Skip to main content
  • 5.04.2020.

Egzotika DJs: Male tajne velikih sample-ova Vol. 2

Nakon što smo u prvoj kolumni predstavili prošlogodišnji hit The Vision – Heaven u ovoj epizodi bavimo se samim počecima rađanja house glazbe u Americi.

Piše: 


Drugom polovicom 80-ih godina prošlog stoljeća, dok je zvuk house glazbe još bio u povojima, inspiriran robusnim zvukovima legendarnih mašina poput Rolandovih TR-707 i TB-303, u New Yorku je 1989. godine Pal Joey aka Joey Longo pod pseudonimom Earth People producirao jednu od najvažnijih house skladbi u povijesti klupske kulture.

No, pitate se, zašto Pal Joey nije upisan zlatnim slovima u povijest house glazbe, ili barem jednako popularan poput ostalih velikana tipa Todd Terry, Frankie Knuckles, Masters At Work…? Odgovor je vrlo jednostavan i može se iščitati iz njegovih izjava: “Ljudi oko mene (producenti) govore “Ja sam ovo, ja sam ono, takva s*anja me živciraju. Ja sebe i dalje ne zovem pravim umjetnikom, pa čovječe trebalo mi je 12 godina da se počnem predstavljati kao glazbeni producent’’.

Odrastajući u New Yorku, Pal Joey radio je u record shopu “Vinylmania” od 1986. do 1990. godine, za vrijeme najžešćih party-a u Paradise Garageu, The Loftu, Zanzibaru. Krajem 1989. godine u njujorškom “The Rock Studio” producira singl “Dance” pod imenom Earth People i zauvijek mijenja tok house glazbe.


 
Kao temelj koristi sample “I Was Born This Way” od Carl Bean-a, pretvarajući ga u prvi disco loop koji se koristi u house glazbi. Inače, “I Was Born This Way” je prva “službena” LGBT disco pjesma, godinama prije Village People-a.

Prepoznatljive vokale uzima od još jedne kultne disco stvari, istoimene Chic-ove “Dance, Dance, Dance" (Yowsah, Yowsah, Yowsah), a na upečatljivi kick drum savršeno ubacuje string sekciju iz “Let No Man Put Asunder” od First Choice-a.

Naravno, čim je kombinacija odlično iskorištenih sample-ova prvi put ugledala mrak dance podija u legendarnim njujorškim klubovima i šire, vrtili su je svi tada eminentni house i techno DJ-i, od Lil Louise-a do Derrick May-a, postavljajući standard klupske house glazbe. Ovaj house uradak jednog skromnog dečka s Manhattana postao je instant klasik, a čini se sve boljim i boljim što vrijeme dalje odmiče…

Piše: Egzotika DJs

defected zagreb mobile
Pariška koncertna dvorana za dvije tisuće posjetitelja – L’Olympia – u 131 godinu dugoj povijesti ugostila je i Paul Kalkbrennera
sonus 1
Pariška koncertna dvorana za dvije tisuće posjetitelja – L’Olympia – u 131 godinu dugoj povijesti ugostila je i Paul Kalkbrennera
brejcha 2