Skip to main content
  • 28.03.2024.

Fabian Jakopetz: „Danas je sve click, drag, drop ili delete. Prejednostavno je, glazba je predostupna“

Fabian Jakopetz će dugogodišnju predanost obilježiti turnejom koja započinje 30.03. u riječkoj Crkvi, a dvadeseta obljetnica rada svakako je i prigodan trenutak za čuti njegova razmišljanja o sceni.

Fabian Jakopetz svoju glazbenu karijeru započinje još kao maloljetnik, davne 2004.g. Od tada je istražio mnoštvo stilova i žanrova, okušao se u ulozi DJ-a, producenta i organizatora glazbenih događaja, balansirao između fleksibilnosti i autentičnosti, što je i nužno za održavanje konstante na sceni.

Uskoro krećeš na turneju povodom 20 g. glazbene karijere. U Crkvi će ti se, uz domaću postavu, pridružiti i gost iz Slovenije, Stanny Abram. Što ste pripremili riječkoj publici?

Da, 30.03. u klubu Crkva u Rijeci službeno počinje moja turneja, a super priča stoji iza toga jer sam napravio remix za Stannyjevu novu stvar pod imenom “Sutra“, koja izlazi 28.3. na njegovom labelu, Arevilo Records, a biti će ekskluzivno dostupno na Beatportu, tako da smo odlučili promovirati to izdanje konkretno na ovom eventu. Tko prati Stannyja malo više, onda je mogao primijetiti kako u zadnje vrijeme puno promovira svoj label, a i svoj osvježeni Techno zvuk koji plasira na isti. Tako da ljudi mogu očekivati puno odličnog i masnog beata i groovea.

Često surađuješ sa Stannyem. Možeš li usporediti hrvatsku i slovensku scenu, ako takva usporedba ima smisla…

Stanny i ja smo prijatelji i suradnici sada već preko 15 godina sigurno, a ja nekako imam isti krug suradnika kao što sam imao i onda. A što se tiče usporedbe, to je teško uspoređivati jer smo prije svega i mi i Slovenci dvije malene zemlje, ali prepune talentiranih umjetnika. To je jedina usporedba koju sam voljan napraviti, a onda se zapravo i ne razlikujemo previše jer i jedni i drugi znamo napraviti super produkciju ali i super evente. 

Osim u Rijeci, gdje te još možemo čuti tijekom tvoje turneje?

Moja turneja će trajati do kraja godine i puno će se još datuma i gradova ovdje pojaviti, ali za sada mogu nabrojati:

12.04. Sisak – klub Skwhat
17.05. Zagreb – Depo Klub
24.05. Zadar – Klub Opera
07.06. Dubrovnik – Klub Lazareti

Puno toga se, u tehnološkom smislu promijenilo otkad si se počeo baviti glazbom – danas se često govori o hiperprodukciji glazbe. Kako ti gledaš na ove promjene, koji su pozitivni, a koji negativni aspekti?

To je svakako točno. Zbilja se puno toga promijenilo. Naime, ljudima je sve postalo previše dostupno, pa se automatski manje cijene stvari. Mi smo se nekada morali puno više potruditi da bi pronašli novu glazbu (vinyle), putovali smo i van države po tih 20, 30 novih vinyla da bi imali svoj zvuk, drugačiji od drugih, ili smo ih naručivali online, pa smo kao mala djeca jedva čekali da stignu, a još više kada bi ih konačno i u nekom klubu izvrtili.

Smatram da je danas sve click, drag, drop ili delete. Prejednostavno je, a i glazba je predostupna.

Nema više osjećaja male avanture kada si u potrazi za glazbom. Istina, tehnološki smo dobili puno prednosti i inovacija u mixanju glazbe, beatmatch više nije najbitnija stavka kod mixanja jer današnje mogućnosti pružaju veliku kreativnost ljudima koji žele raditi s loopovima, acapellama, kanalima, efektima, dropovima i sl. Negativno je to što je prisutna zasićenost glazbom. Jako puno izvrsne glazbe prolazi ispod radara jer je jako puno svega i u moru informacija, ljudi se gube, kako neće i glazba?

Pronalaziš li se više u ulozi producenta ili DJ-a? Smatraš li da je važno da DJ razumije i produkciju?

Iskreno, ja sam za sebe uvijek govorio da sam prvo DJ, a onda sve ostalo. Kao DJ nemam granica, ja obožavam glazbu u vrlo širokom spektru i mogu napraviti selekciju bilo kojeg stila, to sam oduvijek i radio, no kao producent, iako imam sličan pristup, moraš ipak imati nekakav potpis iza toga, neki određeni način aranžmana ili nešto što daje tvoj potpis. Neki to rade tako da se drže jednog stila, ja to pokušavam odraditi putem aranžmana, da produciram li primjerice Techno ili House, da se može osjetiti da sam ja radio taj aranžman. Ne znam kako bi to bolje objasnio, možda najbolje da ekipa posluša par mojih traka 🙂

Baviš se i organizacijom glazbenih događaja, nije neobično da je DJ ujedno i promotor. Koliko je teško živjeti od glazbe u Hrvatskoj i misliš li da je vani bolje?

Pa borba je kao i svugdje i u svemu i smatram da se može živjeti od glazbe, no ne u ograničenom smislu. Da samo puštam Techno, to bi bio ok side hustle, no s obzirom da ja radim dosta i korporativne evente s tvrtkama i agencijama koji su često i tematski i izazovni, ja zapravo živim od toga. Da se držim samo jedne stvari, to bi bilo jako teško. Ja osobno imam i dayjob, imam nešto svoje, pa nemam potrebu razmišljati o odlasku van. Naravno da su vani neke stvari puno sređenije i poštenije, pa normalno da svakog to privlači, ali nakon toliko godina što sam uložio u svoju karijeru, meni je ovdje zbilja ok.

Dijelio si pult sa svjetski poznatim DJ-evima. Od svih tih setova koje si odradio, koji bi istaknuo kao najdraži?

Ja mislim da ni jedan DJ ne može odgovoriti na to pitanje kako spada jer su mu svi nastupi dragi i ne možeš neke favorizirati više naspram drugih, ali okrenut ću se na ljudsku stranu. Najviše me dojmio zapravo DJ Rush. Koliko je to jednostavan i pozitivan čovjek, uvijek za zafrkanciju, nasmijan, a i izvrstan kao DJ. Zna osjetit masu, zna ju kontrolirat. Ogromni div, koliko je velik fizički, po meni je tolika i ljudina.

Čime bi se bavio da nisi DJ?

Vjerojatno transportom i prijevozom jer se s tim poslom ionako bavim već godinama.

defected zagreb mobile
Pariška koncertna dvorana za dvije tisuće posjetitelja – L’Olympia – u 131 godinu dugoj povijesti ugostila je i Paul Kalkbrennera
brejcha 1
Pariška koncertna dvorana za dvije tisuće posjetitelja – L’Olympia – u 131 godinu dugoj povijesti ugostila je i Paul Kalkbrennera
sonus 2