Prije nego 1. srpnja zaplešemo na techno ili house setove imena kao što su DJ Rush, Ben Sims, DJ Lucca, Misa Salacova, Candy Cox zavirili smo u bogatu povijest projekta Apokalypsa koji je nastao prije 24 godine.
Apokalypsa se počela organizirati 1998. godine
U to vrijeme plesna glazba u Češkoj se razvijala i bila je jako popularna u svim dijelovima te zemlje. Apokalypsa je također bio prvi veliki techno event u Moravi (dio Češke), te jedan od prvih techno partyja u Češkoj uopće. Događaji obiluju mješavinom techna, progressivea, electra, minimala ili housea.
Gotovo nema poznatog techno/house DJa koji nije nastupio na Apokalypsi
Zbog dobrog izbora DJ-eva, zanimljivih i raznovrsnih projekata, jakih reklamnih kampanja, kvalitetnih DJa , Apokalypsa je najdugovječniji i najposjećeniji indoor event u Češkoj.
"Paul van Dyk je došao na njihov prvi event u vlaku za 200 njemačkih maraka i imao plastičnu vrećicu s 10 vinila u ruci, a organizirali smo i događanja u autogaražama gdje su Chris Liebing i Marco Carola vrtili nevjerojatan underground techno", ističe tvorac projekta Dalin Vajcner.
"Na techno/house eventima je vladao mir, tolerancija, nitko nije gledao tko ima kakvu odjeću, a zajedno su uživali u glazbi. To je bio glavni poticaj za pokretanje ovog projekta – kohezija i zajedništvo.", dodaje.
Apokalypsa ima karakter događaja, gdje je na glavnoj pozornici uvijek nekoliko varijanti techno glazbe. Uvijek žele da se svaki posjetitelj dobro provede, bilo da voli više groovy techna, dark techna, detroita, pa čak i acid techna, klasičnog engleskog techna ili se ne boji ući u hard techno na kraju događaja. Apokalypsa uvijek uključuje tematsku AV priču.
Također žele donijeti posebne lakše setove, zbog čega smo odabrali boat party u kojem se nalaze house alter-ego Dj Rusha i Ben Simsa. Tko može reći da je doživio ova dva techno veterana u house verziji na moru?
Za one koji još ne znaju Apokalypsa Goes Zrce u klubu Kalypso 1.7. od 22h uz techno ritam, dok je istovremeno u popodnevnim satima organiziran i boat party na kojem Rush i Sims vrte house set. Ulaznice i smještaj ili samo ulaznice možete potražiti na ovom linku.
Uz „main stage“, gdje će nastupati poznata imena domaće i regionalne glazbene scene, KBS Warehouse Floor okupit će vrhunsku DJ ekipu iz Hrvatske i Europe.
Moćni „line-up“ predvode KiRiK (Memory Remains – Ukraine) koji će poklonike elektroničke glazbe zabaviti u petak, 10. lipnja te Tijana T (Dystopian-Serbia) kao glavni izvođač u subotu, 11. lipnja.
Ukrajinski DJ Kirill Kirik već 15 godina prisutan je na sceni i nastupa u klubovima diljem Europe. Maksimalno je posvećen konstantnom razvoju vlastitog glazbenog izričaja, u rasponu od „deep“ do „tech“ zvuka, koji uvijek odlikuje bogati „groove“. Vrhunsku postavu popunit će i dobro poznata domaća imena, među kojima su DJ Ogi, Bronski, Marin Biocic, Marcel, Dino Jukic, Blank Art, Recep, Bruns Lay, Grenco i Mateo Santic.
Podsjetimo, na glavnoj pozornici nastupit će Konstrakta s bendom Zemlja gruva, Psihomodo Pop, Edo Maajka, Jura Stublić i Film, Neno Belan & Fiumens, Brkovi, Denis & Denis, Šajeta, Grše, Messy Cate, M. O. R. T, 30zona, Padre, Gr#as i Bore Balboa. Koncertni program održava se od 9. do 11. lipnja na prostoru ex-Tenka na Kampusu Trsat, a ulaz je slobodan.
