Skip to main content

Boogaloo je institucija! Ovakvo mjesto trebale su zaštititi Ministarstvo kulture i glazbene udruge

Ministarstvo kulture pa i glazbene udruge šute; nisu iskazale nikakvu podršku ni klubu, a ni glazbenicima kojih je pozamašan broj nastupao u ovom prostoru, a svi kao pričamo o nekakvoj kulturi i "zajedništvu" koje je potpuno izostalo.



Hrvatska urbana glazbena scena ozbiljno je uzdrmana nakon što smo primili informacije da klubu Boogaloo prijeti zatvaranje. Sve je krenulo još prošlog vikenda kada je Anđelko Šipuš aka Shipe napisao vrlo dug FB post u kojem je otkrio što se kuha u Gradu Zagrebu u smislu gašenja kluba.

To su potom prenijeli svi nezavisni mediji, dok su režimski uglavnom šutili

Ovih dana slušamo vjeroispovjedi Gradonačelnika Tomaševića kojeg "boli briga za tamo nekog privatnika" koji je iznajmio derutni prostor i pretvorio ga u audio-vizualno iskustvo kakvog se mogu posramiti i svjetske metropole. Sada mu ga treba oduzeti i dati nekom drugom temeljem javnog natječaja na koji će se moći prijaviti samo neprofitne udruge.



Tomašević je u startu pogriješio, a prethodno ni on, ni Odjel za kulturu, ni Pučko učilište nisu napravili istraživanje, primjerice što građani misle o klubu Boogaloo i koliko je rad kluba bitan za umjetničku scenu. Zato smo imali priliku vidjeti tu anketu na Z1 televiziji uoči gostovanja Marijana Kiša (suvoditelja kluba) koji nas je pobliže upoznao s činjenicom, da samo žele da se taj "famozni" javni natječaj sprovede na način da i oni mogu aplicirati na njega.

Građani su u anketi na Z1 poslali poruku, da bi bilo „grozno“ ugasiti još jednu žilu kucavicu klupske scene, i to apsolutno svi koji su bili u prilogu. I upravo tu je Gradonačelnik napravio kardinalnu grešku u koracima, misleći da će početkom listopada sadašnja ekipa tek tako napustiti klub u koji su satkali toliko truda.



Da je Gradonačelnik slabo informiran govori i činjenica se nije uopće raspitao kako je sve ovdje počelo, posebno za elektronsku glazbu. Klubovi, partiji su teški entuzijazam u koji je utrošeno tona energije i sami organizatori rade to iz gušta kako je ustvrdio i sam suvoditelj kluba Marijan Kiš, gostujući na Z1. Kad bi se radilo o pravom profitu, teško bi mi zadnjih 7 godina plesali u Boogaloo, vlasnici znaju da je održavanje kluba elektronske glazbe danas uglavnom s profitabilne strane jako sklizak teren.



Boogaloo je oaza plesa, ali i stvaranja dobrih vibracija

Još važnije, na tom mjestu se održavaju koncerti urbane glazbe i partiji elektroničkog zvuka. Ono što je još važnije, na tom mjestu su se odgojile generacije mladih ljubitelja glazbe i zabave; tu su neke sadašnje DJ zvijezde odradile prve korake, a klub redovito radi na poboljšanjima zvuka, svjetlosti, programa i pružanja prilike mladima.

To je kao i sve u životu, proces, ali uspješan.

OTV, sada Boogaloo, dom je desecima tisuća posjetitelja i umjetnika, a svi imaju zajednički nazivnik – glazba i ples. Izvođačima je to satisfakcija i kora kruha, stepenica dalje, prozor u svijet, a publici – hram sreće.



U Berlinu, techno prijestolnici, klubovi zadnjih godina nestaju zbog gentrifikacije, a u Hrvatskoj – klubovi nestaju zbog kontroverznih odluka Gradonačelnika. Tako je pola stoljeća dugu klupsku tradiciju na Jabukovcu uništio pokojni Milan Bandić, a njegov nasljednik koji je najavio "promjene" radi na tome da uništi još jednu klupsku instituciju u Zagrebu. Sjetimo se samo sudbine Kulušića, Saloona – preduga je povijest gašenja kultnih klubova u našoj metropoli, pa treba li sada i Boogaloo otići u povijest?

