Skip to main content

Intervju: Jamie Lewis (CH)


Svoj image gradio je polako svirajući u velikom broju zemalja; u Americi, na Ibizi, u Španjolskoj, Francuskoj, Njemačkoj, Italiji, Velikoj Britaniji, Sloveniji, Estoniji, Latviji, Australiji, Belgiji, Poljskoj, Hrvatskoj, jugoističnoj Aziji… Rezident je Purple Music događaja u klubovima poput Penelope na Ibizi, Kaufleuten u Zurichu. U producentskoj karijeri je napravio soundtrack za njemačku pivarsku kuću „Bitburger“, te surađivao s imenima poput  Etienne De Crecy, Cerrone, The Weather Girls, Billy Ray Martin i svim većim imenima svjetske house scene. Za svoj label Purple Music izbacio je dosta hit singlova producirajući sam ili u suradnji s popularnim producentima.

1)    Gospodine Jamie, nastupali ste u Hrvatskoj već nekoliko puta. Gdje Vam je bilo najbolje, te je  li ovo Vaš prvi festivalski nastup kodnas?

Mnogo puta sam nastupao u Haciendi, to je bilo prije nekoliko godina, te u klubu Pagayo na jednom od vaših prekrasnih otoka… Da, koliko se sijećam, ovo će biti moj prvi festivalski nastup u Hrvatskoj! Inače, Hacienda mi je bilo najbolje mjesto do sada.


2)    Kao groovemaker, imate sposobnost da djelujete na ljude veoma pozitivno. Koji umjetnici Vas inspiriraju, dakle tko vas potiče na to da dodajete nešto svježe, novo i dobro u svoju glazbu?

Volim velik broj izvođača, mnogo žanrova, a posebice disco. Dakle, nemam sad nekog pojedinca koji me inspirira. Kad dobijem ideju, odem u studio i pokušavam iz toga izvući ono najbolje… Nije uvijek lako, ali to je ono što volim, a nadam se da i slušatelji to vole.


3)    Možete li mi reći koji su Vaši hobiji, osim glazbe?

Glazba za mene nije samo posao, to mi je i najdraži hobi. Osim toga, volim aute, a volim i spavati što više mogu. Bicikla mi je također hobi, ali zapravo nemam puno vremena za hobije – ono slobodnog vremena što imam, provedem sa kćerkom i suprugom.


4) Nakon toliko godina vrćenja ploča i putovanja po svijetu, imate li želju za smirivanjem, ili uvijek nađete način za postizanje unutarnjeg mira, te način da uživate u poslu na neki novi način?

Zapravo, nemam planove za uzimanjem pauze. Moji DJ poslovi su povezani sa producentskim poslovima, a to je povezano sa mojom izdavačkom kućom, Purple Music. Tako da uvijek volim planirati nove projekte, i da, dalje sam zadovoljan sa svojim poslom kojim se bavim više od dvadeset godina… Ja sam sretnik.


5)    Može jedno uobičajeno pitanje? Što mislite o novim stilovima koji se razvijaju kroz house, ako tech, minimal, electro? Preferirate li old school zvuk baziran na više živih instrumenata istinske vibre koju stvaraju pravi glazbenici, kao što to mi radimo?

Iskreno, da, prava dobra glazbe je bezvremenska, tako da danas i dalje možete uživati u trakama iz sedamdesetig ili osamdesetih…. Živi instrumenti čine razliku kad producirate pjesmu. Ali, nova generacija ne zna puno o tom pristupu, a ono što vole je ono što čuju na radiju ili televiziji. Na neki način, novi stilovi su reciklaža starije dobre glazbe… Ja sam otvorenog uma, ali bez jeftinog electra i bez jeftine glazbe općenito, molim!


6)    Na kraju, vrlo, vrlo smo ponosni što možemo najaviti Vaš nastup na San Pellegrino Beach Festu. Tu nastupa mnogo odličnih izvođača, DJ-eva i skupina, što uključuje i majstora stila, Dimitri From Paris. Kakva su vaša očekivanja?

