Skip to main content

U tijeku su prijave za radionice Dan po dan – mladi u kulturi online


S.A.I.N.T. (Science, Art, Industry, Nature & Technology) je program koji za cilj ima upoznati mlade sa suvremenim: formama, praksama i alatima postmodernog novomedijskog inovativnog stvaralaštva u svrhu inkubacije razvoja novih kreativnih industrija. Program je dizajniran da popularizira nove kreativne industrije i njene vrijednosti, nove digitalne i zelene tehnologije te ekološku osviještenost.

Sadržaj programa obuhvaća mnoštvo praktičnih aktivnosti, prilagođenih potpunim početnicima, na kojem svatko na lako razumljiv način može usvojiti nova znanja i vještine. Počevši od interaktivnog uvoda u postmoderne novomedijske kulturne, umjetničke i znanstvene prakse te vezane filozofije, dizajna vlastitog znanstveno-umjetničkog laboratorija, preko eksperimentalne elektronike i digitalne umjetnosti, novih materijala, biohakiranja i biološke umjetnosti do umjetne inteligencije u stvaralaštvu, polaznici će uroniti u svijet najsuvremenije sadašnjosti.



Nakon višednevne edukacije, koristeći usvojene vještine, će tijekom zadnjih dana programa moći osloboditi vlastitu kreativnost – pod vodstvom mentora osmisliti i razraditi koncepte vlastitih kreativnih projektnih ideja. S.A.I.N.T. dan programska linija će se održati u trajanju od ukupno 7 dana kroz mjesece veljaču i ožujak, a planirano trajanje svake radionice je 2 sata. Radionice će se sastojati od isprepletenih kratkih predavanja te praktičnih primijenjenih vježbi i eksperimentiranja. Pri realizaciji radionice biološke umjetnosti koristit će se i uradi-sam eksperimentalni set (dizajniran i pripremljen od strane voditelja).

Program i vremenski plan provedbe radionica:

05. 02. / DAN 1: Interaktivno uvodno predavanje
– upoznavanje; uvod u postmoderno novomedijsko stvaralaštvo u kulturi, znanosti i umjetnosti; uvod u maker i uradi-sam kulturu; kako izraditi vlastiti laboratorij za science+art eksperimentitanje

06. 02. / DAN 2: BioArt, Biohakiranje, Tehnobiologija i organski materijali u umjetnosti
-uvod u biološku umjetnost, kulturu i filozofiju biohakiranja; uradi-sam
eksperimentiranje – ferementacija i biomaterijali iz kuhinje; tehnobiološki i organski pristup u umjetnosti

12. 02. / DAN 3: Uradi-sam Eksperimentalna elektronika i uvod u Arduino
– uvod u eksperimentalnu elektroniku, mikrokontrolere, interaktivne sustave; spajanje računala i fizičkog okoliša; uradi-sam eksperimentiranje s virtualnim Arduino mikroračunalom

13. 02. / DAN 4: Digitalna AV umjetnost – generativni dizajn
– uvod u audio/vizualnu digitalnu umjetnost; generativnu umjetnost, A/V performans; video mapiranje; uz eksperimentiranje s VJ alatima i kreativnim kodiranjem

19. Veljače / DAN 5: Umjetna inteligencija u umjetnosti (kroz oko stroja)
– uvod u umjetnu inteligenciju i njeno korištenje u umjetnosti, uz praktičan rad – eksperimentiranje s alatom za strojno učenje RunwayML

20. Veljače / DAN 6: Konceptualna umjetnost i projektno razmišljanje (od ideje do realizacije)
– uvod u konceptualnu umjetnost i plansko razmišljanje; upoznavanje s metodama i praksama projektnog dizajna u produkciji inovatinog stvaralaštva; razvoj vlastitih ideja pod mentorstvom

05. Ožujka / DAN 7 – S.A.I.N.T. caffe: Showcase rezultata / okrugli stol

Radionice će voditi biotehnolog, postmoderni umjetnik i inovator Gjino Šutić, video montažerka, novomedijska umjetnica i kreativni tehnolog Tanja Minarik i student računarstva i računalni hobist Jakov Jakovac.

