Skip to main content
  • 10.10.2021.

Studija je otkrila da je electronika najzarazniji glazbeni žanr

Istraživanja su otkrila da je glazba zarazna, u smislu da se širi na sličan način kao i virus.

Piše: 


Ova nova studija objavljena je u "Zborniku radova Kraljevskog društva A: Matematičke i fizičke znanosti" i otkrila je da obrazac preuzimanja glazbe ima snažnu sličnost s epidemijskim krivuljama zaraznih bolesti. Prema istraživanju, čini se da je elektronika najzarazniji glazbeni žanr.

Dora P. Rosati je diplomirana stručnjakinja za matematiku i statistiku koja je završila Sveučilište McMaster, vodila je tim koji je proveo studiju koristeći bazu podataka od gotovo 1,4 milijarde preuzimanja pojedinačnih pjesama, koja je nabavljena od sada već nepostojećeg servisa za streaming glazbe MixRadio.

Usporedili su širenje preuzimanja pjesama sa modelom SIR koji se koristi za praćenje širenja epidemijske bolesti, te su tražili trendove koji bi ukazivali na sličnosti u načinu prenošenja među ljudima. Posebno su se usredotočili na prvih 1000 pjesama preuzetih u Velikoj Britaniji između 2007. i 2014. godine.

Otkriveno je da je model SIR iznenađujuće dobro radio za praćenje trendova preuzimanja, kao i za predviđanje širenja zarazne bolesti.

Tijekom istraživanja, tim je također izračunao osnovni reprodukcijski broj (R0) različitih glazbenih žanrova. R0 je epidemiološka metrika koja se koristi za opisivanje zaraznosti ili prenosivosti zarazne bolesti pod pretpostavkom da populacija nema nulti imunitet na virus. Oni su te iste principe primijenili na glazbu kako bi otkrili koji su žanrovi zarazniji u smislu brzine širenja kroz zajednicu ljubitelja glazbe.

Dance i metal imali su najniže prosječne ocjene R0, na 2,8 odnosno 3,7. Pop glazba bila je zaraznija, ali žanrovi poput rocka i hip hopa nadmašili su je.

Iznenađujuće, elektronika je imala najveći R0 na 3.430

Ovaj visoki R0 ne znači nužno da se elektronika najviše preuzima u smislu ukupnog broja preuzimanja, ali svako pojedinačno preuzimanje može potaknuti više preuzimanja putem ljudske veze bilo online ili osobno. Dakle, u osnovi jedna osoba govori ili utječe na drugu, a druga preuzima ono o čemu je pričala ili pokazala.

Za usporedbu, vodene kozice imaju R0 10-12, a ospice R0 12-18, što čini elektroničku glazbu zaraznijom od mnogih uobičajenih zaraznih bolesti.

Dora Rosati objašnjava da bi brojke mogle pokazati da su ljubitelji elektronike možda strastveniji prema svojim omiljenim pjesmama, ali to bi također moglo značiti da je elektronika žanr s čvršće povezanom mrežom obožavatelja.

Doktor Thomas Rawson je modelar bolesti na Imperial Collegeu u Londonu, a komentirao je rezultate navodeći kako su bolesti ograničene u načinu na koji se mogu širiti zbog fizičke interakcije među ljudima. Objasnio je kako se R0 može dramatično povećati za glazbu, jer nakon što objavite jedan Tweet ili objavu na društvenim mrežama o novoj pjesmi ili albumu, možete "zaraziti" stotine drugih obožavatelja u roku od nekoliko minuta, rekavši: "Možete daleko širiti bolest pjesme brže nego što bi se mogla širiti zarazna bolest ”. Doktor Thomas Rawson nastavio je: "Vjerojatno postoji mnogo ljudi u populaciji koja je možda već imuna na žanr poput elektronike, zbog svog postojećeg ukusa."

“S bolešću, ako dođete u kontakt s nekim tko je bolestan, tada imate određene šanse da je zarazite. S pjesmama izgleda vrlo slično. Velika je razlika u tome što za pjesme ne mora nužno biti fizički kontakt – moglo bi se dogoditi da je moj prijatelj upotrijebio ovu super novu pjesmu u svojoj Instagram priči, pa ću je sada otići pronaći. "


Burst Some Rights Reservedd

Istraživanje je također otkrilo da neki žanrovi poput popa i rocka imaju značajne zamahe u tome koliko pjesma može biti zarazna, a možda i ne, a smatra se da je to zato što više mainstream žanrova ima širi utjecaj na stvari poput radija i TV-a. Postoji mnogo pop pjesama vani, a one koje se puštaju na nacionalnom radiju prirodno dobivaju više preuzimanja zbog veće izloženosti, ali puno više pop pjesama izmiče ispod radara, a da ne dopre do široke publike.

Sveukupno, nalazi ove studije predstavljaju model podataka koji bi mogao biti koristan u predviđanju trendova za nova izdanja i koliko brzo ljudi mogu uloviti novu glazbu.

defected zagreb mobile
Vezani članci
Pariška koncertna dvorana za dvije tisuće posjetitelja – L’Olympia – u 131 godinu dugoj povijesti ugostila je i Paul Kalkbrennera
defected zagreb mobile
Pariška koncertna dvorana za dvije tisuće posjetitelja – L’Olympia – u 131 godinu dugoj povijesti ugostila je i Paul Kalkbrennera
brejcha 2