Sretan sam što ću nastupati na vašem festivalu, siguran sam da će to biti odličan event i da će ekipa uživati u kvalitetnoj glazbi. Vidimo se uskoro!

Prijestolnica techna iz Berlina donosi novu kompilaciju


Ova ogromna zgradurina u istočnom Berlinu, čiji su zidovi visoki 18 metara, dom je noćnih klubova praktički od pada berlinskog zida. Za širu publiku pod imenom Ostgut (ovo ime je i danas integrirano u klub kroz njegov label Ostgut Ton), Berghain se otvorio 2004., a ime je dobio prema nekadašnjem graničnom prijelazu između SR Njemačke i DDR-a.

O specifičnosti i opskurnosti kluba govori i činjenica da je bilo kakvo fotografiranje strogo zabranjeno te da u klubu nema ogledala ni reflektirajućih površina. VIP ulazi i posebni tretmani ne postoje, dok podrum kluba skriva nekoliko dark roomova u kojima se posjetitelji mogu opustiti.

Danas postoji gotovo ujednačeno stajalište da je upravo Berghain trenutni dom ljubiteljima techno glazbe u Berlinu.

Osim kvalitetnih uradaka koje redovito izbacuju na vlastitoj etiketi Ostgut Ton tu je i serijal kompilacija koje slave mali jubilej. Peto izdanje mixa dugogodišnji rezident i veteran Marcel Fengler koji je unutar mixa ubacio parafirana izdanja od imena kao što su Secret Cinema, 2020 Vision, Convextion, Tommy Four Seven, Marcel Dettmann, Regis). Kompilacija dolazi 29. kolovoza a na njoj će se naći i dosta ekskluzivnih radova koji još nikada nisu objavljivani.
{youtube}uGCxH_zLM3g{/youtube}

Berghain 05: Marcel Fengler
01. Emika – Count Backwards (Marcel Dettmann Vocal Edit)
02. Peter van Hoesen – Axis Mundi (Exclusive, previously unreleased)
03. Terrence Dixon – Tranquility (Octagen Remix)
04. Byetone – Plastic Star (Dr. Walker Remix)
05. Tommy Four Seven – G (Regis Remix)
06. Marcel Fengler – Thwack (L.B. Dub Corp Remix) (previously unreleased)
07. Secret Cinema – Timeless Altitude (Minneapolis Mix)
08. Ratio – Double Feature 09. Gerd – Time and Space (Duplex Southside Mix)
10. Seiji – More Of You
11. Claude Young & Takasi Nakajima – Think Twice
12. Puresque – 001A (previously unreleased) 13. Ben Sims – Slow Motion (previously unreleased)
14. Vril – UV (Exclusive, previously unreleased)
15. Marcel Fengler – Sphinx (previously unreleased)
16. Skudge – Man On Wire (previously unreleased)
17. Reagenz – The Labyrinth (Exclusive, previously unreleased)
18. 20:20 Vision – Future Remembrance (20:20 Livestyle Mix)
19. Convextion aka E.R.P. – Vapor Pressure (previously unreleased)

Ne smiruju se strasti oko Hideout festivala (+video)


{youtube}rv9MOee1VAo{/youtube}

U pozadini stoje dva vrlo iskusna produkcijska team-a koji okupljaju scenu Manchestera, Birminghama, Londona i Leedsa – odnosno Electronic Music Group i Warehouse Project.
{youtube}EKJCuvsXKCo{/youtube}

"Hideout je bio nevjerojatan festival a lokacija izvrsna. Publika nadnaravna", ističu Simian Mobile Disco dvojac.