Projekt “Dan po dan – mladi u kulturi online” je sufinancirala Europska unija iz Europskog socijalnog fonda i Ministarstvo kulture i medija iz državnog proračuna RH. Sve radionice su besplatne i u potpunosti se izvode online putem Zoom platforme, a namijenjene su mladima do 25 godina. Broj sudionika je ograničen, a prijave su obavezne, stoga se ne zaboravite prijaviti i rezervirati svoje mjesto na vrijeme putem obrasca na ovom linku.

Izvor: Platforma Doma mladih

Deseti Dimensions festival objavio line up za ljeto u Tisnom 2022.


Festival pokrenut 2012. u Puli, a od prošle godine preselio se u Tisno. Sve ovo nas ponovno podsjeća na sunce, more, ljeto i nezaboravan ples uz elektronički zvuk. Prošle godine u svojstvu našeg suradnika vrlo iscrpno izvješće koje možete pročitati ovdje, napisao je kolega Vojko Mecena.



Izdvajamo samo neka imena koja su potvrdila svoj nastup na jubilarnom desetom Dimensionsu: Helena Hauff b2b DJ Stingray 313, Raresh, Blawan, Mala, Marcellus Pittman, Peach, Tama Sumo, Soichi Terada Live, Karenn Live, Sonja Moonear, DJ Storm, Batu.

Domaće boje brane Jan Kinčl, Maja Pa, ikonal, Borut Cvajner

Po prvi put na Dimensionsu će nastupiti: Jossy Mitsu, SHERELLE, LCY, Adam Pits, Azu Tiwaline, Russell E.L. Butler, Jamie Tiller, Vlada and Eris Drew & Octo Octa…


Klikni za uvećanu fotografiju

Vedran Meniga o klubu Dva Osam: -Ljudi odlaze oduševljeni, sa osmijesima na licima-

Stilski i vizualno veoma zanimljiva kombinacija riječi i mašte, da. Pretpostavljamo da će tako biti i u samom novo uređenom klubu koji se transformirao u nadamo se najboljem svjetlu i energiji bivšeg kluba. Jabuka je nekoć bila kultni klub za mnoge žanrovsko raspršene alternativce koji su provodili noći i noći u Zagrebu. Popričali smo s glavnim voditeljem i organizatorom kluba Vedranom Menigom te doznali detalje i buduće kreacije u samome klubu.



1.    Koji su početci oko materijaliziranja ideje za transformaciju kluba DVA OSAM nakon Jabuke?

Hm, prije bi rekao 'nadogradnju', nego 'transformaciju'. Nadogradnju pošto ponovno pokrećemo, i kreativno nadograđujemo prostore kluba koji je sinonim za domaću alternativu. To je ujedno bilo propisano i uvjetovano u natječaju Grada Zagreba na koji smo aplicirali, i potom ga dvaput osvojili, ali bilo bi tako i bez tog natječaja. Novo ime kluba DVA OSAM pojavilo se nakon želje prošlih zakupaca da ne koristimo staro, a pravi počeci su naša znanja, vještine i iskustva koje nakupljamo od kada smo se počeli baviti ovim poslom, prije punih 30 godina.



2.    Pošto je Jabuka bila žanrovski podosta ovisna o rock sceni, kakav je program za  DVA OSAM?

Pet programskih smjernica uvjetovano je natječajem, to su: koncerti, slušaone, filmski, književni, i edukacijski programi. Uvjetovano je i da slušaone minimalno jednom mjesečno moraju njegovati prepoznatljivu tradiciju kluba (gothic, dark, electro). Vidiš nema rock [smijeh] Vjerovatno aludiraš na 90e, kad je klub radio dosta svirki, i vodio kućni record label, sa nekoliko antologijskih izdanja objavljenih u to doba. U svakom slučaju, kao što se može vidjeti iz dosadašnjeg rada kluba, program je bogat, i dinamičan. Radijske emisije i video podcasti Pozitivan ritam, sa zanimljivim gostima i pred publikom su utorkom, kao i filmovi srijedom, koji su također besplatni. Četvrtak je dan za koncerte, vikend za clubbing, slušaone, ili party. I to ništa nije isključivo. Naravno kroz klub u redovitim intervalima dijelom predstavljamo i programe vlastitih kreativnosti, kao i imena koja imaju aktualna izdanja na našoj etiketi PDV, te ine suradnje sa mnogima s kojima radimo duži niz godina, konstatno otvarajući nove vidike.



