Skip to main content
  • 13.06.2024.

Paul Kalkbrenner: “Zašto ljudi žele plesati? Pa to svakako ima veze sa seksom”

Apsolutna njemačka elektronička zvijezda ne daje često intervju, no kada sjedne za stol s novinarom, odradi ih u svom zanimljivom stilu.

Piše: 

Paul Kalkbrenner je započeo svoju novu ljetnu turneju u sklopu koje će posjetiti i Hrvatsku te nastupiti u antičkom istarskom kamenolomu Cave Romane, a prije njenog samog početka porazgovarao je s novinarom Berliner Zeitunga.

U svom najnovijem intervjuu, između ostalog otkrio je da ne radi probe za svoje live nastupe – već sve radi u trenutku, spomenuo da trenutno ne želi nastupati više od 60 puta godišnje, a posebno se uhvatio priče o glazbi, technu i razlozima zašto ljudi uopće izlaze u “program”.

Odakle crpiš inspiraciju za svoje nove trake?

Iz samog sebe. Ništa drugo ne slušam, dovoljan sam sam sebi.

Ne slušaš druge izvođače, kako je to moguće?

Ja nisam DJ, jer zadatak DJ-a je da bude glazbeno informiran i ažuran o svoj glazbi koja postoji. Ja imam privilegiju da to ne moram, mogu ići kroz život kao najveća neznalica.

Ali odradio si nekoliko obrada…

Točno. Nekad se dogodi da kad nešto čujem da mi se svidi, i da me neko pita jel bi se želio poigrati s trakom, ako mislim da joj mogu nešto pridodati, napravim obradu.

“Sky and Sand” danas ima kultni status, jedna je od najuspješnijih njemačkih traka ikad. Kada ste ti i Fritz znali da imate nešto posebno u njoj?

Fritz nije uopće znao. “Sky and Sand” je originalno bila namjenjena za ženski vokal i rock bend. Ali jednom su je otpjevali kroz muški vokal. Ja sam se s tim vokalom poigrao i oko njega napravio traku za film.

Berlin Calling…

Kada radiš glazbu koja još nije “prošla” i postigla uspjeh, nadaš se da će svaka sljedeća koju napraviš s vokalom imati barem malo više uspjeha.

Jesi li mislio onda da će ona biti uspješna?

Ne. Bila je neuspješna. FIlm je bio neuspješan prvih godinu dana po svim parametrima. Ali onda su ga ljudi online počeli gledati i sve ostalo je povijest.

Ako bi radio novi nastavak filma, kakav bi to bio film?

Sigurno ne dobar film. Kada film ima kultni status, samo ga možeš uništiti. Što bi danas Ickarus radio? Tko bi ga glumio? Što ja s 47 godina?

Nekoć je techno je bio u undergroundu, danas se proširio i razvio. Priča se o stvarima poput business techna… Kako techno danas može ostati subverzivan?

Techno će uvijek biti subverzivan. Evo, dok ja vodim ovaj intervju, prije mog velikog showa i početka turneje, imaš nekog mladića ili curu u malom berlinskom klubu koji su tek krenuli svirati i graditi svoju priču iz undergrounda.

Dolaziš iz Istočne Njemačke, što misliš u tom kontekstu koliko je partijanje, a samim time techno bio kontroverzan i “politička tema”?

Partijanje je jako apolitično. Mislim da i danas postoji Istočna Njemačka, da bi jako promovirala techno kulturu, posebice u 90-ima. Nema tu nikakve veze s kritiziranjem sustava, samo mi daj tablete i jupi! Šalu na stran, i drugi žanrovi sa zapada su bili prihvaćeni od jazza preko rocka do heavy metala.

Što se nadaš u budućnosti za techno?

Kad tako postaviš pitanje, zvuči kao da technu treba pomoć. Ali techno radi na svim razinama. Od moje pa sve do malog intimnog kluba. Ljudi svugdje žele plesati, posebice sada. Techno je postao velik!

Zašto misliš da svi danas žele plesati uz techno?

Zašto ljudi žele plesati? Pa to svakako ime veze sa seksom. Nije da se to događa stalno, ali se može dogoditi u noćnim izlascima. To privlači dio publike u klubove. Nemojmo se zavaravati, ipak su to većinom mladi ljudi koji pohode plesne podije.

Zar nije odlazak na ples i prilika za razbibrigu?

Naravno i to. Kada se zabavljaš zaboraviš na svoju svakodnevnicu.

“Isključiš” li se i ti tijekom nastupa kao publika?

Imamo puno toga za raditi u trenutku, bilo bi loše ako se isključim.

Ulaznice za Future Scope vs. Balance spektakl s Paulom Kalkbrennerom u antičkom istarskom kamenolomu Cave Romane osigurajte kroz sustav Entrio.

paul 1 desktop
promo clubs
Snimljen na Burning Manu 2012., ovaj dokumentarac prkosi stereotipima o poznatom festivalu prateći nevjerojatnu avanturu dvoje 60-godišnjih roditelja.
sonus 1
Snimljen na Burning Manu 2012., ovaj dokumentarac prkosi stereotipima o poznatom festivalu prateći nevjerojatnu avanturu dvoje 60-godišnjih roditelja.