Hrvatska i Novalja su ovim događajem dobili toliko isčekivano proširenje sezone sa vansezonskim gostima a 7000 posjetitelja pretežno iz Velike Britanije i nešto manji broj iz Njemačke su oduševljeni provodom te se namjeravaju vratiti i dogodine. Hideout 2012 se već priprema a Hrvatska postaje svjetska klubska destinacija pod posebnim povećalom.
{youtube}Zz_71eJLhIg{/youtube}

"Svirajući u svitanje na Rebels stageu bilo je zadivljujuće. Kada je sunce izašlo na plesni podij su došle tisuće party freakova a ja sam pustio original pjesme "Night Air" od Jamie Woona i sve je eksplodiralo. To je bio totalno pogođen trenutak kojeg ću se uvijek rado sjećati", kaže Damian Lazarus iz Crosstown Rebelsa.
{youtube}Dd1FFCVz7AQ{/youtube}

Glazbeni dio ovog festivala odradile su DJ zvijezde i nadolazeći naraštaji glazbenika. To nije bio samo trodnevni party već i mnoštvo popratnih aktivnosti. Od ludog Doorlya koji je po završetku seta skočio u more do favorizirane Britanke Annie Mac koja je iznenadila svojim MC vještinama, do nastupa Simian Mobile Disca, piratskim boat partijima, after beach partijima i noćnim tulumima, stoga jasno je u kojem je smjeru išla ova priča.
{youtube}eF3ShjSKsOk{/youtube}

"Hideout Festival je nadmašio naša očekivanja i nismo mogli poželjeti bolji početak u prvoj godini dodgađaja. Ovo je povijesni trenutak za nas. Plaža Zrće je fantastična podloga za održavanje ovakvog događaja i dogodine ćemo se sigurno vratiti sa još jačom ponudom", za kraj će Dan Blackledge, organizator Hideouta.
{youtube}25Hsyn3hoi8{/youtube}

Momenat za pamćenje – Doorly je bio više nego lud posebice u svitanje. S prvim zrakama sunca usporio je tempo te počeo koristiti sve više mikrofon. U jednom trenutku je skidao robu sa sebe te se zatrčao kroz publiku u more. Ushićen atmosferom i energijom koja je dolazila iz publike Doorly je rekao kako se ovo događa samo jednom u životu a na Hideout planira doći i dogodine. Inače glazbenik iz Velike Britanije pušta raznovrsnu glazbu od techna do electra, future garagea, drum and bass-a, do indie muzike, dubstepa i hip-hopa.
{youtube}NLstMjE1m2c{/youtube}

{youtube}ECq5suEsdII{/youtube}

Njujorška house renesansa na Sirup Nationu


Zasigurno jedna od pogubnijih pojava u povijesti ''grada koji nikad ne spava'' bila je zamor klupske scene i produkcije house glazbe, koji je uslijedio nakon zabrane noćnih klubova i vladavine Rudolpha Giulianija tijekom 90-ih. Velik broj DJ-a i producenata koji su bili vezani uz njujorški scenu i glazbeno tržište odustala je od glazbe. Preživjeli su samo oni čiji je rad bio više fokusian na inozemne kanale te rijetki entuzijasti koji su radili na reanimaciji plesa u svom gradu.

Jedna takva skupina okupljala se u DJ shopu i kavani Halycon u Brooklynu, gdje se preslušavalo i miksalo od jutra do mraka. Jedan od zaposlenika u shopu bio je Levon Vincent, dok je regularan gost, između ostalih, bio Jus Ed. Vincent i Anthony Parasole (još jedan od ključnih ljudi) izdavali su ploče koje su se uglavnom puštale samo na njihovom radnom mjestu. Cijela priča oko Halycona zapravo je bila svojevrsna mikroscena i zametak od kojeg se razvila house renesansa u New Yorku.

Kumom renesanse smatra se Jus Ed, jedan od headlinera ovogodišnjeg Sirup Nationa. Tijekom ''mračnih godina'' za house u New Yorku je vodio etiketu Underground Quality, jednu od rijetkih opstalih te radio emisiju myhouse-yourhouse.net, a igrom slučaja prometnuo se u mentora svim glazbenicima koji su niknuli u tom periodu, u prvom redu Levonu Vincentu, Fredu P, Anthonyu Parasoleu i DJ Q.
{youtube}8HoiH_qNR7I{/youtube}

Levon Vincent, jedan od preživjelih, zabranu noćnog života iskoristio je za studij glazbe, a jedna ozljeda leđa odvela ga je iz New Yorka, na stričevo imanje u Indianu, gdje je proizveo svoja najbolja djela i time si zagarantirao status buduće DJ zvijezde. Vincent je danas najzaposleniji pojedinac iz ove neformalne skupine, a njegovi uratci standardan su dio fonoteke tisuće DJ-a diljem svijeta.

