Skip to main content
  • 23.11.2023.

Marcel: Veliki intervju o DJ-ingu, Liminal kolektivu, UFO Beatsu, Pogonu Kulture…

Krajem ljeta, uhvatili smo nagrađivanog riječkog DJ-a za razgovor i veliki intervju

Piše: 


S riječkim DJ-om, promotorom i organizatorom Marcelom dotakli smo se jako zaposlene 2023., b2b setova, kolektiva Liminal, projekta UFO Beats i naravno njegovog rada u Pogonu Kulture.


foto Marin Cuk Vurnek

Iza tebe je zaposlena godina i ljeto. Dio si proveo kao organizator, a dio kao DJ. Jesi li zadovoljan kako je sve prošlo do sad?

Jesam, zaista. Posebice nakon covid perioda, iako je to sad već nekako stara priča koja je iza nas, puno toga se odradilo, a ovo je bilo zasigurno najplodnije ljeto. Imao sam dosta gaža, a neke sam čak nažalost morao odbiti, i to vrlo dobre, jer jednostavno nisam sve stizao balansirajući između organizacijskog posla iza pozornice i samih nastupa. Iako svoju DJ karijeru, odnosno više sam DJ-ing, doživljavam vrlo ozbiljno, ipak mi je to svojevrsni hobi koji mi je i plaćen, tako da mogu reći da sam donekle profesionalni DJ jer i zarađujem od nastupa, međutim, ne bih naravno mogao živjeti isključivo od gaža, niti to može puno artista na ovim prostorima. Ne pričam samo o Hrvatskoj, nego i o cijeloj regiji. To je tek nekolicina ljudi. Sve sam nekako odvojio na dva zasebna projekta koja usporedno `guram`; jedan je isključivo vezan uz event menadžment, promociju i organizaciju te brendove koje vodim, a drugi naravno na nekakvu moju DJ karijeru kojom se ležerno bavim dok god uživam u tome- dok god mi je aktivna strast prema kopanju i selekciji, trudit ću se uloviti i dobre gaže, a svakako je primarni motiv strast prema glazbi.

Često te na lineupovima možemo uhvatiti u back2back kombinacijama. Svirao si s Bronskijem, s Marinom… Kako ti je svirati back2back? Jel’ preferiraš solo izdanja, ili se dobro snalaziš u b2b dinamici?

B2b izdanja najčešće odradimo na eventima u vlastitoj organizaciji budući da je naglasak na nastupu gosta. Također, već neko vrijeme djelujemo kao nekakav širi kolektiv, često se i privatno družimo pa je to zapravo i neka vrsta druženja za pultom. U posljednje se vrijeme često i stilski razlikujemo pa su meni takvi b2b setovi posebno zanimljivi i izazovni, vrlo su spontani i dinamični i najčešće mi se sviđa rezultat, iako je bilo i izdanja kad se baš i ne poklopimo. Nema tu nikakve pripreme i dogovora, jednostavno ad hoc igra sa selekcijom u kojoj osobno rasterećeno uživam. Ali naravno uživam i u solo izdanjima, posebno kad imam vremena za bolju pripremu i kad je riječ o dobrom klubu ili festivalu.


foto markmiles

Imaš li pjesmu na repeatu? Nešto što ti se cijelo vrijeme vrti u slušalicama, u glavi, na pultu…?

Nisam baš taj tip, nemam nekakve hitove koje vrtim ili slušam na repeat-u. Inače slušam i dosta drugačiju glazbu. Kad želim uživati u glazbi u svom domu ili u vožnji, onda su to najčešće totalno drugi žanrovi, rock, rap, grunge, indie pop, blues, jazz i dr. Međutim kad je u pitanju elektronička glazba koju vrtim, tu ima toliko glazbe koja meni prođe kroz prste, kroz uši, da najčešće ne zapamtim niti imena naslova, ali znam gdje se nalaze kad stanem za pult. Naravno, uvijek je tu nekih 10-15 meni osobno, a možda i i publici, prema mojim nekim subjektivnim saznanjima, najdražih traka koje se prožimaju kroz moje setove određeni period, ali zaista mi je teško izdvojiti jednu ili dvije. Nisam takva vrsta DJ-a koji bi mogao složiti listu svojih hitova. Brzo mi dosade trake, ali onda brzo i nađem nove.

Važan dio tvog djelovanja na sceni je s kolektivom Liminal, s kojim ste našli svoju nišu. Kako je krenula priča o njemu? Kako ste se okupili?