3.    Smatraš li da je Zagreb trenutno u dobroj poziciji i situaciji sa sadržajima noćnog života za alternativce?

Trenutno nikako. Inače nikad nije bila totalna katastrofa, a pred pandemiju je počelo ići na bolje.


4.    Planirate kroz tjedni program mnoge kulturno-umjetničke sadržaje poput slušaona, edukacija, radionica i filmskih projekcija, od kud ideja za tjedne aktivnosti?

Ponavljam da bi ih radili u svakom slučaju, jer 'pravi' klupski život ne odvija se samo u sitne noći vikendima, 'pravi' klub živi svaki dan. I noć.  Mada su u ovom slučaju navedene aktivnosti uvjetovane i natječajem.



5.    Na koje rizične faktore organizator kluba mora unaprijed biti spreman unatoč globalnoj pandemiji?

Pa valjda da ne bankrotira, i da cijeli posao ne nestane. Vremena su užasno komplicirana i zahtjevna, i po našim iskustvima, treba biti spreman na sve, i prilagođavati se naglim i iznenadnim promjenama na dnevnoj razini. I to promjenama koje u kontinuitetu ne poboljšavaju situaciju, već se ista stalno pogoršava. Uopće je glupo objašnjavati koliko je zajebano organizirati npr. elektroničke evente do ponoć. Ili da su covid potvrde u najboljem slučaju prepolovile publiku, iako je realnije da je to sad 3 ili 4 puta manje publike. A ova zadnja mjera od 100 dozvoljenih posjetitelja ne dopušta ništa više od pustog preživljavanja za simbolične nadnice, ukoliko obavljaš više stvari istovremeno. Ali nama je bolje i tako, nego ne raditi ništa i čekat bolje dane. Ovo nije ni prva ni zadnja kriza u našim životima, a krizu treba prebroditi.



6.    Pošto će se sad napraviti žanrovski kontrast klubova nekadašnje Jabuke i DVA OSAM, što misliš kakav će biti feedback publike? Da li zagrebačka publika voli promjene? Izaći van komfora i osjetiti drugačiji vibe?

Gle, ma nije ti to sad ultra preveliki žanrovski kontrast. OK, možda bivši klub nije realizirao previše programa zadnjih godina, ali bilo bi glupo da DVA OSAM 2022. donosi isti program kao 80ih ili 90ih. Što se feedbacka publike tiče, taj prostor je mnogim generacijama Zagrepčana dio odrastanja i emocija, i to se ne smije ignorirati. Mi to jako cijenimo, na to pazimo, i u tom smjeru osjećamo odgovornost. Pa svi smo mi u jednom dijelu 'djeca Jabuke', svi smo dolazili tu x puta, i to je također utjecalo na nas u našim formativnim godinama.

Problem za društvo je što domaći jal često dominira, i u vremenima prije pandemije, a kamoli sad nakon dvije godine što su ljudi zatvoreni doma, a dobili su najbolje platforme za prigovaranja i kritiziranja. Svako misli da ima pravo napisati šta hoće, i ono što je još gore – velika većina misli pritom da nešto zna i da je u pravu, a nitko pojma nema. To je postala svakodnevnica, i sastavni dio svijeta u kojem danas živimo.

Dakako da smo svjesni svih tih stvari, ali nas ne usporavaju, naprotiv. Uzimajući sve to u obzir, feedback publike je fenomenalan, i kao takav raste iz dana u dan. Nismo imali ni jednu lošu večer u klubu od otvorenja, i ljudi odlaze oduševljeni, sa osmijesima  na licima.
A nije to samo kod zagrebačke publike, ljudi smo općenito najprilagodljivije životinje, navika nam je zajebana stvar, i nekad nam se teško odreći nečeg na što smo navikli. Pogotovo nečeg što traje duži niz desetljeća, i veže više generacija. Ali na svu sreću se ponovno brzo naviknemo, nakon šta se odviknemo.



