Skip to main content

Overproof Sound System i Naturalna Mistika na 9. Seasplash festivalu


Ponosni smo što će se ove godine pojaviti na glavnom stageu imena kao što su Overproof Sound System (UK), tvorci mega popularnog svjetskog hita “Whatch what you put inna” i prvog hrvatskog reggae benda Naturalna Mistika koji na svoj svojstven način oživljavaju klasike reggae glazbe.

 
OVERPROOF SOUND SYSTEM (UK)
Priča Overproof Sound System-a započela je 2000. godine kao mjesečni reggae klupski program zvan “Overprof” u Medicine baru u Birminghamu, pokrenut od strane Richard Wittinghama (Different Drummer, Rockers Hi Fi), Adam Regan (Leftfoot) i birminghamskog dub dua G.Corp. 2001. godine jedan europski promotor prisustvovao je na njihovoj večeri te oduševljen odličnom atmosferom i kvalitetom samog partija pozvao ih je na turneju po Europu čime je rođen Overproof sound system. Od tada sound system redovito nastupa, a čini ga čvrsta jezgra od pet članova: Messenger Douglas, Juggla, Mighty Magoo, Stallion (G.Corp.) i Jah Grizzly (G.Corp.).

Kroz deset godina postojanja nastupali su s većinom legendi svjetske reggae scene dok su paralelno snimali svoju glazbu. Tako 2002. godine izdaju sad već legendarnu singlicu “Whatch what you put inna” koja je postala himna mnogih klubova na svijetu. 2003. godine uzimaju pauzu od nastupa i zatvaraju se u izdavačkoj kući Elephant House, slavno sjedište Birminghamskih dub majstora G.Corp koji su producirali Overproofov prvi album “Nothing to prove”. Album odražava istinski duh mjesečnih klupskih programa ali i njihovih live nastupa kao sound system.

U čast proslavi 10. obljetnice od pokretanja klupskog dub programa Overproof ponovno su se vratili u Elephant House kako bi snimili njihov treći album “Pull it up”. Album uključuje vokale iz glavnog crew-a Messenger Douglas-a i Junggla, a kao gost pojavljuje Ras Tweed, koji je bio u originalnoj postavi Overproof sound systema. Akustična verzija pjesme “War must Cease” uključuje jedinstvenu pojavu “MySpace zbora”, ljudi diljem cijelog svijeta bili su pozvani sudjelovati u stvaranju pjesme što je završilo kao predivna poruka u znaku protesta protiv ratovanja. Oba albuma kolekcija su stilova koje veže jaki utjecaj reggae-a, privlačne melodije, heavy bass linije i svjesni tekstovi.

Overproof sound system već su gostovali na 3. Seasplash festivalu 2005. godine na Marsovom polju, kada su oduševili publiku. Ovom prilikom dolaze u sklopu turneje povodom proslave 10-godišnjice djelovanja i priuštit će nam party u svom stilu, koji, kako sami kažu, ne smijemo propustiti!!!
{youtube}MIlQOl8nCv4{/youtube}

VIS NATURALNA MISTIKA (Hr)
Legendarni zagrebački vokalno instrumentalni sastav Naturalna Mistika, prvi naš reggae bend koji je žario i palio klupskim prostorima 80-ih, ponovo se okupio prošle godine i nastavio svoju dugogodišnju sviračku egzistenciju.

Skupina predvođena Borisom Leinerom (Vještice, Azra) i energičnim Ivanom Ivošom Ičijem na mikrofonu okupljala je studente, buduće umjetnike, ali i talentirane glazbenike. Nakon prve svirke u krilu zagrebačke Likovne Akademije na brusošijadi u kultnoj Akt sali uslijedili su česti nastupi po brojnim klubovima poput Kulušića, Saloona … i koncertnim dvoranama, grupa stječe brojne poklonike te postaje sinonimom za sjajnu klupsku svirku i odličan provod.

Zaljubljenici su u jamajačku ritmiku i vješto grade repertoar odabirući temperamentne pjesme o slobodi, jednakosti I ljubavi od kult-figre reggae pokreta Bob Marleya i njegovih Wailersa, mnogih klasičnih brojeva J. Cliffa, Peter Tosha, Inner Circle-a sve do Grace Jones i Specials-a. Iza sebe imaju dva CD-a, studijski album “Natural Mystic” te “Uživancija” koji je audio zabilješka live koncerta održanog u prepunoj dvorani ZKM-a u Zagrebu, 1996. g. gdje su se pokazali kao vrsni glazbenici.

