Skip to main content
  • filip motovunski
  • 31.03.2017.

Filip Motovunski: Svoju ulogu vidim kao fuzioničara svih podstilova DnB-a

Preko 10 godina na sceni Filip Motovunski nakon uspješnog „10 Years Making Beats“, napokon izbacuje novi materijal, a riječ je o single-u pod nazivom "Right Here/LAVA VIP" za Bad Taste Recordings.

Piše: 

Naslovna foto

filip motovunski


Ususret promociji spota u zagrebačkom Pločniku postavili smo mu 10 kratkih pitanja o njegovoj produkciji; što ga zanima; gdje dalje, te naravno kakvo je stanje na sceni u Hrvatskoj. Naš multitalent iz Zagreba sa dušom u Istri kao i uvijek sa velikim razvučenim smiješkom je spremno odgovorio na sve naše upite i zanimanja.

1. Prošlo je preko 10 godina da si istupio na scenu kao Filip Motovunski. Koja je tvoja „tajna“ za dugotrajni uspjeh na DnB sceni ili je upravo vrijeme bilo bitno da se dosegne neka trenutna razina?

Odlično da si rekao tajna, jer to jest tajna i meni samome. Tajnovit je taj algoritam po kojem se stvarnost odvija tako da mogu samo neke parametre spominjati koji neće nikada biti dovoljni da otkriju tajnu. Al sam se prosro… To bi mogla isto bit jedna od tajni uspjeha. Ne libim se prosrat, što dok produciram ili DJam, što dok, evo, pričam s tobom sad. Flow kako bi rekli, flow. Al ozbiljno sad. Mislim da si i sa spominjanjem vremena još više sam odgovorio na pitanje. Razvijamo se kroz vrijeme i baš sam neki dan čuo od prijatelja kako postoji uvriježena ideja da svakom umjetniku treba točno 10 godina rada da postane jasan samom sebi pa samim time i drugima. Vrijeme!

2. Ubrzo nakon "10 Years Making Beats" za PDV records, napokon i prvi Single "Right Here/LAVA VIP" za Bad Taste Recordings. Da li je upravo PDV vratio elan ili on nikada nije ni nestao iz tvog organizma?

Kako gađaš u sridu. Vrh pitanja već sad. Ukratko, imao sam pad elana na više razina svog bića u jednom dvogodišnjem periodu i kako se biće presložilo tako se glazba opet vratila. Mislim da sam prolazio kroz neku fazu sazrijevanja kroz koju, vjerujem, svatko na svoj način prođe baš tu negdje oko 23. godine. Nekako se izlaskom iz faze kristaliziralo što želim i ispalo da želim isto što i prije samo s još više fokusa, motivacije i užitka. Izdanje za PDV, cijela priča oko CD-a i navala novih gigova je bila odlična nuspojava mojeg novo skockanog korpusa koja je novonastali elan pogurala do toga da sam užario stolicu i ubrzo izbacio remix za Elemental, Beenie Man bootleg, Lava/Shaka single za BPM Rec i sada Right Here/Lava VIP za velebni Bad Taste Rec.

3. Uz EP izbacuješ i spot sa potpisom Filip Filkovic Philatz-a, znači li to da ćemo te uskoro gledati na nekom velikom festivalu i van naših prostora (nije da Outlook nije velik festival), možda na TV-u u nekoj novoj inačica MTV-a ?

Nadam se vanjskim prostorima jer je to nekako logična želja nakon 10 godina sviranja po Balkanu. Kako mi je Philatz napravio spotčinu na razini Netflix-a, za Lava VIP pjesmu, već je dogovoren premijerni upload na jednom od najvećih Youtube kanala elektroničke mjuze MA Music (Most Addictive music), a postoji mogućnost za pravi MTV. Također, imam uvid i u feedback iz promo kampanje Bad Taste-a za release i već se mogu pohvaliti odličnim reakcijama mojih najvećih uzora iz drum&bass i hip hop svijeta poput S.P.Y-a, Marky-a, Craze-a, Random Movement-a i još mnogih internetskih portala. Sve to bi moglo dovesti do festivala poput Outlook-a, ali npr u Češkoj.
{youtube}rhBOlS4Ke7I{/youtube}

4. Nadamo se da nakon singla slijedi i neki EP, pa nakon toga i novi album. Koji su planovi za skoru i/ili dalju budućnost? Kakvi su budući planovi po pitanju produkcije, svirki? Imaš li kakve informacije gdje te sve ljudi mogu poslušati kroz sljedećih par mjeseci, a da nije samo radio?