Ima li u Zagrebu zaposlen netko u Odjelu za kulturu tko je iole educiran o važnosti clubbing kulture. Očito nema, jer da ima, ne bi se ovakve pogreške događale i onda puštale u javnost. Trebalo je konzultirati struku, koja se pokrila ušima i mudro šuti.



A tko je uopće struka?

Nekakav revolucionarni Gradonačelnik za kojeg su glasali svi i očekivali promjene; Pročelnica odjela za kulturu, nekakva ministrica kulture, predsjednici, potpredsjednici, tajnici glazbenih udruga, tajnici tajnika tajnikovog tajnika?!?

Kada se u Berlinu pojavi problem, tisuće clubbera potpisuju peticije i one nešto rješavaju pošto postoji Vijeće za zaštitu klubova i klupske kulture. U nas još uvijek bez obzira šta svi pričaju o PLUR-u, a nitko ne bi platio ulaznicu nema nikakvog pomaka da se na sceni stvori nekakav konsenzus ljudi iz pripadajuće industrije bez prepotencije i ega koji će braniti interese clubbing scene, a to nam je suštinski potrebno, ne sutra, već sada.



Postoje tek neki jadničci od DJ-a, producenata, izdavača, uhljeba, članova eurovizijskih bendova koji lobiraju na natječajima Ministarstva, županija, gradova, glazbenih udruga i tu zadovoljavaju interese kao stoka sitnog zuba.

Poznato je da kradu projekte nezavisne scene, kopiraju ih i onda predstave kao projekt glazbenih udruga, pa se lijepo zaposle i imaju za života sigurnu plaću bez obzira šta za projekte ne postoje ni preduvjeti, ni temelji, ali važno je namiriti sebe i sve oko sebe. Prekopirali su projekte poput Ambasadora, Cro Music Expo, male škole novinarstva i drugih, sada imaju i portal koji se pretvara da se brine za glazbenu scenu, a njegovi urednici se boje pisati o otvorenim temama kao što je Boogaloo.

A zašto? Da bi svoje interese stavili ispred interesa šire zajednice.



I upravo zato, Boogaloo je samo jedan u nizu koji će možda nestati zbog nekakvog suludog projekta profesora Baltazara.

Kada se pojavi problem poput ovoga svi mudro šute i ubiru novce, a onda će kad dođu konferencije i paneli, upravo ti jadničci iz Ministarstva i glazbenih udruga hrabro pohitati u Novalju, Zagreb, Rovinj na gostovanja i gdje treba, izaći na predavanje i pričati o nam o utjecaju i važnosti kulturnih institucija ili glazbenih udruga koje su otvorile put ka boljem sutra našoj clubbing ili festivalskoj sceni. Sramota gospodo!



Potpisivanjem peticije za Boogaloo koja je premašila 11 tisuća ljudi, a to upravo sada radite i vi dragi naši čitatelji, neće se promjeniti ništa jer peticije u HR pa čak i referendumi su prazno slovo na papiru. To je samo sentimentalna potpora podrške vlasniku i organizatorima te nekakav trenutak o kojem će se pričati jednom kada se sjete onoga šta su napravili za scenu.

Brojke iz Boogalooa govore slijedeće:

Broj koncerata: 50
Broj partya: 40
Broj nastupa bendova: 50
Broj nastupa DJ-a: 500




No, lijepo je znati da potpisivanjem peticije pokazujete koliko volite Boogaloo jer posljednjiih 7 godina rada Future Scopea i drugih programa je priča za sebe, i peticija koja je skupila 11 tisuća potpisa u nekoliko dana, vrijedi puno više od Gradonačelničkog mandata.

E pa, ako takav klub treba zatvoriti i dati nekoj neprofitnoj udruzi koja neće ostvariti ni stotinu onoga što su momci iz Boogalooa napravili, i s obzirom na gore navedene brojke posve je suluda odluka, da se takvom ne ponudi pravo javljanja na natječaj, s obzirom na uloženo vremena, novca, energije da nekoć derutni prostor postane mjesto najbolje zabave u Hrvatskoj i šire.



U Hrvatskoj je nažalost sada najveći problem što kulturne i glazbene institucije ne rade svoj posao

Već smo godinama pisali o tome, a nije da smo otkrili Ameriku, ali pitamo se gdje je Ministarstvo kulture, gdje su glazbene udruge, zašto nitko ne poduzima ništa? Koja je uopće njihova uloga, osim što primaju plaće?

Gospodo u pitanju je kultura!