Što se tiče kolektiva, u principu krenulo je naravno vrlo spontano, s nekakvim manjim druženjima, after partyjima, u organizaciji nekoliko mojih bližih prijatelja i mene. Ja sam tada tek počinjao zapravo s nekakvom selekcijom glazbe, DJ-iranjem. Naravno, naš se zvuk od samih početaka, prije gotovo 6 godina, pa do danas, bitno mijenjao, naši afiniteti prema eventima koje radimo su se također mijenjali i nekakav način djelovanja i rada je postao ozbiljniji. Na početku, kažem, samo smo radili nekakva spontana druženja i okupljanja. Kasnije se to pretvorilo što je već i danas nešto ozbiljnije.

U početku smo gostovali kod nekakvih prijatelja koji su imali lokale, ugostiteljske objekte, u nekakvim iznajmljenim kućama i na sličnim mjestima, a nakon toga smo jednostavno spontano odlučili krenuti s klasičnim klupskim večerima, ali i s puno pop up događaja na raznim zanimljivim lokacijama, atraktivnim. I naravno, krenuli smo s gostovanjima i bukingom regionalnih i inozemnih headlinera.

Naš zvuk u početku nije baš bio toliko definiran kao što je možda danas. Teško je opet precizno žanrovski odrediti današnji stil, ali riječ je o underground house glazbi, s raznim karakteristikama deep i minimal zvuka, techa, techna, breaka, electra i slično. Međutim, često zovemo goste koji pomalo odstupaju od tog nekog uobičajenog zvuka ili zvuka rezidenata čisto zato jer je to nama zanimljivo, ali i da pomalo pomičemo granice. S vremenom smo se naravno profilirali kao nekakav brend koji se, osim dovođenja raznih zanimljivih gostiju, trudi nalaziti stvarno atraktivne, zanimljive lokacije na kojima publika nema često prilike plesati. U početku su to bila kakva skloništa ispod zemlje, pa onda i vile, dvorci, brodovi, zabačene uvale i plaže, gradski trgovi, rooftoop eventi i mnoge druge neuobičajene lokacije. Lakše mi je zapravo nabrojati lokacije na kojima nismo napravili party. Osim toga, trudimo se redovito održavati naše klupske večeri, ponajviše na riječkom području.


foto Pavle Kaplanec

Na kakve sve izazove nailaziš, kada radiš recimo događaj u Opatiji na Ljetnoj pozornici, ili recimo u dvorcu nedaleko od Rijeke. Koliko je teško osigurati papirologiju, dozvolu za glazbu? Koliko treba pripreme za stvoriti takav događaj?

Naravno da su to daleko zahtjevnije pripreme u usporedbi s onima za redovite klupske večeri. To su jako zahtjevne lokacije iz više razloga. Često su vrlo blizu ili u centru grada, te u vlasništvu grada, županije ili općine. To su onda vrlo delikatne lokacije. Takve lokacije nismo mogli u početku dobiti jer nismo imali kredibilitet, niti nešto odrađeno iza nas što bismo mogli prikazati kao referencu. Polako smo došli do toga da smo kao organizatori prepoznati i od strane gradskih struktura; na prošlim smo događajima pokazali kako vodimo iznimnu brigu o lokacijama koje koristimo, po pitanju sigurnosti, čistoće, održavanja i očuvanja takvih lokacija, stoga je i povjerenje sada veće.

Ali, naravno, pripreme kreću vrlo rano za takve lokacije jer moramo ishodit sve potrebne dozvole od strane grada, općine ili županije te MUP-a, svih ovlaštenih institucija koje djeluju na tom području. Također, za neke od tih lokacija moramo paziti naravno i na svu tehničku pripremu, ne smije biti invazivna, da ne ulazi ni u kakav prostor i strukturu prostora jer je lokacija pod očuvanjem konzervatorija i sl.. Sve to zahtjeva ekstenzivnu pripremu.

Nakon nekoliko atraktivnih gostovanja ljetos i nedavnog u Pogonu Kulture, što očekuje kolektiv u nastavku jeseni i na zimu?

Tijekom zimskih i jesenskih mjeseci smo naravno u klubovima. Eventualno se možda pojavimo na nekoj pop up lokaciji, ako nam se neka učini zanimljivom. Nećemo raditi prečesto u Rijeci jer je scena nešto manja i slabija nego prije. S obzirom na veličinu grada, možemo reći da ima dobrih i zanimljivih DJ-eva te kolektiva s kojima radimo, koji rade stvarno dobre i kvalitetne stvari. Međutim, to je i dalje jako mala scena i mi ne možemo prečesto raditi gostovanja, stoga ćemo se potruditi da to bude jednom u mjesec ili mjesec i pol dana.

