Hemmes je prethodno vodio glazbenu etiketu Jam Recordings nazvanu po njihovim roditeljima, Johnu i Merivale koja je također dobila ime po prostoru na uglu ulice George u središnjoj poslovnoj četvrti grada.
Foto Akin Atelier
Kompaktan sa samo 18 kvadratnih metara, laneway bar ima vintage JBL sustav zvučnika i ružičaste obloge od šperploče po zidovima i stropovima, oponašajući kutiju velikog zvučnika. Pluto i ‘ružičasta glina’ vrsta toplinske izolacije koja se obično koristi u građevinarstvu, ovdje imaju ulogu zbog svojih akustičnih kvaliteta, što pridonosi iskustvu surround zvuka, prenosi magazin The Spaces.
Bilo da tražiš prijatelja za zajedničke rave avanture ili možda posebnu osobu, postoje načini kako lakše ostvariti te veze.
1. Budite autentični
Autentičnost je ključna. Ljudi osjete kada netko nije iskren pa se opusti i budi svoj. Rave kultura slavi individualnost, zato nosi ono što te izražava i ponašaj se prirodno.
2. Pripremi se: Upoznaj kulturu
Uravnotežena kombinacija znanja o sceni i opuštenog pristupa može pomoći u pronalaženju srodnih duša. Upoznaj se s poviješću i značajem rave kulture. Kad razumiješ pozadinu glazbenih žanrova i zajedničkih rituala, lakše ćeš uspostaviti vezu s istomišljenicima.
Foto Iva Krznarić
3. Iskoristi društvene mreže
Mnogi rave entuzijasti koriste društvene mreže kao način povezivanja s drugim ljubiteljima elektroničke glazbe. Pridruži se grupama posvećenim rave festivalima, organiziranim događanjima ili regionalnim elektroničkim scenama. Ovdje možeš upoznati ljude koji dijele tvoje interese i prije nego što se susretnete uživo.
4. Poštuj granice
Dok se povezuješ s ljudima, važno je poštivati osobne granice drugih. Rave okupljanja mogu biti vrlo energična, ali komunikacija i konsenzus ključni su za sigurno iskustvo. Pristupaj svakome s poštovanjem i otvorenim umom.
5. Fokusiraj se na zajedničke interese
Razgovor o glazbi često je najbolji način za početak. Glazba ujedinjuje, a entuzijazam prema DJ-ima, remixima i festivalima može voditi do dubokih i smislenih razgovora. Podijelite favorite, iskustva i očekivanja od nadolazećih događanja.
6. Njeguj vezu nakon događaja
Ako pronađeš osobu s kojom klikneš, ostanite u kontaktu nakon događaja. Dijeljenje fotografija, videozapisa i priča nakon ravea može biti odličan način za održavanje kontakta i produbljivanje veze.
Zaključak
Pronalaženje „rave bae-a“ nije cilj sam po sebi, već prilika za stvaranje autentičnih odnosa kroz zajedničke trenutke. Pristupaj svakom događaju otvoreno i s entuzijazmom jer nikad ne znaš kamo bi te sljedeći festival mogao odvesti.
Ovaj vodič pruža savjete kako se opustiti i prepustiti čarima rave kulture, a istovremeno povezati s ljudima na smislen način, piše Darius za Techno Airlines.
Bend je nastao u jesen 2023. kada je KudiKamo? došao u Šibenik (festival Fališ) te u koliziji s Lukom Mršom (truba) i Miroslavom Csatalincem a.k.a. Chakka (mikrofon) udario temelje novom projektu.
Danas je to kolektiv za čije klavijature, analogne syntheve, tar i lupere garantira Roko Margeta (KudiKamo?, Kosan, Dunja Knebl, Gnomad), za čijim bubnjevima sjedi Đuro Dobranić (KudiKamo?, Je Veux), čiju opremu postrojava i čije efekte miluje Dino Mudrić i u čiji mikrofon glasnogovori Chakka Svraka (BarabaDUB Sound System i Kali Fat Dub).
