Skip to main content

Znanstveno istraživanje s Exita pokazalo da festivali nisu mjesta masovnog širenja virusa!

Istraživanje je organiziralo stručno osoblje Doma zdravlja Novi Sad i udruženje Projekt Lab, pod vođenjem šefice istraživačkog tima, epidemiologinje doc. dr Marije Milić.

„U želji da ispitamo rizik od zaražavanja novim koronavirusom tijekom posjete jednom masovnom događaju, a u situaciji kada se primjenjuju sve preventivne mjere, i kada se od svih posjetitelja zahtjeva da su komplentno cijepljeni ili da imaju negativan test na koronavirus, odlučeno je da se tijekom EXIT festivala provede znanstveno istraživanje i na taj način iskoristi jedinstvena prilika da se dođe do novih znanstvenih saznanja o virusu. Dosadašnji preliminarni rezultati ukazuju na to da nije bilo pozitivnih među sudionicima istraživanja, a detaljnije rezultate očekujemo uskoro“, izjavila je doc. dr Milić.



Ukupno 345 ispitanika je podjeljeno u dvije grupe – cijepljene i one koji su na festival ulazili s negativnih testom. Oni su testirani prije ulaska na festival, od 8. do 10. srpnja, i samo jedna osoba je bila pozitivna, kojoj je naravno onemogućen ulazak na festival. Testiranje je ponovljeno nakon sedam dana,  od 15. do 17. srpnja, i rezultati su i više nego ohrabrujući – u obje grupe niti jedna osoba nije bila pozitivna na Covid-19!

„Uz rigoroznu kontrolu ulaska, ovakvi rezultati istraživanja su bili očekivani. Za konačnu analizu bit će potrebno neko vrijeme, ali već sada se može reći, kako na osnovu istraživanja, tako i na osnovu kretanja dnevnog broja novozaraženih u Novom Sadu, da EXIT festival nije mjesto masovnog zaraživanja virusom“, rekao je direktor Doma zdravlja Novi Sad Veselin Bojat.

Još jedan uvjerljiv dokaz da na Exitu nije bilo masovnog širenja virusa je i činjenica da ni 10 dana nakon početka festivala nije došlo do značajnog pogoršanja epidemiološke situacije u Novom Sadu, te da se dnevno kretanje virusa u vremenu od 8. do 19. srpnja u ovom gradu ne razlikuje u prosjeku od ostatka Srbije. Još jedan pokazatelj da na Exitu nije došlo do masovnog zaražavanja virusom je i preliminaran podatak da je od gotovo 20.000 stranaca, od kojih je većini bio potreban PCR test za povratak u zemlju porjekla, samo jedan inozemni posjetitelj bio pozitivan na virus.



U Europi je do sada provedeno niz istraživanja na manjim događajima, i također su sva pokazala da, uz navedena ograničenja, koncerti i festivali nisu rizična mjesta za prenošenje Covida-19. Istraživanje na Exitu je prvo koje napravljeno na masovnom događaju na kojem je bilo više desetina tisuća ljudi, pa se očekuje da njegovi rezultati mogu biti jedan od ključnih argumenata u borbi za povratak velikih događaja širom svijeta.

„Istraživanje s Exita dokazuje da se i tijekom pandemije može naći način i model po kojem se i najmasovniji događaji mogu odvijati potpuno sigurno. Ovo istraživanje je naš doprinos borbi cjelokupne glazbene industrije za daleko bolji tretman u europskim i svjetskim državama nego što je to do sada bio slučaj. Dokazali smo da smo bili optuženi nepravedno, i da više ne postoje nikakvi argumenti i opravdanja koja mogu dozvoliti okupljanja na sportskim događajima, u kafićima ili shopping centrima, a ne i na koncertima i festivalima. Pozivam našu cjelokupnu industriju da, kao što smo se mi izborili u Srbiji, udružimo snage i izborimo se za fer tretman naše scene na svjetskom nivou”, izjavio je osnivač i direktor EXIT festivala Dušan Kovačević.

Mjere ograničenja ulaska na Exitu su primjenjivane rigorozno, izvršeno je preko 16.111 provjera posjetitelja s Digitalnim zelenim certifikatom, od kojih je čak 95% njih imunizirano cijepljenjem. Za sve koji nisu imali Digitalni zeleni certifikat, organizirano je besplatno testiranje. Za pet dana testirano je 18.336 osoba, a pozitivno je bilo njih 10 ili 0,05% testiranih. Njima, naravno, nije bio dozvoljen ulazak na festival, već su brigu o njima preuzeli medicinski radnici. Posjetitelji iz inozemstva su provjeravani u skladu s dokumentacijom s kojom su ulazili u Srbiju, što je u velikom broju slučajeva bio PCR test.

