Skip to main content

Proračun neovisnih izdavačkih kuća

Prognoziranje novčanog tijeka; kvalitetno predviđanje novčanog tijeka za jednu, dvije ili više godina iziskuje specifično ekonomsko znanje, sposobnost i educirano „pretpostavljanje“ o odvijanju procesa.


Za prvu godinu poželjno je napraviti stabilan proračun: osnivač već ima ideju o osnivačkim troškovima, a vjerojatno je i već postigao dogovor sa jednim ili više izvođača koji će biti na njegovoj etiketi tako da je lako procijeniti troškove vezane za brigu o izvođačima, a i predvidjeti koliko će oni biti sposobni novaca donijeti za tvrtku (nastupi uživo, autorska prava, mediji).

•    Na primjer, ova procjena se može temeljiti na trenutnom stanju popularnosti izvođača; kakva im je posjećenost na dosadašnjim nastupima, koliko sljedbenika imaju na Facebooku, a koliko na Twitteru te da li su već objavili svoje snimke na Youtubeu i kakva im je posjećenost. Sve su to faktori koji utječu na to koliko tvrtka mora ulagati u određeni sastav/izvođača te koliko će se brzo uložena sredstva povratiti.

•    Kako tvrtka dodaje više izvođača na svoju etiketu, tako joj raste i potencijal za zaradu (fiksni troškovi ostaju na istoj razini). Ukoliko osnivač planira 3-5 godina unaprijed, treba precizirati vrijeme u kojem je potrebno (ili moguće) potpisati ugovor sa još jednim izvođačem te kako ga promovirati. Ovdje stvari postaju nešto složenije- uspješan sastav na etiketi može olakšati promoviranje svih ostalih izvođača koji su na labeli i smanjiti ukupno ulaganje, a s druge strane određeni izvođač koji na tržištu ne prolazi dobro može zahtijevati ulaganja koja nisu bila predviđena te na taj način poremetiti daljnji novčani tijek.

Stvaranje tima: osim u slučaju da je osnivač iznimno nadaren za prodaju, marketing, glazbu, dizajn i pravo trebati će sastaviti skupinu ljudi koja će odgovarati potrebama tvrtke. Svaki posao pa tako i ovaj zahtjeva raspodjelu određenih uloga;

•    Marketing i prodaja; netko tko će promovirati labelu, tko poznaje industriju, ima osobne odnose sa izvođačima, vlasnicima klubova i ljudima koji vole financijski podupirati umjetnost. Ova osoba je od ključne važnosti za tvrtku- odgovorna je za otkrivanje i vrbovanje talenata te za njihovo plasiranje na tržište. Što je ova osoba uspješnija, uspješnija je i sama tvrtka.

•    Produkcija; također će biti potrebna i osoba koja dobro poznaje proces studijskog snimanja glazbe i koja može pronaći dobre inženjere, mix-majstore i producente koji nude kvalitetnu uslugu po cijeni koja ne narušava bilancu tvrtke.

•    Zakonska regulativa; osoba koja će biti upućena u zakonske okvire poslovanja, autorska prava i poreze također je od velike važnosti za indie izdavačku kuću.

•    Društvene mreže; stalne promjene na tržištu društvenih mreža (nove mreže i promjene postojećih) zahtijevaju konstantnu pažnju svakog ozbiljnijeg promotora današnjice. Ukoliko osoba zadužena za marketing i prodaju ne stiže pratiti i razvoj internetskih tehnologija te pronaći načine njihovog pametnog korištenja, u timu je potrebno imati samostalnog stručnjaka koji djeluje na tom području.

hard 600
Techno se pleše na mjestu gdje je nekad bilo jezero prepuno života
hard 600
Techno se pleše na mjestu gdje je nekad bilo jezero prepuno života