Skip to main content
  • 11.04.2019.

Marijan Kiš: Uspjeli smo kroz F.Scope i dalje njegovati najbolje od elektroničke scene

U intervjuu Lana Kovačić priča sa Marijanom Kišom kojeg poznajete i kao Mrx, a jedan je od glavnih aktivnih protagonista projekta Future Scope koji 12. travnja slavi 18 godina postojanja. On je ujedno i sam školovni glazbenik, promotor, booking manager i voditelj Boogaloo kluba.

Piše: 


Već smo i u samoj najavi ovoga događaja zaključili da je Future Scope domaća elektronička kralježnica i projekt koji je odgojio generacije ljubitelja elektroničke glazbe. Preko 400 partija i 600 DJ gostovanja, te naravno uz sve to stigla je i nagrada Ambasador za najbolju klupsku večer.

Ako niste znali najveći broj flyera za ovaj party serijal dizajnirao je Goran Milašinović, a neki od radova mogu se vidjeti u sklopu intervjua, dok je baš čitava kolekcija otišla u nepovrat budući da se dizajneru pokvario hard disk sa svim tim dva desetljeća starim materijalima. Bok bok Marijane, i dobro nam došao na digitalne stranice Klubske među more predanih fanova Future Scopea. Pa da odmah ukližemo ravno u centar, 18 godina unazad.

1. Kako je nastala ideja stvaranja prvoga Futurescope-a ikada i tko su bili ključni ljudi, srž i osovina da se prvi party zaista i ostvari? Je li vas 1000 posjetitelja na prvom izdanju uz slovenskog Aleksija u OTV-u iznenadilo ili je to bilo uobičajeno za tako intenzivno razdoblje razvoja domaće elektronike kao što je 2001. bila?

Ideja stvaranja Future Scopa desila se spontano, 2001 god. na radio Ciboni, gdje je DJ Doogie imao emisiju Future Scope, koja je njegovala i pratila elekroničke trendove, koji su u tom momentu bili još uvijek sve osim mainstreama i industrije kakvim su postali danas. Zvonimir Škrobo-Čičak je bio idejni začetnik prvog partija, koji se održao u Otv domu (današnji Boogaloo) 31.03.2001, gdje je glavni gost bio Dj Aleksij iz Slovenije, i skupilo se preko 1000ljudi!

2. Samo ime poteklo je od emisije na radio Ciboni uz DJ Doogieja. Je li party preuzeo samo nomenklaturu ili je zaista slijedio i etos emisije? Misliš li da su značajne radijske emisije koje su tako snažno oblikovale elektroničku zajednicu krajem 90-ih i prelaskom tisućljeća sada na neki način pale u drugi plan u doba digitalne distribucije i dostupnosti glazbe?

Party koncept vezao se i uz koncept emisije, najviše se programski vrtio house i tech house, tako su u početku i imena gostujućih dj-a bili uglavnom house i tech house profila. Sama emisija je nakon nekog vremena ukinuta, međutim party serijal je išao dalje. Mislim da su radijske emisije tog profila jako utjecale na samu glazbenu edukaciju mladih, a pogotovo u elektronici. Nažalost takvih emisija nije bilo puno, a i danas je sve dostupno na internetu, ali eto uspjeli smo kroz party serijal i dalje njegovati najbolje od elektroničke scene, i sama edukacija. Kako je vrijeme prolazilo i mi smo se prilagođavali, te je Future Scope postao i serijal gdje ste mogli čuti i najbolje techno izvođače, kao i dan danas, ali se radio i drum'n'bass, trance, shranz, praktički svi stilovi elektronike…

3. Jesi li ikada očekivao da ćeš u 2019. davati intervjue o 18. godišnjici partyja ili mislio da će postati više institucija i način noćnog života no samo party serijal? Jesi li ikada očekivao da ćete biti najdugovječnija party niska s preko 400 plesnjaka?

Stvarno nisam očekivao da će Future Scope potrajati toliko dugo. Istina je da su se neki ljudi u teamu i promijenili; Čičak se kao idejni začetnik povukao prije 5-6 godina, ja sam u timu od 2002. godine kao najdugovječniji član, a prije 5 godina pridružio mi se i Anđelko Šipuš – Shipe, koji je i kao rezident i kao promotor do danas uz mene kao druga polovica FS teama.