Što se produkcije tiče, imam i previše pjesama s kojima moram biti pažljiv gdje i što da radim s njima. Bad Taste definitivno otvara nove mogućnosti i u tom smislu je osjećaj puno bolji upraćen žešćom motivacijom. Ideje da li će nešto izaći u obliku EP-a ili kao samostalna single pjesma ili album se same nametnu ovisno o vibri pjesama i njihovoj povezanosti. Evo npr, napravio sam jednu pjesmu koja baš traži da izađe sama bez distrakcije druge što je next plan o kojem ćemo kroz par mjeseci vjerojatno razgovarati. U svakom slučaju, na meni je stvarati nove tjunove a u kojem obliku i gdje će izaći je uvijek slatka patnja.

Što se gigova tiče, ove sam godine vrlo rano dogovorio oko 10-ak svirki za ljeto i poneku za jesen. Ovih dana planiram na internetima objaviti jedan dizajnirani “sheet” sa nadolazećim gigovima pa me ulovi po fejsungu..

5. S kim ti je bilo najdraže nastupati do sada (recimo top 10 izvođača), bilo domaći ili strani?

Što se back to back DJ setova tiče, osim sa Rahmanee-em iz Beograda, nisam još ni sa kim dijelio pult. S njim se od početaka razumijem i u produkciji pa se tako kužimo i tokom DJ seta ali ne kažem da sam zatvoren u tom smislu. Ako pitaš s kim sam dijelio stage mogu istaknuti set prije Kenny Ken-a na Outlooku prije 3 ili 4 godine. Ne znam, uglavnom budem okružen odličnim artistima i domaće i strane scene. DNBKonferencija je divna u tom smislu. Volim sve naše crew-ove. Moram istaknuti i svirke nakon bendova poput TBF-a, St!!lnes-a, Elementala, Dubioze i Let 3-a i Bareta čak. Na takvim eventima imam priliku upoznati širu publiku sa drum and bass-om što je izazovno i jako zabavno.
{youtube}bLV5HKCtRqg{/youtube}

6. Na Bad Taste Rec. se nalazi još neka imena DnB scene sa ovih prostora, a riječ je o Kodinu, Billainu i Fa11outu. Koliko ti je bitno da se tvoj zvuk izdvaja od drugih producenata, te da li ti je to bitno tijekom samog kreativnog procesa?

Svih nas veže matematika te glazbe, odnosno ritmički pattern i tempo, što nas već samim time čini sličnima. Baš zato što je kalup isti jako je izazovno i zabavno izvuči nešto “novo”. U tom smislu svatko od nas priželjkuje osmisliti novi način provlačenja bassova između ritmičkih udaraca ili pristup aranžmanu ili svoj poseban mixdown pjesme. Mnogo je načina sa kojima se može postići neki svoj signature u pjesmi. Ustvari, to je spontana stvar koja je neizbježna kod svakog od nas. U tom smislu, htjeli mi ili ne biti originalni mi to na kraju ispadnemo makar utoliko što neko prepozna tvoj zvuk bio on loš ili dobar. U bukvalnom smislu riječi, smatram da stopostotna “originalnost” ne postoji i da u svakom segmentu života svi prevrćemo već stvoreno i stvaramo nešto “novo”. Naravno, u svijetu produkcije bilo koje glazbe postoji i generativni pristup gdje ljudi ne dizajniraju svoje zvukove nego npr slažu gotove dionice i loopove ritmova, melodija ili bassova i onda to zna zvučat kao kopija ili kako bi u Istri rekli: Tapija.

7.Kako bi ti opisao svoj kreativni proces? Početak i inspiracija, pa sve do same egzekucije?

