Skip to main content
  • alt
  • 6.10.2012.

Kolika je zarada od prodaje izdanja?

Potpisati za dobar label mladim se producentima ponekad čini kao nemoguća misija, iako se vlasnici etiketa često hvale promocijom i potragom za novim talentima.

Dobar label će podržati one glazbenike ili njihova izdanja koja će privući pažnju drugih i učiniti ih prepoznatljivima te na kraju omogućiti i određeni povrat uloženih sredstava. Kako labeli moraju uložiti novac u promociju izdanja u koja vjeruju na kraju se ipak sve vrti oko matematike i komercijalnog aspekta stvaralačkog rada.

Marketing, promocija, mastering, dizajn i distrubucija zahtjevaju određena financijska ulaganja, pozabavimo se onda malo jednostavnom računicom:

Dobar mastering  iznosi od 30-50 dolara ili eura po izdanju.
Uspješna promocija je također oko 30-50 dolara ili eura po izdanju.
Kvalitetna i kreativna izrada covera izdanja iznosi od 50-100 dolara ili eura po izdanju.

Ukoliko želite izdati cijeli EP, izdavačku kuću će prva dvije stavke koštati duplo + izrada covera = 250-300 eura ili dolara za cijeli EP. To je već dosta uloženog novca.

beatport

Recimo da je singl naišao na dobar feedback i uspješno se prodalo 1000 primjeraka, što je zaista odlična brojka:

1 traka = 2.49 dolara
1000 primjeraka x 2.49 dolara = 2490 dolara

40-50% odlazi Beatportu ili nekom drugom servisu za distribuciju izdanja, dakle 50% ide labelu što je 1245 dolara. Label taj dio novca djeli s producentom, dakle label dobije 622.5 dolara, jednako kao i producent.

Kad smo sve to lijepo zbrojii vratimo se na početak. Prije svega je potrebno producirati hit singl, killer za plesne podije, singl koji će zaista ostaviti trag da bi uopće prodali tih 1000 primjeraka kako bi label za koji je izdana traka pokrio inicijalne troškove i zaradio nešto. Realno producenti kojima se posreći prodaju 200-400 primjeraka, stoga dolazimo do zaključka. Nema zarade od prodaje izdanja!

Drugi način na koji producenti mogu zaraditi osnovna primanja od svog stvaralačkog rada u jučerašnjoj je kolumni iz svog gledišta objasnio i producent, DJ, vlasnik kluba Sirup Sergej Snooze ( Sergej Lugović ) koji kaže da se „Ljubav prema glazbi ipak mjeri kilometrima“.

sea star desk
soul gravity mobile
Vezani članci
Uspon i pad plesne glazbe iz ere 70-ih u New Yorku koji nudi blistav, propulzivan pogled na živahnu, ali osuđenu na propast njujoršku kulturnu eksploziju
brejcha 1
Uspon i pad plesne glazbe iz ere 70-ih u New Yorku koji nudi blistav, propulzivan pogled na živahnu, ali osuđenu na propast njujoršku kulturnu eksploziju