Love International i ove godine je objavio niz setova snimljenih na nekoliko pozornica pored Jadranskog mora u sklopu serijala “Live from the Adriatic“. Među snimljenim setovima imate prilike poslušati selekcije Alexisa Le-Tana, Batua u b2b kombinaciji s Leonom Vynehallom, Chezda de Milu s Ellie Stokes, Davea Harveyja, Dr. Bananu u b2b kombinaciji s Lukasom Wigflexom, Dresdena, Frantastic Mana i Tornada Wallacea, Ide Plumesa, Josha Caffea, Massimiliana Pagliare, Or:la, Paule Tape, Sansibara i Sineada s kojima ćemo se bar na kratko zagrijati i zaplesati kao što smo to ljetos radili u The Gardenu.
Naš nagrađivani Greenlight kolektiv također je objavio setove svojih rezidenata koji su ljetos imali prilike nastupiti na Love Internationalu, a u pretrazi SoundClouda pronašli smo još nekoliko setova koje su objavili sami izvođači poput Loulou Ferrari, Palmsa Traxa i Sound Metaphors DJsa.
Love International sljedećeg ljeta slavi svoj deseti rođendan. Prvi val izvođača je otkriven, a organizatori najavljuju da će sljedeće festivalsko izdanje programom odati počast svojim korijenima nizom gostiju koji su bili ključni u formativnim godinama festivala i samog The Gardena.
Iako je sempliranje izvorno nastalo u hip-hop kulturi 1980-ih, tehnika sempliranja odavno je prodrla u sve glazbene žanrove, a u elektroničkoj glazbi nalazi svoju primjenu gotovo u svakoj produkciji. Online trgovina sa sampleovima Tracklib istražila je najikoničnije sampleove elektroničke glazbe u razdoblju od 1990. do danas te ih je sažela u jedan video.
Od ranih pionira poput Kraftwerkai eksperimentalnih pristupa 80-ih godina pa sve do hitova koji osvajaju ljestvice u 21. stoljeću, sampleovi su pomogli elektroničkoj glazbi da očuva svoju slojevitost i raznolikost. Rad sa sempleovima omogućuje ne samo citiranje prošlih klasika već i eksperimentiranje s ritmovima, teksturama i efektima koje je teško postići isključivo sa sintesajzerima ili ritam-mašinama.
Metoda sempliranja u okviru elektroničke glazbe od ranih 1990-ih doživjela je brz razvoj te trajno utjecala na žanrove poput housea, techna i drum ‘n’ bassa. Rezultat toga nisu bili samo novi hitovi i inovativne fuzije ideja, već i brojni sporovi između glazbenika, od kojih su neki završili čak i pred Europskim sudom.
No, koji su to zapravo bili najpoznatiji sampleovi iz razdoblja od 1990. do 2024. godine? Provjerite u videu!
Najikoničniji sempleovi prema Tracklibu su:
Deee-Lite – Groove Is in the Heart – 1990. 2 Unlimited – Get Ready For This – 1991. Snap! – Rhythm Is A Dancer – 1992. Origin Unknown – Valley Of The Shadows – 1993. The Bucketheads – The Bombs! – 1994. Wildchild – Renegade Master – 1995. The Prodigy – Firestarter – 1996. The Chemical Brothers – Block Rockin’ Beats – 1997. Fatboy Slim – Praise Up – 1998. Moby – Porcelain – 1999. Modjo – Lady – 2000. Daft Punk – One More Time – 2001. Eric Prydz – Call On Me – 2002. Room 5 – Make Luv – 2003. The Shapeshifters – Lola’s Theme – 2004. Daft Punk – Robot Rock – 2005. Alex Gaudino – Destination Calabria – 2006. Burial – Archangel 2007. Paul Kalkbrenner – Aaron – 2008. Stromae – Alors On Danse – 2009. Yolanda Be Cool & DCup – We No Speak Americano – 2010. Skrillex – First Of The Year (Equinox) – 2011. Flume – Holdin On – 2012. Disclosure – When A Fire Starts To Burn – 2013. Jamie xx – Girl – 2014. Jack Ü & Justin Bieber – Where Are Ü Now – 2015. KAYTRANADA – GOT IT GOOD – 2016. Four Tet -Two Thousand And Seventeen – 2017. DJ Koze – Pick Up – 2018. Major Lazer – Qué Calor – 2019. BICEP – Apricots – 2020. Acraze – Do It To It – 2021. James Hype – Ferrari – 2022. Fred Again – leavemealone – 2023. We never gonna now – 2024.
Second & Slow su elektronički duo iz Zaboka iza kojeg se kriju prijatelji Tomislav i Ivan koji su se u svojim ranim 30-im godinama upustili u DJ vode.