B-SIDE – DJ iz druge galaksije stiže na Vis


DJ je, koji je vrtio u najjačim klubovima u 30 zemalja svijeta, a o njemu je pisalo 12 svjetski poznatih glazbenih magazina. Svirao je i bio intervjuiran na 10 globalnih radio stanica od Australije preko Japana, Nizozemske, Velike Britanije, Njemačke, SAD-a, Amerike i svugdje po Južnoj Americi.



Nastupao na W.M.C./Ultra, DJ Expo, Amsterdam Dance Event, Club Space, Metamorphose (Japan), Hot Beats Fest. (Argentina); rezidencije u klubovima / Miami, FL / D.F.W., TX. / New Orleans, LA, Mexico City i Guadalajara, Mexico. Osim toga, nastupao je i otvarao za izvođače kao što su: Guru (Gangstarr), The Chemical Brothers, The Pharcyde, DJ Q-Bert, EPMD, Jesse Saunders, Mark Farina, John Acquaviva, Josh Wink, Will.i.Am , Diplo, Craze, Lil 'Jon, Kenny Dope & Lil Louie Vega (MAW), Jazzy Jeff i dr.

Učio svirati na više od 6 instrumenata prije svoje 12. godine; u glazbenom smislu B-SIDE je radio sve, od DJ-inga preko glazbene produkcije, do audio inženjeringa, upravljanja A&R +, brendiranja i razvoja proizvoda, radijskog emitiranja, marketinga, pisanja, podučavanja, filantropije, fotografije, pa čak i koreografije!

Na Visu će se osim za pultom pronaći i u ulozi mentora i predavača u sklopu slijedećih sadržaja:

Tribina: Meet & Greet / Pitanja i odgovori u vezi DJ industrije (Predavači: Mike Agent X Clark, B-SIDE)

Radionica: Kratki pogled na prošlost, sadašnjost i budućnost DJ-a i audio tehnologije. Kako izvući maksimum iz računala za DJ-ing i audio produkciju (Predavač: Darrin “B-SIDE” Young iz tvrtke DAS Audio (ex Stanton/KRK/Cerwin Vega))



S produkcijskim radovima koji se kreću od Georgea Clintona do D.O.C. & Erotic D, + underground (white label) remiksi za Erykah Badu, Limp Bizkit, Daddy Yankee vs. UB40, Kanye West vs. M.A.N.D.Y, Prince i drugi … Smatra "jedinim DJ-em koji se ne boji izmiksati i remiksirati sve".

Tijekom godina rada poznato je da B-SIDE svira i stvara vrhunske House & Electro, Breaks, Hip-Hop, Latin, D & B / Dubstep i Disco zvukove. To u kombinaciji s njegovim vještinama kao Turntablist-a svrstava ga u razred za sebe. B-SIDE promovira nekoliko događaja, međunarodne turneje i savjetuje s proizvođačima zvuka. Osim što je vodio vlastitu tvrtku, upravo se vratio u Floridu i u studio nakon duge stanke i preseljenja. Očekujte da ćete u bliskoj budućnosti vidjeti i čuti više o ovoj fascinantnoj osobi.



FB Event

Spazm in The Multiverse je glazbeni festival s edukativnim predavanjima koji se održava od 29. srpnja do 1. kolovoza u Komiži, na lokaciji uvala Kamenice (Club Lunatic – ex Aquarius).

Najavljeni su još i brojni drugi izvođači poput

MIKE AGENT X CLARK (DETROIT/USA)
RON D 8 LIM (Power of Love Productions, NYC/MIAMI/ZURICH/USA/EU)
B-SIDE (MIAMI/USA)
IMMANUELE SIMONELLI (NYC/USA)
DJ JOCK (BEST CROATIAN TECHNO TALENT PAST 3 YEARS/CROATIA)
DJ PILLE (HVAR/CROATIA)
MR BIZZ (LUNATIC/CROATIA)


Prve ulaznice su u pretprodaji na Entrio od 120 kn, dok je trodnevna festivalska ulaznica 300 kn. Domaćin festivala je klub Lunatic (ex Aquarius), uvala Kamenice (Komiža, otok Vis)

VAŽNA INFORMACIJA

Organizatori poručuju da će na ulazu u klub biti omogućeni brzi antigenski testovi kako bi se mogle dobiti covid potvrde

Treća sezona Martinske: 19. Seasplash festival kroz foto objektiv


Na festivalu se počelo uživati već prvog dana 15. srpnja od 17h na ChillSplash pozornici i dnevnim aktivnostima na raznim radionicama, a prvu večer na glavnoj pozornici nastupali su reggae/dancehall bend One Dread koji je predstavio novi autorski materijal uživo, te zagrebački dub duo Anja G & Dr.Obi.









