Skip to main content

Rave scena San Francisca 90-ih je istražena u novom dokumentarcu “Between The Beats”

Novi dugometražni dokumentarac “Between The Beats” istražuje rave scenu 90-ih u San Franciscu, prikazujući njen utjecaj na Silicijsku dolinu. Kroz nešto više od 90-ak minuta i 50-ak intervjua, film dokumentira rave kulturu 90-ih godina, stavljajući u prvi plan ključne osobe kao što su Brian Behlendorf, DJ Harvey, DJ Dan i DJ Doc Martin.

Kroz razgovor s akterima “Between The Beats” istražuje DIY etos i psihodelični duh koji je definirao tu scenu, ističući kako su cjelonoćni rejvovi i partyji elektroničke glazbe privlačili raznoliku publiku te služili kao katalizatori mnogim sudionicima koji su kasnije postali utjecajne osobe u Silicijskoj dolini, na globalnoj sceni plesne glazbe i aktivizmu.

Redatelj filma Martin O’Brien, koji je i sam imao ulogu u oblikovanju rave scene u San Franciscu, o dokumentarcu je rekao: “Film vodi gledatelje na putovanje u elektroničku scenu ranih 90-ih, koja je s vremenom postala globalni fenomen. Želio sam uhvatiti čaroliju tih ranih godina i proslaviti transformativnu snagu glazbe i zajednice.

Dokumentarni film “Between the Beats” možete pogledati na streaming platformama Apple TV i Prime Video, a uskoro će biti dostupan i na nekim drugim platformama u Europi.

Inače, u San Franciscu već više od desetljeća živi, radi i djeluje hrvatski DJ Luka K s kojim smo u nekoliko prilika pričali o sceni u “Gradu pored zaljeva”. Luka K nam je tako u intervjuu istaknuo da “za San Francisco ujedno i kažu da je to američki Berlin“.

Što misle ljubitelji i akteri domaće elektroničke scene o nedavnoj objavi Toma Novyja

Tom Novy se na društvenim mrežama u podužoj objavi nazvanoj “Što se dogodilo s profesijom DJ-a” na stanje scene i na neke nešto mlađe kolege kojima postavlja pitanje ”ima li klaunovska predstava koju izvodite ikakve veze s pravim DJ-ingom?“ Ovaj status je uvelike podignuo prašinu, otvorio raspravu među njegovim kolegama, kao i ljubiteljima elektroničke glazbe.

Naši čitatelji su u anketi na pitanje “smatrate li da je Tom Novy u pravu‘” odgovorili 182 puta potvrdno, dok se samo dva čitatelja nisu složila s objavom njemačkog veterana. Osim ankete, otvorila se i velika diskusija u komentarima, a mi izdvajamo nekolicinu najzanimljivijih.

BUSH
“Nisam htio o tome da ne ispadnem hejter. Vrlo je jednostavno – tehnologija je omogućila milijunima da preko noći postanu DJ-evi. Sve je rečeno, ne treba naširoko.”

DJ MLADEN
“Mladi će hejtati, ali ima dosta istine u tome što si napisao.”

BUSH
“Uglavnom se okome i napadaju oni koji su u problemu kad im laptop blokira 😂 Kao nije bitno kako se svira, nego ono što izlazi van. I ja koristim svašta – imam Traktor i Rekordbox. Razmazio sam se, ali i preglednost mi je vrh.”

DJ MLADEN
“Ma nije samo to. Sam način istraživanja glazbe, pristup, dosta rupa u osnovama. Imaju u glavi neki cilj, koji je nažalost kreiran virtualno iz reelsa i storyja raznih platformi, ali za realizaciju tog cilja i cijeli put do kraja – o tome pojma nemaju. Ima tu još xy stvari koje rade krivo, ali to već ionako dugo traje pa se i kvaliteta i zahtjevi publike također degradiraju.”

