Skip to main content
  • alt
  • 26.01.2015.

Što Google statistike kažu o EDM-u?

“Zguglat ću!” je jedna od najčešćih rečenica koja razmazuje svoj dominij 21. stoljećem. Google zna sve, Google zna što želiš potražiti i prije no što to odtipkaš i zna što želiš još prije no što ti to znaš.

 
Kada napraviš tražilicu koja se toliko ugnijezdi u suvremenu kulturu da se njeno ima počinje koristiti u formi glagola onda znaš da je to to. Ako će itko ikada znati odgovor na pitanje koji je smisao života i postojanja to će biti Google.
 
No Google nije samo tražilica već i golemi sustav statistika koji neprekidno sakuplja podatke o društvenim tokovima koji usijecaju svoje puteve kulturnim pejzažem. Google ne prati samo što mase žele već i koje dobne skupine zanima specifični trend ili lifestyle opcija, što su recimo podaci koji bi investitorima mogli značiti razliku između toga da će potonuti ili isplutati.

alt

 
No posebno zanimljiva je statistika koja pokazuje rast goleme hidre EDM-a koja zauzima sve više glazbenog medijskog prostora. Bez obzira na to je li EDM vaša šalica čaja, prezirete li ga ili ne gajite baš nikakve emocije prema ovoj mainstramastijoj verziji elektroničke glazbe na steroidima, statistika je svakako intrigantna.
 
Dakle, na tubi je uočen golemi porast subscribera na kanale koji služe kao domaćini EDM glazbi. 60% više pretplatnika sa smartphoneva, 77% više prati televizijske emisije a 175% se povećao broj onih koji se koriste igračim konzolama. Na Billboardovoj top stotki 9 traka dolazi iz ovog specifičnog žanra a službene youtube verzije ovih pjesama zajedno imaju 2.3 bilijuna pogleda. Da, točno tako, bilijuna sa “b”.

alt

 
Ove statistike su možda bile za očekivati no iznenađenje je da je u prvoj polovici 2014. golemi porast interesa za EDM zabilježen u dobnoj skupini između 35 i 49 godina. Strelica je skočila gore 80%. Unatoč tom porastu najzastupljenija skupina su i dalje slušatelji ispod 25, iako najbrži porast fanova bilježi skupina od 25-34. To je logično jer još si dovoljno mlad da možeš izdržati sve duge neprospavane noći a već imaš dovoljnu platežnu moć da financiraš upade na koncerte, festivale i evente i taman si još toliko naivan da si lažeš da ćeš moći sutra normalno raditi.
 
Koji god tvoj stav baci si oko na infografiku, možda naučiš nešto, možda se zabaviš ili samo dobiješ priliku da malo rolaš s očima.
 
sonus 1
Vezani članci
Pariška koncertna dvorana za dvije tisuće posjetitelja – L’Olympia – u 131 godinu dugoj povijesti ugostila je i Paul Kalkbrennera
sonus 1
Pariška koncertna dvorana za dvije tisuće posjetitelja – L’Olympia – u 131 godinu dugoj povijesti ugostila je i Paul Kalkbrennera
brejcha 2