Što smo naučili na ADE-u 2025? Manje podataka, više glazbe…
Na Amsterdam Dance Eventu raspravljalo se o budućnosti scene između algoritama, storytellinga i istinske povezanosti ljudi koji glazbu još uvijek žive, a ne samo analiziraju
Četvrtak mi je bio rezerviran za panele u Felix Meritisu i ovaj dio je ADE organizacijski tim napravio dobru stvar jer su sva predavanja za ADE Pro ekipu bila u zgradi Felix Meritis, a networking hubovi udaljeni svega pet minuta hoda.
Prvo predavanje koje pohodim je “From Prototype to Dancefloor: Innovation Lessons”. Na panelu se pričalo kako bi festivali trebali dati ptiliku inovatorima da testiraju svoje proizvode. Tako je jedna od sudionica pričala kako je pokrenula svoj proizvod tj. majicu i tintu za majice koje se koriste samo jednom. Njena ideja da pokrene taj brend je došla od toga što je primjetila da majice za tematske evente nosi samo tijekom tog eventa i poslije više ne, pa da bude u skladu s održivošću, pokrenula je majice na kojima se s tintom isprinta nešto za taj event, a nakon pranja se majice skroz operu i budu čiste bijele. Super ideja, al u praksi, ja volim skupljati tematske majice :D
Sljedeći panel bio je “The Discovery Gap: Beyond Data – Building Artists, Taste and Communities That Last”. Ideja iza ovog panela bila je kojim brojkama i podacima da vjerujemo kada izgrađujemo artista ili brend – primjerice, ako vidimo da je novo lice na sceni s novom hit pjesmom ostvarilo milijune view-ova i uzmemo tu brojku i očekujemo masu prodanih ulaznica, a realnost bude drugačija – jesu li brojke vjerodostojne? Is all data good data?
Druga bitna stvar koju su spominjali u izgradnju community je gledati tko su ljudi koji dolaze na vaše evente konstantno, koji kupuju early-bird karte ili odrade pre-registration ili kupuju grupne karte. Predstavnik Defected-a rekao je jednu pametnu stvar na panelu, qutoeam: “We are constantly talking about data, algorithms, more data… at what point are we gonna talk about the music?” I uistinu, u doba Instagrama, TikToka i Spotifya, svi od A&R menadžera pa do publike vode se hypeom, kvantiteta iznad kvalitete… dokle, to je pravo pitanje. Nastavno na to, menadžer na panelu komentirao je kako se ne bismo trebali voditi podacima, već kreirati podatke i sadržaj i viral-stvo oko onoga što nam zapne za oko.
ADE Pro Matchmaking
Ako imate ADE Pro ulaznicu, imate pristup na Matchmaking dio u mobilnoj aplikaciji. Zamislite to kao Tinder za ljude i artiste u muzičkoj industriji. U principu napišete nešto o sebi, s kime se želite povezati u muzičkoj industriji i onda možete poslati poruku ljudima koji vas zanimaju. Tako sam se ja povezala s dvije osobe. Jedna je Katrin koja mi se javila da ju zanima stanje elektroničke glazbe u Splitu, nisam joj puno pomogla, ali sam ju uputila na druga imena koja joj mogu dati više informacija.
Od redova za Open Decks do ploča u Rush Houru: prvi dan ADE-a kroz osobni doživljaj
Druga je bila DJ Rea Lemnusha iz Albanije, koja ove godine ima ulogu voditeljice programa na novom izdanju konferencije Muse-X. Na kavi smo komentirale stanje na Balkanu, koliko smo raštrkani međusobno na glazbenoj sceni. Između ostalog, komentira kako je smiješno da je nastupala u Istanbulu, Amsterdamu i Berlinu, a puno manje u susjednim zemljama regije. Srećom pa se to pomalo pomiče i konvergira nečemu, tome doprinose kolaboracije i festivali poput Muse-Xa između ostalih, Ambasador, ali i DJ kolaboracije i eventi.
Nekako se trudimo dovoditi zapadnjačke DJe u Hrvatsku, ali možda bismo trebali ojačati regionalnu kolaboraciju? DJ Rea me dalje poziva na Hör-ov pop up i kaže kako je u suradnji s njima napravila pop-up session u Tirani u sklopu kojeg je pozvala tri regionalna DJ-a da joj se priključe. Odlična inicijativa i primjer kako networking sa zapada dovesti doma.


Za kraj odlazim u ADE Lab na predavanje “Storytelling in DJ set” koje je vrlo čarobno provela Coco Coquelicot gdje bi glavni takeaway bio da DJ storytelling stvara kroz subjektivnu interpretaciju pjesama i reprezentaciju publici. Predavanje je bilo krcato, a na kraju predavanja bilo je vremena za pitanja. Smiješno je da ljudi i dalje pitaju stvari poput “postoji li struktura kako da postignem dobar storytelling set”. Uzalud vam trud panelisti, kad i dalje DJ traži one size fits them all rješenje…
U prolazu kroz ADE Lab park vidim jednu kamp kućicu iz koje se puštaju pjesme i emitiraju na radiju. Privukla me zanimljiva scena, a to su kazete i kazetofoni spojeni na AH mixer. Ulazim u priču s Maxom, osobom za DJ pultom koji mi pokazuje svoju kolekciju kazeta, kaže kako ih skuplja preko Discogsa, a neke mu poklanjaju prijatelji, pa ih pušta u svojoj emisiji na radiju. Meni osobno nikad viđeni prizor, interesantno!