Razlozi koji se navode za veliki broj su Brexit, pandemija Covida 19 i borba protiv droga. Oba prva razloga bi poremetila kanale distribucije droga. Studija pokazuje da 45 posto tvari koje se prodaju kao MDMA čak nije sadržavalo ni jedan dio droge, već je sadržavalo katinone, novu psihoaktivnu tvar NPS, i kofein.
Neki oboljeli su kao nuspojave prijavili napade panike i psihoze. U izvješću se dodaje da “krivotvorenje predstavlja dodatne nepoznate rizike za zdravlje potrošača“. U 2019. godini, kada je provedeno slično istraživanje, samo sedam posto testiranih tableta nije sadržavalo MDMA.
“Ovo je prvo recenzirano istraživanje koje potvrđuje da je došlo do neviđenog pogoršanja kvalitete tržišta droga nakon Brexita i mjera Covid-19. Studija pronalazi ovaj učinak ne samo na festivalima već i u cijeloj Velikoj Britaniji. Isti učinak može se vidjeti posvuda”, kaže Michael Pascoe , znanstveni suradnik na Sveučilištu Cardiff i koautor studije.
Festival koji osim glazbe donosi i edukativne radionice održava se od 28. do 30. srpnja u dubrovačkim Lazaretima, a line up možete provjeriti ovdje. Upravo je objavljen poziv za DJ-e koji žele sudjelovati u natječaju "DJ Battle" s ciljem nastupa na ovom festivalu, učenja i skupljanja iskustva od iskusnih međunarodnih mentora.
PRIJAVA MORA SADRŽAVATI SLIJEDEĆE
1. Ime i prezime, umjetničko ime, datum i godinu rođenja, e-mail, država (mogu se prijaviti svi DJ-i iz Hrvatske i regije)
2. Snimiti promo mix od 30 minuta i poslati Soundcloud ili Mixcloud link (deep house, house, techno, tech-house)
3. Uvjet je da imate 18 ili više godina
4. Prijave poslati najkasnije do 9. srpnja u ponoć na [email protected]
5. Nakon svih zaprimljenih prijava organizator će odabrati 12 DJ-a koji ulaze u idući krug natjecanja i nastupaju na DJ Battleu u sklopu festivala koji se održava od 28. do 30. srpnja u dubrovačkim Lazaretima. Obavijest će primiti e-mailom, te u roku od 24h moraju potvrditi svoj nastup putem maila.
PRAVILA NATJECANJA NA FESTIVALU
12 DJa bit će podijeljeni u dvije skupine po 6 DJ-a koji će se boriti za prve 3 pozicije u skupini koje vode u polufinale. Ukupno 6 DJ-a u polufinalu borit će se za finalne 3 pozicije po odlukama žiria kojeg čini promotor Power Of Love Productions i publika koja će jačinom svoga pljeska odlučiti tko im je bio najbolji. Tako će se 3 finalista boriti za prvo, drugo i treće mjesto.
Bilo da se radi o produciranju ili miksanju za dj pultom, dijete Berghaina kako mu tepaju, uvijek daje svoj maksimum. Svojom raznolikošću pri selekciji, neospornom talentu za spajanje različitih žanrova te neumornom odupiranju komercijalizaciji i banaliziranju Oliver je osigurao kultni status u underground krugovima.
Iza njega su stotine nastupa u prestižnim klubovima i festivalima dok njegovu vrlo plodnu produkciju pušta cijeli spektar različitih dj-a. Kao dugogodišnji rezident Berghaina desetke puta je rasplesao obje klupske prostorije ne ostavljajući nikoga ravnodušnim. Izdaje za neke od vodećih techno/house etiketa poput Mote – evolver, Soma, Kompakt, Aim, Caduceus, Etruria Beat, Mobilee kao i svoje Vidab, Falkplatz, Slim Audio i GKNSTR.
1. Teško je izbjeći temu post Covida i ovog rata. Prošle su skoro dvije teške godine za scenu. Stvari su polako krenule nabolje, ali ovaj rat prijeti da opet sve pokvari. Kako si ti prošao kroz pandemijsku krizu?
