Skip to main content
  • 19.02.2018.

6 Instagram savjeta za glazbenike

Patke, stravično povrijeđene i duboko uvrijeđene velebnim prostituiranjem svoga lica kao jedinog prikladnog za one koji nemaju što reći u novom dobu društvenog medija, krenule su kovati plan kako da preuzmu svijet. Znat ćeš kada se to dogodi!

Piše: 


No dok revolucija i apokalipsa pačjih osveta ne stigne, dok još ne znaš je li onaj kraj tebe čovjek ili patak koji je uvježbao svoj human face i dok ručak polako razvija osobnu inteligenciju i tehnologiju kojom će poslikati tebe za Instagram, ti fino gledaj svoja posla jer daleko od "poduzetnica", "influencera" i pažnje gladnih dokoličara, kao glazbenik zaista gradiš nešto i imaš sadržaje kojima želiš doprijeti do šire publike. Jedna od najraširenijih globalnih društvenih mreža pruža ti zanimljive mogućnosti istražiš li malo i prilagodiš svoj pristup. Znaš dobro kako to ide – prvo naučiš pravila i praviš se da igraš po njima neko vrijeme, i tada ih kršiš. Stoga evo i šest intro pravila kako da instantno ingeniozno složiš svoje idealne Instagram interakcije. Pa kaže:

1. Poznaj svoju publiku

Ako je tvoj posao glazba koncentriraj se na glazbene fanove. Možda ti je hobi kukičanje ili lončarstvo, ali to ostavi za svoj privatni račun. Onaj službeni treba odražavati tvoju glazbenu personu i ponuditi followerima kvalitetne sadržaje uz linije razloga zbog kojih su te i počeli slijediti. Dakako Instagram je primarno vizualan i imaš samo nekoliko sekundi da uhvatiš nečiju pažnju dok scrola ekranom se pobrini da imaš kvalitetne fotografije koja pokazuju raspon tvojih aktivnosti – one s gaža, iz studija, fotke opreme, fotke iza i sa scene, fotografije sa suradnicima, kolegama glazbenicima, onu genijalnu sliku podija noći kada je sve funkcioniralo, pokoji privatniji tren užitka u onome što radiš…

Samo kao natruha 55% Instagram korisnika je u dobnom rasponu od 18 do 29 godina, i 65% dnevno aktivnih sudionika su žene

2. Obrati pažnju na prikladno vrijeme objave

I najzanimljiviji post će podbaciti objaviš li ga u nedjelju u 4 ujutro. CoShedule istraživanje je pokazalo da je Instagram publika generalno najaktivnija ponedjeljcima i četvrtcima (aka kada prokrastinira jer odbija priznati nadolazak novih ponedjeljaka i kada su već nestrpljivi u čekanju petka), no najveći engagement bit će utorkom oko 2 popodne, dok ćeš objavama u večernjim satima od 19 do 21 postići najmanje, no nekoliko sati ranije tijekom radnoga tjedna kada ljudi završavaju s poslom i vikendom oko 11 ujutro dat će dobre rezultate. Ovo dakako ne mora nužno biti istina za tvoju ciljanu publiku, ali može poslužiti kao generalna smjernica koju kasnije prilagođavaj osobnim uvidima o najoptimalnijoj aktivnosti.

Natruha druganemoj biti spammer! Nikoga ne zanima vidjeti 48 objava s tvoga računa svakoga dana. Poštuj bon ton medija i vrijeme svojih followera i zadrži se na jednoj objavi dnevno ako želiš biti konstantno aktivan.

3. Koristi prikladne hashtagove

Neki ljudi će pronaći tvoj račun preko prijatelja koji ga je već poslijedio ili si možda kupovao followere, no najbolji način rasta onaj je organski jer ti gradi publiku onima koje zaista zanima tvoja priča i koji ostaju kao aktivni članovi i kasnije. Hashtag je boss ovdje. Dakako, postaš li šaljivu fotografiju i hashtagovi će slijediti sličnu logiku u duhu dobre zabave, no ipak neka dio bude i precizan i jasno cilja publiku koju bi volio naći. Postoje dvojbe oko korištenja već uvriježenih hashtagova jer se njima natječeš za pažnju publike s više konkurencije krenu li te tražiti po ključnoj riječi tako da odvagni korisnost čestih i originalnih specifičnih hashtagova kako ti odgovara, no najbolje je pokriti obje baze s velikim bazenom poput #music i tada krenuti na više mikro skupine tipa žanr ili specifično mjesto nastupanja, udruge, imena klupske večeri, tvoga aliasa…

4. Kopromocija

Bio nov na Instagramu ili već imao službenu diplomu starosjedioca, iskoristi sve prilike koje ti pruža. Jedna od njih je da oko tebe postoji mnogo umjetnika koji vole i bave se stvari kojom se i ti baviš i da su jednako kao i ti zainteresirani za doprijeti do što većeg broja potencijalnih novih slušatelja pa je sjajna ideja načiniti kros promocije i podržati jedan drugoga na svojim kanalima. Ovo je odlično lasersko ciljanje publike jer su šanse da je na njegovom/njenom kanalu također većina followera ona koje ja zainteresirana za ono to imaš za ponuditi.

5. Baci oko na veću sliku

Instagram sam je sjajan, ali i ne neke načine i reduktivan i vrlo vizualan tako da nemoj ignorirati moć ujedinjenih društvenih mreža i iskoristi mogućnosti povezivanja koje Instagram nudi s drugim kanalima poput Twittera i Facebooka i objavljuj sadržaje simultano posvuda pozivajući na svakom kanalu već postojeću publiku da te slijedi i na onom drugom.

6. Koristi Insta priče

Insta priče potiču više engagementa i sjajan su način za privatniju interakciju s fanovima gdje možeš podijeliti dnevne sitnice, zanimljivosti iz studija, teasere, ili privatnije priče i interese svakodnevnog, nakon 10K followera otvara se opcija kojom "swipe up" opcijom IG fanovi mogu biti direktno poslani na tvoj SoundCloud, Beatport i druge socijalne kanale.

Poštuj medij, gradi konkretnu priču bez zrcala i dima, želiš li da te slijede i podržavaju učini isto za umjetnike koje cijeniš, budi pristojan i informativan, reagiraj na komentare, zahvali za pohvale, uvaži kritike, koncentriraj se na promoviranje svoga rada, a ne svoje persone, budi konzistentan. Čak iako žališ za pred-www. dobom usmene predaje i sve što želiš je živjeti u glazbi bez zavrzlama i sporednih marketinških akcija, ne ignoriraj moć novih medija da proliferiraju ono što nudiš. Novo je doba u kojem ni najbolja stvar, najbolji rad ni superiorna kvaliteta neće značiti puno ako nitko za nju ne zna. Natječeš se u velikom bazenu bitnog i nebitnog, na zakrčenoj platformi stalne buke, ali kvalitetne stvari imaju tendenciju s vremenom naći svoje mjesto i publiku primijeniš li minimum informiranog truda.

sonus 1
Vezani članci
Honey Dijon, David Morales i François K samo su neki od poznatih aktera koji su sudjelovali u stvaranju novog dokumentarca.
sonus 1
Honey Dijon, David Morales i François K samo su neki od poznatih aktera koji su sudjelovali u stvaranju novog dokumentarca.
sonus 2