Skip to main content
  • 15.01.2021.

East Side Connection Podcast + Intervju: Stephen Mahoney

Premijerno izdanje East Side Connection Podcasta (intervju + podcast) koji prati techno scenu istočnog bloka Europe otvaramo uz Stephena Mahoneya iz Irske.


Projekt realizira Toni Bukić poznatiji kao Sub Effect, koji je nedavno pokrenuo i TV emisiju After Podcast.

Ova je godina poprilično izazovna za sve ljude, uključujući i glazbenike. Kako provodite svoje vrijeme u Dublinu, što radite dok traje ova neobična situacija u svijetu?

E, to je pitanje za milijun dolara. Po meni, bile su dvije faze. Početak pandemije bio je puno teži što se tiče moje kreativnosti i mentalnog zdravlja. Bilo mi je teško raditi glazbu, pa sam se najviše okupirao radom na labelu. Nakon izdanja, nekoliko podcasta i streamova, malo sam se bolje osjećao. Trudim se svakodnevno meditirati  i vježbati, makar samo na 20 minuta, jer se čini da to pomaže. Sretan sam što opet radim na trakama i nadam se da će nam cjepivo pomoći da se vratimo svojim normalnim životima.


Photo: Soundofphotography.com

S obzirom da ste dugo godina dio irske elektroničke scene i imate puno iskustva sviranja po klubovima i festivalima, posebno u Dublinu, možete li usporediti scenu kakva je bila prije I kakva je danas? Koje su glavne razlike?

Pa, moja generacija je bila dio baby boom-a koji se rodio oko 1979., 1980., dakle puno djece je napunilo 18 godina istovremeno i bilo je to poput vražjeg igrališta zabave te period pomicanja vlastitih  granica. U to vrijeme, nije bilo neobično partijati utorkom, Genius je puštao u U2'S klubu The Kitchen, te sam ja bio tamo gotovo svaki tjedan. Fridays je isto bilo odlično mjesto sa više internacionalnih umjetnika, tamo sam recimo vidio Sven Vatha, Surgeona, Mark Brooma, Carl Craiga, Dave Clarka, Robert Armania itd. Još jedan od takvih klubova je bio Switch, kao I Red Box I Pod Complex. Claude Young je znao ovdje dolaziti zajedno s Billy Nastyem koji je bio jako popularan. Ali Claude Young je bio toliko dobar, dok je scratchao glavom i laktovima, bio sam izvan sebe. Besplatni raveovi su se znali održavati jer ih je Creation puno radio, i bili su dobri.

Imali smo i festivala, ali u začecima, poput Homelands i Cream festivala. O Homelandsu se i danas priča zajedno s Daveom Clarkeovim nastupom na Euro Danceu koji je za puno ljudi i dan danas, omiljeni mix . Razlika od danas je što se puno klubova zatvorilo i prenamjenilo u hotele u centru grada tako da se District 8 preselio izvan grada u Jam Park. Što zapravo vidim danas, jednako kao i kad sam ja bio 18, je veliki entuzijazam prema techno, house, breaks, electro, drum&bass glazbi u gradu, jer mislim da puno djece to voli. Bilo nam je teže za vrijeme financijske krize jer je puno mladih napustilo Irsku, ali osjećam da smo sada u boljoj poziciji.

Upoznat sam s problematičnim radnim vremenom klubova koji rade do 3 sata ujutro i peticijom pod nazivom Give Us The Night koja je pokrenuta za borbu za produženje radnog vremena klubova. Je li ovo relativno kratko vrijeme rada klubova problem za organizatore događaja I promotore? Ili se ljudi uvijek pomire s time i odlaze na ilegalne after partyje :)?

Drago mi je što si spomenuo GiveUsTheNight kampanju. Pokret je uzeo veliki zamah i mislim da je samo pitanje vremena i trenutka kada će COVID proći pa će se moći vidjeti stvarne promjene. Sunil ima plan za popravak našeg stvarno zastarjelog sustava licenciranja u korist pravednijeg sustava i provedbe Night Szars-a kao I uključivanje vijeća kako bismo poboljšali našu noćnu ekonomiju. Iskreno se nadam da je ćemo uspjeti nakon Covida. Što se tiče ilegalnih after partyja, neki su organizirani vrlo profesionalno, ali nadam se da neće biti potrebni nakon Covida.

Vlasnik ste Delinquent Delivery labela, gdje ste ugostili neke od velikih  umjetnika u svijetu techna (Lars Huismann, Mary Velo, Nathan Jones itd.) Koliko je zapravo teško pokrenuti label i biti aktivan u svijetu glazbe i redovito objavljivati? Kako odabirete izvođače koje želite na svom labelu?

Glavno je pitanje prikupiti kvalitetnu glazbu i imati barem godišnji plan, pa kad kontaktirate distributera, da su vam vidljivi dugoročni planovi. Na labelu obično radim s ljudima koje znam i imam njihove ploče, te bi ih i puštao. Nekima pristupim ja, a neki pošalju svoje demo snimke. Volim davati šansu ljudima, Lars je tek počinjao kada je potpisao za mene, a sada je netko i nešto. Mary Velo je poslala demo snimku i ta ploča je eksplodirala. Nastavak za Stretching Ohms je sada u produkcijskoj fazi. Više je u Dublin stilu na zadnjih nekoliko ploča, na što sam izuzetno ponosan s obzirom da imamo puno talentiranih producenata u gradu.

Nastupili ste u kultnom klubu Tresor, zajedno sa svojim prijateljem Jamiejem Behanom, aka Flexure. Kakva su Vaša sjećanja na tu svirku i recite nam više o projektu Flexure.

Sve je u magli , krenuli smo, osjećao sam u potpunosti kao kod kuće i uspješno odsvirali gažu sa četiri Cdj-a, Tr8 i Tb3. Jamie trenutno živi u Berlinu pa nije izvjesno što će biti s projektom Flexure.

Kada biste morali izdvojiti dvije trake iz vremena kada ste počeli svirati techno i dvije trake iz današnjeg vremena, koje biste izdvojio?

Ben Sims – Manipulated ( Adam Beyer Mix )
Technasia- Force
Rommek – Grindstone
Planetary Assault Systems – Future Modular

Hvala Vam Stephane na odgovorima, kada se vidimo, popit ćemo pivo zajedno i nastavit naš razgovor. Slušamo Vaš mix kao poklon svim techno fanovima od tebe I nas.

sonus 2
sonus 1
“The Godfather of Disco – Mel Cheren – West-End Records” je očaravajući pregled uspona i pada plesne glazbe iz ere 70-ih u New Yorku koji nudi blistav, propulzivan pogled na živahnu, ali osuđenu na propast njujoršku kulturnu eksploziju
dobar house mobile
“The Godfather of Disco – Mel Cheren – West-End Records” je očaravajući pregled uspona i pada plesne glazbe iz ere 70-ih u New Yorku koji nudi blistav, propulzivan pogled na živahnu, ali osuđenu na propast njujoršku kulturnu eksploziju