

Sa zagrebačkom adresom i iskustvom života u Berlinu donosi na scenu jedinstveni spoj dviju underground kultura. Ovom prilikom Dach poklanja set čitateljima KS i razgovara s nama u ekskluzivnom intervjuu.

Uz pet EP-a iza sebe i suradnje s renomiranim labelima poput Betrieb Recordsa i Technodromea, Dach se sve snažnije profilira kao umjetnik čiji zvuk balansira između studijskog istraživanja i klupske ekstaze. Povodom 10 godina rada na sceni priča o početcima, rezidenciji u Depou, glazbenoj avanturi u Berlinu, produkciji, te zagrebačkoj techno sceni.

Odrastao si uz techno zvukove i brzo si našao put do underground scene. Možeš li opisati svoje prve susrete s tom glazbom i što te najviše privuklo?

Prvi susreti s tom glazbom bili su jos u djetinjstvu. Meni kao djetetu od četiri godine se svidjelo kako u automobilu lupa bas zahvaljujući jednom članu moje obitelji. Mislim da su ti trenutci dosta povezani s ovime što sam danas, odnosno čime se bavim. Kao tinejdžer prvi puta odlazim u zagrebački Aquarius i zaljubljujem se u mali floor.

Tadašnja energija nešto je s čime sam se prvi puta susreo – totalno druga dimenzija. Mogu sada reći da se tada još partiji nisu snimali mobitelima, a ako jesu to je stvarno bilo rijetko, i prije toga nisam imao priliku vidjeti kako to zapravo izgleda. To su trenutci koji ostaju u sjećanju cijeli život. Smatram da se tada pogodilo sve što će obilježiti moj put dalje. Čast Blurix-u!

Već si s nekoliko nastupa postao rezident Depo kluba. Kako se sjećaš tog trenutka i što ti je rezidencija značila u razvoju karijere?

Mogu reći da mi je stvarno značila dosta u razvoju mene kao artista. Rezidencija je došla sama od sebe. Ako se dobro sjećam prije mene nije jedno određeno vrijeme bilo skoro nikoga novog i mlađeg. Bilo ih je par koji smo tu negdje generacijski, ali su na sceni već bili koju godinu. Mislim da sam se uklopio u cijeli vibe Depoa, zato sam i ostao dan-danas. Vjerujem da je zbog toga došlo do ostalih svirki van Zagreba, a i države.

Proveo si značajan period u Berlinu. Što si iz tog iskustva prenio u svoj današnji rad i setove?

Za mene kratak ali značajan! Prije svega želio bih se osvrnuti na meni drage ljude koje sam tamo upoznao koji su me naučili jako puno stvari, što o glazbi, što o životu. Bio sam privilegiran upoznati, raditi i voditi razgovore sa fantastičnim artistima kakve još nisam upoznao do tada. Slobodno mogu reći da je život u Berlinu značajno promjenio moj pogled na scenu općenito. Morate dobro pratiti kolektive i organizacacije na čije večeri želite izaći jer jako puno puta sam se pomalo i razočarao.

Mislio sam uvijek ”ma bit će super” i na kraju bih sjedio većinu vremena. Nije sve što je u Berlinu za svakoga, pogotovo što se tiče muzike, a o ostalim stvarima da ne pričam. Bez obzira na to, imao sam priliku slušati brojne meni najdraže artiste na sjajnim klupskim večerima i fenomenalnim zvučnim sistemima. Potkovao sam svoj zvuk sa još više groova, i tek tamo, u Berlinu sam shvatio zapravo što želim od svog zvuka dok danas naginjem prema tome.

Tvoj stil često se opisuje kao sirov i impulzivan. Kako bi ti sam definirao energiju koju donosiš na floor?

Impulzivan je i dalje precizan opis, dok sirov više-manje i kako kada. Želim publici dati da pleše. Želim da osjećaju istu energiju koju osjećam i ja dok sam u svom filmu odnosno u miksu. Volim eksperimentirati sa različitim stilovima te tako možemo reći da energija varira. Trudim se biti unikatan i pronaći zvuk koji sliči meni i tako prenjeti na publiku maksimalnu pozitivu i smješak na lice.

