Skip to main content

Prijavi se na glazbene i edukacijske radionice Let’s Talk About Music


Svi zainteresirani u dobi od 18 – 27 godina uz pomoć mentora i voditelja naučiti će kako uspješno organizirati određeni glazbeni događaj. Kroz četiri predviđena modula polaznici radionice naučiti će kako se organizira i dogovara koncert, party i sl. , kako se planira i provodi marketing i promocija, izrađuje vizualni identitet, koristi raspoloživa tehnička oprema (za ozvučenje i rasvjetu) te kako se ugošćuju izvođači, ali i publika.



Mjesto: OKC Palach
Vrijeme: listopad – studeni 2020.
Prijave na: [email protected] ili putem poveznice https://bit.ly/32s5wmm

Radionice su besplatne.

Napomena: rok za prijavu je 30.09., broj polaznika je ograničen na 10, stoga požurite s prijavama.

Reakcije nakon gostovanja Borisa Brejche u sklopu Projecta Vojarna


Bivša vojarna Bribirskih knezova po drugi put je u svom postojanju ugostila svjetsku zvijezdu Borisa Brejchu pod okriljem Projecta Vojarna u doba kada su u gotovo cijelom svijetu stopirani svi klupski i festivalski događaji.

Open air lokacija je dovoljno prostrana da ispuni sve propisane mjere za veći broj posjetitelja, a što je još bitno, na partijima se publika zaista pridržava mjera fizičke udaljenosti i do sada nije zabilježen ni jedan slučaj zaraze na open air događajima, pa tako ni na ovome koji je nedavno održan.



Ovaj party najavljen je kod nas ekskluzivno još krajem lipnja, a tijekom srpnja i kolovoza s obzirom na veći broj zaraza, iz dana u dan čekali smo vijesti u nadi da će se party održati prema najavama, i to se i dogodilo prema rasporedu. Mi smo zbog toga odlučili porazgovarati sa organizatorima kako bismo saznali što se sve odvijalo posljednja dva mjeseca, kako je cijela situacija, organizacija i zabava izgledala iz njihove perspektive.



Matea Erceg – Starevent

Od 2017. godine otkad radim za Project Vojarnu, mislim da je ovo bio najteži event za odraditi do sada. Psihički je bilo jako iscrpljujuće jer iz dana u dan nismo znali hoćemo li ga moći održati, ali ipak nakon velike borbe umora, brige i ne odustajanja event je prošao savršeno i jako sam ponosna na sebe i ljude iz tima što smo skoro jedini u svijetu napravili ovakvo nešto u ovo doba godine.



Potom smo kontaktirati Edya C. i Santiaga Batacostu te ih priputali par zanimljivih pitanja – između ostaloga možete saznati i kakve su prakse u organizaciji open air događaja u ovo doba.

Kakva je bila atmosfera uoči događaja i kakav je bio vibe na partyu? Što kaže publika?

Atmosfera je bila čarobna nakon toliko mjeseci puste neizvjesnosti šta ce biti, hoćemo li moći i još milijun drugih stvari. Kad vidite ljude iz cijele Hrvatske i nekih dijelova Europe sav taj stres u sekundi nestane. Toliko zadovoljnih ljudi na jednom mjestu je nesto savršeno, usudili bi se reći i potvrditi najbolja Vojarna do sada. Publika? Još nam je inbox zatrpan pohvalama što nam još više daje energiju i volju za dalje, a vjerujte nam imamo već sad "nemoralnu ponudu" na stolu, ali o tome ćemo iza godišnjeg i to zasluženog.


 
Što kaže Boris Brejcha s obzirom da mu je ovo u posljednjih 6 mjeseci vjerojatno jedan od rijetkih nastupa? Kako mu je bilo nastupiti po drugi put u Vojarni?

Što kaže? Pa čovjek je produžio cijeli sat manje 5 minuta, mislim da to dovoljno govori i još jednom mu u ime cijele ekipe Project Vojarne zahvaljujemo :) I boris i Ann clue su bili oduševljeni i doslovno bez texta, jer to im je bio prvi gig ispred toliko ljudi ove godine, a to što je sam Boris produžio sat vremena dovoljno govori. Za one koji ne znaju, Boris svira samo svoju muziku i vjerojatno je sve pustio što je imao, jer da on produži skoro sat vremena to se ne događa često… 10 – 15 min da, ali cijeli sat, to se ne viđa stalno ;) Ma sve u svemu savršeno organiziran event, a mi bi iskoristili ovu priliku i zahvalili i komplet ekipi Klubske Scene koja nas je pratila u ovim teškim vremenima.