Treći američki čarobnjak housea, kojeg ćemo gledati i slušati na festivalu Sirup Nation, iako usko povezan sa spomenutom grupom, nema izravne veze s njima, budući da dolazi iz prijestolnice house glazbe – Chicaga. Glazbom se bavi od 7 godine, a svirao je violinu i kontrabas. Za sebe kaže kako je svoje studentske dane provodio rascjepkan između zahtjevnog studija međunarodnog prava i ljubavi prema house glazbi i DJ-ingu koje je upražnjavao u brojnim čikaškim DJ shopovima. Ključna scena koja je presudila u korist glazbe desila se na dan kad je Tevo trebao obraniti drugi dio diplomskog rada i ispred sveučilišta nije uspio izaći iz vlastitog automobila zbog zaglavljenih vrata. Nekoliko je minuta pokušavao da bi napokon odlučio ponovno upaliti automobil i vratiti se kući. Isti je dan počeo graditi studio.


Latin Elvis i pariški freak Ark, atrakcija petka na Sirup Nationu

Latin Elvis pseudonim je pod kojim još nastupa Dandy Jack, pravim imenom Martin Schopf. Imenom kralja rock'n'rolla okitio se zbog slične rockabilly frizure i stylinga. Dandy Jack čileanski je disident, koji u Njemačkoj živi od djetinjstva, ali je jedan od najzaslužnijih za razvoj minimal house scene u svojoj domovini, Čileu, koja je iznjedrila i Ricarda Villalobosa, trenutno jednog od najtraženijih DJ-a na planetu.

Rađanje scene u Čileu ponajviše se veže uz njegov klub Microman, odakle se i rodio termin microhouse te festival ''Encuentro de la Technocultura'' (''Susret Techno kulture''), koji se kasnije pretvorio u južnoameričko izdanje Mutek festivala, na čijem se čelu opet nalazi – Dandy Jack, kao glazbeni urednik i promotor…

Produkcijom glazbe bavi se od 1997., a jedan je od prvih koji je u minimal zvuk uspješno ukomponirao tradicionalnu latinoameričku glazbu, spoj koji je potom poharao plesne podije na Ibizi, a poslije i ostatku svijeta. Jedan od najznačajnijih projekata u kojima je sudjelovao je i Narod Niki, laptop supergrupa koja osim Dandy Jacka uključuje Akufena, Cabannea, Daniela Bella, Luciana, Ricarda Villalobosa, Richiea Hawtina, Roberta Henkea i Thomasa Franzmanna.

Uz čileansku inačicu Elvisa, još će jedan osebujan lik po prvi put posjetiti Hrvatsku u kolovozu…Zamislite francuski film iz 80-ih, neku bolesnu verziju kultnog ''La Bouma'' i ludi tulum na kojem se pleše uz neku kombinaciju funka i elektronike. U takvu biste scenu trebali smjestiti Guillaumea Berroyera ili Arka, glazbenika bez kojeg ''french house'' kakvim ga danas poznajemo ne bi postojao. Bivši gitarist brojnih francuskih funk bendova iz 80-ih, od kojih je najpoznatiji Trankilou Pepea Bradocka, tijekom 90-ih počeo se baviti isključivo elektroničkom glazbom te svojim radom formirao čitav niz glazbenika, današnjih perjanica francuskog zvuka kao što su Mr Oizo, Noze, Dop, Sety, Dave Aju i Circus Company.
{youtube}xzIcHPwzfto{/youtube}

Latin Elvis i Guillaume nastupit će u petak 05.08.2011. u sklopu festivala Sirup Nation na Fortu Punta Christo u Štinjanu pored Pule i to na stageu Ruta 5, što je naziv posljednjeg projekta u kojem sudjeluju sa švicarskim DJ-em hrvatskih korijena Ladom. Pored ove trojice na istom će se stageu naći i Mike Teknii, jedan od najtalentiranijih mladih talijanskih DJ-a.