7.    Nevezano uz klub, kako trenutno funkcionira label „Pozitivan Ritam“ te imate li možda koje druge ideale za slijedeće festivalsko ljeto?

Pozitivan ritam je organizacija, a label je PDV. Ideala ima previše, a planova za iduće ljeto još više, dobar dio je već najavljen, npr. 20. Seasplash festivala na Martinskoj, Outlook i Dimensions ponovo u Tisnom, a dosta toga još slijedi. Do tada smo svakodnevno aktivni, na više punktova, i sa prosječno 50 događanja mjesečno samo u Zagrebu. Ostanite na vezi.



8.     Pretpostavljamo da se već radi punom parom za sljedeću Martinsku sezonu u Šibeniku, možeš li nam ukratko objasniti kako to da je glavna festivalska špica „Punta Christo“ u Puli zamijenjena Martinskom u Šibeniku? Je li Punta Christo zauvijek zatvorio vrata za festivale?

Nije zamijenjena, proširena je. Martinska nema kapacitete za prihvat broja publike kao što ima Fort Punta Christo, koji nije zatvorio vrata za festivale i ostale ideje, i za kojeg će nadolazeće vrijeme pokazati koliko, i na koji način će nastaviti iskorištavati svoj potencijal.


9.    Kad globalna pandemija prođe (nadamo se čim prije) hoće li općenito glazbena scena biti zauvijek promijenjena ili će se sve vratiti svojim korijenima i početcima?  Da li je došlo novo doba za umjetnost?

Jedan sam od onih koji predviđaju da više neće biti onako kako je bilo prije pandemije, što ne mora nužno značiti da će biti lošije. Ipak, prije svega se pokazalo nemogućim i nezahvalnim bilo šta predviđati, jer nikako ne ispada onako kako bismo htjeli. Jednostavno se treba boriti i živiti s tim.

Na TV-u uskoro film o povijesti elektroničke glazbe -Electronic Vibrations-


Bilo da je to avangarda, techno ili hip hop – elektronička glazba sada je pokretačka snaga od suvremene klasične glazbe do popa. Gotovo je zaboravljeno da se njeni izvori nalaze u Parizu i Kölnu, gdje su, između ostalih, Studio d’Es-sai u Parizu, a kasnije i Electronic Studio pod vodstvom Karlheinza Stockhausena, postali središta avangarde. Ovo je priča o tome kako su sobe pune bizarne opreme uspjele postati čudesna mjesta čije vibracije dižu cijeli svijet.



U Parizu i Kölnu, neposredno nakon Drugog svjetskog rata, postavljeni su kameni temeljci za glazbenu revoluciju. Sljedeća generacija glazbenika pozorno je slušala. Sedamdesetih godina prošlog stoljeća, kroz rad benda Kraftwerk iz Düsseldorfa i berlinskog Tangerine Dreama, prvih čisto elektroničkih bendova, taj se zamah proširio dalje u inozemstvo. Umjetnički spoj nove glazbe, popa i vizualne umjetnosti bio je povijesno jedinstven i imao je svjetski utjecaj.

Sudjeluju: Jean-Michel Jarre, Eliane Radigue, Jan St. Werner, Simon Stockhausen, Jaqueline Schaeffer, Peter Baumann, Emil Schult, François Bonnet

Za Du`Arta ono što je počelo kao strast, brzo je postalo dio njegovog života


Zagrebački Boogaloo klub i matična organizacija Future Scope, ne prestaju sa dovođenjem zanimljivih gostovanja pa tako u subotu, 29. siječnja, iz Portugala dolazi Du’ArT, pravim imenom Duarte Silva. Svoju karijeru je započeo 2005. godine i u vrlo kratkom vremenu postao jedan od najtraženijih DJ-a svoje domovine zahvaljujući neprikosnovenoj tehnici miksanja na 3 gramofona i jedinstvenim talentom.