Njihova DJ karijera, kao i zajednički projekt Second & Slow, dogodila se sasvim slučajno prije nekih godinu dana. Jednom prilikom su Tomislav i Ivan pričali kako bi mogli biti DJ duo, a prvi korak je napravio Tomislav kada je kupio miksetu. Tomislav se prvi okušao za pultom, krenuo je istraživati i učiti, a zatim mu se u tome pridružio i Ivan.
“Jedan dan sam došao do njega. Pokazao mi je par stvari i počeo sam. Dalje se čovjek sam ući i isprobava, jedan drugom otkrije ponešto i slično,” priča nam Ivan.
Što se tiče samih njihovih glazbenih početaka Tomislav se prisjeća njegova ljubav prema elektroničkoj glazbi seže još od djetinjstva, točnije 1997. kada je prvi put čuo Da Hoolov klasik “Meet Her At Love Parade“. Od tog trenutka Tomislav se bacio u istraživanje glazbe te se najviše pronašao u techno, melodic techno, melodic house, minimal deep tech, tech house, house i hip-hop ritmovima. S druge strane Ivan također oduvijek voli glazbu, a posebice uživa u odlascima na partyje i festivale – kako po Hrvatskoj, tako i šire.
Da nije riječ o samo pukom hobiju, već težnji da se napravi nešto više, dečki iz Second & Slowa nam nabrajaju lokacije na kojima su dosad nastupili, a to su u početku bili privatni afteri pa rođendani te naposljetku gaže po kafićima u Zaboku te u Kućici Sljeme. Uz navedene nastupe, Ivan nam se pohvalio i svojim malim pothvatom – organizacijom i sviranjem na partyju u avionu.
Na pitanje što dalje možemo očekivati od njih, Second & Slow nam odgovaraju: “Spremamo više setova, ali razdvojenost zbog posla nas malo usporava. Nadam se uskoro i prvoj autorskoj stvari.“
Pozivamo sve mlade, novonastale, neafirmirane i nadolazeće aktere sa scene bilo da su DJ-evi, producenti, live actovi, bendovi, MC-evi, vokalisti, kolektivi, organizatori, promotori, VJ-evi, art producenti, dizajneri, fotografi, performeri, udruge, nove radijske emisije, graffiteri, influenceri i ostale kreativce koji razvijaju scenu na sebi svojstven način da se predstave svojim dosadašnjim radom i biografijama. Više informacija možete saznati na poveznici.
Paula Temple objavila je da početkom 2025. prestaje sa životom na turneji na neodređeno vrijeme. Iskusna britanska DJ-ica i producentica ovu vijest je podjelila na društvenim mrežama, navodeći kao razloge “izgaranje” te želju da se više posveti produkciji glazbe.
“Techno i rave su moje cjeloživotne strasti već 33 godine,” napisala je. “Iako je posljednjih 11 godina bilo ostvarenje sna, vrijeme je da prestanem s turnejama na neko vrijeme. Osjećam snažnu potrebu da promijenim tempo, nabavim psa i potpuno se posvetim stvaranju glazbe. Još uvijek imam puno kreativnosti za istražiti i udaljit ću se od hard-techna.“
Temple je također izrazila nezadovoljstvo nedavnim promjenama u glazbenoj industriji i utjecajem društvenih mreža. “Od pandemije COVID-a osjećam da nisam kompatibilna s usmjerenjem hard-techna koji je postao svijet izvođača influencera,” dodala je. “Iskreno, ne znam u kojem će smjeru moja glazba krenuti u budućnosti, ali znam da sam tek zagrebala površinu onoga što mogu stvoriti i vjerovat ću svojoj posvećenosti kreativnom procesu.“
Britansku DJ-icu i producenticu tijekom ljetnih mjeseci posljednjih nekoliko godina imali smo prilike često uhvatiti u Hrvatskoj na Jadranu gdje je bila čest gost Dimensions i Sonus festivala. Prije nego li Paula Temple objesi “slušalice o klin” odradit će posljednjih deset nastupa na Malti, u Amsterdamu, New Yorku, Chicagu i drugim gradovima. Njezin posljednji set održat će se u Bogoti u veljači.
“House Music: A Cultural Revolution” donosi priču o razvoju house glazbe kroz arhivske snimke iz njegovih ranih godina i intervjue s ljudima koji su bili prisutni od samih početaka. Dokumentarac se usredotočuje na to da su underground crnački i LGBTQ+ klubovi u Chicagu pružili prostor za rast i razvoj ovog žanra te istražuje kako je taj zvuk inspirirao neke od najpoznatijih pop izvođača današnjice, poput Beyoncé i Charlie XCX.
U intervjuu za emisiju Chicago Tonight, producentica dokumentarca Barbara Allen izjavila je da house nije samo glazba već zajednica. “Film bavi zajednicom, okupljanjem ljudi koji stvaraju house glazbu… Kada uhvatite ritam, to postaje gotovo kao pjevanje tijelom – svi ulaze u isti groove, kao u zboru, ali to radite tijelom dok plešete.“
Dokumentarni film “House Music: A Cultural Revolution” besplatno pogledajte ovdje, dok uskoro u cijelosti ne bude objavljen na YouTubeu. Ako želite nešto više istražiti house glazbu, preporučujemo vam da provjerite naš vodič s deset esencijalnih dokumentarnih filmova koje morate pogledati.