Neće njima iz Boogalooa ni slučajno, ni Grad Zagreb ni Ministarstvo, a kamoli glazbene udruge poslati poruku podrške, neće ih ugostiti na sastanku i pokušati pomoći da rješe problem, a neće im dodijeliti ni nikakvu nagradu. Ali zato će napraviti sve suprotno i kontra logici da uvesele svoje kaste i dodjele tantjeme.

A Boogaloo već ima dvije nagrade neovisnih organizatora, jednu europsku, a drugu hrvatsku (Ambasador).



Tomašević je stoga misleći da će Boogaloo nestati preko noći počeo iz dana u dan izjavljivati floskule i puštati van dezinformacije o čemu nas je izvjestio i Shipe, te je isto tako upravo način na koji su pokušali izbaciti vlasnike iz prostora degutantan. Naime, sada se priča već danima mijenja i pokušava se napraviti manju štetu od one koja je već počinjena. Planira se provesti i taj natječaj, a vlasnici su pozvani i na razgovor, te je dopušteno da održe sve dogovorene programe prije nego se dogode iste promjene.

Gradonačelnik je svojim djelovanjem pogriješio u jednoj vrlo bitnoj stvari

Boogaloo već nekoliko godina glavninu svoje promocije radi digitalno, a moć društvenih mreža je ogromna, te se vijest o zatvaranju Boogaloo brzo proširila, a još brže i dobila podršku svekolike javnosti, nezavisnih medija, brojnih posjetitelja.



Boogaloo je u ovoj priči apsolutni pobjednik, ma kako ona završila

No, vratimo se sad na glazbene udruge od kojih jedna ubire ogromne novce klubova i festivala za autorska prava, a vrlo malo i ništa vraća u razvoj elektronske glazbe , ostat će bez tih prihoda upravo zatvaranjem hrama sreće. 

S druge strane glazbenici će ostati bez kore kruha, a i glazbene udruge za zaštitu izvođača također su povezane.

Tisuće mladih više neće svakog jutra ići kući s jednim novim iskustvom; bit će zatvorena vrata novim mladim glazbenim nadama, kao i renomiranima.

A gdje je još sav pogon kluba i svi zaposlenici – kamo će oni?
 

Sve će to možda nažalost, uskoro biti prošlost zvana Boogaloo.

Zatvoreno.

Zbog promjena.

Zbog državne revizije.

Zbog priče o najmu.

Zbog natječaja.

Zbog neprofitnih udruga.

Zbog još jednog „poštenog“ Gradonačelnika!



Gdje je još i Ministrica kulture? Što li radi?

Nije se očitovala uopće o ovom slučaju, čime pokazuje koliko ne cijeni urbanu glazbenu scenu. Kod nje se cijeni samo kada trebaju dati novac za projekte na kojima lobiraju članovi povjerenstva, i kada im treba potapšati leđa i reći – bravo što ste ukrali još jedan projekt sa nezavisne glazbene scene ili što ste mu ukinuli financiranje.

O tome nas je vrlo objektivno prošle godine izvjestio i Zoran Stajčić s portala Ravno do dna koji je posjetio baš 6. izdanje Ambasadora s naslovom "Na nogama, za nula kuna".

U sklopu starog berlinskog aerodroma Tegel otvoren klub i kulturni prostor


U sklopu starog berlinskog aerodroma “Tegel” otvorio se klub i kulturni prostor “Turbulence TXL”. Klub se smjestio u zgradi aerodromske kantine te prima 700 posjetitelja. Program “Turbulence TXL-a” se neće samo bazirati na glazbi, već i na drugom kulturno umjetničkom sadržaju poput koncerata, radionica, izložbi, umjetničkih instalacija…


Foto Johannes K

Prije nego što je “Turbulence TXL” otvorio svoja vrata, otkako je “Tegel” zatvorio svoja vrata za zračni promet, ugostio je nekolicinu događaja. Aerodrom je bio domaćin festivalu zvučne umjetnosti Sonambiente Berlin TXL te serijalu intimnih partyja TXL Berlin Recordings koje organizira europski javni servis posvećen kulturi Arte.

Zračna luka “Tegel” služila je Berlinu gotovo 50 godina, prije nego što je ispratila svoje posljednje putnike u studenom 2020. Iako se aerodrom umirovio od svoje primarne dužnosti, on neće zjapiti jer dobiva prenamjenu. Započeo je projekt obnove zvan “Tegel Projekt” koji će postojeći kompleks zračne luke pretvoriti u novu stambenu zonu sa brojnim kulturnim prostorima te tehnološko-istraživačkim centrom.

