Skip to main content

Sedamdesete i osamdesete nama su najdraže razdoblje

Kako je to uvijek slučaj s albumima Dafta Punka i najnoviji je uradak obavijen velom tajne te tek na kapaljku procure poneki detalji, ali u nedavnome su razgovoru za Rolling Stone u svome pariškome studiju otkrili brojne zanimljivosti vezane uz album od kojih neke prenosimo.

Sam rad na albumu započet je još 2008. godine bez ikakvog jasnog plana jer, kako Thomas kaže, nakon tri albuma osjetili su kako trebaju naći nešto što još nikad nisu napravili. Dvojac je bio nezadovoljan prvim demo trakama osjećajući da zvuče kao da su rađene pomoću autopilota. S vremenom su došli do novog pristupa odlučivši se da sve što inače radi s instrumentima i samplerima naprave s ljudima. U potpunosti su izbacili sampleove dok su drum machine ograničili na korištenje u samo dvjema trakama od njih 13 na albumu. Jedina elektronika na albumu dolazi u obliku masivnog, ručno rađenog  modularnog sintisajzera koji dvojac svira uživo na albumu, a njemu se priključuje i arsenal vintage vokodera na kojima su ručno manipulirali pitch, vibrato i legato.  „U današnjoj glazbi vlada trend gdje se snimljen ljudski vokal tretira kako bi zvučao robotski“, govori Thomas, misleći pritom na Autotune pošast, „dok smo mi pokušali robotske vokale učinili što ljudskijima, potencirajući njihovu ekspresivnost i osjećajnost.“

Daft Punk Random Access Memories

Sam naziv albuma objedinjuje dvojčevu neizmjernu fascinaciju ispreplitanjem čovjeka i tehnologije, ali i prošlošću. Tako je album iz 2001. godine, „Discovery“ bio dio koncepta u kojem su se prisjetili funka, disca i soft-rocka svog djetinjstva dok su za „Random Access Memories“ unajmili vrhunske svirače koji su surađivali na legendarnim izdanjima umjetnika kao što su Michael Jackson, Herbie Hancock i Eric Clapton. Glavni čovjek grupe Chic, iznimno popularne i utjecajne grupe iz disco ere, Nile Rodgers svira ritam gitaru na nekoliko traka, a pojavljuje se i u najavnome singlu uz Pharrella.

{youtube}pefow5Kp_W4{/youtube}

„Sedamdesete i osamdesete nama su najprimamljive razdoblje“, otkriva Guy-Manuel. „Svi glazbenici okupljeni na albumu bili su ushićeni što su se opet sreli i zasvirali zajedno“, govori Guy-Manuel pojašnjavajući kako nije stvar u tome da nisu mogli napraviti lude futurističke stvari već da su se jednostavno htjeli poigrati s prošlošću.

Pharrell, Julian Casablancas iz The Strokesa, Giorgio Moroder i Animal Collective’s Panda Bear tek su neki od gostujućih vokalista.  Spomenimo kako Pharell pjeva u već otkrivenome singlu „Get Lucky“ te u nabrijanoj disco traci znakovita imena „LoseYourself to Dance“.

Albumski otklon od kompjuterski generiranih zvukova otkriva ujedno i Daft Punkovu ambivalentnost spram EDM pošasti kojoj su i sami krivci. „Elektronska se glazba trenutno nalazi u svojoj komfor zoni i iz nje se ne miče ni centimetra“, mišljenja  je Thomas nastavljajući kako to nije ono što bi glazbenici trebali raditi. Po njemu, sam žanr prolazi kroz krizu identiteta jer kad čujete neku stvar nerijetko ne znate čija je. „Nema autorskog pečata. Skrillex je bio uspješan jer posjeduje prepoznatljiv zvuk – čujete neku dubstep stvar, odmah pomislite kako je to on čak ako i nije.“

Nove stvari rađene su u studijima diljem svijeta. Većina vokala je snimljeno u Parizu, ali ritam sekcije povjerene su čuvenim Ampex spravama u Los Angelesu i New Yorku,  točnije studijima Electric Ladyland i Henson. „Ima traka koje su tijekom dvije i pol godine prošle kroz pet različitih studija“, otkriva Thomas,“i ispunjene su životnošću.“

{youtube}eYDvxo-M0OQ{/youtube}

Tijekom snimanja nadolazećeg albuma, dvojac je našao vremena i za suradnju s Kanyeom Westom na njegovom novom albumu. U svome pariškome studiju složili su kombinaciju live i programiranih bubnjeva uz koju je Kanye West vokalno improvizirao. „Sve je bilo veoma surovo – on je repao, zapravo više iskonski kričao“, kaže Thomas. Redatelj i dugogodišnji prijatelj Dafta Punka Michel Gondry rekao je kako mu je West nedavno pustio dvije stvari koje su odskočile kvalitetom  iz spomenute jam sesije te kako je već angažirao kultnog Chrisa Cuninghama da režira spot za jednu od tih dviju stvari.

