Skip to main content
  • 25.02.2020.

Cogo: Od samih početaka techno nam je fundament što se tiče glazbenog izražavanja

Doba sporih računala i kazetofona su bile plodno polje za dva brata iz Slovenije – Josip i Antonio Križnič kao dva tinejdžera koji su tada odrastali u industrijskom gradu Velenje.

Piše: 


Surađujući sa prijateljom Matijom Vovko oformili su label koji su uskoro nazvali Cogo.

Postavili su fokus na inovativnu techno glazbu

Cogo je započeo svoj rad 2008. godine, ali pravi korijeni su nastali puno prije 90-ih.

Josip, Antonio i Matija sada se kriju pod aliasima Assembler, Tonske i Mac-10 te su stigli do organiziranja prvih partya u Velenju, a kasnije ono što se izdvojilo kao njihov najistaknutiji projekt je serijal RGB.

Upoznajte ovaj trojac kroz razgovor, kao i rad same etikete, te zašto su odabrali Volstera da remiksira njihovo prvo izdanje

1. Sva trojica ste na sceni već desetljećima s korijenima u sada naizgled tako davnim "internet-se-povezuje-na-žicu", 90-ima. Kako je priča započela za svakoga od vas i kada u bratsku liniju Križnič profesionalno upada i Matija.

Jeste li se poznavali prije, no što ste počeli surađivati i po čemu je ovo sadašnje razdoblje slobodnog on-line dijeljenja glazbe drugačije od vaših početaka?

Tako je, negdje drugom polovicom 90-ih godina smo sva trojica po prvi put došli u kontakt sa nama do tada nepoznatim zvukom koji se zvao techno. U to vrijeme bilo je dosta teže doći u kontakt s tom vrstom glazbe jer je to bila relativno nova kultura, a i internet je bio jako ograničen u svakom pogledu.

Sve se baziralo na fizičkim medijima s također ograničenom dostupnošću, i bilo je jako uzbudljivo dobiti u ruke novi mix ili pjesmu. Danas te romantike više nema. Zamjenili su je brzi internet i socijalne mreže, koji nam s druge strane nude brži i lakši pristup glazbi i publici.

Ubrzo nakon otkrivanja novog zvuka sam skupa sa bratom Josipom (Assembler) razvio jako veliku želju za detaljnijim istraživanjem samog žanra. Tako smo započeli ekperimentirati sa glazbenom produkcijom uz pomoć računala i tadašnjih “tracker” audio programa. Sve više i više smo se upoznavali sa artističkim i tehničkim zaleđem techna i negdje oko 2003. godine smo osnovali live act dvojac Double System Project.

U tome obliku glazbenoga performansa smo se počeli pojavljivati na lokalnim nastupima, gdje smo na jednome od njih 2004. upoznali Matiju (Mac-10), koji je u to vrijeme bio suosnivač kolektiva Tehnologika, čija uloga je bila potpora lokalnim producentima i DJevima, te planiranje evenata i promocija elektroničke glazbe u Velenju i Šaleškoj dolini. Sa Matijom kao DJem i čovjekom s kojim smo dijelili istu viziju za budućnost smo 2008. godine odlučili krenuti svojim putem, te smo tako osnovali organizaciju Cogo.

2. Kako je zvuk evoluiralo? Koji aspekt glazbenog svakoga od vas posebice privlači i razilazite li se sada unutar kolektiva Cogo u stilskim preferencama?

Postoji li podjela zaduženja prema interesu ili se svatko bavi svakim elementom?

Od samih početaka techno nam je "fundament" što se tiče glazbenog izražavanja. Naravno da su tijekom razvoja svakog od nas bile prisutne devijacije, posebno kod mene i Josipa, koji smo kroz glazbenu produkciju istraživali i druge žanrove elektroničke glazbe.

Danas nas stilski karakterizira zvuk koji nije toliko brz i tvrd kao nekad, nego predstavlja modernu i futurističku viziju techno glazbe. Kao što smo sjedinjeni u zvuku, tako funkcioniramo i kao organizacija, te nemamo striktno podijeljene uloge, nego skupa rješavamo sve potrebno za izvedbu projekta na kojemu u određenom trenutku radimo.

3. Kako je nastao vinyl i digitalni label Cogo i koja mu je misija? Po čemu se razlikuje od drugih i po čemu bi vam bilo najdraže da vas slušaoci prepoznaju?