Kakve ste mjere poduzimali zadnja dva mjeseca da bi se Project Vojarna uopće održao u ovakvim okolnostima?

Poduzimali smo sve mjere koje su bile propisane od strane stožera i uputsva za HZJZ na kojem su bile sve informacije kako postupati i što bi se točno trebalo raditi kao i na šta se posebno mora obratiti pozornost, od crtanja krugova, dezificijensa na svakom šanku i prodajnom mjestu kao i okolo postavljeni, zaštitne maske za sve djelatnike i rukavice. Čak su i redari kad bi vidili da se negdje stvara gužva fino i uljudno zamolili da drži razmak kako bi sve prošlo u redu i na kraju smo uspjeli, nakon 15 dana nitko od preko 3000 gostiju nije se zarazio na partiju.



Imate li kakve savjete organizatorima i promotorima hrvatskih open air događaja po tom pitanju? Na što se trebaju najviše skoncentrirati ako žele raditi u ovakvim okolnostima?

Pa kao što smo već rekli ne bi davali nikakve stopostotne smjernice i glumili stožer ali mislim da smo živi primjer da se i usprkos svim mjerama može napraviti vrhunski event bez negativnih posljedica, ali to naravno traži ogromnu predanost i ozbiljnost u organizaciji. Evo ja osobno (Edy C.) sam 20 godina u ovom poslu i prošao sam svakakve organizacije, od onih za 10, 50, 20 i 4500 ljudi, ali ovo je bilo ufff, nevjerojatni stres i užasno teška organizacija i to sve radi pandemije koronavirusa.



Pa što mislite zašto je 95% evenata i festivala odgođeno? Pa zato što tu doslovno najmanje odlučujes ti… evo jedne situacije, dakle imate preko 1500 ulaznica i znate da će biti spektakl i onda pet dana prije događa se da Njemačka stavlja pazite sad, Šibensko-kninsku županiju na crvenu listu! Nama gosti stižu baš iz Njemačke i onda još milijun upita zbog toga hoće li se održati, hoće li doči Boris itd…, ali ako date više nego obično i u potpunoj predanosti odradite sve definitivno se može napraviti odličan event, bar što se nas tiče ;)



Mislite li da bi i drugi trebali ići vašim primjerom i organizirati više partya dok nas vrijeme služi?

Pa gledajte, ne bi mi sada glumili stožer, ali ako uvjeti dopuštaju i posebno ako se radi na otvorenom ne vidim nikakav problem zašto se nebi radilo, uz naravno poštivanje svih mjera koje pripisuje stozer i HZJZ. Mi ćemo vrlo vjerojatno odraditi jos jedan do dva partija u Hangaru (koji je poluotvoren) ukoliko nam situacija dopusti, a nadamo se da hoće ;)

Tri dana eksperimentalne glazbe na Touch Me festivalu


U sklopu ovogodišnjeg Touch Me festivala, međunarodni projekt Re-Imagine Europe donosi vrhunski program zvučnih performansa predstavljajući suvremene tendencije umjetnica i umjetnika zvuka koji djeluju u području eksperimentalne glazbe i srodnih umjetničkih izričaja.

U program će nas uvesti višekanalni elektronički set Miodraga Gladovića i Gideona Kiersa. Svestrani glazbenici, skladatelji i multimedijalni umjetnici, svojim su djelovanjem na suvremenoj eksperimentalnoj glazbenoj sceni, ali i u drugim inovativnim umjetničkim projektima, postali nezaobilazna imena umjetnosti zvuka i audiovizualnog stvaralaštva današnjice. Njihov će nastup na ovogodišnjem Touch Me festivalu biti i njihov prvi elektronički duet koji je na rasporedu u ponedjeljak, 21. rujna s početkom u 20 sati.



Iako praizvedena na ovogodišnjem festivalu Sonic Acts u Amsterdamu, zvučna intervencija Huga Esquince On „A Psychedelic Becoming“ je u kontinuiranom procesu nastajanja, promjene i novog interveniranja. Zagrebačko gostovanje bit će i prva intervencija na otvorenom prostoru koja će početi u 20:45 sati.

U Hrvatsku po prvi puta dolazi mlada, ali već renomirana majstorica minimalističkog i meditativnog zvuka Kali Malone. Njezin prošlogodišnji album The Sacrificial Code ostvario je izuzetan uspjeh na svjetskoj eksperimentalnoj glazbenoj sceni. Bilo da je za orguljama ili izvodi čistu elektroničku glazbu, Malone očarava istovremenom jednostavnošću i kompleksnošću izazivajući intenzivnu emocionalnu reakciju. Njezin nastup bit će za mix pultom višekanalnog elektroničkog set-upa s početkom u 21:30 sati.

