Skip to main content

Koliko košta jedna pjesma?

Nedavno je tako španjolskom producentu i DJ-u Kuchi u inbox stigla neobična ponuda iz koje je razaznao da postoje osobe ili timovi koji će za DJ-a napraviti sve; pjesmu, remix, mastering i što je najvažnije prepustiti mu autorska prava.

Kad odaberete iz kataloga pjesmu, i kupite ju za 300-1000 eura ona postaje u potpunosti vaša i možete ju prodati bilo kojem labelu i predstaviti javnosti kao vaše novo izdanje. Diskrecija je također u potpunosti zajamčena, a sve vam to omogućuju „Ghost Producers“.

Evo prepiske koju je DJ Kucho obajvio na svom Facbooku:

gostprodukcija
 

Ima li smisla producirati?

Ajnspric je vlasnik labela Symbiosis, urednik i voditelj radijskih  emisija o elektronskog glazbi poput Tram Ridea na BH Radiju 1 koju smo vam tijekom godina predstavljali, i koja je prošle godine obilježila svoje 100. jubilarno emitiranje te strastveni borac za scenu u BiH, kao akter, promotor i organizator, ali i naš dugogodišnji suradnik.

U svojoj prvoj kolumni nisam želio u narednih 900 riječi iskati kako je produkcija "must have" današnjice. Želio sam započeti svoj boravak među kolumnistima na motivirajući način prema svim ljudima koji danas misle da je elektronska scena otišla k vragu. Ja to vrlo često čujem u krugovima u kojima se krećem i ne mislim da je tako. U svemu treba gledati pozitivnu stranu i s vama želim podijeliti svoje promišljanje kako iz današnjice izvući maksimum u svoju korist.

tramride100

Još od svojih prvih dana, pokret elektronske muzike promovira slobodu, u svakom pogledu. A danas, 27 godina od njenog postanka (kao polaznu godinu uzimam 1986.), sloboda u muzici doživljava svoj vrhunac. Slobodni ste svirati različite pravce, produkcijski kombinirati nekad ni u ludilu spojive žanrove, a slobodni ste i ne platiti za tuđi trud i autorsku genijalnost dok preuzimate najnovije izdanje putem Interneta. Sloboda…

Danas nikad nije bilo lakše zvati se producentom, a ni DJ profesija mnogo ne zaostaje za ovom opaskom. I to je uredu, jer uzdamo se da kvaliteta i prirodni talent uvijek pronađu svoj put do uspjeha. Ali danas u moru DJ-a i producenata, nije lako ni sa genijalnim talentom lako se probiti i doći na zasluženo i očekivano mjesto pod beat suncem. Vraški je teško.

S početka 90-tih godina prošlog stoljeća, ukoliko su vas fanovi prepoznali i podržali, sve što vam je trebalo su bili brojevi telefona vaše publike, nekoliko stotina poslanih SMS-ova i ploče koje nitko nema. Napušteno skladište puno kilowatta zvuka, i prva generacija DJ-a koji i danas uspješno nastupaju po top klubovima pronašli su svoje mjesto pod suncem. Iako sam ušao u elektronsku muziku čitavu dekadu kasnije, i sam sam se uvjerio u uspješnost ovakvog načina promocije, odnosno poticanja ljudi da dođu i poslušaju vaš brižljivo spremani set. Zaista mi to vrijeme nedostaje, jer što smo više limitirani mogućnostima, ideje i kreativnost za poziv na party koji staje u 160 karaktera, postaju nevjerovatni.



Međutim došlo je vrijeme kada elektronska muzika i prateća subkultura više nisu bili izraz buntovnika, već smo dočekali da elektronski beat čujemo svuda oko nas. U filmovima, reklamama, melodijama za celularne telefone, pa svuda smo! Pomislio sam to je to, došlo je i naših pet minuta koje će trajati barem vječnost!