Čemu ciljate i kako planirate birati glazbenike koje ćete izdavati na Cogo labelu? Tražite li neku specifičnu notu unutar njihove estetike i hoće li izdanja biti žanrovski specifična?

Želja za labelom je i bila poticaj za osnivanje vlastite organizacije, ali se pokazalo da unatoč našoj ideji i entuzijazmu, tada još nije bilo vrijeme za to. Kroz 10 godina djelovanja i brojne izvedene projekte kao što je između ostalog i organizacija evenata smo konačno došli do točke, gdje smo imali dovoljno znanja i iskustva, da se odlučimo na korak kao što je osnivanje vlastitoga vinyl labela.

Zvuk na labelu izražava našu interpretaciju techna, koja se već može čuti na prvom izdanju, stoga ćemo u buduće birati producente čija produkcija je bliska tom zvuku i sa kojima smo i osobno bliski. Svako izdanje će djelovati kao homogena cjelina unutar žanra.

Vjerujemo u to što radimo i sigurni smo, da to radimo kvalitetno, zato nam je želja, da slušatelji to prepoznaju i, da nas upravo zbog toga i podupru.

4. "Anatman" je izašao kao prvo izdanje s Antonijevim glazbenim potpisom. Kako bi samostalno opisali izdanje i da zamišljate idealnu situaciju i idealnog slušatelja tko bi to bio i kada?

Kako je došlo do odabira Volstera kao remixera za inauguralno izdanje? Što vam se sviđa u njegovu načinu pristupa glazbi?

Josip: Da. Primarna funkcija labela je izdavanje vlastitog materijala, zato je bio logičan potez započeti na takav način. U sam Antonijev zvuk se nismo previše uplitali, vjerujemo u njega kao producenta, znamo kakvo zaleđe ima i bili smo uvjereni da će za prvo izdanje pripremiti pravu stvar.

Želimo, da zvuk na izdanju funkcionira u klubu, stoga je idealna situacija svaki prepun klub sa dobrim zvučnim sistemom i dobrim odazivom publike.

“Anatman” su remixirali Magna Pia i Volster. Njih smo odabrali zato jer smo znali, da će sa njihovim doprinosom izdanje još uvijek biti dosta konzistentno i u skladu sa našom vizijom, a sa druge strane dosta široko, tako da svaki potencialni DJ ili slušatelj može pronaći nešto za sebe. Ponosni smo da je jedan od remixera na prvom izdanju i naš suosnivač Traum večeri i tata Seccession labela, Volster.

Sa Volsterom imamo jako dobar odnos već duže vrijeme. Sprijateljili smo se uoči njegovog nastupa na jednome od naših RGB Series evenata u Velenju. Vjerujemo i osjećamo to što Traum ekipa radi u Osijeku i sretni smo da ga imamo na labelu.

5. Što dalje? Koji je plan s labelom i nastupima u 2020.? Je li 2. izdanje već pod pekom i gdje ćemo vas sve moći uhvatiti? Hoće li biti i nastupa i u Hrvatskoj?

Prvo izdanje još nije u potpunosti izdano, jer čekamo još na digitalni dio koji izlazi 24. veljače, tako da trenutno još uvijek radimo na promociji i skupljanju feedbacka. Unatoč tome zbog samog kontinuiteta planiramo u 2020. izdati i pokoji digitalni EP, a sljedeći vinil je planiran za kraj godine.

Što se tiče gigova trenutno nemamo većih planova, jer smo u cijelini usmjereni na rad labela, ali svakako planiramo organizirati pokoju label večer gdje ćemo predstaviti DJ/producente koji se pojavljuju na izdanjima. Sve informacije o našem radu i nadolazećim eventima možete pratiti na našim društvenim kanalima.

6. Wild Card pitanje: Što bi voljeli ostaviti kao naslijeđe kada finalni party života završi?

Možda će ispasti generički ali mislimo, da je glavni smisao našega rada, da ostavimo iza sebe kvalitetnu techno glazbu koja će biti inspiracija nadolazečim generacijama kao što je nama bila i još uvijek je glazba techno pionira i producenata koji se glazbom bave prvenstveno jer kroz nju izražavaju sebe, svoje emocije i mišljenje.

wls 20 mobile
Vezani članci
Honey Dijon, David Morales i François K samo su neki od poznatih aktera koji su sudjelovali u stvaranju novog dokumentarca.
wls 20 mobile
Honey Dijon, David Morales i François K samo su neki od poznatih aktera koji su sudjelovali u stvaranju novog dokumentarca.
brejcha 2