Pariški dvojac, na veliku žalost svojih obožavatelja, nema namjeru turnejom promovirati svoj novi album. Njihova posljednja turneja, „Alive 2007“, na kojoj su svirali unutar divovske piramide pokrivene ekranima, postavila je nova mjerila postavljanja pozornice, a čini se kako im ovaj put nije to namjera. „Želimo da se sva pažnja preusmjeri na majstorstvo albuma i uzbuđenje zbog slušanja tog istog; ne vidimo turneju kako dodatak albumu.“ Ukoliko se na kraju i otisnu na turneju, Thomas govori kako će ona biti presjek njihove cijele karijere, a ne tek usredotočena na novi materijal.

{youtube}da_Yp9BOCaI{/youtube}

Do tad nam ne preostaje ništa drugo negoli pričekati 17. svibnja kada će se, navodno,  u malenom australskom gradiću po imenu Wee Waa koji se nalazi u pokrajini New South Wales i ima svega 2.100 stanovnika održati premijerna izvedba novog albuma. Ukoliko se ova vijest i pokaže neistinitom, premda sve je moguće kada su u pitanju pariški ekscentrici, sigurno jest da „Random Access Memories“ izlazi u prodaju 20. svibnja, a sudeći po pomami koja već sada vlada, bit će riječ o jednome od najprodavanijih izdanja ove godine.

Varela prepoznao hrvatsku kvalitetu

Nakon što je objavio svoje prvo izdanje za legendarni Pornographic Recordsu vlasništvu španjolskog kralja techna Cristiana Varele, njegova je karijera krenula uzlaznom putanjom. Tako je  traka „Chicas“  pronašla  svoje mjesto u setovima brojnih poznatih  DJ-eva te rasplesala partijanere na plesnim podijima širom svijeta. Tomorrowland, Exit Festival, Electrobeach Festival,Space Club Ibiza te Eden Ibiza samo su neki koji su se našli na udaru trake „Chicas“.



Iako tek dvadesetogodišnjak Stipe Škokić aka DJ Jock naišao je na veliku potporu od  strane velikana kao što su već spomenuti Cristian Varela, a tu su još i Mark Knight, Umek, Slam, Spartaque, Paul Van Dyk, Gabriel D`or& Bordoy, Paco Osuna, Nic Fanciully, Richie Hawtin, Ant Brooks i Tomy DeClerque te su ubrzo počeli pristizati pozivi za nastupe van granica Hrvatske. Mladi je producent imao turneju u Češkoj  svirajući u klubovima u Pragu, Liberecu i Brnu, a nedavno se vratio iz poznatog Stairs Cluba u Švicarskoj gdje je nastupio kao glavni gost zajedno s dvojcem Gabrielom D`orom & Bordoyem.

Nakon dva izdanja za Pornographic Records, DJ Jock napravio je tri nove trake koje je Cristian Varela odlučio izdati kao samostalan EP  koji je otišao  u prodaju početkom travnja  pod imenom „Bordel Stories“  te koji je već sad postao obavezna sastavnica  setova kako Varele tako i mnogih drugih DJ-eva.  

{youtube}eZnDRPbSq1A{/youtube}

Mladi nam je producent ujedno i otkrio kako je uspostavio suradnju s britanskim producentom Antom Brooksom koji je najprije uzeo dvije Škokićeve trake za svoju kompilaciju te su slijedom toga ostali u kontaktu šaljući si promo materijale da bi sve na kraju rezultiralo zajedničkim EP-om koji će svjetlo dana ugledati krajem travnja na Phonographic Records.

Osim nastupa u Hrvatskoj i poziva za nastupe u Španjolskoj, Engleskoj, Češkoj, Bosni i  Hercegovini, sigurni smo da će mladi šarmantni Splićanin vrlo brzo rasplesavati podije diljem svijeta.