Kali Fat Dub objavili su novi album “Životinjska karma” upravo na Seasplash festivalu i svojim fanatičnim nastupom zaključili večer, dok je Mexican Stepper bio zadužen za zagrijavanje na početku večeri. SoundSplash pozornica je bila rezervirana za domaće producente i dj-e Proovea, Inka, Maya i Flico.











Do nedjelje 18. srpnja nastupali su još i Inner Terrestrials, Alejuandro Buendija, Plesači sporog stepa, Sassja, Brain Holidaysa, Banana Zvuk, Haris Pilton, Dub Settlers HI FI, Tadiman, Cromaicanz i drugi.

























Dobie – domaći EDM producent poznatiji na svjetskoj sceni nego u Hrvatskoj


Producent, glazbenik i aranžer Vjeran Rubeša, podrijetlom iz Zagreba, poznatiji pod umjetničkim imenom Dobie (trance, pop, progressive house) te Universal Flow Band Duo (trance i techno projekt), iza sebe ima brojne suradnje s producentima i umjetnicima iz cijeloga svijeta – Bradom Groblerom, Xavierom Claytonom, B-Menom, Brutu Music, tu su Jeanom Clemence, Trento i drugi, s kojima izdaje pjesme od deep house, popa, housea i trancea, a od suradnji s hrvatskim producentima, tu je suradnja s Tripplexom, a kasnije i s OverGround Machine, s kojim je nastala drum & bass pjesma ‘’Fragment’’ čiji je spot sniman u Kutini.



Najnovija suradnja započinje početkom 2021. godine, i to s Xavierom Claytonom, kreatorom mega hitova i No. 1 svjetskih billboard chartova poput ‘World is Mine’ (David Guetta), ‘Tribal Dance’ (2Unlimited), čije se pjesme mogu čuti u čak 4 Hollywoodska filma. Početkom lipnja objavili su ‘Drowning’, kombinaciju dancea, popa, progressive housea i EDM žanra, čiji tekst i vokal potpisuje upravo Xavier Clayton, a za glazbu koja je nastala još 2018. godine zaslužan je Vjeran Rubeša, odnosno Dobie.

‘’U glavi sam ‘’čuo’’ afroamerički vokal, malo sjetan, mekan, tužan. Tako da je Xavier u pjesmo sjeo kao ‘’as na desetku’’, ne samo vokalno već i lirski, jer njegove ideje za tekstove su nepresušne’’, poručio je Dobie o suradnji koju je ovih dana recenzirao portal Stereo Stickman, koji o suradnji više donosi i kroz intervju s dvojcem zaslužnim za ‘’Drowning’’, koji suradnju nastavljaju i u novoj najavljenoj pjesmi ‘Again’.



Osim Drowning, ovih je dana Dobie u suradnji s nizozemskim producentom Brutu Music, Skinny Scotty & Queen Minerva objavio i pjesmu ‘Funkupa’, čija je osnova ideja bila izmiješati žanrove deep housea, housea, funka i repa, kako bi je ‘’malo ambijentalno zacrnili’ I dobili alternativni zvuk, a kako poručuje Dobie, vjeruje da su u tome i uspjeli, jer kako Brutu Music kaže: ‘’Yo cuz, I like work with you cause you are my cuz nigger”"

Jedna od njegovih prvih uspješnica ‘My Everything’, nastala je u suradnji s poznatim nizozemskim producentom Bradom Groblerom, 2016. Godine, a proglašena je jednom od pobjedničkih u EDM žanru u Nashvilleu gdje su članovi žirija između ostalih bili Rolling Stones Magazine, Warner  Music Group i Atlantis Records te druga zvučna imena iz svijeta glazbe, a kasnije osvaja i prvo mjesto na Trance Chartu. Prvo mjesto na Spinnin Chartu, Trance i Main Chartu kasnije zauzima i s pjesmama Dublin Rain i Heart of glass, a na samom vrhu ljestvica našao se i s brojnim drugim pjesmama i na Beatport-u.