Naturalnu Mistiku danas čine: pjevač Ivan Ivoš Iči, bubnjar Boris Leiner, gitarist Žan Jakopač (Šo Mazgoon), na saxu Jura Novoselić (Film, Psihomodo Pop) i Jakša Kriletić (Jinx, Šo Mazgoon), na trubi Igor Pavlica (Haustor, Jinx), Jasna Bilušić – vokal, na klavijaturama Frano Đurović, Tomislav Jurina na basu, Neno Grahovac na trombonu, te im se od nedavno pridružuje vocalist Kalif iz Senegala koji je svojom bojom glasa pridonio potpunom doživljaju

Od novosti na ovogodišnjem Seasplash festivalu izdvajamo:

– Seasplash Boat – JAHta parties

U petak i subotu, 22. i 23. srpnja, organizirali smo party-e na brodovima ograničenih kapaciteta. Svaki Seasplash JAHta party traje 5 sati (17-22h), obuhvaća turu po moru i pristajanje za kupanac na jednoj od atraktivnijih plaža u pulskom arhipelagu.

Ulaznice su krenule u prodaju, a mogu se nabaviti u svim poslovnicama Ticketpro-a, online www.ticketpro.hr u pretprodaji od 1.06. 21.07. po cijeni od 80 kuna, dok će na festivalu, ako ih ostane, cijena biti 100 kuna.

– Dodatne mogućnosti smještaja

U dogovoru sa stalnim suradnicima Commodore Travel (Puntižela), Seasplash festival svojim posjetiteljima ove godine nudi dodatne mogućnosti smještaja (kamping, hostel, apartman, hotel), u različitim aranžmanima (jednodnevnim, višednevnim ili tjednim), kako bi posjetitelji kvalitetnije zadovoljili svoje potrebe i organizirali ljetovanje uz posjet festivalu.

Kontakt mail: [email protected]

– Info pult + besplatna Internet konekcija powerd by T-HT

Ove godine posjetitelje i goste očekuje i festivalski info pult i besplatan bežični Internet što će omogučiti T-HT. Na info pultu moći će se dobiti odgovori na većinu postavljenih pitanja i zatraženih informacija vezanih uz događanje, uz izbor prezentacijskih festivalskih materijala i ostalih popratnih sadržaja.

Odbrojavanje do početka magične ljetne party sezone

Budući da se radi o nagloj ekspanziji festivalske kulture, Klubska Scena party vodič piše po regijama: Istra, Kvarner, sjeverna Dalmacija, srednja Dalmacija, južna Dalmacija i otoci. Danas, drugi dan ljeta još uvijek smo zakinuti za detalje programa u vodičkoj Haciendi. Naši izvori tvrde da se klub ove godine otvara u nešto kasnijem terminu – 15. srpnja.

Šlag na kraju torte je porečki Byblos o kojem još nismo pisali ove godine budući da se čekala potvrda svih izvođača. Otkrit ćemo sada da Byblos otvara sezonu gostovanjem Eric Prydza 1. srpnja. Jedan od vodećih glazbenika novog tisućljeća, DJ i producent Eric Prydz osvojio je svjetsku klupsku scenu s himnom Call On Me te jednim od najerotičnijih videospotova u povijesti MTV-a. Potom je pod pseudonimima Pryda i Cirez D obradio i elektronsko podzemlje te s legendarnim Pink Floydima udružio snage u skladbi Proper Education. Slijedila je nova serija alternativnih hitova i remikseva, dok se je preklani na vrhove glazbenih ljestvica popeo s još jednim plesnim klasikom Pjanoo. Svoju dominaciju nastavlja sa showom E.P.I.C. i oduševljava s novim hitom Niton (The Reason).
{youtube}buAKZDWm57Y{/youtube}

U petak 1. srpnja će ga na vrućem otvaranju kluba Byblos u Poreču pratiti multimedijska robotska atrakcija Kryoman, piroman Luis Diablo iz superkluba Amnesia i drugi klupski artisti s Ibize. A to će biti tek prvi u nizu ludihi nezaboravnih partyja koji će se ovo ljeto izredati u najboljem klubu s elektronskom glazbom u Istri. Ulaznica je 110 kn.

