Skip to main content

Sanjn Đukić: -Destinacijama u koje dolazimo dajemo neku drugu vrijednost-

 

Ljeto je pri kraju, tri velika festivala su iz EXITove festivalske obitelji. Kako je prošlo, jeste li zadovoljni?

Uf. Jako teška, neizvjesna godina je iza nas. Nakon svega onoga što se izdogađalo u prošloj godini, pandemija se približavala kraju. Očekivanja su bila otvaranje svega, no to se dogodilo još ranije. Tako da smo imali i No Sleep festival prije svega još početkom travnja. Do kraja godine nas još čeka posla i festivala. Kad  sve sumiram, prošlo je ja bih rekao iznad očekivanja. Pogotovo ako sad gledamo kroz prizmu Sea Dancea koji je imao jako puno problema i financijskih nedaća. Na kraju krajeva, kroz festivalska vrata je prošlo 40 tisuća posjetitelja. S obzirom na okolnosti – sjajno. Sve u svemu, jedna jako zanimljiva godina, samo se nadam da se dogodine vraćamo u neke stare sheme i stare formate. Recimo sljedeće izdanje Sea Dancea trebalo bi biti sigurno veće nego ovo.


Foto pinconference.mk

Već za nekoliko dana idete u Makedoniju. Jednodnevni party s nekoliko velikih imena, koji služi kao najava novog festivala?

Pa da, naš cilj jest je širit se. Makedonija je od samog početka EXITa izrazito povezana s festivalom i imamo jako puno posjetitelja od tamo. Mi nikad nismo napravili taj neki bitni iskorak u Makedoniji. Imali smo neke partije tamo, ali ovo što sad radimo u Strumici 7. rujna je zapravo nekakav uvod u festival koji bi se trebao dogoditi sljedeće godine. Kakav će on biti, gdje će on biti, još uvijek ne znamo, ali dolazimo! Mene osobno zanima što će nam Makedonija dati. Koliko god ih poznajemo to je ipak nešto novo, novi teritorij. Imamo još neke planove za neke druge države u našoj regiji. Tako da će biti jako zanimljivo u budućnosti. Naša cijela festivalska obitelj ili ti ga festivalska mreža se širi izuzetno velikom brzinom. Polako osvajamo zemlje!

Često se spominju kampanje najava oko festivala. Sea Star se vratio, karte za dogodine su već u prodaji, ali kada možemo očekivati neke prve informacije o imenima koja stižu u Umag?

Mi bismo voljeli sve pomaknuti dosta ranije. Znamo da smo obično krajem studenog puštali prva imena van, a početkom prosinca bi krenuli i s prodajom karata. Zapravo naš cilj je da već u rujnu ili listopadu imamo neka imena kako bi se ulaznice krenule prodavati. Sea Star je ove godine prošao jako dobro. Preživio je pandemiju, imao je jako zanimljiv program i pokrenuo je cijelu festivalsku sezonu. To je bio naš prvi festival u Hrvatskoj nakon dvije i pol godine. Evo sad mu slijedi peto izdanje, to bi trebao biti trenutak kada Sea Star dobiva nacionalnu i regionalnu prepoznatljivost kakvu zaslužuje. On je već polako ima, ali za to treba još proći godina.

Ovog ljeta se vratio velik broj festivala, ali se otvorio i velik broj novih. Neki od njih nažalost ne prežive do drugog, trećeg izdanja. S druge strane, EXITovi festivali su tu prisutni godinama, rastu i šire se. Koja je tajna?

Ima jako puno elemenata koji se moraju poklopiti. Prije svega sredina u koju dolazite, grad, zemlja moraju razumjeti koju koristi oni imaju što mi tamo radimo festival. Mi smo veliki brend, znamo raditi festivale, znamo sredini u koju dođemo zaraditi puno novaca, znamo državi zaraditi puno novaca, znamo re brendirati destinaciju. Od toga krećemo. Bilo bi jako jednostavno i lako raditi festival sredinom srpnja negdje na Jadranu. Mi idemo prema tome da destinaciji u kojoj dolazimo damo neku drugu vrijednost.

