Skip to main content
  • 24.09.2023.

Studija elektroničke glazbe: 20% živi od industrije; 35% zarađuje honorarno; 45% nema prihoda

U svom opsežnom istraživanju industrije elektroničke glazbe, International Music Summit je prezentirao zanimljive statistike i rezultate

Piše: 


Među brojnim kreatorima, DJ-evima, producentima i ostalim akterima elektroničke scene, njih svega 20% može živjeti od industrije. 35% njih od elektroničke glazbe zarađuje honorarno, dok 45% aktera nema prihoda od industrije.

Jedna stavka koja povezuje svih njih je da im elektronička glazba nije samo hobi, već prava strast od koje imaju želju stvoriti karijeru i zarađivati novce. Detaljnije istraživajući statistiku, IMS je otkrio kako je prosječna zarada kreatora u elektroničkoj glazbi nešto manja od 9500 američkih dolara na razini cijele godine, dok u nekim drugim glazbenim industrijama ona iznosi par tisuća dolara više.


*Klikni za fotografiju u većoj rezoluciji

Gotovo 47% te zarade dolazi sa streaming platformi, a 34% ispitanika je otkrilo kako su imali porast u prihodima u odnosu na prošlu godinu. Što se tiče problema i izazova na koje glazbenici u elektroničkoj glazbi najčešće nailaze su:

– manjak edukacije i “know-how”
– neuspješno korištenje društvenih mreža i streaming platformi
– nedovoljno financijskih sredstava
– nedovoljno vremena za stvaranje glazbe
– manjak prilika za prezentiranje svog rada

Pogledajte panel "Business Keeps On Dancing" održan na Ambasadoru prošle godine, gdje se razgovaralo se o poslovnoj strani glazbe odnosno o tome kako izgraditi posao iz strasti prema glazbi te kako to uspjeti održati. Sudjelovali su Ivan Bušljeta (Papaya club), Ana Veliki (Blender), Mersel Bujak (Klabika), Tomo In Der Muhlen (Steel) i Adnan Mehmedović (Fresh Island festival) kao moderator i ispričali nam o svojim počecima, financijama i o situaciji u industriji danas.

sven desk
sven mob
Vezani članci
Ovaj dokumentarac gotovo 30 godina nakon originalne objave je ponovno ugledao svjetlo dana na YouTubeu
sven mob
Ovaj dokumentarac gotovo 30 godina nakon originalne objave je ponovno ugledao svjetlo dana na YouTubeu