Hrpa zanimljivih izvođača potvrdila je nastup u Byblosu, a o svemu više u sutrašnjem prilogu o clubbingu u Istri.

Atlantis festival definirao line up


Moderator i predstavnik organizatora Festivala Joško Perković tom je prilikom okupio osobe odgovorne za sadržaj i fizionomiju ovogodišnjih događanja u sastavu: Ante Peruzović (voditelj ravnatelja srednjih škola Splita), Maja Munivrana (pročelnica ureda za kulturu grada Splita), Edo Plovanić (direktor medija Muzika.hr), Bobo Delić (organizator Atlantis Festivala), član Leuta Vojin Hraste, te član glazbene skupine Libar Nikola Čelan te kao posebnog gosta gospodina Josipa Botterija (ravnatelja Galerije umjetnina Split).

Gospodin Peruzović predstavio je značajke ovogodišnjeg festivalskog iskoraka prema srednjem školstvu, projekta "Atlantis za 5" tijekom kojega će se kao nagradu više stotina splitskih odlikaša dodijeliti festivalske ulaznice, kao svojevrsnu materijalizaciju njihovog uspjeha. Ovaj edukativni projekt ispred Grada Splita podržala je i pozdravila gđa Maja Munivrana, nakon čega je Bobo Delić predstavio konačni line up ovogodišnjeg Atlantisa. Ove godine će na Tvrđavi Gripe 22. i 23.7., osim najavljenih Uffie, Gold Pande, Tesla Boya i Overflowa splićane zabavljati i vruća britanska atrakcija Is Tropical, zatim makedonci Bei The Fish, novosadski The Good Guys, splitski Libar te zagrepčani Kino Klub.

Vojin Hraste najavio je nastup Leuta kojemu je na istom mjestu nazočilo nekoliko stotina oduševljenih splićana, dok je Nikola Čelan najavio festivalski nastup Libra kao ekskluzivnu prvu predstavku pjesama s njihovog nastupajućeg albuma. Nadahnutim umjetničkim osvrtom gospodin Botteri povezao je tradiciju i suvremenost koju je prepoznao kako u prostoru prelijepe Galerije Umjetnina tako i u cjelokupnoj ideji Atlantis Festivala kao kulturnog događanja radi kojega urbanitet i postoji kao pojam – mjesta povezivanja kreativnih energija u svrhu stvaranja novih i trajnih vrijednosti, suvremenom Splitu u hrvatskom kontekstu itekako potrebnog.

Atlantis Festival ove godine traje od 19. do 23. srpnja. Osim što ovo ljeto možete uživati u dva dana skateboarding natjecanja u gradskom parku Đardin, novost je da će glazbeni program na tvrđavi Gripe trajati do 04 ujutro. Ulaznice po cijeni od 140kn možete kupiti u sustavu Eventima.

Fotogalerija!

Ivan Komlinović: Inspiracija dolazi i mijenja se u nekim nepravilnim intervalima

Techno onda i sada?
I onda i sada, techno je glazba koja se stalno razvija i mijenja. Sam techno je šuma stilova i pristupa plesnoj glazbi i nerijetko dolazi do konflikta teorija o istom. Na kraju krajeva ista je situacija i sa glazbenim stilovima prije techna; I rock i Jazz i klasična glazba se unutar žanra  dramatično razlikuju. Generalno techno je prije nekoliko godina postao bitno sporija glazba naglašenijeg low enda, od one glazbe koju smo puštali prije 10ak godina…
 

Tvoje nezaboravno iskustvo iz Aurore je?
Moj prvi gig u Aurori. Mislim da je bila 1998 ili 1999. Mr. C. Svakako vrijedi spomenuti i onaj rekordno posjećen party sa Jeffom Millsom kad smo u klub ulazili u pratnji 5-6 izbacivača, jer se jednostavno drugačije nije moglo proći. Zatim Bryan Zentz i Aaron Nesbit…


Uživaš li još uvijek kao nekada jednako u puštanju glazbe nakon toliko godina?
Da. Puno toga se promjenilo. I dobro je da je tako. Nove tehnologije su utjecale i na izvedbu i na sadržaj, ali uživam jednako u svom poslu kao i prvog dana. Nekada imam jednaku tremu kao newcommer one davne 1994, ali to je uvijek dobar znak.
 