FABIJAN JAKOPETZ
“Uvijek radi overloada dolazi do kontrakulture, tako da će se sve što je umjetnički kul i za kritičnu masu vratiti u ekskluzivne “one time polulegalne lokacije”, underground klubove, šupe i podrume, a festivalske lude nek poziraju pred kamerama i hajpaju klince. I ti klinci će jednog dana odrasti…”

FRANKY DUJMOVIĆ
“Hmm… iako ga poštujem i jako volim neke singlove koje je napravio, Tom Novy zapravo cmizdri jer ga je pregazila moderna komercijalna balavurdija jer je i sam na komercijalnoj fronti. Zvuči mi kao neki DJ iz 80-ih koji još pokušava biti relevantan jer pušta s vinila. Ponuda i potražnja, sve se to brzo promijeni, nisu svi konzumenti akutno nezainteresirani za dobru mjuzu i DJ-a koji će ih odvesti na putovanje života.”

DJ TOPA
“Vrijeme je za mirovinu.”

DJ MIRO
“Sve je danas otišlo u k pa tako i DJ-ing. Ovi samo melju svoj đir, ako budeš radio tako, radit ćeš. Ako ne, onda ostane valjda neka mrvica.”

FETA
Sve je lijepo rekao i svi se slažemo, ali i dalje je najvažniji kriterij za booking broj pratitelja na društvenim mrežama.

YESH
“I što će se promijeniti? Niš. Publika diktira trendove, kao što birači glasaju za HDZ. Njemu malo viralnosti i za 5 minuta “business as usual”.”

BON VIVAN
“Vrijeme čini svoje. Promjene u tehnologiji i društvu su neizbježne, a to utječe i na muziku i cijelu scenu koja se, nažalost, pretvorila u ovo o čemu Tom piše. Dio techna se pretvorio obično cirkusarenje i kokošarenje i postao mainstream jer se oko njega vrte velike pare. Stara garda koja je započela cijelu priču polako odlazi, kako glazbenici tako i publika. Nove generacije, koje su sve debilnije, preuzimaju kormilo broda, a on nepopravljivo srlja u ponor. Ne kažem da nema više kvalitete, ali moraš je tražiti povećalom. Do masa brzo i najlakše dolazi samo ono što im se servira, a servira im se teško sranje od glazbe i to najviše kroz razne mega festivale kojima kvaliteta nije na prvom mjestu, nego kvantiteta. Više je s kulturne strane vrijedio devedesetih jedan “mali” party na Stella Mare nego deset najvećih Ultri.”

BILEN
“Osjeti se razlika onog DJ-a koji pušta zbog ljubavi i onog koji pušta zbog para…”

DANIJEL
“Ima Tomek pravo, svaka mu je riječ na mjestu! Mislim da nije taj zloglasni „sync“ toliko kriv koliko su ovi koji su dopustili da „ekipica“ dođe iza DJ-a, pulta i da se slika… A to su skužili i ti o kojima Tomek piše! Navodno je došlo do toga da i DJ može kupiti “time slot” na festivalima i sličnim manifestacijama (kao i Knoll na ultri)…. Jbt. Zbogom pameti.”

IVAN
“Lijepo je opleo po “stikičima” (DJ-evi koji ubodu stick i prenemažu se) i njihovoj Teletabis (ovi s mobitelima u zraku) publici. Više ima plesa u penzionerskom plesu u nekom domu za umirovljenike nego na tim partyjima. Sve je postalo dosadno, predvidivo i unaprijed programirano. Znaš cijeli set koji će dj pustiti tjednima prije partyja. Ne dao bog takvog novokomponiranog kvazi DJ-a tražiti bis ujutro na kraju partyja. Jadan bi se pogubio u vremenu i prostoru. Ne ide se više van zbog doživljaja i zabave, već samo zato da možeš reći “bio sam”. Sjećam se vremena kada sam morao zvati DJ-a (mnoge lokalne sam poznavao osobno) da uzme na party Misjah i da mi ga mora pustiti unatoč tome što ne bi pasao u cijeli set, i pustio bi mi ga svaki put 😍 DJ je imao osjećaj za ljude, kada što pustiti i koju stvar pustiti. Legendarni bis ujutro kad je party gotov, da ih izmori, svi bi ustali i plesali da daju zadnje od sebe.”