Primjerice?

Uzmi Sea Star za primjer koji otvara festivalsku i turističku sezonu, a Sea Dance to sve nekako zatvara. To je zapravo neki ključ. Mi svojim znanjem, mogućnostima, cijelom kompanijom koja stane iza festivala donosimo izuzetno puno destinaciji. E sad, što tu točno treba napraviti i kako treba napraviti, za to treba posebna zanimljiva studija koja treba gledati od festivala do festivala. Primjerice, Sea Star koji je tu pozicioniran da Umag rebrendira u smjeru zabave, jer je dosad bio prepoznatljiv po svom sportskom štihu.

Lokacija mu je odlična jer su tu Hrvatska, Slovenija i Italija domaće zemlje. E to je sad ta nekakva ideja. Strumica sad u Makedoniji je slična fora i ideja. Jako blizu je Bugarske i Grčke koje imaju jaču platežnu moć nego Makedonija i tu ih nekako lovimo sve skupa. Nadalje, Crna Gora i Sea Dance imaju nekakav drugačiji drive. Glavni point je da kao i u svakom poslu trebamo raditi puno više i da donesemo puno više. Za to je potrebna sinergija lokalne zajednice, županije, Turističke zajednice, Ministarstva kulture, turizma. Oni to moraju prepoznat, bez toga jednostavno festivali će teško uspjeti.

Lađari elektroničke scene vrte tamo gdje Neretva ljubi more


Večer pod imenom Track You ugostit će 6 lađara regionalne i domaće elektroničke scene: Worda, Edy C., Maroje, Anthony Locomotivo, Doxa b2b Matek. Ulaznica na blagajni kluba 60 kn.

FB EVENT
Delta Sound Industry present "TRACK YOU"


Foto: Tobin



WORDA
Ovaj Sarajlija nosi pune šake vlastitih izdanja prljavog techna po labelima kao što su 1605 Music Therapy, Yin Yang Records, Italo Business, Teggno, Pragmatik, DSR Digital, Frequenza Records, ECI Korea. Uz esencijalnu ulogu u mehanici lančane reakcije plesa Chain Reaction, stoji i kao domaćin i urednik mTechno Radio Showcasea koji na radio val stavlja najbolje od techna kao dodatna popratna kaskada povezana na os vlastitog mu mTechno Recordsa. Festivaldžije su ga lovile po EXIT festivalu, na plesnim danima i noćima u Grazu, Mannheimu, Zurichu i Sofiji, dok su plesale i bine Adriatic Perceptiona, Seadance festivala, Festivala 84 i Imperium festivala.


EDY C.
Iz Projecta Vojarna tako stiže gospodin Edy C, rođeni Šibenčanin koji je mladost proveo na house i tech-house partyjima, da bi techno postao dugoročna ljubav i sada ga nalaziš sa šakama punim funky techna s tech house electro twistom kao disonantnom trešnjom na vrhu, uz dobru dozu iskonskih tribal ritmova kao estetski autogram utkan u produkcije. A decoder ne trebaš jer je savršeni recept za izdanja već dekodiran, a vlasničke papire i prava na hvaljenje Decoded Recordsom drži također Edy.

Nick Colgan: -Ovo je sjajna festivalska godina, a Hrvatska može još bolje-


Ova konferencija itekako je važna za ovaj turistički sektor, a okupit će vodeće ljude festivalske industrije. Osnivač The Garden festivala, jedan od pionira hrvatske festivalske industrije Nick Colgan sudjelovat će na konferenciji, a o aktualnoj sezoni ima samo riječi hvale.



