Skip to main content

Gotovo 60% glazbenika već koristi AI u svojim produkcijama, pokazuje studija

U nadolazećim godinama, prvi mjeseci 2023. mogli bi se pamtiti kao razdoblje u kojem je glazba generirana umjetnom inteligencijom prešla put od zabavne novosti do zastrašujućeg razarača kulture

Piše: 


U posljednjih nekoliko mjeseci svjedočili smo tome kako je David Guetta angažirao 'deepfake' Eminema , producenta koji zvuči poput Kanye Westa , pjesme stvorene faksimilima Drakea i Eminema koji su povučeni sa streaming servisa, pa čak i zamišljeni 'novi' Oasis album koji sadrži vokale 'Liama ​​Gallaghera' s glasovima umjetne inteligencije .



Glazbenici su, dakle, sigurno zabrinuti zbog umjetne inteligencije i čine sve što mogu da je izbjegnu? Čini se da nije – to govori istraživanje distribucije glazbe, izdavačkih kuća i menadžerske tvrtke Ditto.

Zapravo, nedavno objavljena studija tvrtke pokazuje da gotovo 60% glazbenika već koristi AI u svojim produkcijama (59,5%, da budemo precizni). Od 1299 ispitanih neovisnih umjetnika, 11% je priznalo da ga koristi za pisanje pjesama, 20,3% je reklo da ga je koristilo tijekom procesa produkcije, a 30,6% je potvrdilo da ga je koristilo za mastering. U međuvremenu, njih 38% pozvalo je umjetnu inteligenciju da stvori umjetničko djelo njihove glazbe.



Ove bi brojke za neke mogle biti iznenađenje, ali istina je da AI dodaci za sastavljanje i obradu postoje već neko vrijeme. 'Inteligentne' online usluge masteringa također su dobro uhodana 'stvar'.

Možda su zanimljivije statistike koje se odnose na buduće namjere glazbenika. 47,1% umjetnika kaže da bi rado koristilo umjetnu inteligenciju za pisanje pjesama, 61,5% kaže da bi bilo ugodno pustiti je da se uključi u proces glazbene produkcije, a 66% se slaže s idejom da ona radi mastering umjesto njih.



Ipak, 28,5% ispitanika reklo je da nikada ne bi koristilo umjetnu inteligenciju, dok oni koji još nisu (ali bi to mogli učiniti u budućnosti, vjerojatno) svoju suzdržanost pripisuju nedostatku pristupa alatima umjetne inteligencije (28,4%), nedostatak vremena (24,8%), nedostatak percipirane kreativnosti (23,1%), pristupačnost (17,1%) ili kombinacija čimbenika (6,6%).

Komentirajući brojke, izvršni direktor Ditto Musica, Lee Parsons istaknuo je da je "ohrabrujuće vidjeti toliko mnogo glazbenika koji prihvaćaju napredak u tehnologiji i koriste AI kao kreativnu pomoć." Hoće li se on i ostatak glazbene industrije osjećati isto za nekoliko godina, ostaje za vidjeti…

hard 600
Techno se pleše na mjestu gdje je nekad bilo jezero prepuno života
hard 600
Techno se pleše na mjestu gdje je nekad bilo jezero prepuno života