Torul, elektro/indie/synth-pop bend iz Slovenije, već više od desetljeća predstavlja dinamičnu viziju elektroničke glazbe. Predvođen Borutom Bernikom, poznatim kao Torulsson, bend spaja synth-pop s elementima indie, darkwave i industrial zvuka, stvarajući stil koji prkosi strogoj kategorizaciji. Uz gitarista Boruta Doleneca i vokalista Maja Valerija, kvalitetna sinergija članova pokreće njihovu neprestanu reinvenciju zvuka i stila.
Od ranih početaka do prve prepoznatljivosti
Torulssonova karijera započela je na slovenskoj techno sceni, gdje je stekao reputaciju kao DJ i producent. Taj smjer se promijenio osnivanjem Torula kao synth-pop projekta. Njihov debitantski album “Dark Matters” iz 2010. obilježio je ključni trenutak u toj tranziciji, predstavivši vokalno vođene skladbe i atmosferične zvučne pejzaže.
Zamah benda je nastavio rasti s albumom “In Whole” (2011.), koji je Torul predstavio međunarodnoj publici preko njemačke izdavačke kuće Infacted Recordings. Singl “Try” stekao je veliku popularnost i učvrstio bend unutar šire synth-pop scene. Ubrzo su izdali “Tonight We Dream Fiercely” (2013.), koji je uključivao hit singl “Glow“. Uspjeh albuma doveo je do značajnih nastupa, uključujući europsku turneju s Meshom i nastup na brojnim festivalima
Desetljeće transformacije
Torulova umjetnička priča obilježena je stalnom evolucijom. Albumi poput “Reseta” (2016.), na kojem je predstavljen vokalist Maj Valerij, pokazali su bendovu sposobnost prilagodbe uz očuvanje svoje osnovne identiteta. Album smatraju odvažnom izjavom, kombinirajući bogate ritmove i melankolični synth-pop s Majovom karizmatičnom prisutnošću. Pjesme poput “Saviour of Love” u kratkom vremenskom roku su postale omiljene među fanovima, označivši novu eru za bend.
S albumom “Hikikomori” (2019.) bend je prezentirao nešto mračniji, introspektivniji ton, istraživajući teme izolacije i otpornosti. Dok njihov najnoviji album “End Less Dreams” (2023.) odražava emocionalne i kreativne turbulencije posljednjih godina. Nastao tijekom i nakon pandemije, album prenosi frustracije i introspekciju životnih prekretnica. Kako Torulsson objašnjava u predstavljanju albuma, naslov potiče slušatelje da cijene veze u turbulentnim vremenima. Iako se bavi teškim temama, album je prožet zrakama nade i pozitivnosti, pozivajući slušatelje da ga dožive kao cjelovitu priču, od početka do kraja.
Novo poglavlje s novim singlom
Izdavanje singla “Just Go” dodaje još jedan vibrantni sloj Torulovoj priči. Singl utjelovljuje bendovu karakterističnu emocionalnu dubinu spojenu s energijom spremnom za plesne podije. Obogaćen remixevima DSTRTD SGNL-a, Into the Knota i Rydela, nudi raznolike reinterpretacije koje ističu njihovu svestranost.
S bogatim synth teksturama i reflektivnim tekstovima, “Just Go” označava svježi, ali poznati zaokret za Torul, podsjećajući obožavatelje na njihovu sposobnost da iznenade dok ostaju vjerni svom umjetničkom izražaju. Bilo kroz revolucionarne albume ili očaravajuće nastupe uživo, Torul nastavlja kročiti nepredvidivim, ali uvjerljivim putem unutar synth-pop žanra.
Upravljajte svojom privatnošću
Kako bismo pružili najbolje iskustvo, mi i naši partneri koristimo tehnologije poput kolačića za pohranu i/ili pristup informacijama o uređaju. Pristanak na ove tehnologije omogućit će nama i našim partnerima obradu osobnih podataka kao što su ponašanje pri pregledavanju ili jedinstveni ID-ovi na ovoj stranici i prikazujemo (ne)personalizirane oglase. Nepristanak ili povlačenje privole može negativno utjecati na određene značajke i funkcije.
Kliknite ispod da pristanete na gore navedeno ili napravite detaljne izbore. Vaši će se izbori primijeniti samo na ovu stranicu. Možete promijeniti svoje postavke u bilo kojem trenutku, uključujući povlačenje privole, korištenjem prekidača na Politici kolačića ili klikom na gumb za upravljanje privolom na dnu ekrana.
Functional Uvijek aktivni
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.