Iza tebe je pet EP izdanja, a najnovija su našla dom na labelima Betrieb Records i Technodrome. Kako pristupaš produkciji i gdje pronalaziš inspiraciju?

Tako je. Smatram se i dalje amaterom što se produkcije tiče. Nažalost, ne produciram onoliko koliko bih htio. Najviše mi inspiriraju filmovi i dokumentarci. Često uzimam nešto iz filmova pa se time poigram u studiju. Također, za mene vrhunski DJ setovi koje sam znao slušati uživo također znaju probuditi i inspiraciju i motivaciju.

Koliko ti je važna ravnoteža između DJ-inga i produkcije? Vidiš li se više u studiju ili za pultom?

Ako se mene pita, nemam taj balans već jako dugo haha. Sve zavisi što želiš od svega toga. Mogu slobodno reći kao što sam rekao u prošlom pitanju, da produkciju još napipkavam. Više radim na tome da moja produkcija bude više čišća za slušati i pedantnija nego prije, a za to ipak treba malo vremena. Za pultom mogu reći da sam kao doma. Više se vidim za pultom. Produkciju radim kada stignem i kada me nešto baš inspirira.

Suradnja s Motzom donijela ti je EP Undergo i podcast. Kako je došlo do te suradnje i što ti je značila?

Meni osobno je to bio jedan vjetar u leđa koji nije rezultiro nastupima, nego mi je dao podršku koju sam cijelim svojim putem u Njemačkoj trebao kao artist u smislu da se može. Da je netko ipak malo veći otvoren za suradnje. Budući da Motz pratim skoro od kako se otvorio, kada sam došao u Berlin tražili smo sve moguće vrste promocije pa tako se sjetili i Motza. I uz par mailova uspjeli smo dogovoriti suradnju. I drago mi je da jesmo :)

Kako vidiš trenutnu techno scenu u Zagrebu i regiji? Gdje smo danas u odnosu na Berlin ili druge velike prijestolnice?

Ovo je odlično pitanje! Reći ću ovako. Zagrebačka scena od kako sam ja otišao iz grada, pa do prošle godine kada sam se vratio, neprepoznatljivo se promjenila. Ima more novih kolektiva, DJ-a, producenata, svega. Ima ih nekoliko koji stvarno rade fenomenalan posao, i stvarno im želim da uspiju u tome što rade!

Nakon određenog vremena provedenog u Njemačkoj sam shvatio koliko imamo kvalitetnu scenu što se tiče DJ-inga i unikatnosti. Kada uzmete u obzir što imaju oni, a što mi imamo shvatite da smo stvarno umjetnički jaki. Ne mogu si ni zamisliti da se zamjenimo, gdje bi bili neki sa naše scene. Moramo njegovati našu scenu jer je jaka i tvrda i ima neminovan potencijal. Noseve dolje, biti fer i korektni jedni prema drugima, ništa više.

Kao i vani, techno nažalost izlazi iz undergrounda, ako već nije izašao. Na nama je kako ćemo se tome prilagoditi. Vizualno, Berlin je došao u Zagreb, ne tako davno. Nova moda, ubrzani techno i ostalo. Mislio sam da neće tako skoro ali došlo je. Iznutra, smatram da nema potrebe se uspoređivati jer je po meni neusporedivo. Daleko smo mi još od toga. Moramo se naučiti prvo poštovati i pobjediti ego da bi mogli napredovati dalje. Cijela hrvatska scena ima ogroman potencijal koji je sve bliže i bliže sjaju, imamo vrhunska mjesta za održavanje partija i smatram da možemo. Prema tome gajim nadu. Sve će biti kako mora biti!

Hvala Klubskascena i čitateljima, uživajte u miksu :)
Peace

Josh Wink se prisjeća produkcije ‘Higher State Of Consciousness’ koju je napravio na dva TB-303
Josh Wink se prisjeća produkcije ‘Higher State Of Consciousness’ koju je napravio na dva TB-303