Skip to main content

SuncéBeat napušta Hrvatsku, je li ovo početak kraja?

Nagrađivani house festival, koji je priznat od domaće i regionalne, ali i svjetske scene se seli na drugi kraj Europe.

Piše: 

Naslovna foto

Hannah Metcalfe

SuncéBeat festival u Hrvatsku je došao 2010. kada se smjestio u samo srce Dalmacije, u The Garden Resort pored Tisna odakle je četrnaest godina uveseljavao ljubitelje techna, housea, disca, soula, r’n’b-a i funka.

Dok drugi festivali smješteni u The Garden Resortu pored Tisnog već uvelike pripremaju svoja nadolazeća izdanja i otkrivaju prve valove izvođača, organizatori SuncéBeat festivala su otkrili jednu pak drugu vijest, tužnu vijest. SuncéBeat festivala nakon četrnaest godina napušta Hrvatsku i seli se u Portugal na plažu Caparica pored Lisabona gdje će se održati sljedećeg ljeta od 18. do 21. srpnja.

foto: Hannah Metcalfe

Svoju odluku o premještanju festivala s jadranske obale, na pješčanu obalu Atlantskog oceana organizatori su kratko prokomentirali na društvenim mrežama: “Nakon predivnih četrnaest godina u Hrvatskoj, došlo je vrijeme da raširimo svoja krila. Dobili smo nevjerovatnu priliku da organiziramo SuncéBeat 2024 u jednom od najčudesnijih i najpoznatijih gradova na svijetu – Lisabonu. Malo je reći da smo uzbuđeni i da nam je drago što ćemo dovesti našu malu obitelj na Caparicu.”

Je li odlazak SunceBeata, početak kraja festivalske priče u Hrvatskoj?

SunceBeat je otišao je otišao iz Hrvatske, vjerujemo da će neki drugi festival “uskočiti” u njegovo mjesto u The Garden Resortu. No svakako, vrijedi otvoriti temu dugoročnih festivalskih planova i njihove održivosti u Hrvatskoj.

Hrvatska i naša obala Jadranskog mora privukla je na desetine festivala i festivalskih brendova, koji su nas odabrali iz brojnih razloga. Od prelijepog ambijenta, odličnih lokacija, čistog plavog jadranskog mora, dobre prometne povezanosti, do naposljetku možda i onog najbitnijeg – cijenovno isplativog (smještaja, ugostiteljskih usluga, low-cost aviolinija).

foto: Hannah Metcalfe

Ipak, od dolaska prvih velikih festivalskih brendova do danas, neke su se stvari promijenile između kojih i to da su cijene ozbiljno narasle, posebno nakon pandemije. Hrvatska više nije “jeftina” turistička destinacija, a pitanje je jesmo li kao turistička zemlja uopće prepoznali bogatstvo koja nam festivali pružaju i iskoristili priliku s njima.

Iako je broj festivala inozemnih promotora 2023. i dalje rastao, podsjetimo se nekih etabliranih brendova koji su nas od 2010. do danas napustili: Soundwave festival, Stop Makin’ Sense, Labyrinth Open, 3000Grad, Lost Theory, Movement…

U međuvremenu, neke druge lokacije po Europi su počele turistički rasti i prepoznavati festivalski potencijal poput Albanije, a tu su već i druge već etablirane mediteranske turističke zemlje poput Francuske, Španjolske i Portugala koje širokih ruku čekaju dolaske velikih festivala i festivalskih brendova.

Prošlog ljeta se na velike “šuškalo” o odlasku Ultra Europea iz Splita. Najveći hrvatski festival je ušao u posljednju godinu ugovora, za sada nema nikakvih informacija o novom produženju ugovora, iako su još ljetos najavljeni prvi razgovori na jesen s gradom, Vladom i ostalim institucijama kako bi se suradnja nastavila.

hard 600
Na deseci tisuće “burnera” putuju prema Black Rock Cityju gdje za nekoliko sati počinje Burning Man
hard 600
Na deseci tisuće “burnera” putuju prema Black Rock Cityju gdje za nekoliko sati počinje Burning Man