Skip to main content

Finski znanstvenici misle da su pronašli učinkovit lijek za mamurluk


Stanovnici svake zemlje članice EU zamoljeni su da na ljestvici od 0 do 10 ocijene koliko su zadovoljni svojim životom u cjelini. Na kraju su se Finci pokazali najzadovoljnijima sa konačnom ocjenom 8,1.



Rezultati nove istraživačke studije sa Sveučilišta u Helsinkiju i sa Sveučilišta u istočnoj Finskoj vjerojatno će donijeti Fincima još nešto zbog čega će biti sretni: prema Yleu, ti znanstvenici misle da su napokon pronašli učinkovit lijek za mamurluk.



Za istraživanje je angažirano 19 muškaraca koji su u petak navečer proveli u hotelskoj konferencijskoj sobi, ispijali moćnu 10% ABV kombinaciju soka od brusnice i koskenkorve, finskog alkohola iz čistog zrna. Broj pića koje je svaki sudionik popio temelji se na njegovoj tjelesnoj težini; čovjek od 165 kilograma dobio bi devet doza. (Naravno, s obzirom da su samo muškarci uključeni u studiju, postoje ozbiljna ograničenja njegovih nalaza.)



"Bilo je očito alkoholiziranih ljudi, ali nitko nije padao pijan", rekao je istraživač Sveučilišta u Helsinkiju Markus Metsälä.

Svaki je sudionik dobio i placebo tabletu koja je sadržavala 600 mg aminokiseline L-cistein ili dozu od 1200 mg L-cisteina. Sljedećeg su jutra zamoljeni da odgovore na brojna pitanja o tome kako se osjećaju i osjećaju li glavobolju, mučninu, stres ili samo mamurluk. Istraživači su otkrili da su muškarci koji su primili tabletu od 1.200 mg imali manje jake glavobolje i mučninu, dok su oni koji su imali manju dozu u cjelini osjećali manje tjeskobe.



"L-cistein smanjit će potrebu za pićem sljedeći dan bez ikakvih ili manje simptoma mamurluka: mučnine, glavobolje, stresa i tjeskobe", napisali su istraživači u svojim zaključcima. "Sveukupno, ovi učinci L-cisteina jedinstveni su i čini se da imaju budućnost u prevenciji ili ublažavanju ovih štetnih simptoma, kao i smanjenju rizika od ovisnosti o alkoholu."

Prezenteri koji su uručivali nagrade na Ambasadoru 2020.


Tako je broj od 50 prezentera smanjen na samo četvero, a oni su dodjeljivali priznanja u četiri čina odnosno četiri glavne kategorije. Tijekom dodjele nagrada program je skraćen budući da prezenteri nisu čitali nominirane već samo pobjednike po kategorijama.



Ovo je napravljeno zbog epidemiološke situacije, kako bi program bio dinamičniji i kako bi završio u roku od 120 minuta zajedno sa glazbenim nastupima, a poslije je uslijedio after do ponoći. Za prezentere su odabrani akteri scene koji su svojim doprinosom stekli status i zadužili scenu.



Tako je u prvom činu nagrade za četiri festivalske kategorije dodjeljivao Adnan Mehmedović Medo, osnivač Fresh Island festivala i jedan od suosnivača hrvatskog izdanja DJ Maga.

Open Air festival godine
Boutique festival godine
Najbolji festival domaćeg promotora
Regionalni festival godine



Drugi čin pripao je DJ Xedu iz Crobot Crewa koji je uručivao nagrade u 10 kategorija Scene

Najbolja nova klupska večer
Kolektiv godine
Nagrada udruzi za razvoj i promicanje scene
Koncept godine
Podcast / Stream / Radijska emisija godine
Klupska večer godine
Party godine
Najbolji mali klub
Najbolji veliki klub
Najbolji klub u regiji






Treći čin otvorio je Damir Ludvig iz Astralisa, a on je pak dodjeljivao priznanja za 10 kategorija DJ/Selektor

Najbolji Techno DJ
Najbolji House DJ
Najbolji Goa/Psy Trance DJ
Najbolji Tech-House DJ
Najbolji Bass DJ
Najbolji selektor Dub/Reggae zvuka
Najbolji Mainstream DJ
Eclectic DJ godine
Ambasador Hrvatske u inozemstvu
Regionalni DJ/producent godine




Program je završio četvrtim činom i sa proglašenjem pobjednika u 11 nagrada struke, a za prezentera je postavljen Sergej Snooze. Program ste mogli pratiti i u Livestreamu. Zvuk i program svečane dodjele počinju na 1:27:50 . Klik ovdje.