Da li se može živjeti od glazbe koju puštaš i produciraš u HR?
Ne. Ne više. Do prije nekoliko godina moglo se od toga skromnije živjeti, no puno promjena je pogodilo Hrvatsku i to je direktno utjecalo na techno/house scenu. Mnogi klubovi su svoj program prilagodili žanrovima koje traže novi naraštaji, mnogi independent promotori su prestali raditi.
 

Gdje pronalaziš inspiraciju za nove produkcije?
Inspiracija dolazi i mijenja se u nekim nepravilnim intervalima. Nekad mi ideja sjevne u nekom potpuno banalnom trenutku (npr. dok vozim bicikl, šećem psa ili kosim travu…), a nekad dobar "catch" nastane u igri sound generatorima i procesorima. Obožavam eksperimentirati, no ipak, ne bih rekao da produciram eksperimentalnu glazbu. Volim slučajno doći do sounda kakav još nikada nisam kreirao i diskretno ga upotrijebiti kao sastavni dio aranžmana.
 

Radio si izdanja za pozamašan broj izdavačkih kuća, imaš omiljene/omiljenu?
Ima ih puno. Kao i sve ostalo u životu i labeli imaju svoje kvalitativne intervale. Neki labeli zauvijek ostaju u srcu kao institucije koje su obilježile određeni glazbeni period. Takvih je malo. Neki iznenade sa super izdanjima i onda se desi nakon nekog vremena gubitak inspiracije ili izbacivanje glazbe "na silu" što neupitno rezultira gubitkom kvalitete…
{youtube}jZnqNMtnW0M{/youtube}

Top 5 producenata trenutno?
Uff, jesi me.. Na pamet mi padaju jaka imena kao što je Gary Beck, Perc, Pfirter, Alan Fitzpatrick, Maetrik… Ne znam. Ima ih more  
 

Postoji li stvar koju redovno puštaš, neka koja teško izlazi iz tvoje torbe?
Prije s hard disca:) ne znam. Nisam primjetio da neku stvar ponavljam prečesto. Možda pokoju stariju stvar od Carla Craiga, Garniera ili nekog drugog starog genijalca.
 

Znam da puno vremena provodiš na restauraciji 30 godina starog analognog syntha, kako ide i koliko te to zaokuplja?
Haha, sjetila si se toga. Pa više ne. sad je skoro gotov.Treba promijeniti kompletno drvo i MIDI-zirati ga. Ipak ja nisam svirač nego DJ, pa je malo vjerojatno da bih bio u stanju puno toga odsvirati u tempu i tonalitetu :)) .
 

Ljeto je za tebe razdoblje odmora ili produktivnosti?
Ja odmor iskorištavam za započinjanje novih projekata (glazbenih, naravno). Svugdje nosim svoj laptop i samo čekam priliku da se negdje zavučem u mir i hladovinu kako bih slagao nove beatove . Nisam neki kupač, pa kad svi odu na plažu, imam dovoljno mira da nešto nakuckam, što kasnije u optimalnijim uvijetima mogu dovršavati

 
Koliko vremena provodiš u studiju i kad možemo očekivati novitete?
Kad god uspijem uhvatiti vremena. Moj dnevni posao troši mi užasno puno energije i vremena. Nekad jednostavno nisam u stanju sjesti pred svoje mašinice i napraviti nešto. Noviteti izlaze stalno, a kako ja nisam "loop" producent i vjerujem u kreiranje vlastitih glazbenih elemenata, treba mi dosta da napravim stvar…


Mogu li se vratiti zlatna vremena (vinyl, techno, ispunjeni plesni podiji, euforija iz zlatnog doba scene)?
Vjerujem da nije nemoguće, ali jako teško u potpuno osiromašenoj zemlji (čitaj: opljačkanoj), bez neke vidljive perspektive ili barem svjetla na kraju tunela. Naša publika su mladi ljudi koji ili studiraju na teretu roditelja ili negdje rade. Malen je broj sretnika koji su adekvatno plaćeni za svoj rad i svoja znanja, te mogu razmišljati na način na koji smo mi  nekad, putovati po 500 km da bi čuli određene artiste, kupovati glazbu, pratiti trend…Nema radijskih ili TV emisija koje prate modernu plesnu glazbu, nema časopisa.