Utorak, 22. rujna rezerviran je za poznatu eksperimentalnu violončelisticu Antheu Caddy. Kroz dvije kraće izvedbe, koje će izvesti u 20:30 sati i 21:30 sati, predstavit će prostorno-zvučno istraživanje realizirano u suradnji s inženjerom elektroakustike i graditeljem instrumenata Miodragom Gladovićem. Upravo su njegovi parabolički zvučnici hardware pomoću kojeg će se amplificirani signal violončela projicirati kao zvučni snop dalekog dosega.

Za kraj zvučnog programa u srijedu, 23. rujna u 21 sat čeka nas svjetska premijera medijskog umjetnika, performera i glazbenika Marca Donnarumme. Ova KONTEJNER-ova narudžba i produkcija dio je ciklusa Human Methods umjetničke grupe Fronte Vacuo, ali i nastavak Donnarummovog rada na svojem XTH Sense – biofizičkom muzičkom instrumentu pomoću kojeg pokretom stvara zvuk, ali i sveukupni muzičko-plesni performans.

Kustosica programa je Davorka Begović (KONTEJNER, Zagreb).

Touch Me festival  će od 17.  rujna do 3.  listopada kroz izložbe, zvučne performanse, diskurzivni program, razgovore s umjetnicima, filmski program i radionice istraživati nove oblike suživota između živih bića, prirode i tehnologije. Renomirani  umjetnici  koji  stvaraju  na  granici  umjetnosti, znanosti i tehnologije predstavit će svoje radove na do sada najvećem međunarodnom Touch  Me trijenalu  u  organizaciji KONTEJNER-a. Program šestog izdanja okuplja radove s područja istraživačke i interdisciplinarne umjetnosti i eksperimentalnog  zvuka,  a  uz  centralnu izložbu i filmski program donosi izložbeni i izvedbeni program u sklopu dva europska projekta: EMAP –European Media Art Platform i Re-Imagine Europe.

Za  detaljan  program  Touch  Me događanja posjetite KONTEJNER internetsku stranicu ili društvene mreže Facebook i Instagram. Ulaz na sva događanja je besplatan.

Virtualni svemir Burning Mana pokrenut je online


Umjesto ovogodišnjeg izdanja, Burning Man je pokrenuo Kindling, neprofitnu platformu za virtualne događaje, a također je objavio i dokumentarni film Burning Man: Art on Fire. Sada festival predstavlja Dusty Multiverse, omogućujući posjetiteljima da zavire u Black Rock City iz svoje dnevne sobe.



Dizajnirao ga je ClipoLabs, a Burning Man Multiverse bio je domaćin jednotjednog događaja umjesto festivala, od 30. kolovoza do 6. rujna. Izvršni direktor Faryar Ghazanfari rekao je da je stvorio Multiverse kad je saznao da je Burning Man otkazan, koristeći resurse njegove tvrtke u VR i IIR (Interaktivna imerzivna stvarnost).



I dalje možete posjetiti Multiverse preuzimanjem iOS i Android aplikacija

Još u srpnju Burning Man bio je domaćin virtualne konferencije o održivosti okoliša putem Kindlinga. U veljači je Burning Man najavio da će krenuti u akciju tužeći američku saveznu vladu. Festival je prvi put podigao tužbu protiv Biroa za upravljanje zemljištem (BLM) još u prosincu 2019. godine, zahtijevajući da vlada poštuje svoj žalbeni postupak u odnosu na troškove koje nameće događaju. To je ukupno 18 milijuna dolara troškova dozvola nametnutih festivalu od 2015. godine.

Izlaze brojne optužbe za seksualni napad protiv Ericka Morilla


Dok su se jedni klanjali pioniru electro-house zvuka za njegova postignuća na sceni i opraštali dirljivim porukama, drugi su sasvim opravdano sve to smatrali posve nebitnim s obzirom na optužbu i dokaze koji su bili podignuti protiv njega za seksualno zlostavljanje.



Podsjetimo se, Morillo je pronađen mrtav u svojoj kući na Floridi 1. rujna, samo tri dana prije saslušanja na sudu za seksualno zlostavljanje jedne djevojke na svom imanju krajem prosinca 2019. Kao razlog njegove smrti navodi se predoziranje drogom s kojom je već prije nekoliko godina imao velikih problema. Došao je do te mjere da ugrozi svoje mentalno zdravlje, karijeru i počne ići na odvikavanja što je i priznao Pete Tongu na IMS Ibiza.