ADE 2024. peti dan: AMF x DJ Mag, dječji rave, party u najvećoj crkvi u Amsterdamu…

20 godina Tomorrowlanda izložba

Osim što je Tomorrowland proslavio 20. rođendan u Ziggo Domeu ispred 15 tisuća ljudi s nekoliko DJ-eva koji su svirali s orkestrom, popularni belgijski festival je tijekom vikenda pripremio i izložbu o povijesti festivala u De Rode Hoedu.

AMF festival x DJ Mag Top 100

DJ Magov live show povodom proglašenja najboljeg DJ-a prema izboru njihovih čitatelja se nakon tri godine vratio na jedan od najvećih događaja na Amsterdam Dance Eventu. Ovogodišnji broj jedan je Martin Garrix, a uz njega su na AMF festivalu još svirali Tiesto, Maddix, Showtek, Timmy Trumpet, Marlon Hoffstadt, Tita Lau, Wade i Monocule.

DGTL

Posljednjih nekoliko godina DGTL organizira u sklopu Amsterdam Dance Eventa festival koji budi posebnu pažnju i interes zbog kvalitetnog lineupa i produkcije. Ove su godine program DGTL festivala u Amsterdamu kurirali Bonobo, Brutalismus 3000, The Blessed Madonna i Peggy Gou.

Kids Rave

Na ovogodišnjem Amsterdam Dance Eventu održan je prvi dječji rave koji je okupio mladež između 12 i 18 godina – kako za DJ pultom, tako i na plesnom podiju. Kako organizatori tvrde, za nedjeljni ADE Kids Rave su okupili najboljih 13 europskih mladih talenata ispred kojih je svijetla budućnost i karijera u elektroničkoj glazbi.

Zamna showcase u Crkvi

Najveća crkva u Amsterdamu – Westerkerk postala je plesni podij za Zamna showcase na kojem su svirali neki od vodećih predstavnika melodičnog zvuka poput Argyja, Agent of Timesa, Brine Knauss, Oostila i drugih.

Tko je od naših predstavnika bio u Amsterdamu?

Tijekom proteklih pet dana u nizozemskoj su prijestolnici bili brojni hrvatski i regionalni predstavnici, a dio je njih, osim što je iskoristio priliku za umrežavanje, druženje i zabavu, odradio i nastupe. Tako su na ovogodišnjem Amsterdam Dance Eventu nastupili Andrew Meller, Brina Knauss, Cashew, DaDoo, Daniel Boban, Dujak, Hobin Rude, Inner Sense, Lanna, Marios Groove, Matroda, Mayell, San Pacho, Tijana T, Tom Bug, Vanillaz, X-Coast

DJ Mag je predstavio listu 100 najboljih DJ-eva 2024. godine

Ovogodišnji izbor za najboljeg DJ-a prema čitateljima DJ Maga će ostati zapamćen po rekordnom broju glasača iz 231 zemlje svijeta koji su odlučili da je broj jedan u 2024. godini – Marin Garrix.

Mladoj nizozemskoj zvijezdi ovo je peti put da se penje na tron DJ Magove ljestvice najboljih svjetskih DJ-eva s čime je izjednačio rekord svog sunarodnjaka Armin van buurena. Prilikom preuzimanja nagrade, Martin Garrix je izjavio: “Na listi sam sa svim svojim idolima. Ugledam se na Armina, ugledam se na Tiësta. Biti tu s njima iz godine u godinu je nestvarno.

Prošlogodišnji dobitnik David Guetta je 2024. završio na drugom mjestu, a treće mjesto je pripalo braći Dimitri Vegasu & Like Mikeu. Među top deset su se još redom našli Alok, Timmy Trumpet, Armin van Buuren, Afrojack, Fisher, Vintage Culture i Peggy Gou.

Posljednjih nekoliko godina, na DJ Magovoj top ljestvici je sve više DJ-eva koji dolaze iz raznih podžanrova elektroničke glazbe, tako da svakako vrijedi spomenuti i aktere koji su bili najuspješniji u svojim nišama.