Shipe replicirao Gradonačelniku Tomaševiću, objavio račune najma kluba Boogaloo


Na redovnoj konferenciji za medije, gradonačelnik Zagreba Tomislav Tomašević se dotaknuo statusa kluba Boogaloo. Na izjave Gradonačelnika prvo se osvrnuo jedan od voditelja kluba, Marijan Kiš Mrx gostujući u vijestima Z1 Televizije, a svoju repliku na gradonačelnikove riječe podijelio je i Anđelko Šipuš poznatiji kao DJ Shipe objavom na Facebooku.



Replicirajući preko Facebooka, Shipe je istaknuo kako će odgovoriti na svaku izjavu gradonačelnika Tomaševića zabilježenu s konferencije za medije.

Gradonačelnik Tomašević odgovarajući na prvo pitanje novinara spomenuo da će Upravno vijeće POU odlučiti o daljnjem režimu korištenja prostora, kako bi se svi zakazani programi mogli provoditi do okončanja javnog natječaja. Na što je Shipe odgovorio kako je njihova molba bila odbijena od strane Upravnog vijeća da održe programe do raspisivanja natječaja.

 

U odgovaranju novinarima na pitanja, Gradonačelnik Zagreba je istaknuo da prostor mora ići na javni natječaj te da će se moći u njemu zakazati programi drugih aktera. Shipe je na ovu izjavu replicirao “to je točno ono za što se i mi borimo: da dođe do javnog natječaja, jer nam je rečeno na sastanku 15.9.2023., koji se održao u prostorijama POU, da će prostor biti dodijeljen neprofitnoj udruzi neposrednom pogodbom, te ako udruge kojim slučajem ne zadovolje kriterije, biti će raspisan natječaj.”

Na pitanje imaju li prednosti neprofitne udruge, Gradonačelnik Tomašević je izjavio da ide natječaj i da se svatko može javiti da koristi taj prostor, uključujući i postojećeg korisnika te da će se zakazani programi održati do kraja godine. Objašnjavajući ove tvrdnje, Shipe je ponovio da ih niko nije informirao o bilo kakvom raskidu ugovora te da su prvi put obaviješteni tek 15. rujna, a službenim putem na zadnji dan ugovora 30. rujna. Također, Shipe je napomenuo da svaka fizička/pravna osoba može koristiti veliku dvoranu.

Gradonačelnik Tomašević je u svojoj posljednjoj izjavi vezano uz Boogaloo rekao da ne može prejudicirati kako će natječaj izgledati te se uhvatio plaćanja velike dvorane 200€. Replicirajući na ovu izjavu, Shipe je objavio račune najma te pojasnio njihove obaveze prema POU. “najam male dvorane s terasom svih ovih godina plaćali smo 14.375 kuna mjesečno, režije smo plaćali po kvadraturi i neki je mjesečni prosjek bio oko 4.000 kuna, prostorija iznad kluba Boogaloo koju smo koristili za najam garderobe 3.250kn,  svako iznajmljivanje velike dvorane smo prije koronavirusa plaćali 2.000 kuna, a tijekom koronavirusa, zbog programa do ponoći, istu smo plaćali u rasponu od 1.000 do 1.500 kuna zbog teške financijske situacije…naše mjesečne financijske obveze prema POU iznosile između 30 i 40 tisuća kuna”.

Za sami kraj objave, Shipe je napisao “Nadam se da će u budućnosti biti manje nesporazuma, a više konstruktivne i pravovremene komunikacije na zadovoljstvo ne samo naših dviju strana, nego i sve publike koja u proteklih sedam godina prati naš rad u Boogaloou.” Shipinu objavu u cijelosti pročitajte na linku.

 

Split dobiva novi klub koji donosi široku paletu urbane glazbe uključujući i partye


Na šetnici pored kultne splitske plaže Bačvice otvara se klub “Otium”. Novi splitski klub želi postati “hub” za sve koji su željni dobre glazbe, partyja i koncerata, a do svog cilja planiraju doći s više žanrovskim programom koji seže od elektronike preko suvremenog popa do rock ‘n’ rolla

Otium” kroz svoj program uz standardne klupske večeri planira mjesečno organizirati dva koncerta te jedan party, kao i brojni popratni sadržaj poput stand-up showova, pub kvizova…Osim internacionalnih gostiju, prilike za svirke u novom splitskom klubu će imati manje poznata imena vrijedna pažnje, kao i lokalni glazbenici te kolektivi.