Ova četvorka uspješno navigira kroz sound system kulturu i niske frenkvencije basa, distorziranu energiju francuske škole duba, ekstravagantne, spacy i trancy bravure na synthu, Đurine precizne i metronomski točne udarce po bubnju, viješte zahvate na looperima, melodici i taru, efektirane vokale i megalomagične spoken word dionice.
Singlom “Stratus”, čija premijera slijeće 6.12. u 12:00 sati, najavljuju svoj prvi studijski album “Jedinstvo” (PDV083) koji će digitalno i na ploči izaći za PDV Recordskrajem veljače 2025. godine, a po kilometrima koje članovi benda imaju u koljenima očekuje nas jedno odlično domaće dub ostvarenje.
Njegov rad obilježio je vrhunski zvuk na koncertima i festivalima, a njegova posvećenost zvučnoj perfekciji i dugogodišnje iskustvo ostavili su trajan utisak na glazbenu scenu. Svoj život posvetio je zvuku – ne samo kao poslu, već kao strasti i načinu života. Svoj put započeo je kao mladi radio-serviser, brzo prepoznat po svom talentu i inovativnosti.
Foto Scardona
Prvi značajan korak u njegovoj karijeri bio je koncert grupe Blood, Sweat & Tears u Zagrebu 1970., gdje je vlastitim pojačalima ozvučio prvi europski nastup te svjetski poznate grupe. Taj događaj označio je početak njegove suradnje s vodećim izvođačima i festivalima u regiji. Tijekom karijere, Radović je ozvučavao neke od najvećih koncertnih događaja u bivšoj Jugoslaviji, uključujući spektakularne koncerte Bijelog dugmeta, poput povratničke turneje 2005. u Sarajevu, Zagrebu i Beogradu. Pamti se i njegov doprinos turnejama Zdravka Čolića, Bajage, Prljavog kazališta, te velikom koncertu Bajage i Bijelog dugmeta u Moskvi 1985., kada su tisuće obožavatelja uživale u besprijekornom zvuku koji je Braco osigurao.
Braco Radović bio je više od zvučnog inženjera
Njegovo pravilo bilo je jednostavno: “Bez basa nema glazbe.” Braco je vjerovao da je zvuk ključan element svakog glazbenog doživljaja i prema tom uvjerenju kreirao je svoje ozvučenje. Osim što je zvuk tretirao kao umjetnost, poznat je bio po jedinstvenim pristupima – tvrdio je da “jedino u medicini i akustici 2 i 2 nisu 4.” Njegove prilagodbe prostora i opreme bile su legendarne; čak i kada bi naišao na prostore za koje se smatralo da su neprikladni za ozvučenje, Braco bi se nasmijao i odgovorio: “Sve se može namjestiti.”
Osim suradnje s domaćim izvođačima, Radović je radio i na koncertima velikih svjetskih imena kao što su Bruce Springsteen, Joe Cocker i Simple Minds. Upravo su članovi Simple Mindsa nakon koncerta u Zagrebu izjavili da je njegov razglas “najbolji u Europi.” Unatoč suradnjama s međunarodnim zvijezdama, Braco je oduvijek preferirao rad s domaćim izvođačima, koji su ga inspirirali i s kojima je osjećao posebnu povezanost.
Jedan od njegovih najznačajnijih projekata bio je povijesni koncert Prljavog kazališta na Trgu bana Josipa Jelačića u Zagrebu 1989. godine, koji je okupio preko 250.000 ljudi. Braco je za taj koncert osigurao zvučnu produkciju koja je omogućila da svaki posjetitelj doživi vrhunski zvuk, unatoč ogromnoj masi. Njegova oprema bila je prisutna i na klapskom koncertnom spektaklu “Ne damo te pismo naša” na Poljudu 2006., gdje je postigao tektonsku promjenu na domaćoj glazbenoj sceni.