Mladi DJ godine
Nagrada za najperspektivniji bend/autorski projekt elektroničke glazbe
Mainstream single/remiks godine
Vizualno rješenje godine
Live act godine
Elektronički band godine
Single godine
Remiks godine
Najbolji album plesne/suvremene elektroničke glazbe
Hrvatska etiketa godine
DJ godine (po izboru struke)









 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Objavu dijeli Ambasador (@ambasador.hr)

Aklea Neon, Eleven, Klaada i Anja G & Dr.obi nastupili na Ambasadoru


Program svečane dodjele otvorila je osječka vila ritma i beata Aklea Neon sa pjesmom "Zovi ju mama" koju je napisao Pavle Klada. Njega smo čuli kasnije u programu.









Ivan Levačić Eleven nagrađen je u čak četiri kategorije – najbolji album, najbolji band i vizualno rješenje godine kao dio benda ABOP, a i sam je dobio nagradu za najperspektivniji projekt elektroničke glazbe.



Kada pričam o ABOP-u, prošlu ćemo godinu definitivno pamtiti po svojem albumu Delta. Albume dugo radimo, teško izlaze, tako da je to za nas velika stvar, tim više što smo s ovim najzadovoljniji do sada. Kada je riječ o solo projektu Eleven, na njemu radim oko dvije godine, no prošle sam imao prvi nastup. Trebalo je ovo biti radno ljeto, ali barem smo puno bili na moru,” rekao je Ivan, dodajući da je njemu osobno ovo bilo najdraže izdanje Ambasadora.



Prve fotografije i opširni izvještaj sa Ambasadora

Imena svih dobitnika Ambasadora sa upravo održane dodjele nagrada



Eleven je nakon prvog čina predstavio svoj live act sa trakom "Dr. Hatelove", nakon drugog čina čuli smo psytrance producenta Klaada u live izdanju, a posljednji glazbeni nastup bio je live dub mix zagrebačkog dub reggae tandema Anja G & Dr.obija. After su predvodili MYUZ-ov Hudi i Marcel iz Liminala. Video snimke pogledajte u Instagram objavama i stories Ambasadora.










Carl Cox objavljuje knjigu Oh Yes, Oh Yes


Carl Cox je prije nekoliko dana u 24. podcast serijalu "DJs and Beers" kojeg vodi Dubfire, objavio da izdaje knjigu. Podcast svaki tjedan preko Zooma ugosti nekoliko DJ-a, a ovaj put su se u konverzaciji našli Carl Cox, Chris Liebing, Dubfire, Drumcell, Matt Edwards i Truncate.



"Knjiga je napisana prije pandemije", tvrdi Cox, ali su Covid-19 i neki osobni razlozi doveli do toga da zaustavi njen završetak i službeno izdanje još neko vrijeme. "Postoji još stvari koje želim reći. Što se događa sa mojom obitelji, gdje se vidim na elektroničkoj sceni i što donosi budućnost", kaže Carl.



Knjiga bi trebala izaći kad se situacija malo smiri kako bi je ljudi mogli kupiti ne samo online, nego i imati mogućnost nabaviti je na fizičkim prodajnim mjestima. Dio u kojem govori o knjizi nalazi se na 2:05:00.

Država ruši scenu. Kaznili organizatore koncerta Nipplepeople sa 30 tisuća kuna


Zanimljivo je da su organizatori kažnjeni zbog nepridržavanja fizičke distance publike.

Na koncertima se mjerila temperatura, popisivala se publika, dijelile se maske, ali to nije bilo dovoljno prenosi portal E-Međimurje. Tri kazne po 30 tisuća kuna stigle su ovoga tjedna organizatorima triju koncerata u garaži Muzeja suvremene umjetnosti, tako glasi vijest koja se ovih dana munjevito proširila medijima i društvenim mrežama, piše Jutarnji.hr.



Prvo se 4. i 5. rujna na toj lokaciji održao Drito iz MSU-a, 11. rujna nastupili su Ida Prester i Nipplepeople, dok je 12. rujna svirao bend Pips Chips & Videoclips. Kazne su Los Angeles Agencyju i YEM-u, organizatorima koncerata, stigle zbog toga što publika nije poštovala propisani razmak – stajali su jedni do drugih bliže od propisanog metra i pol. To im je potvrdio Mladen Vlaić, načelnik Sektora upravnih i inspekcijskih poslova PUZ-a, koji je i sam bio u jednoj od inspekcija na spornim koncertima.

Znači li to da je Stožer osnažen odlukom Ustavnog suda o zakonitosti njihovih odluka krenuo u strože kažnjavanje kršenja mjera?

Organizatori su upozoravali publiku o nužnosti držanja distance prije samih događaja, kao i na samome događaju, a čak su i izvođači s pozornice apelirali na publiku da se razdvoje jedni od drugih. Upitali smo inspektora što bi, po njemu, organizatori još mogli učiniti po tom pitanju.



– Postoje upute HZJZ-a koje je organizator dužan provesti. A naše je da to kontroliramo – rekao nam je kratko, dodajući da ovo nisu prve kazne koje su stigle organizatorima glazbenih ili drugih kulturnih događanja.

– Kazne su napisane jer se nije održavala preporuka o fizičkoj distanci. Najavili smo svoju kontrolu, no svejedno se nije držao razmak – rekao je Vlaić za Jutarnji.hr.