Fokus nam je na nekakve veće stvari jer smo jedan od rijetkih kolektiva koji može na to područje dovest neko renomirano DJ ime i onda upravo to i radimo. Koliko ćemo to još moći, to ćemo vidjeti prema tome kako će se stvari na sceni odvijati, hoće li rasti broj publike.

Jedan projekt kroz kojeg također djeluješ, a kojem smo već pisali je UFO Beats. Kroz njega podržajete nezavisnu scenu, nezavisne izvođače. Ono što nas zanima je kako izgleda proces biranja traka koje će se izbaciti? Tko vam se sve može javit? Kako?

UFO Beats je jedan zaista specifičan projekt, koji je zapravo u potpunosti hrvatskog podrijetla, što je malo ljudi zapravo znalo, dok nije izašao članak kod vas na Klubskoj. Trenutno, fokus nam je na više segmenata. Prije svega na objave i i promociju nezavisnih izdanja, vinyl only izdanja, te bandcamp izdanja, nekih manjih etiketa, ali i zapravo nešto većih. Uvijek je bila želja i ideja promovirati autore koji su tek u svojim začetcima i počecima.

Dakle, ono što mi radimo, imamo suradnju s većim izvođačima, producentima i etiketama s kojima redovito surađujemo i objavljujemo njihove nove nadolazeće releasove. Međutim, imamo i naš mail na kojem dobivamo bezbroj promo traka, što zapravo zna bit jako zahtjevno, to sve preslušati i svima odgovoriti, što naravno ne stignemo iako nas je tu troje. U principu trudimo se što više toga čuti, neovisno o tome je li riječ o nekom poznatijem producentu koji je dosad već bio objavljivan ili nije.

Ako je izdanje dobro, ako nam je zanimljiv zvuk, to ćemo objaviti i podržati. Naravno, ako je u skladu s nekakvim trendovima i našim afinitetima. Također, pokrenuli smo label, koji za sad ide sporo, ali sigurno. Imamo jedno veće izdanje iza nas s bosanskim producentom Zlatnichijem, koji je već vrlo renomirano ime na minimal sceni
i to izdanje je prošlo zapravo vrlo solidno. Nadam se da ćemo naći ubrzo nešto vremena da nastavimo i s tim projektom.

Osim toga, veliki projekt na kojem radimo je zapravo i snimanje live setova na velikim festivalima i drugim renomiranim lokacijama. Već smo surađivali s festivalima kao što je Unum u Albaniji, s Butik festivalom u Sloveniji i klubom After Caposile u Italiji, koji su među najpoznatijim događajima u Europi kad je u pitanju taj nekakav stil glazbe. Ti live streamovi broje gotovo pola milijuna pregleda. To je recimo nešto što slijedi, takvi nekakvi projekti. Nećemo se fokusirati samo na kanal i objavu glazbe.

Naravno, ne možemo zaboraviti i na tvoj rad u Pogonu Kulture. Što se tamo sve sprema?

Pogon Kulture mi je jedan posebno drag projekt u kojem sam već tri godine jer imam prilike, osim klupskih večeri, raditi i koncertni program s izvođačima ostalih žanrova, rocka, popa, indie žanrova i alternativne scene, rapa, trepa i brojnih drugih, a isto tako, dovodimo DJ izvođače koje publika inače ima prilike čuti isključivo na većim festivalima u regiji, ali ne i u klupskim izdanjima.

Pogon kulture trenutno funkcionira kao koncertna dvorana, ali i klupski prostor pa riječka publika različite starosne dobi i različitih glazbenih interesa može uvijek pronaći nešto za sebe na šarolikom repertoaru. Primjerice, ove jeseni uživat ćemo u koncertima Urbana, Nipplepeople grupe, Bad Daughter, ali i u klupskim večerima s Janeretom, Cristian Sardeom, Per Hammarom i brojnim domaćim DJ izvođačima.

Marcel je među potvrđenim imenima za Endorphin festival, koji je na rasporedu 1. prosinca, gdje će nastupiti upravo u spomenutom b2b izdanju s kolegom Marinom Biočićem na Oksitocin flooru. Ulaznice su dostupne kroz sustav Entrio, u prodaji su dostupne i grupne ulaznice (kupi 4, plati 3).

soul gravity desktop
brejcha 1
Uspon i pad plesne glazbe iz ere 70-ih u New Yorku koji nudi blistav, propulzivan pogled na živahnu, ali osuđenu na propast njujoršku kulturnu eksploziju
soul gravity mobile
Uspon i pad plesne glazbe iz ere 70-ih u New Yorku koji nudi blistav, propulzivan pogled na živahnu, ali osuđenu na propast njujoršku kulturnu eksploziju