Skip to main content

Matroda: “S publikom ovdje postoji prava povezanost i osjećam ponos svake sekunde dok sam na pozornici”

Prije nego li je još jednom osvojio veliku pozornicu Ultra Europea na Parku mladežu porazgovarali smo s Matrodom

Piše: 

Naslovna foto

Toni Jurić

Matroda, jedan od najuspješnijih hrvatskih DJ-a i producenata na globalnoj sceni, drugu je godinu zaredom nastupio na glavnoj pozornici Ultra Europe festivala u Splitu. Povratak “kući” zagrebačkog DJ-a izazvao je posebno uzbuđenje i kod publike i kod njega samog.

Neposredno prije energičnog seta razgovarali smo o tome koliko mu znači nastup na domaćem terenu, kako balansira iscrpljujući ritam turneja s kreativnim radom u studiju te što publika može očekivati od njega u nadolazećim mjesecima. U intervjuu otkriva i zašto mu je jednako važna i intimnost klupskih nastupa i veličina festivalskih pozornica, ali i kakav je osjećaj čuti reakciju publike na novu stvar po prvi put.

foto: Toni Jurić

Drugu godinu zaredom nastupaš na velikoj pozornici Ultra Europea. Koliko ti znači taj “povratak kući” i nastup pred brojnom domaćom, ali internacionalnom publikom koja dođe u Split?

Znači mi jako puno. Ultra Europe je jedna od onih pozornica o kojima sanjaš, i nastupati na njoj ponovno, pred prijateljima i fanovima iz cijelog svijeta, to je nestvaran osjećaj. S publikom ovdje postoji prava povezanost i osjećam ponos svake sekunde dok sam na pozornici.

@klubskascena @MATRODA se vratio na mainstage @Ultra Europe ❤️‍🔥 #klubskascena #ultraeurope #matroda ♬ original sound – Klubska Scena

Usporedi nam osjećaj kada staneš pred tisuće ljudi na velikom festivalu poput Ultra Europea u odnosu na intimnije klupske nastupe. Što ti osobno više leži?

Oboje ima svoju čar. Festivali su čista energija – svjetla, veličina, kaos – to je kao nalet adrenalina. Ali klupski nastupi ti omogućuju dublju povezanost s publikom, više eksperimentiranja i stvarno osjećaš vibru iz prve ruke. Volim i jedno i drugo.

Imaš dobrano popunjen raspored. Koliko je izazovno održavati kreativnost i energiju dok si stalno na putu? Imaš li rutinu kojom si prizemljen u tom tempu?

Definitivno zna biti intenzivno. Stalno mijenjaš vremenske zone, aerodrome i hotelske sobe. Ali trudim se ostati fokusiran, jesti pravilno, spavati kad mogu i naći vremena za studio, čak i ako je to samo na laptopu. Ono što me drži prizemljenim je podsjetnik zašto ovo radim, a to je ljubav prema glazbi i biti okružen prijateljima.

foto: Toni Jurić

Gdje se danas osjećaš najviše “na svom mjestu”. Je li to u ulozi producenta u studiju ili za DJ pultom pred publikom?

Iskreno, oboje mi je na svoj način kao doma. Studio je mjesto gdje sve počinje, ali DJ pult je tamo gdje sve oživi. Taj trenutak kad pustiš nešto novo i publika reagira, malo što se može usporediti s tim. Trebam oboje da se osjećam potpunim.

Kada radiš na novom singlu, znaš li već u ranoj fazi da si “napravio nešto posebno”? Imaš li neko šesto čulo koji ti govori da je stvar potencijalni hit?

Teško je predvidjeti kako će publika reagirati, ali mislim da s vremenom razviješ taj instinkt. Ponekad je to groove, bas linija ili vokali – jednostavno znaš da je nešto posebno. Ipak, uvijek to testiram uživo. Kad pustim novu stvar, a publika odmah reagira, tada stvarno znam s čim radim.

foto: Toni Jurić

Kako izgleda tvoj proces u studiju? Koji su ti najdraži alati, i koliko ti prosječno treba za završiti jednu traku od početne ideje do mastera?

Moj proces počinje s jednostavnom idejom – možda vokalnim chopom, bubnjarskim ritmom ili bas linijom koja pogađa. Koristim FL Studio i volim raditi s pluginovima poput Serum i FabFilter. Trudim se držati setup čistim, ali moćnim. Ponekad se pjesma sklopi u jednom danu, a ponekad na njoj radim tjednima ili čak mjesecima, podešavajući i najmanje detalje. U prosjeku, treba mi nekoliko dana da dođem do verzije koja mi se sviđa, a zatim još vremena za miksanje i mastering.

Puno vremena provodiš u Sjedinjenim Američkim Državama, može se reći da ti je tamo baza, ali sad sve više i više nastupaš po Europi. Po čemu ti se najviše razlikuju te dvije scene i gdje vidiš neke sličnosti?

Scena u SAD-u je ogromna – puno energije, velika produkcija, a publika je uvijek spremna za zabavu. Europa je više underground, na dobar način, više je fokusirana na zvuk. Ali strast je ista. Bez obzira gdje sviram, ako je publika u transu i osjeća muziku, to mi je najvažnije.

Scena u Hrvatskoj i regiji također raste. Jesi li primjetio nekog od mlađih producenata ili DJ-eva koji bi po tvom mišljenju mogao napraviti iskorak, kao što si ti napravio, pa nakon tebe San Pacho?

Definitivno. Scena ovdje vrvi talentom. Pratim neke mlađe dečke koji dolaze s novim idejama i vlastitim stilom, što je jako važno. San Pacho već sjajno radi, i mislim da ćemo uskoro vidjeti još više s ovog područja.

Što možemo očekivati od Matrode do kraja godine? Planiraš li nova izdanja, suradnje ili neka druga iznenađenja?

Ostatak godine posvećen je novoj glazbi i podizanju mojih nastupa na višu razinu. Imam hrpu neizdanih traka spremnih za izlazak. Čut ćete nešto drugačiju verziju mog zvuka. Također radim na novom merchu i imam par kul suradnji, i na pozornici i iza nje.

sonus desktop
sonus 600
Povijest techna je razgranata i složena, ali ovi dokumentarci će vam pomoći ju bolje razumjeti
sonus 600
Povijest techna je razgranata i složena, ali ovi dokumentarci će vam pomoći ju bolje razumjeti