Štamparije koje egzistiraju na balkanskim prostorima počele su pratiti trendove, pa su nam se otvorile neograničene mogućnosti kako najaviti partije u koje ulažemo sve svoje nade iz mjeseca u mjesec. Flyeri, bilboardi, reklame, narukvice, socijalne mreže, sve je stavljeno u svrhu da domaća publika podrži lokalne DJ-e i producente. Međutim, koliko me sjećanje služi, u odnosu na moje omiljene poruke od 160 karaktera, učinak svega ovoga je bio isti ili mnogo, mnogo manji. Razmišljajući tada, a i sada, mislim da smo skrenuli više pažnju na kvalitetu printa, boje, luksuz dizajna i ostalih parametara promocije, nego na ono esencijalno…. ponuditi dobar party i osmijeh u zoru dok se umorni vraćate kući, zadovoljni.

cajke prosvjed

I u svom tom šarenilu načina kako da razvijemo scenu koja uvijek kaska za Londonom, Berlinom, Detroitom, izaberite bilo koji grad, uvijek kasnimo…, pojavi se ono najbolje – mogućnost da se svi okušamo kao producenti. Ili programeri. Nazovite kako hoćete, to je ipak tema za neku drugu kolumnu.

Dakle, došlo je do famozne preobrazbe iz "out of the box" u "in the box" muzičku produkciju. Sve što vam treba je prilično potentno računalo, što je danas relativno jeftina komponenta, osnovni kontroler i audio interface. Ništa više nema ni Eric Prydz dok radi na nekim od najboljih pjesama i putuje s gaže na gažu vozom (jer se inače užasno boji aviona). Ostalo je povijest hiperprodukcije muzike, mnoštva nekvalitetnih labela i poneko kvalitetno izdanje. Labeli koji su vrijedili za kvalitetne prije 10 godina i danas okupljaju najbolje od muzike u promatranom trenutku, te su sinonim za stvarno dobar zvuk.

I sada prosječni balkanski DJ ili producent, vjerovatno uvidjevši i sam da je još teže progurati izdanje za koje vjeruje da je baš ono koje će vas vinuti u visine, smatra kako treba sve poslati k vragu i odustati…

lopov

Međutim, pogledajte ovu naizgled bezizlaznu situaciju iz druge perspektive. Svima su dostupni brojni kanali promocije, socijalne mreže, klasično outdoor oglašavanje, jednako kvalitetna oprema za mixanje i nastupe, a sve više radijskih i televizijskih medija prepoznaje clubbing kao konvencionalni izvor noćne zabave, te će vam rado ustupiti medijski prostor za promociju te zagušiti i takav mass medijski kanal.

A produkcija? Što sa njom? Zamislite da je vaša traka dodatnih 7 ili više minuta najpersonalnije od promocije što možete ponuditi, flyer u nekonvencionalnom obliku, koji će ljudima za vikend prije nego što se odluče gdje izaći, pomoći da shvate zašto baš doći na vaš nastup! Nikakvu bolju niti personalniju promociju o sebi ne možete napraviti. S vremenom ćete biti sve bolji i bolji, shvatit ćete kako funkcionira sinteza zvuka, aranžman, mastering, nivoi u kanalima, EQ, kompresiranje i limitiranje. Odjednom će vam biti jasnije zašto baš na tom i tom mjestu, možete umiksati slijedeću traku i zašto to tako dobro vuče cijeli flow tranzicije iz točke A u točku B. I dok vi to tako sve lijepo i sa oduševljenjem milimetar po milimetar otkrivate, odjednom shvaćate puno stvari koje dosad niste razumjeli, a možda baš tada napravite traku koja će promijeniti vaš život. Osim vlastitog uspjeha, jednim velikim korakom, ste doprinjeli globalnoj borbi za kvalitetu i opstanak elektronske muzike kakvom je kao i svi istinski ljubitelji zamišljamo.

Zvuči kao san? Ne, u pitanju je samo upornost i talent. Ja vam želim svu sreću u tome!

U Zadru se otvara novi klub

Orange club to će premijerno dokazati sutra 16. veljače partijem otvorenja na kojem će nastupiti DJ  Wolfram Drescher iz Njemačke koji je ujedno i vlasnik kluba. Wolfram je na sceni već 20 godina i dosad je rezidentirao po njemačkim klubovima Planet Bochum , Happy House Wuppertal , M2 , Eelectro Lounge , Data69 i Luna Club.



Wolfram će puštati većinom techno i minimal s vinila koje obožava, dok će se za house selekciju pobrinuti zadarski DJi E-ONE i DI DZHI BII. Ulaz je besplatan za sve posjetitelje i osim odlične elektronske glazbe, na samom događaju očekuje vas pića dobrodošlice te koktel-bar uz poznatog barmena Antu Butića.