Kapacitet kluba “Otium” je 270 posjetitelja, a svojim dizajnom i kapacitetom nudi intimni ugođaj koncerta i partyja.

Prvo elektroničko ime koje će gostovati u klubu “Otium” je Steve Rachmad, koji dolazi 14. listopada u Split.

Tri gosta, jedna Future Scope večer uz Stacey Pullena, Mihai Popoviciua i Matt Sassaria


U petak 6. listopada, Future Scope se s novim partyjem vraća u zagrebački Boogaloo gdje dovode tri svjetski priznata gosta – Stacey Pullena, Mihai Popoviciua i Matt Sassarija uz koje na velikom flooru sviraju Bronski i Herya u B2B kombinaciji, dok rame uz rame na malom flooru sviraju Neroa i Shipe.

Stacey Pullen je apsolutna elektronička legenda koja se još jednom vraća u Hrvatsku. Inovator drugog vala Detroit techna u Zagreb donosi repete svog seta s Future Scopeovog rođendana gdje je zavrtio jedinstven spoj techna i housea.

Mihai Popoviciu se smatra za jednog od najinovativnijih producenata iz istočne Europe. Zaludio se s elektroničkom glazbom 90-ih godina, a od ranih 2000-ih producira glazbu koju sviraju svi važni DJ-evi sa scene. Svoj zvuk opisuje kao ritmični, duboki i hipnotični.

Matt Sassari je francuski DJ koji virtuozno spaja svijet techna i housea. Inspiraciju za svoju glazbu pronalazi u elementima funka, jazza i soula s čime stvara jedinstveni zvuk koji se pronalazi u tech-houseu.

Postavu velikog floora zaključuju Bronski i Herya, predstavnici Deep’n’Delicious party serijala te se često nalaze zajedno za pultom odakle pomno odabrane house ritmove. Cjelovečernju svirku na malom flooru će odraditi vješti Future Scope rezidenti Neroa i Shipe uB2B kombinaciji koju oni simpatično nazivaju ShiNoa

Ulaznice su dostupne kroz sustav Entrio.

FB EVENT: Future Scope w. STACEY PULLEN, MIHAI POPOVICIU, MATT SASSARI [06.10.2023.]

Pocket palma objavila treći album -III- ovijen mračnim elektro pop, synth wave zvukom

 
Hrvatski elektro pop, synth wave trio pocket palma, kojeg čine Anja Papa, Luka Vidović i Bruno Žabek, izdali su svoj treći studijski album “III”. Novim albumom, trio se vratio svojim korijenima i projektu koji je prethodio pocket palmi.

"Dosta smo zvukom odskočili od svega što smo za pocket palmu radili prije, ali zapravo se vraćamo našim korijenima. Zvuk je puno mračniji i puno više pop, ovaj album je ono što bi bio sljedeći album Side Projecta, da nismo odlučili pokrenuti pocket palmu" otkrio je trio prilikom predstavljanja albuma.

Kao i na prethodnim albumima "pocket palma" i "atomi", tako i na "III" prevladavaju osobni tekstovi ali je "tematika ovog puta manje ljubavna, iako i dalje mnogo pričamo o odnosima s drugima, ali i odnosu s nama samima".

Album je skladan od 14 pjesama, naglasak se stavlja na besprijekornoj produkciji, ali u kreativnom procesu nema striktnih pravila. “U pocket palmi nema pravila, svi radimo sve, ali produkcijom i izradom aranžmana se najviše bave Anja i Luka, dok Bruno uskače s gitarskim dionicama."

Nekolicina pjesama je dobila svoju ekranizaciju kroz videospotove prije izlaska albuma poput “ne mogu biti kao oni” i “kolor/vrijeme stoji”, a sada objavu albuma prati i spot za “četiri zida” kojeg potpisuje redatelj Benjamin Strike.

“Radnjom ovog spota htjeli smo prikazati paradoks usamljenosti i otuđenosti modernog, urbanog života. Anja, Luka i Bruno su stanovnici iste zgrade, arhitektura njihovih stanova je gotovo ista, no svatko od njih, unutar svoja četiri zida prolazi kroz svoje probleme, a likovi (iako fizički blizu jedni drugima), emocionalno su nepovezani.” otkriva redatelj.