Moram priznati da sam prilično dobro prošao kroz tu krizu. Prvo sam bio šokiran, kao i svi za koje pretpostavljam, ali onda sam vidio priliku da se smirim, vratim starom poslu i ponovno učinim glazbu svojim hobijem. To je bio moj posao 24/7 toliko godina i to me također pomalo umorilo. Kriza mi je dala priliku da se opet mnogo više zaljubim u nju.
2. Nedavno je izbila velika afera s Ninom Kraviz koja nastoji biti neutralna i na neki način svojim stavom izjednačiti krivce za ovaj krvavi rat. Misliš li da bi umjetnici trebali biti više politički angažirani ili ostati po strani kao da se ništa ne događa?
Sve je politika. Ne možete se sakriti od toga. I mislim da je važno podići glas ako nešto nije u redu. I ne biste se trebali bojati to učiniti. Previše je umjetnika koji ostaju po strani i previše brinu o svom izgledu na društvenim mrežama, a što god da su naumili, to nema veze s duhom glazbe koju svi toliko volimo. Ali ovo je samo moje osobno mišljenje.
3. Mnogim DJ-evima je raspored opet pun a pošto su zadnje dvije godine preokrenuli bioritam, tj vratili ga na tvorničke postavke, sada se žale da im je teško vratiti se u formu za putovanja i noćni rad. Kako si ponovno uspio ući u ciklus putovanja i nastupanja?
Nastojim održati balans i ne prihvaćam toliko mnogo nastupa kako prije. Za vrijeme pandemije vratio sam se na posao koji sam radio prije dj-inga i to mi je puno pomoglo. Ne želim se vraćati u situaciju da imam pritisak prihvaćanja što više nastupa da bih mogao normalno živjeti. Uz dnevni posao osjećam se puno opuštenije. Muzika je opet ono što je bila na početku, velika zabava bez puno stresa. Kad samo od toga živite veliki je pritisak i često radite pogrešne stvari. Nikako se želim vratiti u taj hardcore ciklus putovanja i nastupanja. Iako beskrajno volim djing odlučio sam da ću prihvaćati samo ono što me čini sretnim, bez puno stresa i kompliciranih putovanja bez spavanja.
4. RA je nedavno objavio članak o promotorima koji se bore s problemima oko organizacije nakon Covida. Prodaja ulaznica ne ide kako se očekivalo, ljudi su vrlo oprezni, mnoge agencije i dj-evi naplaćuju puno više nego prije Covida. Puno nastupaš,u kontaktu si s vlasnicima klubova, promotorima, organizatorima. Osjećaš li ili si čuo za ove poteškoće?
Ne znam koliko drugi DJ-evi ili agencije naplaćuju ali ako misle da moraju naplatiti više, trebali bi biti sigurni jesu li vrijedni toga. Da sam vlasnik kluba ili promotor jednostavno ne bih više angažirao te ljude. Bilo je puno pohlepe prije pandemije, a sada je još više.
5. Poznato je da si radoholičar koji provodi puno vremena u studiju te da izdaješ puno glazbe na različitim etiketama. Kako stvari stoje s tvojim etiketama?
Trenutno vodim samo Sim Audio Records skupa s prijateljem Jamesom Blondeom. Bez ikakvog presinga objavljujemo kada to osjetimo. Ne želimo nikakav pressing. Novo izdanje izlazi početkom srpnja.
6. Dolaziš iz metal scene i tvoji glazbeni korjeni su dosta različiti od techna. Kada se dogodila ta promjena?
Iskreno, nikad se nisam odrekao svojih korjena, samo sam ih proširio. Još uvijek uživam u metalu, hardcoreu i rocku 60ih i 70ih. To je glazba koju najčešće slušam u autu i doma. Kad idem vani to se mijenja u house I techno.
7. Neizbježno je da te pitamo o godinama provedenim kao Berghain resident. Kkao je došlo do toga. Kako se to odražilo na tvoju dj karijeru I na koncu kada si odlučio napustiti rezidenciju?
