Skip to main content
  • 2.03.2022.

East Side Connection Podcast + intervju: Teo Harouda

Teo Harouda je dominantna sila u technu jugoistočne Europe

Nastupao je po svim klubovima i festivalima u Hrvatskoj i regiji (već dugi niz godina je promotor i rezident Depoa), te je jedan od najznačajnijih DJ-a na ovim prostorima. Iako je ono što svira nedvojbeno čisti techno, njegove sesije imaju posebnu boju zbog načina na koji miksa različite stilove u rasponu od najmelodičnijeg techna do industrijskih zvukova, uključujući techno loop i sve između. Techno s zamagljenim granicama iz druge Europe.

1. Jako puno ljudi vjerovatno ne zna da si jedan od rijetkih artista na hrvatskoj techno sceni koji doprinosi i uzdiže scenu više od 20 godina. Koje savjete bi dao mladim nadolazećim Dj-evima koji nastoje imati tako dugovječnu karijeru?

Jednostavno radim to što volim… Uživam miksati, uživam slušati muziku, selektirati pjesme, kupovati ploče, organizirati partye. Iz iskustva znam da neki ljudi krenu sa svim time uz neka očekivanja koja kasnije ne idu po planu, pa se čovjek razočara i odustane.. U redu je imati očekivanja i težiti nekom cilju, ali ako to stvarno ne voliš i ne živiš ništa od toga, na kraju nema smisla ili je kratkog vijeka. Također je jako bitno biti kolegijalan i podržati kolege, možda nije tvoj dir, ali čovjek se trudi i treba ga podržati. Nekad ta podrška puno znači posebno na našoj sceni koja je realno dosta mala. U svakom slučaju lijepo je kad kolege i tebe podrže, pa ti to daje dodatnu motivaciju da ideš dalje. Spomenuo bih još da je bitno furati vlastiti đir koji će publika prepoznati i zapamtiti i na kraju ponovo doći na tvoju gažu.

2. Osim što si DJ baviš se i produkcijom i imao si izdanja za Naked Lunch i Dreizehn Schallplatten. Također jedan si od vlasnika Dokument Recordsa. Koliko misliš da je bitno u današnje vrijeme da se DJ bavi produkcijom? Da li je uopće moguće "probiti" se bez kvalitetne produkcije?

To su dvije strane ove grane. Svakako je bitno baviti se i produkcijom jer je nepisano pravilo da dobra produkcija omogućuje DJ gaže, ali opet nije ni to uvjet ni garancija, a opet ima hrpa pre-dobrih DJeva kojima se ili ne da producirati ili jednostavno ne produciraju. Po meni su najgori slučajevi kad dobar producent mora odrađivati gaže samo zato što ima dobru produkciju, pa ga manager forsira da ide po svirkama radi zarade, a ne zbog toga što je dobar DJ. Ali na kraju sve je to dosta otvorena priča i više individualna tako da svatko izabire svoj put do svemira. Nekad to jednostavno bude ona dobra stara "u pravo vrijeme na pravom mjestu".

3. Poznat si i kao veliki ljubitelj gramofonskih ploča, i čuli smo da Dokument Records uskoro prelazi u " Vinyl Only" tako da ti čestitamo na tome! Možeš li nam malo opisati što to znači za tebe i zašto je dobro da DJ zna miksati na gramofonima, a ne samo digitalno?

Obožavam vinyle zato što me ispunjavaju zadovoljstvom kad ih kupujem, a još više kad ih puštam. Teško je u 2022. nekog prozivati da nije dj ako ne pušta na ploče jer tehnologija je možemo reći maksimalno napredovala, ali meni osobno to daje taj neki gušt i zadovoljstvo koje ne mogu dobiti kad npr puštam s cd plejera. Ako voliš DJ-anje i ako si u prilici mislim da je svakako dobro savladati i tu tehniku puštanja muzike.. ipak ti trebaju neki sati prakticiranja, a dođeš i do srži te tematike, pa ako puštaš muziku i s nekog drugog medija imaš tu filozofiju u glavi. Što se tiče naših izdanja na Dokument Recordsu ne bi se ograničavao na samo vinyl izdanja jer je dosta teško to sve realizirati u današnje vrijeme, a i kako smo spomenuli dosta ljudi ne koristi vinyl kao medij, što može dovesti do toga da ćeš ostati zakinut za dio publike jer dosta njih koristi ili stream servise ili jednostavno download shopove.


4. Kao netko tko je prisutan na sceni praktički od samih početaka možeš li nam malo dočarati koja je temeljna razlika kako su ljudi onda doživljavali techno glazbu i kako ju shvaćaju danas? Misliš li da su marketing i "brendiranje" dobili previše zastupljenu ulogu na modernoj techno sceni?

Mislim da se dosta promijenilo shvaćanje glazbe prije i sad posebno zbog tog marketinga i brendiranja što si spomenuo. Recimo prije si se morao dobro namučiti doći do nekog izvora nove muzike dok je danas tu nebrojeno puno servisa svih vrsta koji te bombardiraju s raznim propagandama i marketingom, pa muzika ne zauzima primarnu ulogu nego raznorazni klikovi, lajkovi, cool video setovi itd. Također nekako sam mišljenja da se spustila ljestvica kriterija i da se ide više na ono provjereno i isfurano nego na neki faktor iznenađenja da možda potražiš nešto sto još nitko nije čuo. Naravno i ovo je individualno, ne mogu generalizirati, ali dojma sam da je otprilike takva situacija na nekakvoj globalnoj sceni.

5. Kroz više od 20 godina sigurno da ti se glazbeni ukus mijenjao. Možeš li nam navesti 3 artista koji su imali najviše utjecaja na to kako doživljavaš glazbu i formiranje tvog stila?

Mogao bi ih puno navesti, ali ako moram baš 3 evo ih:
Jeff Mills
Ben Sims
Daft Punk

 


brejcha 1
Pariška koncertna dvorana za dvije tisuće posjetitelja – L’Olympia – u 131 godinu dugoj povijesti ugostila je i Paul Kalkbrennera
sonus 1
Pariška koncertna dvorana za dvije tisuće posjetitelja – L’Olympia – u 131 godinu dugoj povijesti ugostila je i Paul Kalkbrennera
sonus 2