Gosti Astralisa održali predavanje u Zagrebu


Pred publikom koju su činili mladi DJ-i, budući i aktualni zagrebački producenti Lützenkirchen je u društvu svog bavarskog kolege Gilbert Martinija održao predavanje koje je za cilj imalo dočarati tajne razvoja njemačke klupske scene, objasniti njenu povijest, trendove i potaknuti mlade na originalnost u izražavanju bez obzira na njihovo porijeklo i zdravstveno stanje:
U svojoj sam karijeri pozornicu dijelio sa umjetnicima iz cijelog svijeta, a među njima bile su i hendikepirane osobe koje zbog svog invaliditeta nisu bile nimalo manje kvalitetni umjetnici.

Sa singlovima na ljestvicama najprodavanijih singlova u Španjolskoj, Engleskoj i Njemačkoj, dvadesetogodišnjim iskustvom u glazbenom inženjeringu, suradnjama sa najvećim zvijezdama devedesetih kao što su Haddaway i  Rednex, Tobias je probio vlastiti put učeći od najboljih producenata kao što je Ramon Zenker iz dua Hardfloor. Danas surađuje sa velikanima klupske glazbe kao što su John Aquaviva i Tomcraft, a probija se i na američko tržište.

Fotogalerija 15 godina Astralisa

Glazba se uvijek mijenja. U jednom trenutku klupska je glazba bila jako brzog tempa, a danas je jako usporila, kasnije će ponovno ubrzati. Cijela se glazbena scena kreće poput valova koji stalno odlaze i vraćaju setvrdi Lützenkirchen i objašnjava:  – Na primjer, ponovno je „in“ frankfurtski klub Dorian Gray, koji je bio ključan za razvoj njemačke scene 1991.

Na kraju izlaganja Tobias je odgovarao na brojna pitanja iz publike, a predavanje je završio Gilbert Martini koji je naglasio koliko je stručna edukacija ključna u brzini napredovanja u odnosu na samostalne tehnike istraživanja područja glazbene produkcije.

Springfestival ulaznice za ex YU zemlje


Već 13. godinu zaredom Springfestival se vraća u austrijski Graz, UNESCO-ov grad svjetske baštine i UNESCO-ov grad dizajna, od 29. svibnja do 2. lipnja i predstavlja nadahnjujuć i bogat spoj glazbe, tehnologije, umjetnosti i dizajna te rasprave koje imaju veliki odjek. Springfestival je jedan od vodećih europskih događaja koji spaja neke od pionira u live nastupima, DJ-eve, vizionare, kreativne umove i predvodnike digitalne ere, a svi se okupljaju kako bi slavili suvremenu kulturu.
{youtube}4H7qvg_DD-o{/youtube}

Austrijski festival nudi popust na festivalsku ulaznicu za ex-Yu zemlje. Promotivni kod special20 omogućava popust od 20% na festivalsku ulaznicu – tako je ulaznica 70 eura. (Identitet se dokazuje predočavanjem dokumenta u festivalskom centru.) Springfestival promo party zakazan je za 19.04.2013 od 22 sata u Tunelu u Rijeci kada nastupaju:

Turnmaster Tim (Springfestival, AUT) – Old School Vinyl Set
Amor (Back And Forth, Deep This, CRO)
DJ Sub (Beats n' Style, CRO)

Prošlogodišnji Springfestival obilježen je pitanjem što se najbolje dogodilo u posljednjih 10 godina u glazbi. Video s odgovorima pregled je mišljenja nekih od najznačajnijih imena glazbe, ali i najbolji uvod u Springfestival 2013.

Hvaranin Vice Vicious na turneji po Kanadi

Vice izmedu ostalog marljivo radi na nekim novim projektima, a jedan od njih je Vice & SC, suradnja izmedu Vice Vicious-a i Stefana Conte-a, gdje kombiniraju deep house i house, pokušavajući prenijeti svoju strast prema glazbi.

Upravo je izdan njihov remix za njemačku pjevačicu Kaye Ree i pjesmu ''Natural High'' koja je ujedno i službena pjesma ''Mercedes Benza''. Remix mozete poslusati ovdje.

Vice & SC najavljuju i nadolazeća izdanja na inozemnim etiketama, koje će biti objavljena uoči ljeta, ali nesto više o tome uskoro, dotada uživajte u njihovom zadnjem mixu! 



Vice Vicious