Osim elektronske glazbe Orange club će podržati i druge žanrove glazbe, pa će se petkom održavati i rock svirke. Ako se i vi veselite što je Zadar dobio novo mjesto za ples i zabavu sutra se svakako pojavite na otvorenju.

Subota / 16.02.2013.
WOLFRAM DRESCHER Techno / Minimal ( Wuppertal, DE )
E-ONE Techno / House (Zadar, CRO)
DI DZHI BII Techno / House ( Zadar, CRO )
Poljana Zemaljskog Odbora 2 (pored Muzeja Antičkog Stakla)
Ulaz je naravno slobodan

Odabrano 50 najboljih pjesama svih vremena

Dakle naglasak je bio na pjesmi, ne na DJ ili izvođaču i desetci tisuća ljudi su dali svoj glas. Danas je ujedno taj izbor i zaključen te je odabrano 50 najboljih dance pjesama svih vremena.

{youtube}PSYxT9GM0fQ{/youtube}

Krenimo od 50 prema prvom mjestu:
50. Darude 'Sandstorm' [16 Inch Records], 1999
49. Age Of Love 'Age Of Love' [Diki], 1990
48. Chase & Status 'Blind Faith' [Ram], 2011
47. Jaydee 'Plastic Dreams' [R&S], 1992
46. Soulwax 'NY Excuse' [Pias], 2005
45. Josh Wink 'Higher State' [Strictly Rhythm], 1995
44. Groove Armada 'Superstylin' [Pepper], 2001
43. Frankie Knuckles/ Jamie Principle 'Your Love' [Persona], 1986
42. A Guy Called Gerald 'Voodoo Ray' [Rham!], 1988
41. LCD Soundsystem 'Losing My Edge' [DFA], 2002
40. Âme 'Rej' [Defected], 2006
39. Armand Van Helden 'U Don’t Know Me', [Armed],1999
38. Justice 'Phantom Pt 2' [Ed Banger], 2007
37. Massive Attack 'Unfinished Sympathy' [Virgin], 1991
36. Noir And Haze 'Around (Solomun remix)' [Noir Music], 2011
{youtube}7bMYhJ_UqnE{/youtube}

35. The Future Sound Of London, 'Papua New Guinea' [Jumpin' & Pumpin' Records], 1991
34. Robin S 'Show Me Love' [Champion], 1993
33. Aphex Twin 'Window Licker' [Warp], 1999
32. Moby 'Go' [Outer Rhythm], 1991
31. Orbital 'Chime' [FFRR], 1990
30. Goldie 'Inner City Life' [FFRR], 1995
29. Larent Garnier 'Man With The Red Face' [F Communications], 2000
28. Rythim Is Rythim 'Strings Of Life' [Transmat], 1987
27. Benny Benassi 'Satisfaction' [D:vision], 2002
26. The Aztec Mystic 'Knights Of The Jaguar' [Underground Resistance], 1999
25. The Prodigy 'Firestarter' [XL], 1996
24. Deamau5 featuring Kaskade 'I Remember' [Mau5trap], 2008
23. Energy 52 'Café Del Mar' [Eye Q/], 1993
22. The Prodigy 'Out Of Space' [XL], 1992
21. Above & Beyond 'Sun & Moon' [Anjunabeats],2011
{youtube}qiCEGXGm-z0{/youtube}

20. David Guetta 'A Little More Love' [Ultralab], 2001
19. Donna Summer 'I Feel Love' [Casablanca/GTO], 1977
18. New Order 'Blue Monday' [Factory], 1983
17. Swedish House Mafia 'One (Your Name)' [Polydor], 2010
16. Avicii 'Levels' [Universal], 2011
15. Daft Punk 'Around The World' [Virgin], 1997
14. Paul & Fritz Kalkbrenner 'Sky And Sand' [BPitch Control], 2009
13. Armin van Buuren feat Nadia Ali 'Feels So Good' [Armind], 2011
12. Silence (Tiesto remix) 'Delerium' [nettwerk], 1999
11. The Chemical Brothers 'Hey Boy, Hey Girl' [Freestyle Dust/Virgin],1999
{youtube}tpKCqp9CALQ{/youtube}

