Skip to main content
  • 30.03.2023.

Go Cut & Ludvig: Astralis je i dalje ostao iskrena manifestacija umjetničkih ciljeva

Ovoga petka Astralis obilježava srebrni pir s brojnim generacijama partijanera

Piše: 

Razgovarali smo s Damirom Ludvigom i Goranom Vlajićem. Osim golemog utjecaja Astralisa na razvoj elektroničke scene u Hrvatskoj , manje je znano da su Damir aka MC Wumah i Goran aka DJ Go Cut  utjecali na razvoj hrvatske hip-hop scene.


Foto Dalibor Platenik

Možete nam malo ispričati o tim vremenima, kao ste započeli umjetničke karijere, tadašnjim utjecajima i  kako je izgledao vaš prvi nastup?

Goran i ja smo bili veliki ljubitelji emisije Electro Funk Premijera, koju je Slavin Balen vodio na radiju 101. Iako to iz današnje perspektive izgleda nespojivo, rani hip-hop, techno i house imaju iste korijene, o čemu nerijetko govore legendarni glazbeni autori kao što su Juan Atkins, Egyptian Lover i Jeff Mills. Balen je prvi puštao naše demo snimke u eteru i podržao naše kreativne napore koji su često kombinirali rap i elektroniku. Kristijan Žuklić, Ivica Mateš, Davor Žagar i nas dvojica, stvorili smo grupu DIFFO koja je održala i neke od prvih rap nastupa u regiji. Iz današnje perspektive naš je prvi nastup izgledao prilično naivno. No, bili smo klinci koji su željeli postići nešto novo na glazbenoj sceni, pa smo se ozbiljno trudili to postići. Poznati zagrebački DJ i promotor hip hop kulture Filip Ivelja, poznatiji kao Phat Phillie je ovih dana skupio stare snimke iz tog doba i želi ih objaviti na vinilnom izdanju.

U ovih 25 godina organizirali ste brojne partyje, dovoljno je samo pogledati popis od 1996. do 2003. Što se promijenilo u aspektu organizacije samih događanja? Koji je nastup, a koji party ostao u najljepšem sjećanju, a koji je bio najizazovniji?

Od nastupa na Astralisu u najuzbudljiviji i u najboljem sjećanju, ostao mi je prvi Astralis u Bestu. Iako je bilo daleko uspješnijih partija s daleko boljom atmosferom, posebnost novog programa na novom terenu je neprocjenjiva. S druge strane, najveći izazov za Astralis je upravo ovaj party koji slijedi u petak 31. ožujka u Bestu. Ni jedan zagrebački program elektroničke glazbe nije navršio četvrt stoljeća, pa je uzbuđenje veće nego ikad prije. Nije, da nekog možemo pitati za savjet.

Za razliku od vremena naših početaka kada je elektronička glazba predstavljala revoluciju, ona je zahvaljujući sve bržem Internetu, te napretku tehnologije općenito, danas uvučena u sve pore globalnog društva, pa tako i kod nas. Na svjetskoj sceni umjesto producenata i DJ-a, sve više odluka donose dioničari korporacija, a lijepe se zemlje kao što je Hrvatska koriste kao kulisa za evente iza kojih stoji veliki kapital. Usprkos takvoj situaciji, Astralis je i dalje ostao iskrena manifestacija umjetničkih ciljeva koje postavljamo isključivo DJ Go Cut i ja.

Osim vas dvojice na 25. godišnjici u Bestu će nastupiti japanska zvijezda Tsuyoshi Suzuki i Dogma 3000, no, imat ćemo priliku slušati i prvu generaciju DJ-a koju je upravo Astralis inspirirao. Kako ste započeli suradnju s umjetnicima kao što su M-Run i  DJ Yvann? Koji bi bili savjeti mudrosti za buduće generacije producenata i DJ-a?

Mario Mataković, poznatiji pod pseudonimom M-Run, jedan je od međunarodno najuspješnijih hrvatskih producenata. Pogotovo kad je u pitanju Goa Trance. To o njemu misle mnogi akteri scene u Izraelu, Belgiji i mnogim drugim zemljama u kojima on redovito nastupa. Prije nego što je skupio hrabrosti i Goranu dao demo sa svojim prvim radovima, dolazio je na naše evente. Prije točno dvadeset godina imao je svoj prvi javni nastup, koji je održan upravo na jednom od Astralisa partija. Za razliku od njega, DJ Yvann je pobijedio na našoj DJ audiciji i zasjenio konkurenciju, ne samo svojim vještinama na DJ pultu, već i pozitivnom energijom. Goran je jednom prilikom rekao da je DJ Yvann rođen s osmjehom na licu. Vjerujem da je u pravu. M-Run i DJ Yvann su totalno drugačije osobe i izvođači, no ono što im je zajedničko je da su vrijedni, te veliki individualci, kreativci i karizmatici. Mislim da je to jedina formula koja uvijek funkcionira.

Organizacija ste koja je uspjela zadržati neovisnost i originalnost na izazovnoj sceni i tržištu. Koliko je za scenu dobra komercijalizacija elektroničke glazbe i golemi festivali? Brine li vas poplava turbofolk glazbe u Hrvatskoj, nedavno je gradonačelnik Pule zabranio održavanje u javnom gradskom prostoru?

Veliki festivali okupljaju popriličan broj ljudi koji se s elektroničkom glazbom susreću po prvi put. Dio publike utažit će svoju žeđ za novitetima putem najkomercijalnijih oblika elektroničke glazbe. Međutim, dio slušateljstva doživjet će komercijalne evente kao uvod u daleko veći svijet, temeljen na kulturi koja nije nastala preko noći. Tako da i oni daju pozitivan doprinos sceni. Glazbu vidim kao lijek protiv briga, pa me ne brine popularnost glazbenog žanra koji ne pratim. Također, ne poznajem gradonačelnika Pule, pa ni ne mogu razumjeti njegove motive.

Na fotografijama od prije 25 godina i danas izgledate kao da gotovo niste ostarjeli. Koja je vaša tajna?

Fikcionalni junak Connor MacLeod u filmu Highlander, besmrtnik je koji se ne fizički mijenja stoljećima. Za razliku od njega mi koristimo digitalne aplikacije. Photoshop 2023 ima nove funkcije, koje iluziju održavaju živom.

Što možemo očekivati za obilježavanje zlatnog pira 2048. godine?

Ljubitelj sam žanra znanstvene fantastike, a u zadnje vrijeme, sve je više popularna distopijska perspektiva budućih vremena. Bez obzira na to što su postapokaliptični svjetovi obično zanimljiviji materijal od onih u kojima je sve idealno, očekujem tu obljetnicu obilježiti partijem u čistoj utopističkoj viziji budućnosti.

sonus 1
Pariška koncertna dvorana za dvije tisuće posjetitelja – L’Olympia – u 131 godinu dugoj povijesti ugostila je i Paul Kalkbrennera
defected zagreb mobile
Pariška koncertna dvorana za dvije tisuće posjetitelja – L’Olympia – u 131 godinu dugoj povijesti ugostila je i Paul Kalkbrennera
brejcha 2