Ljudi koji su isfrustrirani lošim životom i besparicom, nisu iskrena i sretna publika koja se samo želi dobro zabaviti i 100% povjerenja poklanja DJu. Kada je tako, nema veze i ako se desi koja greškica. Zlatno vrijeme je splet okolnosti i stvarno bih želio da ljudi opet žive dobro i dostojanstveno. Mislim da ekonomski pokazatelji ne govore u prilog tome.
Ljudi često krive niži Bpm, novu tehnologiju i medije, ili kompleksnije aranžmane za situaciju kakvu danas imamo, ali bojim se da stvari nisu tako banalne. Previše faktora je potrebno da bi s obje strane DJ pulta vladalo potpuno zadovoljstvo.  
 

Što očekuješ od proslave 20-te godišnjice Aurore i kakav zvuk namjeravaš puštati tu večer?
Nadam se odličnoj zabavi, a glazba nek ostane i meni i vama iznenađenje!
{youtube}gz3GpsGsQg4{/youtube}

Arno Cost zagrijava publiku za Enter festival


U suradnji s Enter festivalom organizira se warm-up party 1. srpnja gdje će glavnu ulogu imati glazbeni gost iz Francuske – Arno Cost. Radi se o izuzetnom DJ-u, producentu i remixeru novije generacije koji danas potpisuje brojne singlove i suradnje s eminentnim umjetnicima. Arno Cost je u vrlo kratkom vremenu zasjeo na sve vrhove svjetskih Top glazbenih lista, te postao nezaobilazno ime najvećih klupskih, ali i festivalskih manifestacija diljem svijeta. Nakon senzacionalnog prošlogodišnjeg nastupa u Papayi u sklopu MTV Godskitchen festivala gdje je rasplesao tisuće fanova iz cijelog svijeta, Arno Cost se ponovno vraća u Hrvatsku.
{youtube}igiRVSqSaqA{/youtube}

Exit muzička konferencija od 7. do 10. srpnja


Programi će se održavati na Petrovaradinskoj tvrđavi u posebno opremljenim prostorijama za ovu priliku, a učesnici konferencije će biti birani putem natječaja na stranici exitfest.org. EXIT Music Conference (EMC) je projekt koji je prvi put održan na prošlogodišnjem Exitu, a ove godine se nastavio i na SHARE konferenciji, kroz muzički dio dnevne platforme SHARE by day. U travnju SHARE je predstavljao mjesto na kojem su se regionalni DJ-i, producenti i dizajneri zvuka susretali s međunarodnim zvijezdama koje su nastupale na konferenciji. Na ovaj način, EMC postaje događaj koji traje tijekom cijele godine i predstavlja jedinstvenu priliku da svi zainteresirani za napredak i profesionalnu karijeru naprave prve korake u ovom smjeru.

Mladi će na EMC-u na Exitu u okviru tribina i master-classova tijekom četiri dana festivala, od 17h do 21h, slušati i diskutirati stavove svojih iskusnih kolega iz svijeta i regije na teme stanja i trendova na muzičkoj sceni, suvremenih tehnologija, tehnika muzičkog tržišta, a sve s ciljem da se regionalna scena približi svjetskoj. Osim tribina, headlineri festivala će demonstrirati svoje DJ tehnike i znanja iz domene muzičke produkcije, a koje će učesnici u interaktivnom radu moći i sami isprobati. Predavače i demonstratore činit će svjetski poznate zvijezde, muzički profesionalci i entuzijasti, a finalni program konferencije bit će objavljen početkom srpnja na exitfest.org.

Sudionici konferencije bit će izabrani natječajem. Na ovom linku dostupan je formular koji svi koji žele sudjelovati trebaju popuniti i poslati na [email protected].  Natječaj počinje u ponedjeljak, 20. lipnja i trajat će sve do ponedjeljka, 27. lipnja. Najbolji i najmotiviraniji imat će pristup konferenciji, ali će pored prisustvovanja tribinama i master-classovima dobiti i besplatan ulaz i boravak na Exit festivalu.

Exit Festival kao brend s velikim povjerenjem kod ljudi u domeni muzičke industrije i Tuborg kao brend koji je poznat kao aktivni sudionik u društveno odgovornim pitanjima, odlučili su prošle godine udruženim snagama organizirati EMC kao mjesto na kojem će sudionici kroz dobar provod i zabavu steći i unaprijediti znanja i iskustva o industriji u koju su se upustili.