Prije početka i tokom produciranja sve je vrlo racionalno i mentalno promišljeno, a kad je rad gotov nekako stvarno djeluje magično i iracionalno. Kao da postoji neki nivo koji je prisutan prilikom donošenja odluka tijekom produkcije kojeg nisi svjestan na površnoj razini. Kad pogledam unazad, uvijek djeluje nevjerojatno da je baš svaki taj detalj našao svoj put do realizacije u cjelinu sa ostalim detaljima i ostavio toliko smisleni dojam i sklad. Inspiracija je nešto što u mojem iskustvu ima dva načina dolaska na vidjelo. Prvi je naravno da sama po sebi udari u dušu i glavu, a drugi je da ju možes sam pogurati samim radom odnosno sjest za projekt neinspiriran i stvoriti inspiraciju. Kreativni proces je uvijek drugačiji i uvijek nečim drugim poguran što je glavna čar bavljenja umjetnošću. Ako se radi o remixu neke pjesme onda sam odmah inspiriran npr. zadanom harmonijom orginalne pjesme i ostalim njenim obilježjima. Svoju ulogu vidim kao fuzioničara svih podstilova dnb-a i tako nalazim svoj način nekakve “nove” prezentacije drum and bass-a. U zadnje vrijeme me gura neka moja unutarnja ideja o samoj stvarnosti pa mi glazba ispadne kao alat prenošenja svoje filozofske ideje ili svjetonazora što se npr. može osjetiti u ovom izdanju za Bad Taste. E sad, sve ovo navedeno se ipak prenosi tehnologijom i alatima kojih je pregršt i koji su ujedno i more mogućnosti, ali i ograničen medij za prijenos svega što nosimo u sebi kao ljudi. Ja sam u Logicu i jako ga volim ali eto nekad ne mogu proizvest sound koji mi se dogodi u glavi. Ne može nitko.
{youtube}9PkAipPFyZM{/youtube}

8. Kakvo se tebi čini stanje na sceni (DnB) i smatraš li da je scena na mirovanju i/ili je stvarno na samrti?

Pa ja ti to vidim slično kao što sam ja bio npr u nekoj fazi mirovanja. Stvarno ima svoje faze. Čak mislim da najviše ovisi o tome kakva su trenutna izdanja. Npr, često naiđem na komentar na nečijoj dnb pjesmi gdje netko kaže nešto tipa: “This brings back my hope in dnb!” Smatram da je to krucijalno jer jedna hitčina poput npr. prošlogodišnjeg “Dead Limit-a” od Noisie ima moć povratiti mnogo energije nazad na cijelu scenu i onda slijede razne inačice pjesme dok netko opet ne napravi neko čudo. To je sve balans neki čini mi se. Drum and bass vidim prije svega kao karakterističan ritam koji je esencijalan čovjeku kao i npr hip hop ili house ritam i u tom smislu ne mogu zamisliti da nestane. Mogu zamisliti da ima svoj dan i noć kao dan i noć. Trenutno je dan ako mene pitaš.

9. Neki savjet za sve nadobudne mlade DJ-e i producente neovisno o muzičkom interesu i smjeru?

Oduševljen sam ovim intervjuom jer, vjerujem, nesvjesno daješ najbolje odgovore u svojim pitanjima. U ovom si opet podmetnuo odgovor koji ću sad jako istaknuti jer stvarno smatram da je najbitniji i želim da se ugravira mladim DJima i producentima u glavu, noge i pupak. Budite nadobudni do kraja.

10. Za kraj imaš li neku anegdotu ili kratku priču sa nekog festivala/kluba gdje si nastupao, gdje se dogodilo nešto što ti je ostalo duboko u sjećanju, vezano ili nevezano za sami nastup? (Celeb Stories)

Heheh pazi ovo. Prije oko 7 godina sam dogovorio svoj prvi gig u Beogradu kod Rahmanee-a. Sve cakum pakum, odličan klub, vrh flajerčina s mojim imenom na vrhu. Tri dana prije sam se razbolio, ali od uzbuđenja nisam mogao otkazati gig i sjeo u temperaturčini u vlak u kojem sam proveo 6 sati na samrti sa nekim nonicama u vagonu. Do granice. Naime, netko mi je rekao da u doba turističke sezone ne trebamo pasoš za ulazak u Srbiju pa ga hladno nisam ni ponio. Došli smo na granicu. Izašao sam iz vlaka. Za 10 minuta je stigao vlak koji ide nazad za Zagreb. Sjeo sam u njega i vratio se još 6 sati u psihofizičkim mukama.

Intervju napravio:
Dragan Franc Srdoč aka DJ FrenkyBoy
 

sea star mobile
Vezani članci
Pariška koncertna dvorana za dvije tisuće posjetitelja – L’Olympia – u 131 godinu dugoj povijesti ugostila je i Paul Kalkbrennera
sonus 1
Pariška koncertna dvorana za dvije tisuće posjetitelja – L’Olympia – u 131 godinu dugoj povijesti ugostila je i Paul Kalkbrennera
brejcha 2