Michaelu, jednom od vlasnika, jako se svidjela muzika na mojoj etiketi Vidab te me je 2008. pozvao za napravim večer u Berghainu pod svojom etiketom. Kliknuli smo i oda tada sam član kolektiva sljedećih 10 godina što je definitivno pomoglo mojoj karijeri i skupa s mojom produkcijom učinilo me prepoznatljivim u svijetu techna. Ali kako to obično biva ništa nije vječno i najveće privlačnosti nakon nekog vremena dođu do svog kraja. To je prirodni proces. Krenuli smo svak svojim putem iako ponekad I dalje odvrtim u tom fantastičnom mjestu.
9. Već si nekoliko puta puštao u Hrvatskoj ali prvi put na Moondanceu. Kakva iskustva imaš s ovih podrčuja I što očekuješ od Moondancea?
Vjerojatno vam to svi govore da je super gostovati u vašoj zemlji ali to je doista tako. Osjetio sam veliko gostoprimstvo i povezanost s publikom od prvog takta. Osim toga, zemlja vamje prekrasna, hrana izvrsna. O Moondanceu sam čuo sve najbolje od kolega koji su već nastupali i zaista se veselim nastupu u kuli Kamerlengo. Osjećam se privilegirano nastupiti na jednom takvom beskompromisnom festivalu.
Centralni događaj – 1. večer @ Kamertlengo Centralni događaj – 2. večer @ Kamertlengo Pirate Boat Party Electric Boat Party Službeni after party DJ& Production Workshop
Line Up: Insolate Jamaica Suk Mr. C Oliver Deutschmann Saytek live Forest People DJ Jock – live i mnogi drugi
Festival koji slavi slobodu glazbe je još jednom na Jarunu otvorio svoja vrata i kroz tri dana primio na tisuće posjetitelja iz svih krajeva Hrvatske i regije kako bi uživali u eminentnim elektroničkim imenima. Na dvjema festivalskim pozornicama nastupilo je više od 40 izvođača u 36 sati festivalskog programa.
Već nekako tradicionalno za festivale, koji su se održali ove godine, kiša je morala okupati partijanere barem jedan dan. Tako je bilo i na LMF Festivalu, koji nije ostao imun od kiše, ali to nije spriječilo plesače, već im je stvorilo dodatni ambijent za prvu festivalsku večer.
36 sati festivalskog programa je krenulo s pobjednicima LMF-ovog natječaja za DJ-eve koji su dobili svoje mjesto da otvore glavnu festivalsku pozornicu. Iza njih su slijedile domaće snage, a finiš večeri je bio prepušten headlinerima. To je bio trodnevni recept Let The Music Be Free Festivala.
Osim kiše, petak večer je obilježila koja je sa svojim deep house zvukom u terminu zalaska sunca uz laganu kišu napravila atmosferu za pamćenje. Drugu godinu zaredom na Jarun se vratio Eli Brown koji je donio house ritmove iz Velike Britanije. Već dobro zagrijanu publiku su preuzeli još jedni Britanci koji su dobro poznati i rado viđeni Hrvatskoj publici – Solardo. Mančesterski duo je rasplesao publiku do kraja sa svojim prepoznatljivim tech-house zvukom te tako najavio što se od njih može očekivati krajem ljeta kada u Dubrovnik dovedu svoj vlastiti festival “Higher”. Ne umorni partijaneri prvog dana su bili ispraćeni s progresivnim zvukovima do ranih jutarnjih sati uz Miss Monique. Dok je mainstage bio u znaku housea, na drugoj festivalskoj pozornici su se mogli čuti zvukovi techna, kako od domaće postave, tako i od gostujućih imena kao Technasia.