Čini se da je ona mračna strana njegova života počela još prije više od 20 godina, i da je u biti presudila da Erick okonča život. Ta povijest, nažalost nije umjetnost, ni energija sa DJ pulta, nego konstantno seksualno zlostavljanje djevojki na privatnim partijima u njegovom domu. Nakon njegove smrti u javnost su počele izlaziti strahovite ispovijesti žena.

DJ Magu se javila plesačica iz Miamia koja je za dlaku izbjegla silovanje nakon jednog privatnog partya u njegovoj kući. Dogodilo se to još prije 10 godina, no tek sada je odlučila izaći u javnost. Kaže da je imala veliku sreću, što druge djevojke vjerojatno nisu, ali da je godinama išla na terapije kako bi prebolila strah i sram nakon pokušaja silovanja. Cijelu priču pročitajte ovdje.



I švedska techno DJ-ica Ida Engberg negativno je opisala susret sa Morillom 2006. prenosi Resident Advisor. Komentirajući objavu Jamieja Jonesa na Instagramu, Engberg je rekla: "Jednom sam na after partyju u njegovoj kući sjedila vani na ležaljci i razgovarala sa mojim prijateljem kad mi je prišao s leđa, povukao mi glavu, pridržao me čelom i protiv moje volje natočio mi piće u usta. Uznemirila sam se i pitala ga što to znači. Nasmijao se i rekao 'to je MDMA. ' Rekla sam, 'Mogu li sama izabrati želim li se drogirati ili ne?' Ustala sam i napustila zabavu. Kasnije sam od prijatelja čula da je zamolio sve djevojke koje se neće razgolititi da napuste zabavu. Upoznala sam ga nakon toga, a on se samo nasmijao i rekao: 'Pa, ionako me nisi namjeravala poševiti?' "Također je rekao da nisam dobrodošala u njegovu kuću." Engberg je dodala da je čula "bezbroj … sličnih priča", napominjući da je Morillo imao "najgoru moguću reputaciju".



Objava od Engberg ponukala je iduću žrtvu, pa se tako javnosti obratila DJ Empress in New Yorka, te priznala da ovu priču drži u sebi još od 1998. Erick Morillo znao ju je seksualno uznemiravati kad je kao 17-godišnjakinja radila u Record Storeu u New Yorku pod nazivom Satellite. Cijelu priču pročitajte u nastavku. Upozorenje na sadržaj: Ova priča govori o seksualnom zlostavljanju.




Obje ove priče uklapaju se u definiciju seksualnog napada prema Ministarstvu pravosuđa SAD-a. Njihova iskustva pružaju uvid u dodatne izazove s kojima se žene u elektroničkoj glazbi često susreću u odnosu na muškarce.

Na Instagramu je prošlog tjedna Jamie Jones rekao: "Erick nije bio savršen i ne mogu nikoga osuđivati ​​po stvarima o kojima vrlo malo znam." Kasnije se Jones ispričao i priznao da su njegovi raniji komentari bili bezosjećajni. U podužem postu u kojem je hvalio Morilla, DJ Sharam rekao je da je superzvijezda "također bila problematična duša", dodajući da su takav problem imali i "mnogi veliki geniji". Poznato je da se Morillo borio sa ovisnosti o drogama – jednom je to rekao Peteu Tongu na IMS Ibiza 2016. godine da je zamalo izgubio ruku zbog svoje navike na ketamin.

Takve reakcije razljutile su mnoge umjetnice koje kažu da se optužbe protiv Morilla ne mogu zanemariti.

"Naša plesna glazbena zajednica ne bi trebala šutiti o ponašanju Morilla", objavila je Engberg na Instagramu, a prenio Mixmag. "To dugujemo svim ženama naše generacije i generacijama koje dolaze. Ne bismo trebali veličati silovatelje. Bolesno je vidjeti koliko je Erick oštetio našu zajednicu. Sram nas bilo."

Nakon Hrvatske, Cercle je snimio izlazak sunca u balonu povrh Turske


Kapadocija je starovjekovna regija koja se nalazi u unutrašnjosti Male Azije odnosno današnje Turske.



Povijesni naziv Kapadocija nastavio se koristiti u Zapadnom svijetu i u kršćanskoj tradiciji, te posebno u turizmu budući kako regija obuhvaća izvanredna čuda prirode kao što su stožasti vilinski dimnjaci. Kapadocija također ima i bogato kršćansko povijesno i kulturno naslijeđe. (Izvor Wikipedia)