Ono na što sam najviše ponosan je što smo stvarno odradili brdo stranaca, te jako puno imena svih rasa i nacionalnosti, a isto tako uz velika imena uvijek smo pažnju i priliku davali i nepoznatim dj-ima, kao i što smo ulagali i u domaću scenu i dj-e u začetku. Zato smo odlučili da ova proslava bude isključivo i samo uz domaće rezidente, i to one koji su najviše puta svirali na F-Scope partijima…

4. Imaš li ti neki od najdražih izdanja koji ti je zaista ostalo uz posebnom sjećanju i što misliš da je linija koje neprekidno privlači partijanere baš ovome partyju? Kako je on postao sinonim za kvalitetu i na koje načine ste birali DJ-e koji će postati dio partyja kako ne postoji pravilnost u njihovoj poznatosti, karijernom stupnju, nacionalnosti…?

Pa moram priznati da su mi najdraži partiji bili oni koje smo radili na Murteru (uvala Čigrađa), dok je to još bilo sve u začetcima, kada smo sami lijepili plakate i dijelili flyere ruka u ruku…u to vrijeme to je više bio underground pokret, i osjetila se jako velika povezanost među ljudima, kao i interes za elektroniku… Future Scope je sve ove godine pratio "bilo" publike i uvijek smo se konzultirali sa ljudima šta bi htjeli čuti i koga dovesti… Isto tako smo i samo pratili svjetske trendove, pa smo i dovodili imena koja su u Hrvatskoj došla po prvi puta, te smo pratili i njihov razvoj na sceni… Evo npr. prije nepune 2 godine u klubu Boogaloo imali smo gostovanje tada nepoznate Amelie Lens, na kojoj je bilo jedva 200-tinjak ljudi, a danas puni stadione i  jedna je od najtraženijih dj-ica na svijetu, košta i po 30.000 eura, te ju na žalost sada teško možemo dovesti u klub, s obzirom na naš mali kapacitet…

5. Kako to da ste se za slavlje rođendana odlučili baš za samo domaće rezidentske ruke bez internacionalnih uvoza na podij? Osjećaš li se već s ovim ljudima nakon stotina i stotina provedenih noći kao obitelj?

Pa upravo o tome se radi, bez naših rezidenata ni Future Scope ne bi bio to što je danas, mi smo svi vrlo povezani, i dalje se trudimo da se uvijek da najbolje prema publici. Ja odgovorno mogu reći da su naši rezident puno puta bolje odsvirali nego glavni gosti, i upravo zato mislim da će ovo biti dobra prilika da se još jednom svi zabavimo uz izvrsnu glazbu ljudi koji stvarno u „nogama imaju jako puno utakmica“. Povrh svega radi se prvi puta u velikoj dvorani kluba Boogaloo u ovoj domaćoj formaciji, uz besplatan ulaz do ponoći, tako da se stvarno nadamo i dobrom odazivu i vrhunskoj, pravoj i istinskoj techno atmosferi!

6. Da želiš želju idealnog scenarija i daješ savjet svom punoljetnom djetetu godina rada i truda, što bi poželio Futurescopeu u budućnosti? Kako vidiš godine koje dolaze i postoje li neke tendencije promjene publike ili preferiranih žanrovskih odrednica? Što bi volio reći svima onima koji su plesali toliko noći s vama?

Poželio bi još barem toliko godina za naš serijal, i volio bi da za neku okruglu obljetnicu, npr. 20 godina dovedemo Carl Coxa, radi se na tome već dugo, tko zna možda i uspijemo. Upornost je ključ uspjeha i neophodan je u ovom poslu, isto kao i podrška publike. Svim onima koji su plesali toliko noći s nama zahvaljujemo, i poručujemo da ostanu i dalje uz nas, da se vesele i plešu, pošto je malo stvari koje vas mogu ispuniti tako duboko kao glazba.

7. Wild Card pitanje: Što ljudi ne znaju u Mrx-u iz sjene, a volio bi da znaju?

Hmm, pošto već pričamo o glazbi, a glazba je moj život, i jako volim širinu u glazbi, možda je zanimljivo vezano uz mene to da sviram klavir od malih nogu, profesionalno sam svirao punih 15 godina, i dan danas znam napamet bez nota odsvirati Mjesečevu Sonatu od Beethovena, jedno od mojih omiljenih klasičnih djela.

sonus 1
Vezani članci
Pariška koncertna dvorana za dvije tisuće posjetitelja – L’Olympia – u 131 godinu dugoj povijesti ugostila je i Paul Kalkbrennera
sonus 1
Pariška koncertna dvorana za dvije tisuće posjetitelja – L’Olympia – u 131 godinu dugoj povijesti ugostila je i Paul Kalkbrennera
defected zg desk