Skip to main content
  • 6.11.2020.

Stefanic: Ljudi komentiraju da ih nova traka podsjeća na zvuk Kerri Chandlera

Denis Štefanić (Stefanic), polovica zagrebačkog dj dua Egzotika DJ’S, producira i pušta glazbu pod različitim pseudonimima zadnjih 8 godina.

Piše: 


Nakon kraće pauze ponovo izdaje glazbu kao Stefanic na etiketama poput Sundries, Lisztomania, Moiss Music i domaći Dobar House, a povod ovom razgovoru upravo je novo izdanje na posljednje spomenutom labelu.

Bok bok Denise i dobro nam došao u intervju stolac Klubske scene. Pa da (se) odmah zavrtimo – za početak o počecima.

1. Kako si upao u elektroničku glazbu i koja traka, izvođač, klub ili album su bili onaj prozor u ideju da se s podija želiš preseliti za pult?

Elektroničku glazbu sam prvi puta doživio sa 17 godina nakon jednog znatiželjnog odlaska na party, a okidač za produkciju je zapravo bila spoznaja da postoji software pomoću kojeg možeš sve sam aranžirati i ukomponirati. Prije toga sam svirao gitaru i kucao pjesme u Guitar Pro programu za učenje sviranja gitare. Tad, još u srednjoj školi naišao sam na dokumentarac o Goa Trance pokretu i uočio software za produkciju. Brzo zatim skidam prvi Fruity Loops, a kasnije sam se prebacio na Ableton u kojem se sad već poprilično dobro snalazim i najbrže radim, a s obzirom na nedostatak vremena to mi je najbitnije.

2. Svi koji vole Dobar House upoznati su s tvojim rukama za pultom i dva prethodna remixa za label. Kako je došlo do stvaranja Price For Peace EP-ja i je li ti od dvije verzije osobno draži ton toplog ugodnog optimizma ili njegovo tamnije naličje? Jesi li privatno optimist ili pesimist?

Sebe volim uvjeravati da sam realist, ali nekako uvijek ispliva moja nepopravljivo optimistična strana. EP sam započeo u ožujku kad je krenuo lockdown. U to vrijeme sam svaki dan bio u Ableton po 8 sati i završio nekoliko traka od kojih je Price For Peace ipak najozbiljnija. Akorde, bass liniju i ritam sekciju napisao sam zapravo brzo – kroz jedno jutro, problem je bio što mi je stvarno nedostajao dobar vokal uz matricu. Prekopao sam popriličan broj foldera dok nisam naišao na nešto što mi se sviđa i uklapa u zvuk. Pesimistična verzija ušla je u plan tek nedavno kad smo planirali izdanje, htio sam prezentirati i svoju drugu stranu publici.

3. Tko daje vokal i koje žanrovske genealogije ulaze u zvuk ove iznimno uspješne nove trake?

Vokal je iskopan iz jednog Gospel i R’n’B library-a, s time da sam ga morao spustit par tonova da uđem u tonalitet i malo prepravit da uhvati ritam trake. Ono što me začudilo je koliko je dobro sjeo uz matricu pa ga nakon toga više nisam dirao. Inače, imam tendenciju nezavršavanja traka jer mi uvijek nešto ne štima i uvijek bi nešto dodavao, oduzimao i prepravljao – bolesna opsesija koje se moram rješiti. Inspiracija je zvuk housea krajem 90-ih i početkom 2000-ih kojeg predvodi maestro Kerri Chandler. Par ljudi je već komentiralo da ih traka podsjeća na njegov zvuk a to samo znači da me on i dalje inspirira kod produkcije house glazbe.

4. Koje su savršene okolnosti za doživjeti Price For Peace u njegovoj punini i kada ćemo EP moći uhvatiti i na Spotifyju, Beatportu, Deezeru i ostalim značajnim online domovima odlične glazbe?

Kad bi ju morao smjestiti u savršene uvjete to bi sigurno bio izlazak sunca na ljetnoj terasi dok si okružen super ekipom, a iza tebe je nezaboravna noć zabave i druženja. EP je vani trenutno ekskluzivno putem Traxsourcea na kojem uživa veliku podršku – na svim relevantnim ljestvicama je a penjemo se i u top Soulful Housea. Na svim ostalim platformama svjetlo dana ugledat će 13.11.

5. Jedan si pol sjajnog Egzotika DJs tima koji uskoro pokreće novu kolumnu na ovdje u digitalnom srcu Klubske Scene. Na što ćete se koncentrirati u kolumnama? Koje teme želite obraditi i o čemu mislite da se na sceni ne govori dovoljno glasno? Kome je kolumna namijenjena i koliko često ćemo vas moći čitati?

S obzirom na situaciju i nemogućnost plesa kroz našu novu kolumnu prisjetit ćemo se vremena kad nismo razmišljali koliko je sati i nosimo li maske. Cilj nam je okupiti DJ-e, kolektive i publiku te se zajedno prisjetiti normalnog clubbinga. Svaki mjesec pozvat ćemo u goste jednog dj-a ili kolektiv koji će opisati 5 svojih traka koje su obilježile njihove nastupe ili večeri. Nadamo se da će se i publika kroz tu kolumnu vratiti u bezbrižna vremena koja svi ponovo čekamo.

6. Wild Card pitanje: Opskurni kataklizmički događaj briše svu svjetsku glazbu. Stigneš spasiti samo jednu traku/pjesmu? Koju spašavaš i zašto?

Ukoliko je kataklizma u pitanju, moram spasit jednu optimističnu. Ova pjesma je ujedno bila inspiracija i katalizator za udruženje zvano Egzotika DJ’s i dan danas je glavna zvijezda naših nastupa, ali o tome malo više u prvoj kolumni.

defected zagreb mobile
Pariška koncertna dvorana za dvije tisuće posjetitelja – L’Olympia – u 131 godinu dugoj povijesti ugostila je i Paul Kalkbrennera
defected zagreb mobile
Pariška koncertna dvorana za dvije tisuće posjetitelja – L’Olympia – u 131 godinu dugoj povijesti ugostila je i Paul Kalkbrennera
defected zg desk