„Ova je sezona još uvijek aktivna, ali do sada je bila sjajna godina i bilo je pravo zadovoljstvo ponovno vidjeti nasmijana lica kolega i  turista koje smo zajedno uspjeli privući natrag na prekrasnu jadransku obalu.“ – kaže Nick Colgan te dodaje: „Dobra komunikacija i volja za zajedničkim radom ključni su za dugovječnost naše industrije. Mislim da je jedna pozitivna stvar koja se razvila iz COVID-a bila činjenica da smo bili pomalo prisiljeni slušati i raditi jedni s drugima tako dugo da se to nastavi. Moramo nastaviti pomicati granice i ostati usredotočeni na stvaranje još boljeg iskustva za sve zainteresirane.“

Cilj CBMC-a je na jednom mjestu okupiti ljude iz glazbene industrije, posebice one usmjerene na festivalsku i klupsku scenu, gdje će im se omogućiti prilika za razmjenu novih informacija kroz networking i dijeljenje iskustva s kolegama iz cijelog svijeta. Glavna misao vodilja je da kvalitetom govornika i rješenjima koja će naši predavači prenijeti sudionicima, konferencija stekne ugled i status među ciljanom skupinom te time Hrvatsku uvrsti na jedno od vodećih mjesta u Europi kad su ovakvi događaji u pitanju.



„Vjerujem da je Hrvatska trenutno jedna od najboljih glazbenih destinacija za odmor u Europi tijekom ljetne sezone i da može biti samo bolja. Zemljopisno je savršena, uklapa se u pristupačnu cjenovnu kategoriju nudeći kvalitetu po razumnim cijenama, možemo ponuditi proizvodnju vrhunske kvalitete i što je važno, blisko surađivati s lokalnim stanovništvom i vlastima osiguravajući brojne koristi na lokalnoj i nacionalnoj razini.“ – govori Nick Colgan.

Ove godine na CBMC pozornicu dolaze međunarodni eksperti i organizatori uspješnih festivala, poznati i popularni, ali i oni mladi i perspektivni izvođači elektroničke glazbe, produkcijskih timovi, izdavačke kuće i svi ljubitelji glazbenih taktova. Među njima su i organizator The Garden Festivala Nick Colgan, suosnivač Exit festivala Ivan Milivojev, suvlasnik NOA Beach Cluba Ivan Jokić, osnivač BSH Events Drago Vukelić i mnogi drugi.  



„2021. godina bila je ponovno pronalaženje neke vrste stabilnosti i učvršćivanje broda te poduzimanje svega što smo mogli u vrlo teškim okolnostima .Ono što je ipak došlo do izražaja je ogromna važnost redovite komunikacije i zajedničke suradnje između organizatora i vlasti. Odnos koji smo uspostavili protekle dvije godine učinio nam je živote lakšim, a sigurno iskustvo posjetitelja boljim.“  – zaključuje Nick Colgan.

Ova konferencija je mjesto za povezivanje i dijeljenje informacija, a više o cijelom projektu može se pronaći na web stranici gdje je moguće osigurati i ulaznicu za ovogodišnje izdanje: https://cbmconference.com/

Raspored, teme, gosti panela po danima: 8. rujna | 9. rujna

Legendary pres. Andrew Rayel: Find your Harmony u Boogaloo 15.10.


Po prvi puta, Zagreb će ugostiti globalno poznatog DJ-a i producenta, Andrewa Rayela uz postavu Find You Harmony koncepta.

Maestro kakav je doista je oborio vrh trance scene što dokazuje i činjenica podrške od imena kao što su Armin Van Buuren, The Chainsmokers, Tiesto i mnogi drugi s kojima je imao priliku surađivati.



Svoj brend Find Your Harmony pretvorio je u pravo iskustvo koje su doživjele metropole poput Montreala i New Yorka, a sada je na redu i Zagreb. Niz nastupa, traka i predanog rada zapečatili su njegovu karijeru pa je tako imenovan kao jedan od TOP 100 DJ-eva u svijetu.





Uz njega, dolazi i Craig Connelly koji je svoj glazbeni put ugravirao pobjedom na “Empireu” i Super 8”. Danas, Connelly puni line up-ove diljem svijeta i potvrđuje svoju strast prema tranceu koja ga prati od samih početaka.





Craig Connelly karijeru je obilježio i s 25+ Beatportovih traka koje se najbolje prodaju, a njegova “Black Hole” imenovana je jednom od traka godine prema ASOT-u. Nastavno na line up nižu se Corti Organ, Bogdan Vix, Robbie Seed te Acruz.



