Skip to main content
  • home made
  • 11.02.2013.

Darko Kustura-elektronika će preživjeti komercijalni hype

25-godišnji Zadranin zeničkih korijena Darko Kustura svojom je produkcijom zavrijedio odlične kritike, a posljednji singl „Backlash“ Darkovom glazbenom smjeru dao je uzlaznu putanju.

Naslovna foto

home made

Blacklash“ je izdan za domaću etiketu Home Made, a remiksirali su ga riječki producent s prebivaštem u Stuttgartu Farfan i  bosanski producent Nenad Todić. S Darkom je povodom novog izdanja porazgovarao vlasnik etikete Home Made Sergej Snooze pa saznajte kako Darko gleda na trendove i koju bi pjesmu pustio Tiestu.

1. U tvojoj biografiji piše da si se sa 12 godina "navukao na elektroniku" – kako se to dogodilo i što te to točno privuklo?

Išlo je postepeno. Bilo je to sa 13-14 godina, to sa dvanaest sam izvalio otprilike kad su mi pisali biografiju koju je i dalje uporno copy pejstam…Više mi je tad bio hip hop u centru pažnje dok su se neke elektronskije trake samo povremeno pojavljivale na repertoaru. Sjećam se npr. kad sam prvi put na radiju čuo Sonic Empire oko '97, totalno me oduševila tad kao klinca od 10-11 iako nisam imao pojma što je to. Na tome je ostalo neko vrijeme. Par godina kasnije je znatiželja preuzela kontrolu i tamo oko '99-2000 sa onim valom popularnog trancea i mene zahvatilo pa je to ubrzo prešlo na techno i house sa prvim partijima. Klub bio u susjedstvu tako da se i sa 14 moglo ući. Kad sam otkrio da postoji još ogroman spektar žanrova i stilova pored toga, samo sam se utopio u svemu.

2. Koja je bila reakcija roditelja kada im djete od 12 godina počne slušati apstraktnu i repetitivnu glazbu?

Ništa spektakularno. Primjetili su, ali i prije je drmala raznorazna muzika iz sobe. Samo eto, malo se tad promijenila, ubrzala.

3. Jedno stručno pitanje, smatra li da elektronska glazba treba inovaciju u formi, ili je ova forma koju sada konzumiramo dovoljna da ju zadrži zanimljivom sljedećih 20 godina?
   
Mislim da živi od inovacije, da će postojat sve dok se bude razvijala i u formi i sadržaju. Preživjet će i ovaj cijeli komercijalni hype kao što je preživila i prijašnje. Tako i sa digitalizacijom. Ima to svojih negativnih strana ali globalno gledajući zbog lake dostupnosti žanrovski krajolik je postao jako interesantan i isprepleten. Manje prepiranja oko loše muzike na tržištu, više usmjeravanja energije na istraživanje nepoznatog i sve će biti ok. Internet je pun dobre glazbe.

4. Do sada si dobio odličan feedback od velikih faca, možeš li izdvojiti nekoga tko ti je pristupio malo osobnije od drugih i to ti je rekao?

Neznam koga bi tu posebno izdvojio. Recimo da su dečki iz Audiojacka jedini malo osobnije pristupili i sa porukama i upitima o novim trakama. Iako "DL for R. Hawtin" je isto ok.

darko kustura

5. Obzirom da si sve popularniji, i imaš obožavateljice diljem Hrvatske i svijeta, dobijaš li neke obnažene fotografije djevojaka s nemoralnim ponudama?
 
Mislim baš zaposlit nekog od povjerenja da se brine o sortiranju i užoj selekciji. Ko će izać na kraj sa svim tim.

6. Pustimo maštu da radi, te da sviraš na Velebitu za Tiesta, i na Kornatima za Derrick Cartera s kojim pjesmama bi otvorio DJ setove?
       
Ajde recimo da je to na Velebitu dok je toplo na nekoj izoliranoj lokaciji, max. 200 ljudi gdje se Tiesto našao igrom slučaja bježeći od medvjeda tijekom kampiranja na obližnjoj livadi. Ako se uzme u obzir nadmorska visina te niska koncentracija kisika (nije pametno puno skakat jel) i po mogućnosti minimalno osvjetljenje pogodno savršenoj vidljivosti zvjezdanog neba, probao bih sa "Solar Wind" od Acos CoolKAs
{youtube}K6cIanGMv24{/youtube}

Kornati… proljeće/ljeto, popodnevna svirka, Derika privukla Tiestova anegdota o kampiranju na Velebitu, tj. oni dijelovi koje mu kombinacija domaće žestice i manjka kisika nije izbila do jutra iz glave. Kad bi ju ikad uspio završit (ali maštamo još uvijek) vjerojatno bi to bila ova:

7. Kako bi izgledao tvoj set up iz mašte za tvoj live nastup. Da nema ograničen budget i da možeš koristiti opremu koju želiš?
     
Nisam razmišljao do sada o tome. Daleko sam još od live setup-a. U svakom slučaju ništa pretjerano. Jednostavno i pregledno bi moralo bit. Manje programiranja, više live-a.

brejcha 1
Vezani članci
Na YouTubeu se pojavio rijedak dokumentarac o techno sceni iz 1995. godine koji donosi uzbudljive uvide.
sonus 1
Na YouTubeu se pojavio rijedak dokumentarac o techno sceni iz 1995. godine koji donosi uzbudljive uvide.
sonus 2