Armin van Buuren koji se našao na šestom mjestu je još jednom najviše plasirani trance DJ na svijetu. Fisher koji se po prvi put našao među deset najboljih je ove godine najviše plasirani house DJ na svijetu. Na 16. mjestu godinu je završila Charlotte de Witte koja je još jednom najviše plasirana techno DJ-ica. Dok je Sara Landry na 75. mjestu najviše plasirana DJ-ica iz podržanrova s naglaskom na hard zvuk.

Značajan uspjeh na ovogodišnjem izboru top 100 DJ-eva prema DJ Magu su imali i Anyma koji je debitirao na 17. mjestu te Indira Paganotto koja je imala najveći skok na ljestvici i to za 48 mjesta, a godinu je završila na 49. mjestu.

Kompletan popis najboljih 100 DJ-eva prema izboru čitatelja DJ Maga možete pronaći ovdje, a klikom ovdje možete otkriti i listu “Next 50” koja donosi popis 50 imena koji su bili na pragu ulaska među najboljih 100.

65 noćnih klubova u Velikoj Britaniji zatvoreno je 2024. u “krizi bez presedana” za noćni život

U 2024. dosad je zatvoreno 65 noćnih klubova u Velikoj Britaniji, a Udruga noćne industrije (NTIA) pozvala je hitnu, ciljanu potporu Vlade kako bi se pomoglo u “krizi bez presedana”. U četiri godine do lipnja 2024. britanska mjesta i gradovi navodno su izgubili ukupno 480 klubova, u prosjeku 10 mjesečno ili dva tjedno.

2023. bila je najgora godina u povijesti kada je riječ o zatvaranjima, sa 125 lokalnih klubova koji su nestali

Dok se neki prostori nikad nisu oporavili od zabrane rada povezane s pandemijom, stopa zatvaranja prostora i dalje raste. 2023. bila je najgora godina u povijesti kada je riječ o zatvaranjima, sa 125 lokalnih klubova koji su nestali.

NTIA sada traži od kancelarke Velike Britanije da poduzme mjere i produži olakšice za poslovne stope u jesenskom proračunu. Organizacija koja predstavlja barove, pubove i noćne klubove, također je ponovila potrebu za podrškom pop-up događajima, festivalima i drugim privremenim kulturnim inicijativama. Kampanja za smanjenje stope PDV-a za prodaju karata na 10%, što bi pogodovalo i stalnim i prolaznijim poslovima, također je dobila zamah ove godine. Međutim, ni bivša konzervativna ni sadašnja laburistička vlada nisu intervenirale.

Sektor noćnih klubova i plesne glazbe suočava se s krizom bez presedana. Od lipnja 2020. gubimo dva noćna kluba svaki tjedan, no u posljednjih šest mjeseci to je eskaliralo na tri tjedno. Ovaj brzi pad je poguban za naše gospodarstvo, kulturu i zajednice,” rekao je Michael Kill, izvršni direktor NTIA-e. “Unatoč doprinosu milijunima u porezima, opterećeni smo rastućim troškovima i nedostatkom osnovnih javnih usluga, piše Martin Guttridge-Hewitt za DJ Mag.

Ova mjesta nisu samo mjesta za ples; oni su vitalni prostori za zajednicu i kreativnost

Kasnonoćni prijevoz je nepouzdan, policija je rijetka, a prostori su prisiljeni trošiti na sigurnost i čišćenje—usluge koje bi se trebale pružati javnosti“, nastavio je. “Osim toga, birokratski sustavi oko licenciranja i planiranja nedosljedni su i definitivno ne pogoduju rastu, opterećujući nas u svakom trenutku.”

“Naš sektor se tretira kao naknadna misao, ali on podržava radna mjesta, turizam i ugostiteljstvo”, dodao je Kill. “Ova mjesta nisu samo mjesta za ples; oni su vitalni prostori za zajednicu i kreativnost. Bez hitne vladine intervencije, riskiramo gubitak ključnog dijela kulturnog identiteta Velike Britanije u plesnoj glazbi. Trebamo hitnu akciju kako bismo spriječili daljnja zatvaranja“.