Drugog dana festivala, kišu je zamijenilo sunce i visoke temperature, što je značilo da su kapa i naočale bili neizostavni odjevni predmeti na festivalu. Nakon što su domaći momci zagrijali publiku, na red su došli Phil&Derek koji stoje iza dobro poznatog glazbenog projekta Cercle. Osim što znaju organizirati vrhunske partije na ekskluzivnim i atraktivnim lokacijama, Zagrebačkoj publici su potvrdili da znaju odlično selektirati i glazbu. Čovjek ispod doktorske maske za vrijeme kuge, Claptone se još jednom vratio u Hrvatsku sa svojim prepoznatljivim klupskim zvukom. Aktualni hitovi kako elektroničke tako i pop glazbe u house remixima našli su se u setu njemačkog DJ-a i producenta. Okret za 180 u zvuku publika je doživjela sa setom Stelle Bossi koja je pojačala tempo i BPM s hard techno zvukom. Naravno osim tvrdog zvuka, set je obilježen njenim neizostavnim sunčanim naočalama i plesom. Iako je festival imao veliki broj headlinera, ako ćemo gledati po odazivu publike, reakcijama i energijom, broj jedan za posjetitelje ovogodišnjeg izdanja LMFa su definitivno ukrajinski duo – ARTBAT. Dvosatno progresivno glazbeno putovanje s manjim izletima u druge tvrđe zvukove je totalno izludilo publiku. Sve riječi su suvišne, a na sreću svih koji su propustili traženi ukrajinski duo, imaju nekoliko popravnih ispita ove godine, jer nam se ponovno vraćaju kako na obalu, tako i u regiju.
Finiš festivala je bio u znaku nešto komercijalnih house imena, ali ništa manje atraktivnih ili zanimljivih. Gorgon City široj publici inače poznat po svojim radijskim hitovima, na Jarun je stigao sa svojim festivalskim zvukom koji se odlično ukomponirano u večer. Za one koji su došli zbog radijskih hitova kao Imagination, nisu ostali razočarani, ali su ga imali priliku čuti u drugačijem ruhu. Rebuke ili ti ga “The Rave Ringmaster” kako ga je Resident Advisor nazvao je preuzeo mainstage i opravdao svoj nadimak. Ugodno iznenađenje Rebukeovog seta su bile dvije “bigroom techno” stvari, koje su imale svoju premijeru na Ultri u Miamiju od strane Hardwella, a izgledno je da ćemo ih slušati sve češće i češće. Posljednji headliner koji je nastupio na LMFu je bio Fisher. Iako neki partijaneri prema njemu imaju stereotip, zbog Losing Ita s kojom je dostigao svjetsku slavu i tech-house zvuka, australski DJ i producent je na Jarunu pokazao da je stereotip neopravdan. Njegov set je zapravo bio kulminacija cijelog vikenda, a kroz dva sata seta osim svojih prepoznatljivih hitova, prisjetio je publiku i na neke bezvremenske house hitove. Zatvaranje mainstagea, a samim time i festivala je pripalo DJ Jocku, kojem je to bio drugi set dana jer je nešto ranije zatvorio i drugu festivalsku pozornicu.
Drugo izdanje LMF Festivala je obilježeno i vrhunskom produkcijom, kao iz zanimljivim dizajnom mainstagea, a što nas čeka u budućnosti od samog festivala tek ćemo saznati. No jedno je sigurno, osim festivala na Jadranskoj obali, dobili smo i obećavajući elektronički festival u glavnome gradu.
Kako bismo pružili najbolje iskustvo, mi i naši partneri koristimo tehnologije poput kolačića za pohranu i/ili pristup informacijama o uređaju. Pristanak na ove tehnologije omogućit će nama i našim partnerima obradu osobnih podataka kao što su ponašanje pri pregledavanju ili jedinstveni ID-ovi na ovoj stranici i prikazujemo (ne)personalizirane oglase. Nepristanak ili povlačenje privole može negativno utjecati na određene značajke i funkcije.
Kliknite ispod da pristanete na gore navedeno ili napravite detaljne izbore. Vaši će se izbori primijeniti samo na ovu stranicu. Možete promijeniti svoje postavke u bilo kojem trenutku, uključujući povlačenje privole, korištenjem prekidača na Politici kolačića ili klikom na gumb za upravljanje privolom na dnu ekrana.
Functional Uvijek aktivni
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.