Skip to main content
  • 2.10.2017.

Glasna noćna house viteštva u zagrebačkoj Operi!

Gdje se u 21. stoljeću križaju puti vitezova i opera? Kako sugestija arturijanske legende uigrava u scenografijom dramatično prepjevani život i događaj i može li išta što će završiti započeti i bez da debela dama zapjeva? Raspravlja li se o narativu globalnog housea oko okruglog stola?

Piše: 


Ne znamo, no vitez naše današnje priče ne spašava dame u nevolji, ne provodi vikende lašteći oklop i ne treba kljuse kojim luta krajolikom u potrazi za zmajevima. Ono što pali i njegov osobni oklop od neuroze svijeta jest glazba, a mač je zamijenio utičnicom i pultom. Govorimo dakako o gospodinu Mark Knightu koji će 6. listopada srušiti svaki list koji još nije spreman pasti sam udarom zvučnog vala iz zagrebačke Opere.

Tko bi ikada pomislio da je klinac koji je '93. visio u Rhumba Baru na Garage City partyjima i opsesivno preslušavao trake MK-a, Masters at Work i Todda Terryja onaj koji će promijeniti pravila. O Marku ima toliko za reći da najbolje da stegneš prste čvrsto oko šalice za kavu jer s tobom je ovdje svjetskim žigom kvalitete i beskonačnih noći na podiju potvrđeni DJ, producent, vlasnik izdavačke kuće i biznismen kojeg je i Beatport okrunio lovorikom drugog najprodavanijeg umjetnika svih vremena s vrtoglavo uspješnim izdanjima na Suari, 1605, Stereu i dakako vlastitom najdražem djetetu – Toolroom Recordsu.

Interview: Mark Knight o umjetnosti DJ-inga i poukama o glazbenom integritetu

Toolroom se rodio 2004. i čitavo desetljeće dominantno plovi na čelu kvalitetom izdanja i vizionarskim okom i vjeruje da je moguće toliko toga izvan generičkog bazena mondenog i običnog. Iskustvo i kreativna sloboda izuzetno su važni gospodinu Knightu koji je također uspjeh Toolrooma pripisao tome da ga nikada nije želio prodati, čak ni kada je SFX išao uokolo i kupovao sve što je vrijedilo, jer je osjećao da bi se vizija razrijedila i da ne bi imao nikakvu kreativnu kontrolu nad labelom koji svojim radom već 15 godina održava u vrhu Beatporta. Od prethodne godine vraća se korijenima i čistom klupskom underground zvuku koji pali podije, dok Toolroom simultano zaokreće prema izdavanju manje traka i posvećuje se albumima i umjetnicima koji tek započinju svoje karijere.

Vitez Toolrooma, odrastao podno kazaljki Big Bena, također vjeruje u slobodnu diseminaciju znanja i kaskadni učinak obrazovanja onih koji tek kreću putem koji je tako dobro prokrčio pa se kao važan dio Toolrooma nameći i profesionalni tutoriali, a osjeća osobnu odgovornost kada jednom stane za pult da se ne miče 5, 6 sati jer je sve ispod toga pljačka kreativnosti. Smatra kako je smanjenje standardnog vremena trajanja seta, kao kolateral uspona velikih festivala i kulta ličnosti u kojemu se pokušava ugurati što je moguće više velikih imena na jedno mjesto, zapravo prirodni produžetak logika instant zadovoljenja želja i gubljenja sposobnosti zadržavanja pažnje na nečemu duže od 30 sekundi koja se dogodila na svim razinama društva.

No on vidi zasićenje ovom instant gratifikacijom i povratak promišljenijih mesnatijih svirki skakanjem techna i tech housea, koji su uvijek preferirali duži format, iznova u fokus. Duži set omogućuje onome koji je stvarno u glazbi iz pravih razloga da učini ono što zaista želi, a to je esencija svakog dobrog DJ-a – da pušta glazbu za ljude, da ima toliko toga što je našao i želi podijeliti, ali neka sjajna traka ne kojoj tako dug sjedi jednostavno nema logike u jednosatnom setu.

Kao onaj koji vjeruje u simbioze premrežavanja i da su zbrojeni entiteti ponekad nekada više od svoje sume Mark ujedno vjeruje kao su streaming servisi u kombinaciji s radio showovima samo još više povezali zajednicu dajući priliku plesačima da koliko god puta žele preslušaju svoje najraže emisije. Radio Toolroom bi se dakako ubrojio u favorite svjetskog elektroničkog uha s 13.5 milijuna slušatelja u preko 60 zemalja, a na iTunesu upada u 20 najutjecajnijih podcasta ikada. Ovo plemensko sredstvo povezivanja znatiželjnih u njegovim očima danas nosi jednaki potencijal kao prije uspona svekolikih interneta.

FB EVENT: Mark Knight at Opera Club

No sve ono što Mark jest najbolje će biti preneseno tonom koji je, baš kao i slika, inkliniran prenijeti mnogo više no samo riječi. Pa znaš što ti je činiti – pocukaš za rukav one s kojima žrtvuješ sati bogovima podija i noći, skokneš ovdje na Entrio po upad i dozvoliš se da te na optimalnu temperaturu tetiva u warm upu dovede naš vlastiti meštar ceremonije jedne fantastične električne rezidencije – DANCElectricPHILIPE (303Lovers / Culture Club Revelin).

Vidimo se u Operi 6. listopada od 23 sata. Idi pa vidi, dođi pa pleši… ili nemoj doći pa slušaj ekipu sa sjajem u zjenici kako prepričava! Zagreb pleše u petak, pleši i ti!
 

brejcha 1
Vezani članci
Honey Dijon, David Morales i François K samo su neki od poznatih aktera koji su sudjelovali u stvaranju novog dokumentarca.
sonus 1
Honey Dijon, David Morales i François K samo su neki od poznatih aktera koji su sudjelovali u stvaranju novog dokumentarca.
brejcha 2