Njegova radionica u Ježdovcu bila je ispunjena pojačalima, zvučnicima, mikrofonima i kablovima, odakle su izašle stotine pojačala i ostalih uređaja
Braco Radović bio je više od zvučnog inženjera. Njegova radionica u Ježdovcu bila je ispunjena pojačalima, zvučnicima, mikrofonima i kablovima, odakle su izašle stotine pojačala i ostalih uređaja. Prijatelji i kolege pamte ga kao skromnog čovjeka, zaljubljenika u zvuk, ribolov i dobar roštilj. Unatoč svojoj bolesti, aktivno je radio na tri projekta sve do posljednjih dana, neprestano tražeći savršenstvo u zvuku.
Njegova ostavština nastavlja živjeti kroz sve one koji su imali priliku učiti od njega i surađivati s njim. Braco Radović ostat će zapamćen kao inovator i vizionar, koji je svojim radom neizbrisivo utjecao na glazbenu industriju i na način na koji danas doživljavamo zvuk na koncertima.
Ozvučio je brojne partye i festivale elektroničke glazbe…
Ovaj članak nastao je na temelju informacija iz izvora o Bracinom radu i ostavštini:
EP donosi tri energične trake “Odyssey”, “Matarma” i “Alliance” koje su već dostupne ekskluzivno na Beatportu.
Ovim izdanjem Nebs Jack još jednom potvrđuje svoj kreativni pečat, pružajući jedinstveno glazbeno iskustvo koje snažno odjekuje na globalnoj elektroničkoj sceni.
Izvorno klub je osnovan 1983. godine kao klub Vogue. U Omenu se više-manje rodio njemački techno, a nakon otvaranja 1988. klub je postao vrlo popularan i središte svjetske techno scene.
Foto Tonko Mikulandra
Velika imena kao što su Sven Väth, Carl Cox, Frank Lorber, Toni Rios, Gayle San, DJ Dag, Chris Liebing i Jeff Mills svirala su u Omenu.
Ono što se često najavljivalo dogodilo se 19. listopada 1998.
Posljednja pjesma odsvirana u Omenu bila je “The Day After” iz “Astral Pilota” (jedan od producenata pjesme je upravo Sven Väth).
U proteklom tjednu održana su tri zaključna partyja: u ponedjeljak, srijedu i na kraju posljednji koji je započeo u petak i trajao do ponedjeljka ujutro.
U nedjelju je broj ljudi bio toliki da je na ulicu postavljen zvučnik i stotine ljudi je plesalo na ulici ispred Omena. Policija nije intervenirala, već je ulicu zatvorila za promet na nekoliko sati.
Mnogima je Omen bio drugi dom. Radnim danom škola ili posao, a vikendom Omen Frankfurt. U početku je bilo nezamislivo da “institucija” Omen odjednom više ne postoji.
Kako bismo se prisjetili sjajnog vremena, svake godine u listopadu se održava tzv. Omen Memorial Day (OMD).
Upravljajte svojom privatnošću
Kako bismo pružili najbolje iskustvo, mi i naši partneri koristimo tehnologije poput kolačića za pohranu i/ili pristup informacijama o uređaju. Pristanak na ove tehnologije omogućit će nama i našim partnerima obradu osobnih podataka kao što su ponašanje pri pregledavanju ili jedinstveni ID-ovi na ovoj stranici i prikazujemo (ne)personalizirane oglase. Nepristanak ili povlačenje privole može negativno utjecati na određene značajke i funkcije.
Kliknite ispod da pristanete na gore navedeno ili napravite detaljne izbore. Vaši će se izbori primijeniti samo na ovu stranicu. Možete promijeniti svoje postavke u bilo kojem trenutku, uključujući povlačenje privole, korištenjem prekidača na Politici kolačića ili klikom na gumb za upravljanje privolom na dnu ekrana.
Functional Uvijek aktivni
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.