FB Event
Legendary pres. Andrew Rayel : Find Your Harmony

Ulaznice su u prodaji u sustavu Entrio na svim Entrio prodajnim mjestima. Vidimo se na plesnom podiju jer očekuje vas legendarda noć!

Ni skromniji lineup nije spriječio partijanere da produže ljeto uz Sea Dance

Ples na festivalskim podijima se nastavio u Novom Sadu na Petrovaradinskoj tvrđavi s još jednim izdanjem EXITa. Dok za sami finiš festivalske sezone svoja vrata je još jednom otvorio Sea Dance na plaži Buljarica, nedaleko od Budve.

Iako se osmo izdanje Sea Dancea najavilo ranije nego inače, tijekom ljeta uslijedili su problemi vezani uz podršku Ministarstva ekonomskog razvoja i turizma Crne Gore i samog financiranja festivala. Održavanje samog festivala dovedeno je pod upitnik svega mjesec dana prije njegovog početka, no rješenje se ipak našlo i plaža Buljarica je još jednom ugostila partijanere koncem kolovoza.

Gotovo dva kilometra duga plaža Buljarica i ove godine je partijanere, opravdano, dočekala u nešto skromnijem izdanju. Tri dana, tri pozornice i nekolicina prepoznatljivih regionalnih izvođača su upotpunili lineup na kojem su se nalazili kako elektronski radijski hitmejkeri tako i tražena techno imena.

Iako je ovogodišnja postava izvođača nešto siromašnija od onoga na što su posjetitelji Sea Dancea navikli, odmah pri ulasku na festival se moglo vidjeti da je zainteresiranost za osmo izdanje EXITovog festivala u Crnoj Gori velika. Za razliku od prošle godine, pozornice su bolje postavljene te je na samom ulazu masu partijanera čekao Together. Always! Powered by Guarana stage na kojem je nastupilo gotovo 30 lokalnih DJ-eva kroz tri dana. Mainstage je drugu godinu za redom postavljen tik uz tirkizno plavo more na plaži, dok je nasuprot njega postavljena bila Tuborg Silent Dance pozornica.

Prva festivalska večer je dovela najviše elektronskih imena na glavnu pozornicu. Pola sata nakon ponoći Mainstage je preuzeo turski DJ i producent, Mahmut Orhan poznat po svojim radijskih hitovima. Iako su ga proslavile stvari kao “Feel” ili “6 days” koje su namijenjene za širu publiku, turski hitmejker je publiku dočekao u nešto drugačijem izdanju. Na svom Instagram profilu je najavio iznenađenjem, a to je i potvrdio sa svojim setom. Kroz dva sata je publiku vodio progresivnim, melodičnim house zvukom i poslužio kao prava uvertira za ostale DJ-eve.

Nešto kraći set je imao veteran regionalne scene, Marko Nastić koji je izvlačio trake iz naftalina. Old school vibe i odlično kombiniranje house zvuka s technom je publiku nabrijavalo za glavnu zvijezdu prve večeri – Anfisu Letyago. Tražena techno zvijezda s rezidencijom u Napulju, imala je svoj premijerni nastup u Crnoj Gori. Dan nakon svirke na zadnjem danu Sonusa, stigla je na plažu Buljarica s jako energičnim i nabrijanim setom.

Dva sata publika je imala priliku pratiti ne samo techno beatove, već i zvuk srodnih nabrijanih žanrova koji se kreću od 130 BPM-ova na više. Highlight večeri je bio završetak Anfisinog seta uz njen novi singl “Haze” koji zrači zvukom trancea iz 90ih godina prošlog stoljeća te se savršeno uklopio uz prve sunčeve zrake. Neumorne partijanere, skoro do osam sati ujutro je peglao Ilija Djoković i još jednom potvrdio zašto ga smatraju sljedećom velikom stvari u regiji.