10. Fatboy Slim 'Right Here, Right Now' [Skint], 1999
9. Sasha 'Xpander' [deconstruction/BMG], 1999
8. PVD 'For An Angel' [Deviant Records], 1998
7. Plastikman 'Spastik' [Novamute], 1993,
6. Stardust 'Music Sounds Better With You' [Roulé], 1998
5. Faithless 'Insomnia' [Cheeky], 1995
4. Underworld 'Born Slippy' [Junior Boys Own], 1995
3. The Prodigy 'Smack My Bitch Up' [XL], 1997
2. Tiesto 'Adagio For Strings' [Independance], 2004
1. Daft Punk 'One More Time' [2000 / Virgin]

{youtube}FGBhQbmPwH8{/youtube}

Kad Pirate Bay tuži zbog copyrighta!

Naime, grupa koja se bori protiv piratstva, CIAPC, i već je dugo trn u oku vlasnicima The Pirate Baya, redizajnirala je svoju internetsku stranicu po uzoru na stranicu The Pirate Bay, potopivši poznati PB brod, te dodajući svoj tekst.

U kako se čini namjernoj ironiji, finska organizacija se zavjetovala da će tužiti CIAPC zbog povrede copyrighta, jer to predstavlja ‘prijetnju svjetskoj ekonomiji‘.

Osupnuti smo ovakvim ponašanjem. Ljudima se mora pojasniti razliku između dobrog i lošeg. Krađa materijala poput ovog je prijetnja svjetskoj ekonomiji. Imamo osjećaj da se moramo poslati poruku stoga ćemo ih tužiti zbog povrede prava.

alt

Zvuči zanimljivo u svakom slučaju, te s nestrpljenjem čekamo da vidimo kako će se završiti i ova farsa. Inače, The Pirate Bay je bio izložen brojnim tužbama proteklih godina. 2009. godine zatvorena su 4 ključna člana stranice, a u UK-u je Pirate Bay blokiran. Podsjećamo da je i jedan od vlasnika, Gottfrid Svartholm, uhićen nedavno u Kambodži, te je navodno pretrpio brojna mučenja u zatvoru.

Black Light special s Alexanderom Nutom

Nakon što se popnete na Gornji grad, doživite najljepši pogled i spustite se u podzemlje, u Žedno uho vaše uši žedne soulful zvukova napojit će Alexander Nut. Uz njega kroz lijevak glazbu će pomno dozirati Black Light domaćini RRRamon! i DMT, Necone i Rasheed, te Mr. Dirty Hairy.

Alexander Nut je glazbenik koji vješto koketira s raznim kombinacijama bass zvuka, sve od hip hopa do housea, broken beata i soula do boogieja preko dubstepa i dalje, predstavljajući različite producente u svojim jedinstvenim miksevima. Nut je vlasnik Eglo Recordsa i žanrovski najraznovrsniji selektor Rinse FM-a te ujedno i ikona ovog urbanog, londonskog radija. Izgradio je ime spajajući najudaljenije krajeve suvremene glazbe.

{youtube}60r0RLB1IMY{/youtube}

Izdavačka kuća Eglo Records postala je sinonim za eklektičnu kvalitetu koja neprestano gura svoj osobni potpis raznovrsnim izdanjima izvođača kao što su : Floating Points, Funkineven, Mizz Beats, Fatima and Arp 101. U 2009. godini Nut je izdao osmi po redu miks za Rinse MIX CD seriju, koji je svrstan na 3. mjesto Top 100 Phonica Records izdanja godine. U 2010. godini Nut je osnovao mlađu sestru Eglo Recordsa, Ho Tep, koja je predstavila izvođače kao što su Letherette, Throwing Snow i Dirg Gerner, što je prethodilo dvjema nominacijama na Gilles Petersons 2012 World Wide Awards, uključujući i nagradu za najbolju izdavačku kuću.

Rezidencija i pionirski status kada su u pitanju klupske večeri poput FWD, Plastic People, Deviation i Fabric jasno govori da je Nut jedna od možda najsmjelijih i najcijenjenijih osoba na engleskoj klupskoj sceni.

Domaćinima RRRamonu! i DMT-u, osim Nuta pridružit će se i Necone i Rasheed predstavnici večeri "It's A Dubstep Thing" koja promovira bass kulturu u Beogradu te Mr. Dirty Hairy.

Start od 22 sata / Upad 35kn do 00:30, 45kn nakon.