Skip to main content

Što se dogodi kada EDM-aš uđe u Berghain?

Sunce stoji visoko na horizontu, kazaljke na velikom satu polako se bliže podnevu, a EDM i underground škiljavim očima stoje na suprotnim stranama ulice dok ruka nemirno titra ponad pištolja!

Piše: 

 
Ovako izgleda, zar ne? Kao dva u potpunosti suprotstavljena tabora s vendetom u prstima koja se u potpunosti ne razumiju, iako su rođena iz iste plodne podloge elektroničkog.  S jedne strane Aoki kao samoprozvani slastičar bina, štapići blješte i rasvjeta balansira na ivici epilepsije, s druge u tamnim podrumima ništa od ovoga nije važno dok dere 4/4 i nostalgija za zigotom početka. Je li spajanje moguće, je li moguće razapeti uže komunikacije i jesu li moguće konverzije s jedne na drugu stranu? Tko će bolje odgovoriti na ova pitanja no zagriženi punokrvni EDM-ovac na 12-satnom istraživačkom pohodu u najtvrđoj najprimordijalnijoj techno instituciji Berghaina?

 
Naš pokusni kunić u iscrpnom opisu iz prve ruke provest će vas kroz katrzično pročišćenje na glavnom flooru Berlinske meke. Član koji je svoj kanu upravio rijekom mainstream pritoka  izrazio je rastuću nelagodu s količinom buraza čija ideja nastupa je pumpanje rukom za podivljale mase ispod njih. Pomalo se počela uvlačiti pomisao povratka na izvor i ishodište, skidanja svih slojeva preproduciranog spektakla, beskonačnih najava, VIP-arošenja i privilegija. Po maloj autobiografiji kako je za njega sve započelo na Electric Zoo-u 2009., kada je kao oduševljeni klinac zaključio da će pokrenuti blog o glazbenoj liniji EDM-a koja je tek grabila momentum i o ponovnom traženju ovog prvog osjećaja oduševljenja u onome što je EDM postao danas, uputio se put Berlina. Iako primarno više orijentiran na trance i electro, odlučio je ostati otvorena uma za no što će nositi čitava noć sirovog techna.

 
Već debelo poznata politika nasumičnog puštanja u klub, u kojem nije bitno jesi li transvestit, plav, žut, zelen, rogat, u kravati ili poderanim starim starkama, uvjerio je gospodina da bi najbolja linija koja će osigurati mogućnost istraživanja bila da uđe s berlinskim lokalcem čije lice je već poznato budnom oku Svena Marquadta, koji čuva vrata pakla poput troglavog Kerbera od otvaranja.
 
Odmah po ulasku u psihu se uvukla percepcija onoga što čini svaki dobar klub, one emocije koja te tjera da nezadrživo voliš i upravljaš stopala tamo sve češće. Berghain postoji kao sasvim zasebni entitet, kao paralelni svemir realnosti koji okupira isti fizički prostor, ali nisi ovdje. Negdje si drugdje. Ne vidiš van i nema reflektirajućih površina, izgubiš pojam o vremenu i koncept sebe kao pojedinca koji ti daje tvoj vlastiti odraz, sve mobilne kamere preljepljene su naljepnicom na ulazu, tako da kao da i nisi bio ondje. 

 
Uslijedio je opis emocija koje su ga nosile na main flooru pod prstima jednog od rezidenata Lena Fakija i pri pogledu na najraznovrsniju ekipu koju ikada možeš sresti bok uz bok na podiju koja je komunicirala isključivo putem beata kao "psihospiritualnog voda". Uslijedilo je razmišljanje o bazičnoj strukturi techna koja je eliminirala sve uobičajene segmente glazbenog djela do tada poznate u glazbenoj povijesti, Nema vrhunaca, refrena ili bilo kakvog fiksnog sidra. Jednostavno slušaš i putuješ kao da slušaš dijela minimalista poput Stevea Reicha, Terrya Rileya, Philipa Glassa… Misli su ubrzo krenule na usporedbe s EDM svijetom, publikom koju okuplja i temeljnoj esencijalnoj pogrešci u kojoj lice za pultom postaje bitnije od glazbe same, o DJ-ima koji postaju samo jukeboxi svojih vlastitih hitova. 
 
12 sati kasnije kada je izronio iz podzemlja, po svom vlastitom opisu, nalikujući rakunu koji se uhvatio za golu žicu pod nabojem, s njim je izronilo još nešto. Novi pogled na svijet i glazbu, novi pogled na "umjetnike" koji odrađuju deset "turneja" godišnje, o albumima koji se puštaju van u 16 dijelova da bi progutali što je moguće više publiciteta, o festivalima koji bolno objavljuju jedno po jedno ime istog kruga izvođača koji se nalaze i na svim ostalim lineupima. Nova predana borba za autentičnost zaplamtjela je u prstima i ušima i spoznaja da Berghain ne odbija ljude na ulazu za lažni osjećaj ekskluzive, već jednostavno zato što kao posljedica čuvanja esencijalnog srca elektroničkog, nema mjesta za sve. Detaljnu bilješku EDM oka i uha koje se spustilo u techno grotlo možete pročitati na Lessthan3 stranici. Epifanije i preobraćenja su svuda oko nas!
 
hard 600
Techno se pleše na mjestu gdje je nekad bilo jezero prepuno života
hard 600
Techno se pleše na mjestu gdje je nekad bilo jezero prepuno života