Skip to main content
  • 29.12.2011.

Rječnik elektronske glazbe po Mobyu

Ne moramo Vas podsjećati da je dance glazba ogromni hit u Americi sada. Ali kako postoje mnogi žanrovi i podžanrovi, čini se da bi prosječni ‘slušatelj’ mogao naći korisnim nekakvu vodilju.

Piše: 

Naslovna foto

Moby


Evo kako nam je DJ legenda Moby pomogao kroz terminologiju (razgovarajući sa USA Today). Neke od njegovih definicija uključuju:

EDM: ‘prva stvar koja se mora znati je da nitko ne koristi termin Elektronska Dance Muzika. EDM stoji za sve forme elektronske muzike.

BPM: ’cijela EDM dolazi iz bpms (beats(ritam) po minuti), kaže Moby, koji je postavio Guinnessov rekord za najbrži tempo u singlu sa 1000bpm pjesmom "Thousand" (iliti 1000)…’; trance muzika je brza, house je sporija.’
{youtube}IA60u0sYZrY{/youtube}

House i Techno: ‘oboje dolaze iz disca 80-ih. ‘House ima sporiji bpm, techno je brži.’ Oboje koriste 4/4 bubnjarski ‘obrazac’.

Breakbeat: ovaj ritam 4/4 je ‘razbijen’ i često korišten u dubstep-u.
‘Koristi mnogo samplova i nije brz kao house, ali je brži od hip-hopa,’ kaže Moby. ‘Chemical Brothers popularizirali taj ritam, ali ja kredit dajem Fatboy Slim-u’.

Dubstep: ‘dolazi od jungle-a, iz ranih 90-ih, vrlo brza forma EDM-a sa utjecajem reggae-a i breakbeat-a. Jungle je prešao u drum i bass (bubanj i bass), a onda tu je i druga grana two-step, ritam koji je skroz ‘smanjio’ bass. Interestantno, heavy metal i hip-hop imaju isti tempo, oko 75 bpma. Dubstep je ‘riblja corba’ koja spaja oboje.’

Acid: ‘nije droga. Acid je zvuk basa i vrlo je sintetičan. Zvuk je ugledao ‘svjetlo dana’ u kasnim 80-im sa Roland T 303 bas sintesizerom, koji ima vrlo ‘tvrd’ zvuk.
{youtube}9L7Ss6B9QZE{/youtube}

Electro: ‘vrlo različito interpretiran u zadnjih 30 godina. Originalno, značio je futuristička eletronska glazba , termin koji se koristio za opisivanje Kraftwerka i Afrika Bambaataa. Sada znači ‘teži’ elektronski plesnjak’. Elektro isto tako može biti u ulozi opisnog karaktera, pa može postojati elektro-house i elektro-pop.

brejcha 1
Pariška koncertna dvorana za dvije tisuće posjetitelja – L’Olympia – u 131 godinu dugoj povijesti ugostila je i Paul Kalkbrennera
sonus 1
Pariška koncertna dvorana za dvije tisuće posjetitelja – L’Olympia – u 131 godinu dugoj povijesti ugostila je i Paul Kalkbrennera
defected zg desk