No budući da su to sigurno prve kazne ovoga tipa o kojima se pričalo u javnosti, kontaktirali su Ministarstvo unutarnjih poslova, gdje su im obrazložili da su u periodu od 1. do 15. rujna od 474 najavljenih okupljanja obavili 210 nadzora i utvrdili 19 kršenja mjera. U tim se slučajevima najčešće radilo o nepridržavanju mjera fizičke distance i nepravovremenog prijavljivanja okupljanja. Jednom su inspektori uputili usmenu opomenu, i to za jedan događaj u Rijeci, a podnijeli su četiri prekršajne prijave, od kojih su tri otišle organizatorima već spomenutih koncerata, a jedna i za koncert održan u AKC-u Medika 12. rujna.

Podcast 155: Noizephaser


1998. otkriva rave glazbu (tada Marusha, Technoheads, The Prophet). The Prophet je ujedno jedan od osnivača Thunderdome eventa koji je nastao 1989. kroz razne studentske partije u Nizozemskoj. U to vrijeme početkom 1990-ih je nastao i hardcore žanr. Postoji dokumentarac „Thunderdome Never Dies 2019“ koji je igrao u kinima te opisuje kako se hardcore scena razvijala.



Kako su godine prolazile, Nikola je napokon 2001. godine krenuo istraživati svijet produkcije krenuvši sa glazbenim softwerima (DAW) za produkciju glazbe i izgradnju vlastitog glazbenog studija doma. U tom je razdoblju od 2002. do 2004. promovirao klupsku glazbu (od techna do hardcore-a) i počeo podržavati druge te se uključio u promociju događanja i organiziranju evenata gdje je i sam svirao u svojoj rodnoj Požegi.


 
Prvi interes je bio produciranje hardcore-a, ali kroz vrijeme i puno eksperimentira sa drugim žanrovima, radeći remikseve i vlastite trake jer zbog situacije gdje u Hrvatskoj nije popularan hardcore ni hardstyle, održavao si motivaciju istražujući druge elemente klupske glazbe poput dark techna do laganijih stvari. Još u prosincu 2004. godine počeo je raditi u FL Studio 4 early hardstyle i hardcore pod imenom DJ Nikola sa kolegom Ivas. Jedna od traka tog dvojca 2005. bila je "Loud And Hard" koju je podržao Phil Ty.


 
2010. godine prvi je put vrti  hardstyle i hardcore u svojim setovima. 2015. godine upoznaje Katarinu OHalloran koja ima iste interse u hard glazbi i produkciji te drugi put nastupa u slavonskom brodu 2015. Katarina OHalloran, također kao i Nikola  prije nego su se upoznali je organizirala i promovirala evente i tu su se našli. Tokom suradnje Nikole sa Katarinom on nastupa na Hard Islandu koji je ujedno i prvi hard festival u Hrvatskoj u popularnom klubu Kalypso 2015. i 2017. Svirao je i u Ljubljani, Slovenija 2016. (OrtoBar) kao gost zajedno s Katarinom OHalloran.


 
Pokazuje ljubav prema vizualnom te pravi i videospotove kao hobi počevši od 2010. godine za kolege sa scene Noisecontrollers, druge producente kao što su Atmozfears, Isaac, The Prophet, Headhunterz. Svirao je nebrojeno puta u svom rodnom gradu od 2004. do 2009. godine.
 
2018. kreće sa stvaranjem vlastitih novih zvukova, a novosti tek slijede. Početkom 2019. godine počinje  predstavljati hardcore žanr pod novim imenom Noizephaser. Dijeli pozornicu s mnogim svjetskim DJ-ima. Godine 2019. na hard hard stageu Hard Island dijeli pozornicu s svjetski poznatim hardcore producentima i DJ-ima poput Re-Style, Dither, Lady Dammage, N-Vitral, Art Of Fighters….



Svira vec treći put u Sloveniji, drugi put na eventu “Maribor Goes Hardcore” gostujući zajedno s hardcore producentom i direktorom Cenobit Recordings iz Nizozemske; Leviathan zvani Tellurian u rujnu 2019. Uz to na društsvenim mrežama održava "Croatian Hard News" stranicu i nekoliko grupa za promociju hard glazbe. Ideju za promociju drugih po grupama dobiva od Katarine OHalloran te zajedno nastavljaju promovirati scenu i svoje radove.

"Svima šalje poruku da vjeruju u sebe, slušaju intuiciju i ostvare svoje snove, budu realni i da nekad pređu granice koje im sama okolina nameće ako nešto doista svim srcem vole. Nikad ne odustajte."

Početkom 2019. osniva sa Antoniom Subert "Hard Dose Podcast", a godinu dana poslije Hard Dose Records za hardcore glazbu. Podcast koji možete poslušati je mix old hardcorea, millenium, industrial, uptempo primjesi no sve je hardcore, kako biste upoznali sve što je aktualno i malo kroz povijest.