Nakon osmosatnog elektronskog programa u petak, subotu je čekao nešto kraći, ali ništa manje zanimljiv program namijenjen ljubiteljima elektronskog zvuka. Tvorci viralnog hita “Love Tonight” – Shouse su prvi preuzeli Mainstage i prezentirali svoj “weirdo house”. Iako su svoja dva planetarno poznata hita ispucali na početku i kraju seta, ostatak je bio ostavljen za ugodno putovanje house beatovima.

Hitova s Billboard ljestvice nije bilo, a često se mogao vidjeti i mobitel u zraku, jer je ekipa shazamirala ID-jeve. Velika zainteresiranost se stvorila oko dua koji je slijedio iza. Riječ je o braći Alessandru i Federicu Fogniniju koji se kriju iza imena Mind Against. Jedna od perjanica Afterlife etikete je publiku vodila savršenim balansom energičnog i melodičnog techna. Subotnju večer, točnije nedjeljno jutro je zatvorioHuman Rias, poznat po tome što je imao priliku otvoriti i zatvoriti u istom danu EXITovu Dance Arenu u Novom Sadu.

Posljednje festivalske večeri partijanere je čekalo najzvučnije elektronsko ime festivala – Nina Kraviz. No prije nego što je Ruska DJ-ica preuzela kormilo Mainstagea nastupio je Coeus. Beogradski DJ i producent čije trake izlaze na Afterlife etiketi je ovog ljeta imao priliku nastupati na gotovo svim velikim regionalnim festivalima. Svoj nastup je obilježio vlastitim singlovima i ID-jevima koji su osvojili publiku, a sve je to povezao s prepoznatljivim hitovima objavljenima na pod izdavačkom kućom Afterlife.

Prijelaz iz progresivnih i melodičnih house i techno ritmova na set Nine Kraviz se nije ni osjetio. Kultna Ruska DJ-ica i producentica je u svoj dvosatni set krenula lagano, tamo gdje je Coeus stao. Kako su minute odmicale, tako se tempo pojačavao i Nina je odradila točno ono zbog čega je dovedena na Sea Dance – da odvede partijanere u drugu dimenziju. Samo zatvaranje ovogodišnjeg Sea Dance je pripalo vjernom predstavniku crnogorske scene – Proximusu, koji je posljednje partijanere ispratio do kraja festivala.

Usprkos mnogim problemima na koje je Sea Dance festival naišao ove godine, jedno je sigurno – publika je prepoznala festival i njegovu važnost. Preko 40 tisuća ljudi je prošlo kroz festivalska vrata, za velik broj posjetitelja ovo je bilo prvo festivalsko iskustvo, ali sigurno ne i zadnje. Nakon dva intimnija i siromašnija izdanja, vrijeme je za povratak na staro –  a to se već može očekivati sljedeće godine organizatori se nadaju.





Spaljen je Empyrean, hram Burning Mana 2022.


Ovaj prekrasno dizajnirani i dobro osmišljeni hram je geometrijski osmerokraki oblik zvijezde koji su dizajnirali Laurence "Renzo" Verbeck i Sylvia Adrienne Lisse. Par se upoznao i družio tijekom 2019. godine te su dobili inspiraciju da zajedno osmisle vlastiti projekt hrama.


Foto Rand Larson

Empyrean je izabran zbog svoje lijepe geometrije i inkluzivnog dizajna, kao i zbog svojih snažnih uloga i posada koji su pokazali iskustvo, integritet i izvedivost potrebnu za stvaranje ovog jedinstvenog prostora. Hram je trebao biti spaljen još 2020., ali je korona odgodila festival dvije godine.

Pogledajte nekoliko fotografija spaljenog hrama, društvene mreže su prepune predivnih prizora iz Black Rock Citya od maštovitih kreacija do umjetničkih instalacija. Na Youtube izlaze brojni aftermoviji u režiji samih posjetitelja, a svakako pogledajte i kompletan video paljenja skulpture čovjeka od subote, 3. rujna.



 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Greg (@warjew.actual)







 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Nikie Xiong (@nikie_x)





 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by chelsea // bat country