Makarun izdaje svoje prvo samostalno izdanje na Thanq etiketi Marine Karamarko


Tesk, Josip Petrov, Gjidoda Jr., Foundate, Tronicc i Ana Antonova domaća su imena koja su upotpunila Thanq katalog kroz proteklih šest godina postojanja etikete. Ovoj šarolikoj obitelji priključio se i Makarun.



Novaljanin sa studentskom adresom u Rijeci donosi svoje prvo samostalno izdanje “Liquid Mind”. Izdanje sadrži dvije pjesme; naslovnu «Liquid Mind» i «Running Around». Naslovnu pjesmu «Liquid Mind» možemo opisati kao tipičnog predstavnika deep tech zvuka, sa jakim rolling basom koji tjera na ples, dok u «Running Around» traci možemo čuti Makarunov napredak prema minimal zvuku, te moguće i utjecaj njegovog mentora Tonija Teskera (Tesk).



Running Around je savršena stvar za otvaranje after hour seta u ranu zoru.  Sudeći prema preslušanom izdanju, kao i nekih od Makarunovih setova, od ovog momka možemo očekivati još odlične glazbe, ali i evenata u njegovoj organizaciji, budući da je uz Teskeru i Nina Barbina idejni začetnik dvaju kolektiva/projekata “Minimalcheck” i “Kubik”.



Iako je kampanja kroz promo kanale tek krenula podršku su do sada već pružili: Mihai Popoviciu, Claude Von Stroke, Paco Osuna, Anthony Pappa, Christiano Zaganelli, Shimammo, Suolo, JP Elorriaga, Roland, Tom Bug, Dallosh, Tesk, Sven Jaeger, Behache

Artist: Makarun
Release: LIQUID MIND EP
Label: THANQ
Exclusive Beatport: 26.07.2021.
Worldwide: 09.08.2021.
Cat.NO. TNQ57
 

Povratnici na Forestland – jedva čekamo nastupati!


Jedan od razloga za to je taj da velik broj DJ-a, glazbenika, ali i fotografa, performera, suradnika samog festivala već godinama dolazi baš iz Slovenije.



Timo G, slovenski je producent, DJ i suvlasnik agencije Pulse s kojom stvara novi naraštaj DJ-a, diže scenu na novu razinu i razvija glazbenu priču u najteže doba za kreativnu industriju. „Forestland je obitelj, nema druge riječi. Veselim se svakom nastupu, svakoj svirci i publici koja mi daje neopisivu energiju. Fali mi zadnje dvije godine ta energija, u Međimurju je ona odlična i uvijek imam osjećaj da smo našli zajednički PULSE“ rekao nam je Timo. „Na mom repertoaru se uvijek nalazi izabrana, kvalitetna glazba svjetskog formata, a ovog ljeta predstavit ću publici i svoju vlastitu, neizdanu, neobjavljenu produkciju.“



Još od prvog festivala Forestland daleke 2013., Timo G je domaćin, resident i prijatelj Međimurja.

Svoj život sam posvetio glazbi, jedva čekam ponovno stati na Forestland stage, pozdraviti publiku i plesače, pokazati i podijeliti svoju sreću, energiju i emocije sa svima vama“ dodaje Timo G.


 
Emir Bešić E-Base, varaždinski majstor techna, vlasnik projekta Tech Room i e-xperience, ali i producent, DJ i kreativac u glazbenoj industriji vraća nam se po drugi put na Forestroom gdje će biti headliner na drugu večer festivala: „Proteklih 18 mjeseci je bilo najizazovnije razdoblje za glazbenike i izvođače. Jednostavno uz svu tehnologiju, svu mogućnost komunikacije, povezanosti, nama je nedostajala ona jedina, ključna komponenta našeg rada, interakcija s publikom“ reći će E-Base.

U nastavku pogledajte i satnicu samog festivala i raspored nastupa



Ostalo nam je tek nekoliko dana do prvog festivala, a posebnost je da će to biti prvi događaj na sjeveru Hrvatske bez ograničenja, sve što vam treba je ili covid potvrda, ili pak negativan test koji će biti dostupan za simboličnih 25 kuna i na ulazu na festival. Ulaznice po cijeni već od 120 kuna potražite u sustavu Entrio.hr, dok iste budu dostupne i na ulazu, no po višoj cijeni od pretprodajne.