Na njega su puno utjecali DJ Rush, Carl Cox, Dave Clarke i Umek, što će definirati kroz godine zvuk Du’ArTa koji je do dan danas ostao vjeran starome techno zvuku. 2009. Du’ArTu se ispunjava životni san, potpisuje za agenciju DJ Rusha "Kneep Deep" i odrađuje s njime nekoliko turneja po svijetu.



Od tada, Du’ArT je nezaustavljiv i niže nastupe po klubovima u cijelome svijetu (Fabrik, Florida 135, Tresor) te velikim festivalima kao što su Awakenings, ECO festival, Tommorowland i Dance Valley. Osim kao DJ, Du’ArT je i aktivan producent izdajući svoju glazbu na labelovima DJAX Upbeats, Patterns, Ying Yang, Subcult, Lactik, Naked Lunch, Techno Addicted, Standbite Music, Soul Access, Skull Destroy, Techsturbation Records, Valvula Records, Naughty Pills Records, Elektrax Recordings



Domaće snage predvode F.O.R.M. Live, zatim rezident kluba Shipe koji redovno niže nastupe na Future Scope izdanjima i Lalita Kali, mlada DJ-ica i producentica koja je na scenu stupila 2019. godine te se lagano probija na sceni.

Izvještaji: Jarun kao spas – Du'ArT (Future Scope 2020)

FB Event: Future Scope w. Du'Art [29.01.2022]

Ulaznice možete kupiti na Entrio

Početak u 18h – kraj u ponoć!
 

Stipendija za profesionalce s elektroničke glazbene scene za trgovačku misiju u Meksiku


Traži se 15 glazbenih profesionalaca koji rade na sceni elektroničke glazbe, koji će sudjelovati u ovoj trgovačkoj misiji u Mexico Cityju koja se sastoji od:

– organiziranih sesija upoznavanja s tržištem
– susreta 1-1 (jedan na jedan)
– grupnih brainstorming susreta
– večeri za umrežavanje
– posjeta lokalnim tvrtkama glazbene industrije
– posjeta velikim lokalnim klubovima i prostorima


Aktivnosti su organizirane zajedno s meksičkim glazbenim profesionalcima koji rade u istim glazbenim žanrovima, uz mnogo mogućnosti umrežavanja.



CILJ
Istražiti mogućnosti glazbenog širenja i izvoza europske glazbe u Meksiko

Odabrani kandidati dobit će 1360 EUR putne stipendije za plaćanje međunarodnog putovanja iz Europe u Meksiko, prijevoza iz zračne luke i jednotjednog smještaja u Mexico Cityju, a sami trebaju planirati pokrivanje ostalih troškova.

EMX je projekt trajanja 22 mjeseca koji financira Europska komisija. Njegov cilj je testiranje novih strategija za razvoj i promicanje izvoza europske glazbe. Ruku pod ruku s mrežama koje predstavljaju europske glazbene profesionalce, umjetnike, glazbenike, autore i skladatelje, opći cilj ovog rada bit će eksperimentiranje s različitim pristupima za jačanje međunarodnog uporišta u glazbenom sektoru EU i stvaranje novih znanja za europski glazbeni izvoz kroz istraživanje i inovativne pilot akcije. Meksička trgovinska misija jedna je od tih pilot akcija.



PRIJAVE – ROK 20.02.2022
Treba imati najmanje 3 godine iskustva u glazbenoj industriji


Radite li u sektoru industrije glazbe uživo, kao umjetnik (ili tekstopisac/producent) menadžer, izdavač, agent ili festivalski producent u ovom glazbenom žanru? Relevantne pozicije uključuju (ali nisu ograničene na) A&R, Sync Agent, Music Supervisor, Digital Marketing (within a record label), Distribution, Publisher, Streaming Manager, Licensing, Product Manager, Project Manager, Promotion Manager.

Opis poziva i prijava
https://www.europeanmusic.eu/trade-mission/

Izvor: Zamp.hr