Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com
Skip to main content

Discotheque Vol. 3

"Salsoul Records" jedna je od najvažnijih etiketa disco glazbe

Piše: 


Sa svim svojim audio inženjerima, remixerima i izvođačima uspjeli su napraviti čuda, te pomicati granice klupske glazbe.


Foto Dejan Hren

U prvom dijelu kolumne čeka Vas odličan video snimljen prije 5 godina, na kojem Dimitri From Paris i Francois Kevorkin pričaju o "Salsoul" etiketi, o tome kako je nekada izgledalo raditi u studiju, te kako su utjecali jedni na druge u radu. U ostatku nalazi se 5 vrhunskih klasičnih "Salsoul" izdanja. Uživajte!

First Choice – Let No Men Put Asunder (1983, Salsoul Records)

Odlična disco/soul stvar sa albuma "Delusions", grupe First Choice izdanog 1977. godine.

Jako je zanimljivo izdanje iz 1983. godine, na kojem mixeve B strane potpisuje Frankie Knuckles, dok na A strani ostaje originalni mix koji je odradio Shep Pettibone još 1977, poznati američki dj, producent i remixer, koji je između ostalih radio sa glazbenicima kao što su Afrika Bambataa i Loleatta Holloway. Legendarni "Shep Pettibone Mix" sempliran je preko 250 puta a neke od poznatijih stvari su:

Butch – No Worries, Rhythm on the Loose – Break of Dawn, Moby – Thousand, Steve "Silk" Hurley – Jack Your Body, Detroit Swindle – Under the Spell, Dajaé – Everyday My Life (Junior Jack Vocal Mix)… te lista ide dalje u nedogled.

Inner Life – Ain't No Mountain High Enough (1981, Salsoul Records)

Stvar su 1966. godine napisali Nickolas Ashford i Valerie Simpson. Prvo je stvar htjela snimiti britanska soul pjevačica Dusty Springfield, ali su je odbili jer su shvatili da imaju "zlatnu kartu" za ulazak na Motown label, što im je bila velika želja i cilj. Godinu dana kasnije postaje hit na Tamla Motown, podlabelu Motown-a, a izveli su je Marvin Gaye i Tammi Terrell. 1970. godine, Ain't No Mountain High Enough postaje hit po drugi put, a ovaj put je izvodi frontmenica grupe Supremes, Diana Ross.

Inner life je bend predvođen Jocelyn Brown, koja se kasnije pojavljuje na bezbroj house stvari. Larry Levan je odradio mix i dao joj klupsku magiju koja kao da najavljuje taj novi "house" zvuk koji će se roditi nekoliko godina kasnije.

Instant Funk – I Got My Mind Made Up (Special 12'' Disco Mix)(1979, Salsoul Records)

Još jedna stvar u kojoj je Larry Levan imao prste za mix pultom u studiju. Original je snimljen godinu dana ranije, na 8 kanala i bila je to jednostavna R&B stvar u trajanju 3 minute. Kasnije je završena kao stvar na 32 kanala, a s obzirom da su radili na konzoli koja nije automatizirana trebalo im je preko 60 sati da naprave finalne mixeve.

Jedna od nekoliko stvari koje su mi se urezale u sjećanje dok sam prije nekih 15 godina gledao dokumentarni film "Pump Up The Volume", jedan od najboljih dokumentaraca o House glazbi ikad snimljenih.

The Salsoul Orchestra – Ooh, I Love It (Love Break Version) (1983, Salsoul Records)

Originalna Izvedba nalazi se na albumu "Salsoul Orchestra" iz 1975, pod nazivom "Chicago Bus Stop (Ooh, I Love It)". Ovaj remix odradio je Shep Pettibone.

50 Cent – Candyshop, Eric B & Rakim – Paid In Full, te Madonna – Vogue su najpoznatiji primjeri sempliranja Shep-ovog remixa.

Carol Williams – Love Is You (1999, Salsoul Records)

Iako originalna stvar dolazi iz danas već poprilično daleke 1976. godine, fokus nam je na vinilu iz 1999. na kojem se pojavio tada još neizdani remix koji je odradio Tom Moulton, a mixao ga je i aranžirao Vincent Montana jr., čovjek kojeg su zvali "kum disco glazbe".

Uglavnom, ovo izdanje je zanimljivo jer se nova ploča našla u Spiller-ovim rukama. Čovjek je trebo rano ujutro putovati na "Miami Music Conference" i odlučio probdjeti noć pa spavati u avionu. Semplirao je "komadiće" sa ploče i u svega nešto više od sat vremena igranja sa semplovima došao do zanimljivog instrumentala. Na aerodromu ga je "pokupio" Boris Dlugosch, u čijem cd playeru autu mu je ostao cd sa stvari, koji nisu ni poslušali jer su se zapričali. Boris ga je pozvao na party te večeri u klub koji se zove "Groove Jet", i stisnuo play nakon što je "odbacio" Spillera, a ostalo je povijest. 

Vezani članci
Turn Up The Bass: 20 godina rave scene gluhih (Deaf Rave) u novom dokumentarcu
‘Turn Up The Bass’ slavi 20 godina rave scene gluhih (Deaf Rave) i istražuje predrasude s kojima se zajednica suočava s mainstream elektroničkom scenom
‘Turn Up The Bass’ slavi 20 godina rave scene gluhih (Deaf Rave) i istražuje predrasude s kojima se zajednica suočava s mainstream elektroničkom scenom